Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• HP is bagger, zowel qua materiaal als qua support. 'n Vakantiejobke op de helpdesk van d'unief deed mijn ogen opengaan: Dell >>> HP. Blij dat ik vorig jaar dus nog een Dell heb kunnen krijgen i.p.v. een HP zoals die van dit academiejaar.

Btw, 5400rpm is prima voor laptops.
    Da's imo nog altijd het beste evenwicht tussen prestaties en autonomie.
    Wil je klaarkomen op prestaties, dan moet je maar een desktop kopen.
    Of een SSD nemen, maar dat gaat je wel wat kosten.
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Ik heb een Toshiba.
      En tis nog een vrij goedkope ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cody_772 Bekijk Berichten
        ja zero 15000rpm is enkel nog maar in SAS schijven te krijgen en niet in laptops maar in server
        Yep, maar het gaat om de cijfers, 5400, 7200, ...

Comment

Als je je nieuwe ipadres hebt gekregen start je gewoon internet explorer en typt in "http://192.168.2.1" (zonder de quotes natuurlijk ) en dan zul je je login en paswoord moeten ingeven en als dit lukt zou je normaal op de webpagina van je router moeten terechtkomen. Als dit niet lukt met je paswoord kan het zijn dat je op een andere wireless router zit.
          Krijg het volgende op m'n scherm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
            Enkel de batterij kan beter (volgeladen 1u40m) .
            Heb je al eens geprobeerd de verlichting van je beeldscherm wat minder te zetten? Bij mij kan dat 2 uur verschil geven.

Comment

HP is te fancy qua desing en DELL ben niet zo fan van het merk.
              M'n volgende laptop wordt normaal een Sony.
              Ik zou ook voor een Sony gaan

Ik heb een SOny VAIO uit 2005 en werkt nu nog altijd heel goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                Heb je al eens geprobeerd de verlichting van je beeldscherm wat minder te zetten? Bij mij kan dat 2 uur verschil geven.
                Nope,eens proberen van de week.

Comment

Dat maakt gigantisch veel verschil.
                  Ook hoe luid je geluid staat kan een verschil maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                    Krijg het volgende op m'n scherm

Alles ziet er normaal uit en je bent nu allessinds verbonden via internet want je hebt een WAN IP adres. Heb je een draadloze netwerkkaart in je PC/laptop zitten? probeer deze anders eens uit te schakelen in je device manager.

In vista kun je bij je netwerk zien de connectie naar je router en dan naar het internet. Als je geen verbinding hebt met het internet staat van je router naar het internet een rode kruis in de connectie. Als je daar op klikt kun je kiezen voor problemen oplossen. Als dit je probleem oplost ligt het probleem aan je PC en niet aan de router.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                      Ik zou ook voor een Sony gaan

Ik heb een SOny VAIO uit 2005 en werkt nu nog altijd heel goed.
                      sony is kampioen in het leveren van laptops met de meeste nutteloze programma's. vanaf de 1e boot moet je eens kijken naar je taakbalk, verschrikkelijk gewoon

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                      je had nog niet door dat de meeste laptops energiestanden hebben??

bij asus noemt dit power4gear en er is zelfs normaal een sneltoets voor, je hebt battery saving, quiet office, entertainment en high performance.
                      2015 BMW F11 520dA
                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                        sony is kampioen in het leveren van laptops met de meeste nutteloze programma's. vanaf de 1e boot moet je eens kijken naar je taakbalk, verschrikkelijk gewoon
                        Sony is ook de kampioen in het leveren van drivers voor een verse-installatie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                          HP is bagger, zowel qua materiaal als qua support. 'n Vakantiejobke op de helpdesk van d'unief deed mijn ogen opengaan: Dell >>> HP. Blij dat ik vorig jaar dus nog een Dell heb kunnen krijgen i.p.v. een HP zoals die van dit academiejaar.
                          Je moet dan ook voor de HP business line modellen gaan.

Comment

• Idd, de Business Line is best goed ! De commerciële dinges zijn brol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                              Sony is ook de kampioen in het leveren van drivers voor een verse-installatie
                              sony suckt in xp drivers!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Je moet dan ook voor de HP business line modellen gaan.
                                De HP 8510p is een business-modelleke hoor.
                                In die twee weken heb ik daar een ratio van ca. 5/1 in 't nadeel van HP weten binnenbrengen bij de helpdesk. De Dells waren minstens één jaar oud, de meeste HP's waren echter nog maar goed anderhalve maand in circulatie. Vond ik genoeg zeggen... .
                                De helpdesk van HP vond ik trouwens ook een lachertje in vgl. met die van Dell. Ondanks de garantie kwamen die mannen _niet_ de dag nadien, er zat altijd wel 2-3 dagen tussen. En dan was 't vaak nog iemand die 't Nederlands niet beheerste (ne Waal bedoel ik dan). 't Was ook een ramp om daar iemand aan de lijn te krijgen, terwijl je als vrij grote afnemer toch 'n ietwat betere behandeling dan anderen mag verwachten. Neen, dan vond ik Dell op dat vlak toch een pak professioneler.
                                Life's too short. Not to. Live it.
                                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

sony suckt in xp drivers!
                                  af en toe wel ja

heb maar tot nu toe één systeemcrash gehad met als gevolg een nieuwe hardware onderdeel moeten laten insteken. PC-boer heeft dat voor 50 euro laten doen + max. RAM en nu werkt m'n sony zoals het moet werken, zelfs beter dan tevoren, nooit prestatieverlies of zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten

je had nog niet door dat de meeste laptops energiestanden hebben??

bij asus noemt dit power4gear en er is zelfs normaal een sneltoets voor, je hebt battery saving, quiet office, entertainment en high performance.
                                    Natuurlijk weet ik dat maar werk gewoon altjd in de entertainment mode.

Comment

• Entertainment mode geeft nu 1u19 aan en battery save mode 1u25.

Comment

• Laat dat ding eens volledig uitvallen, opnieuw opladen (zonder aan te zetten) en opnieuw weer volledig laten uitvallen en opladen.
                                        Kan zijn dat 'ie dan langer meegaat, of juister de resterende tijd weergeeft.

Comment

• F2 bij opstarten (voor het windowslaadscherm verschijnt) => bios => tabblad power => battery calibration

1x per week en je batterij zal veel langer meegaan.
                                          2015 BMW F11 520dA
                                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Working...
                                          X