Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
    Ouders hebben thuis Telenet inclusief WiFi (linksys).
    De pc boven heeft ineternetverbinding (niet over Wifi). De laptop beneden kan verbinding maken met de router maar kan niet op internet (melding: alleen lokaal). Als ik de kabel die in de router gaat rechstreeks in de laptop steek, heb ik wel verbinding.
    Alle lampjes branden op de router.

Router stuk of probleem met instellingen?
    (Via 192.168.1.1 of 192.168.0.50 geraak ik trouwens niet in de router.)

Wie kan helpen?
    Geraakt ge daarmee normaal gezien wel in de router? Al eens opnieuw opgestart? (de router)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
      Ouders hebben thuis Telenet inclusief WiFi (linksys).
      De pc boven heeft ineternetverbinding (niet over Wifi). De laptop beneden kan verbinding maken met de router maar kan niet op internet (melding: alleen lokaal). Als ik de kabel die in de router gaat rechstreeks in de laptop steek, heb ik wel verbinding.
      Alle lampjes branden op de router.

Router stuk of probleem met instellingen?
      (Via 192.168.1.1 of 192.168.0.50 geraak ik trouwens niet in de router.)

Wie kan helpen?
      Welke windows heb je?
      't lig niet aan de router

router benaderen kan

192.168.1.2
      192.168.2.2
      192.168.1.0
      ...
      Dit kan je namelijk zelf instellen.

indien windows vista of 7 (seven)
      1 duw op windows knop
      2 typ cmd
      3control + shift + enter
      4 typ ipconfig
      5 typ ipconfig /renew
      Last edited by ; 16/06/2011, 12:11.

Comment

• Kan je het type verbinding aanpassen in de werkgroup? Daarmee bedoel ik, kan je veranderen tussen Openbaar, Thuis en Werk?
        Zoniet is het mogelijk een probleem in je register waardoor je pc uw draadloos netwerk niet vertrouwt, maar daar heeft windows gelukkig een fix voor uitgebracht die het probleempje op een minuutje en een reboot oplost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
          Welke windows heb je?
          't lig niet aan de router

router benaderen kan

192.168.1.2
          192.168.2.2
          192.168.1.0
          ...
          Dit kan je namelijk zelf instellen.

indien windows vista of 7 (seven)
          1 duw op windows knop
          2 typ cmd
          3control + shift + enter
          4 typ ipconfig
          5 typ ipconfig /renew

ipconfig deed ik al ipconfig/renew nog niet

Telenet beweert dat het Wifi bakje stuk is. Als ik de netwerk kabel uit het Wireless Access Point bakje haal en rechtstreeks in de laptop steek lukt het wel. Verbinden via Wifi met het Wireless Access Point bakje lukt ook maar dan is het plots enkel lokaal verbinding.. Bizar. 192.168.x.x werken niet.

Maar bon, ik probeer die RENEW eens en we zien wel. merci in ieder geval al.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
            Geraakt ge daarmee normaal gezien wel in de router? Al eens opnieuw opgestart? (de router)
            Jep, ook gereset. Geen verschil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
              Kan je het type verbinding aanpassen in de werkgroup? Daarmee bedoel ik, kan je veranderen tussen Openbaar, Thuis en Werk?
              Zoniet is het mogelijk een probleem in je register waardoor je pc uw draadloos netwerk niet vertrouwt, maar daar heeft windows gelukkig een fix voor uitgebracht die het probleempje op een minuutje en een reboot oplost.
              Say what?

Normaal werd er aan de instellingen niet veranderd. Wifi heeft gewerkt. Sinds kort niet meer.

Comment

• Welke versie van windows hebt ge?
                Ga eens naar Control Panel > Network & Internet > Network & Sharing Center, klik op de verbinding en selecteer het type verbinding indien mogelijk

Comment

• Beste,

Deze morgen toegekomen op m'n werk en de PC voor de klanten start niet op

Wanneer ik de PC opstart, dan draait de fan van de CPU perfect maar de fan van de graka blijft haperen en maakt irritant geluid, de PC start bijgevolg ook niet op (scherm blijft op stand-by staan). Heb al de graka uitgeblazen van het stof maar probleem blijft

Moet wel zeggen dat het een (héél) oude Medion PC is...

Grafische kaart overleden?

't Is redelijk dringend want de klanten hebben die PC nodig.

Thx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                    Beste,

Deze morgen toegekomen op m'n werk en de PC voor de klanten start niet op

Wanneer ik de PC opstart, dan draait de fan van de CPU perfect maar de fan van de graka blijft haperen en maakt irritant geluid, de PC start bijgevolg ook niet op (scherm blijft op stand-by staan). Heb al de graka uitgeblazen van het stof maar probleem blijft

Moet wel zeggen dat het een (héél) oude Medion PC is...

Grafische kaart overleden?

't Is redelijk dringend want de klanten hebben die PC nodig.

Thx!
                    Medion geeft soms wel last van videokaarten.

Eens testen met andere videokaart. Zeker als de fan lawaai maakt is de chip wss doorgebrand.

Comment

• Da's de enige PC hier met AGP aansluiting, de rest is allemaal on-board of PCI-E aansluiting...

Comment

• Een heel oude medion pc? Gewoon een nieuwe aansmeren dan.
                        Het is de moeite echt nie van te gaan investeren in een AGP graka om dan met dezelfde oude brol te zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                          Een heel oude medion pc? Gewoon een nieuwe aansmeren dan.
                          Het is de moeite echt nie van te gaan investeren in een AGP graka om dan met dezelfde oude brol te zitten.
                          Sjah, ondertussen staan m'n klanten wel in de kou (figuurlijk natuurlijk) dus als ik vandaag nog een oplossing vind, direct...

Ondertussen scherm al gewisseld, graka gewisseld en probleem blijft hetzelfde. 't Zal wel kapot zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                            Sjah, ondertussen staan m'n klanten wel in de kou (figuurlijk natuurlijk) dus als ik vandaag nog een oplossing vind, direct...

Ondertussen scherm al gewisseld, graka gewisseld en probleem blijft hetzelfde. 't Zal wel kapot zijn.
                            Als je de graka al gewisseld hebt, zal het wel de voeding of het moederbord zijn. De voeding kun je eens van een andere pc nemen, en als dat niet helpt, koop je best een nieuw systeem

Comment

• (MS Excel 2003)

In een kolom met breedte 7 wil ik een data validatie vervolgkeuzelijst steken. Lukt perfect, alleen worstel ik met de breedte van die vervolgkeuzelijst. Die is veeel breder dan de kolom zelf, waardoor je na 't klikken op het pijltje naar beneden een heel stuk naar links moet gaan met de muisaanwijzer om de mogelijkheden in de lijst aan te kunnen klikken. Zeer vervelend.
                              In andere kolommen zitten ook dergelijke data-validatie vervolgkeuzelijsten, en daar zijn die wel mooi even breed als de kolom waarin ze zetten.

Hoe pas ik de breedte van een vervolgkeuzelijst aan? B.v. identiek aan de kolombreedte? Of een vaste breedte?

Reeds geprobeerd:
                              • kolom (met de lijst) waarnaar de data validatie verwijst staan op 7 breedte
                              • data validatie weer verwijderen en opnieuw instellen -> blijft gigantisch breed
                              Graag jullie tips, thx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                (MS Excel 2003)

In een kolom met breedte 7 wil ik een data validatie vervolgkeuzelijst steken. Lukt perfect, alleen worstel ik met de breedte van die vervolgkeuzelijst. Die is veeel breder dan de kolom zelf, waardoor je na 't klikken op het pijltje naar beneden een heel stuk naar links moet gaan met de muisaanwijzer om de mogelijkheden in de lijst aan te kunnen klikken. Zeer vervelend.
                                In andere kolommen zitten ook dergelijke data-validatie vervolgkeuzelijsten, en daar zijn die wel mooi even breed als de kolom waarin ze zetten.

Hoe pas ik de breedte van een vervolgkeuzelijst aan? B.v. identiek aan de kolombreedte? Of een vaste breedte?

Reeds geprobeerd:
                                • kolom (met de lijst) waarnaar de data validatie verwijst staan op 7 breedte
                                • data validatie weer verwijderen en opnieuw instellen -> blijft gigantisch breed
                                Graag jullie tips, thx!
                                eb hier geen 2003 bij de hand.

Maar als je dat knopje activeert om de elementen te bewerken, kan je de balk selecteren.

Kan je dat dan in het eigenschapvenstertje van die balk niet aanpassen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                  eb hier geen 2003 bij de hand.

Maar als je dat knopje activeert om de elementen te bewerken, kan je de balk selecteren.

Kan je dat dan in het eigenschapvenstertje van die balk niet aanpassen?
                                  'k zat met een ative-x control in m'n hoofd.

Heb je de breedte van de kolom waarde waardes in staan al eens smaller gemaakt?

Comment

• 't Is geen vervolgkeuzelijst op een menubalk, maar een data validatie vervolgkeuzelijst in de sheet zelf.

De werkwijze die je voorstelt lukt daar niet mee, neen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      't Is geen vervolgkeuzelijst op een menubalk, maar een data validatie vervolgkeuzelijst in de sheet zelf.

De werkwijze die je voorstelt lukt daar niet mee, neen.
                                      Misschien staat er gewoon een waarde in die zo breed is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                        'k zat met een ative-x control in m'n hoofd.

Heb je de breedte van de kolom waarde waardes in staan al eens smaller gemaakt?
                                        Yep, zei ik al. Op dat vlak alles geprobeerd.

Breedte kolom met waardes: minimaal, fix, ...
                                        Breedte kolom met vervolgkeuzelijst: minimaal, fix, ...

Van zodra je de kolom waarin de vervolgkeuzelijst staat, breed genoeg maakt, corresponderen die breedtes. Maar ga je smaller, dan lukt dat niet. Wel lullig als je b.v. keuzes hebt in die keuzelijst die erg kort zijn.

Edit: miljaar, als ik een nieuwe worksheet start en het probleem probeer te reconstrueren met een nieuwe lijst en een nieuwe data-valid-vervolgkeuzelijst, dan maakt 'ie die fout niet.
                                        Ik zou dus durven concluderen dat somewhere along the way, die worksheet gecorrumpeerd is geraakt?
                                        • nieuwe worksheet: datakolom breedte 8 (keuzes met 3 karakters), kolom keuzelijst breedte 5 -> keuzelijst breedte 5
                                        • nieuwe worksheet: datakolom breedte 4 (keuzes met 3 karakters), kolom keuzelijst breedte 5 -> keuzelijst breedte 5
                                        • oude worksheet: datakolom breedte 8 (keuzes met 3 karakters), kolom keuzelijst breedte 5 -> keuzelijst breedte ca. 40
                                        • oude worksheet: datakolom breedte 4 (keuzes met 3 karakters), kolom keuzelijst breedte 5 -> keuzelijst breedte ca. 40
                                        ???????

Comment

• 'k heb het kunnen imiteren, maar das nog geen oplossing natuurlijk ....
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X