Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
    Klik rechts op de snelkoppeling voor IE op je bureaublad.
    Kies Snelkoppeling maken, er verschijnt nog een snelkoppeling.
    Klik rechts op die nieuwe snelkoppeling.
    Kies Gemaximaliseerd.
    Klik OK
    Dubbelklik op deze nieuwe snelkoppeling.
    Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
    http://blogs.chron.com/helpline/arch..._set_inte.html

Het 2e deel eens lezen, misschien dat dat werkt?

Ik heb beide systemen geprobeerd en geen van de twee werkt. Met die tweede (2e deel) was het resultaat dat zelfs mijn eerste window al bij het opstarten zo'n kleintje was. Heb die dan gemaximaliseerd en afgesloten met ctrl en X en bij heropenen van IE was het dan toch terug ok. Zal er maar mee leren leven van iedere keer zo'n venster te maximaliseren zeker éh.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
      Ik heb beide systemen geprobeerd en geen van de twee werkt. Met die tweede (2e deel) was het resultaat dat zelfs mijn eerste window al bij het opstarten zo'n kleintje was. Heb die dan gemaximaliseerd en afgesloten met ctrl en X en bij heropenen van IE was het dan toch terug ok. Zal er maar mee leren leven van iedere keer zo'n venster te maximaliseren zeker éh.
      Dan doe je toch iets verkeerd, want wat ik beschrijf werkt.

Je hebt nu dus 2 icoontjes voor IE op je bureaublad, en het nieuwste welke je gebruikt is ingesteld om gemaximaliseerd te openen en hij doet dat niet? Kan ik niet geloven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
        Vandeweek Windows 7 geïnstalleerd.

PC reageert verschrikkelijk traag. Als ik vensters over het scherm heen sleep ''hapert'' dat, als ik hier op het forum typ kunnen de lettertjes op het scherm mij niet volgen. Windows laden bij opstart duurt plus minus 3 minuten .

Aan de specificaties van mijn pc kan het niet liggen, hooguit mijn grafische kaart (2x Geforce 6800 ultra in SLI, dat zijn natuurlijk al oudere beestjes, maar nog steeds 2x 256mb). Ik heb 4gb ram steken en zo'n AMD X2 64 bit processor.

Iemand enig idee? Installatie van windows 7 duurde ook al tergend lang, kan het aan een slecht gekopieerde DVD liggen? Het is wel een officiële windows, maar ik heb hem via een maat die een serial van school krijgt...
        JMicron driver eens installeren of updaten?
        Database error.
        The database has encountered a problem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
          JMicron driver eens installeren of updaten?
          Chipset drivers ook zeker niet vegeten (moederbord, sata etc.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
            Dan doe je toch iets verkeerd, want wat ik beschrijf werkt.

Je hebt nu dus 2 icoontjes voor IE op je bureaublad, en het nieuwste welke je gebruikt is ingesteld om gemaximaliseerd te openen en hij doet dat niet? Kan ik niet geloven.
            Ja, hij doet het wel om te maximaliseren, maar niet als ik een nieuw venster oproep. Dat is en blijft zo'n klein geval dat ik met de muis moet optimaliseren.

Verder heb ik opgemerkt dat alles terug langzamer marcheert sinds ik naar die IE.8 ben overgestapt. Dat zal waarschijnlijk de reden geweest zijn waarom ze in de pcshop naar IE.7 teruggegaan waren toen ze het geheugen uitgebreid hebben. Heb ook ne serieuze terugval gehad in werkingssnelheid nadat ik Office 2003 geladen had, en nu ook na teruggaan naar IE.8, ik heb de indruk dat, hoe "beter" men probeert hoe slechter het resultaat. Morgen moet ik inkt gaan halen voor de printer, als het er van komt zal ik terwijl eens vragen hoe ik dat vensterprobleem kan verhelpen. Heb het, zoals in dat tweede deel gezet word, uitgerokken en dan gesloten met ctrlX, maar zoals ik al zei, zelfs het eerste venster werd klein. Het is een dikke cirque.
            Last edited by ; 25/11/2010, 20:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
              Ja, hij doet het wel om te maximaliseren, maar niet als ik een nieuw venster oproep.
              ?

De eerste keer dat je die snelkoppeling gebruikt om een IE venster te openen is het groot, als je dat opnieuw doet klein?

Comment

• Ja, net zoals voorheen. Ik ga nu eens proberen of ik met systeemherstel naar IE.7 kan terugkeren, dat zal alvast al de snelheid wat opkrikken. (Denk/hoop ik).

Sorry, deze piste werkt niet, de mensen van de pcshop hebben de functie van systeemherstel nl. uitgeschakeld, heb dus geen herstelpunten.

Ik ben aan het denken om eens te proberen van terug Google Chrome op te laden en daarna de IE.8 te verwijderen, dan via Chrome terug te proberen om IE.7 op te laden, tenminste als ik op die manier niet de ganse santeboetiek hier in de soep draai ? Iemand een idee dat dit doenbaar is ?? Toen ik IE.8 terug geinstalleerd had kreeg ik terug de settings die ik tevoren had, schijnbaar was daar niks aan veranderd, zou het misschien mogelijk zijn om IE.7 in parallel te installeren maar geen icoon van de 8 op het bureaublad te zetten, alleen van de 7 ??
                Last edited by ; 25/11/2010, 22:43.

Comment

• IE valt niet normaal te downgraden, dus met uw kennis van zaken zeker niet te doen. Systeemherstel wordt enkel uitgeschakeld op computers die eigenlijk al te traag zijn voor hedendaagse applicaties. Misschien tijd voor upgrade zelfs?

Gewoon een andere browser installeren, en blijven proberen tot je die browser kent, ipv na 2 uur de hoop op te geven en te uninstallen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
                    IE valt niet normaal te downgraden, dus met uw kennis van zaken zeker niet te doen. Systeemherstel wordt enkel uitgeschakeld op computers die eigenlijk al te traag zijn voor hedendaagse applicaties. Misschien tijd voor upgrade zelfs?

Gewoon een andere browser installeren, en blijven proberen tot je die browser kent, ipv na 2 uur de hoop op te geven en te uninstallen
                    Zal er dan maar met mijn pollen afblijven. En zal waarschijnlijk wel de reden zijn waarom dat uitgeschakeld werd. Was toch al zinnens van eens een desktop te kopen ter vervanging van de laptop maar vermits het relatief goed marcheerde met IE.7 enz.... Het is maar nadat ik beginnen rotzooien ben met IE.8 en Firefox en Chrome etc.... dat het beginnen "flessen" is. Ga dat systeemherstel terug uitschakelen nu dat ik zie dat het een reden voor traagzijn is. De reden dat ik terug naar IE gegaan ben was omdat ik 1. geen youtube meer kon zien en 2. geen bankafschriften meer kon afdrukken en ik niet langer die installatieprocedures van de bank heb toen er daarbij nog iemand de suggestie deed van terug naar IE.8 te gaan heb ik dat maar gedaan, het kleine venster is evenwel ook nog altijd present maar de rest, zij het relatief traag, ziet er "nogal" ok uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
                      IE valt niet normaal te downgraden, dus met uw kennis van zaken zeker niet te doen. Systeemherstel wordt enkel uitgeschakeld op computers die eigenlijk al te traag zijn voor hedendaagse applicaties. Misschien tijd voor upgrade zelfs?

De goede raad van Double A indachtig heb ik vandaag terug Firefox eens geïnstalleerd en er niet te rap foert tegen gezegd. Kan nu ook Youtube en Dumpert filmpjes bekijken, heb ook een paar bankafschriften gedaan, eentje direct via de printer en eentje via adobe. Heb ook die block-add ingesteld, ben eens curieus wat het nu gaat geven. Nogmaals bedankt aan allen voor de goede raad. Btw, heb nog niet nagezien in welk formaat het venster is als ik een nieuwe url opvraag. Of toch, nl. dat filmpje van dumpert, kwam direct op maximaal venster tevoorschijn, dus alles schijnt goed te functioneren. Bibi.

Comment

• Ik heb nu met m'n derde pc al problemen ....

Wie weet raad?

PC1: kapotte schijven, moederbord en voeding, op enkele dagen tijd.
                        Moederbord in occasie vervangen, na een paar weken ook weer kapot. Alles draait, maar geen beeld.
                        PC2: ineens hardware failure - memory (blauw scherm)
                        Herstart en nadien geen beeld meer. Schijven draaien, ventilatoren draaien.... Ander scherm aan gehangen, geheugen uit andere pc in gestoken, .... niks helpt.
                        PC3: geen kik na indrukken van knop. Wisselen voeding hielp niet.

Iemand een idee?

Ik vrees dat m'n moederborden (of grafische kaarten) stuk gaan bij alle pc's die op die elektriciteitskring aangesloten zijn (waar ook m'n muziekinstallatie en pc op staan). Soms geeurde het als we tv of radio aanzetten, de twee pc's uitvielen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• PC1: Moest er reeds een voeding in steken van een deftig merk, is zoiets helemaal niet nodig omdat er dan verscheidene systemen zijn die failures zoals pieken, ... moeten voorkomen. Je hebt waarschijnlijk gewoon pech gehad dat de voeding doorsloeg.

PC2: Begin met te booten vanuit safe mode, als je dan wel beeld krijgt ligt het waarschijnlijk aan je drivers, krijg je geen beeld, ga dan dit na. Heb je een aparte grafische kaart? Is er een onboard graka? Zoja, haal de losse graka eruit en sluit uw scherm eens rechtstreeks aan op uw moederbord.

PC3: heb je uw BIOS al eens gereset? probeer het ook eens zonder graka of HDD's aangesloten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                            Ik heb nu professional. Gaat die key werken?

Ergens kan dat niet, aangezien het systeem altijd als een zonnetje heeft gelopen op XP. Het enige verschil wat ik heb gemerkt is dat XP maar 3GB ram zag van de 4GB die ik heb steken, en 7 ziet wel alle 4, maar volgens mij komt dat omdat XP maar 3 RAM sloten tegelijk kan herkennen ofzo.. ?

Videokaart kan ik eens afkoppelen ja. Niet geschoten = altijd mis.
                            XP kan maar maximum 3,2GB RAM herkennen , dat is zijn limiet. Het heeft niets te maken met het aantal sloten.

Voor de rest zou ik eens een BIOS update doen als ik jou was.
                            En geen piraat software gebruiken...
                            2014 Porsche Boxster 981
                            2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              zoiets komt er sowieso tussen ... een piekbeveiliging, onder welke vorm weet ik nog niet.
                              + elektricien eens uitnodigen om 't een en 't ander uit te meten.

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                              PC1: Moest er reeds een voeding in steken van een deftig merk, is zoiets helemaal niet nodig omdat er dan verscheidene systemen zijn die failures zoals pieken, ... moeten voorkomen. Je hebt waarschijnlijk gewoon pech gehad dat de voeding doorsloeg.

PC2: Begin met te booten vanuit safe mode, als je dan wel beeld krijgt ligt het waarschijnlijk aan je drivers, krijg je geen beeld, ga dan dit na. Heb je een aparte grafische kaart? Is er een onboard graka? Zoja, haal de losse graka eruit en sluit uw scherm eens rechtstreeks aan op uw moederbord.

PC3: heb je uw BIOS al eens gereset? probeer het ook eens zonder graka of HDD's aangesloten.
                              PC1: je hebt waarschijnlijk gelijk.
                              PC2: ik zie niks. Dus safe mode is niet aan de orde. Ik zie nul komma nul beeld. Ook niet in pre-windows-mode. Geen onboard, dus op mobo aansluiten gaat niet. Losse kaart, dus ik zou kunnen wisselen, maar ik heb alleen PCI-E om te wisselen en die past daar uiteraard niet op.
                              PC3: Bios resetten doe je hoe? batterij een nachtje uithalen? Zonder graka of HDD's is ook een goeie tip

dankje

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                zoiets komt er sowieso tussen ... een piekbeveiliging, onder welke vorm weet ik nog niet.
                                + elektricien eens uitnodigen om 't een en 't ander uit te meten.

PC1: je hebt waarschijnlijk gelijk.
                                PC2: ik zie niks. Dus safe mode is niet aan de orde. Ik zie nul komma nul beeld. Ook niet in pre-windows-mode. Geen onboard, dus op mobo aansluiten gaat niet. Losse kaart, dus ik zou kunnen wisselen, maar ik heb alleen PCI-E om te wisselen en die past daar uiteraard niet op.
                                PC3: Bios resetten doe je hoe? batterij een nachtje uithalen? Zonder graka of HDD's is ook een goeie tip

dankje
                                Batterij eruit en erin reset het ook meestal meteen, ik neem sowieso een minuut de tijd vooraleer ik ze terugplaats, je weet maar nooit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  voila. UPS'je zit ertussen.

Da's de pleister op de wonde, nu nog de wonde genezen

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ja, lap! PC is def. kapot denk ik!

Was gewoon op't gemak aan het surfen op YouTube en opeens viel hij uit. Dacht eerst dat de elektriciteit was uitgevallen maar PS3 etc. stonden nog aan dus het lag effectief aan de PC.

PC start nu natuurlijk niet meer op...

Ik denk aan de voeding maar hij rook niet verbrand dus? Andere onderdelen zagen er allemaal nog normaal uit...

Enig idee hoe ik kan testen wat er kapot is? Pfff!

Bedankt!

Comment

• Probeer het eens met een andere voeding? Heb je geen tweede pc ofzo?
                                      Anders ff doormeten met een voltmeter ofzo?

Comment

• Lampje op moederbord toevallig die normaal gezien zou moeten branden? Beste is idd es te meten of er elektriciteit toekomt op het mobo, zoja en die start niet, weet je het direct.

Comment

Working...
                                        X