Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Of installeer Thunderbird
    Welk beest is dat nu weer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
      Welk beest is dat nu weer
      E-mailclient van Mozilla. Het mailbroertje van Firefox dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Ik gebruik toch ook liever Outlook. Vooral de sync tussen pc's en m'n gsm enzo is een pluspunt. In Thunderbird moest ik eerst syncen met Google Agenda en zo naar m'n gsm. En gewoon ja, vond het niet praktisch. Heb nochtans heel lang Thunderbird gebruiker geweest. Mijn pa gebruikt het nog steeds, heeft dan ook geen agenda te beheren en enkel wat mails.
        idem hier, na fan te zijn van vuurvos ook z'n broertje in gebruik genomen maar toch niet geheel tevreden van geblevevn, nu terug bij outlook.

Comment

• Voila PC geformatteerd en hij herkent mijn Kingston USB stick terug.

Het lag dus wel degelijk aan de herstel van Vista die ik uitgevoerd had.

Vista installeren is wel verbazingwekkend snel moet ik zeggen, de HD formatteren op zich duurde welgeteld 5 seconden. De volledige installatie zonder drivers een 15 minuten ongeveer. Wel effe paniek bij het installeren van de MOBO drivers, hij moest 3 keer opnieuw opstarten en na de 1ste maal kreeg ik een fout. Please insert the proper command line ... Ik had natuurlijk de boot order zo gezet dat ie eerst van CD ging opstarten om Vista te installeren en daarna pas naar de HD kan zien.

Natuurlijk probeerde hij van de drivers CD op te starten wat niet ging natuurlijk, effe cold start en boot order in BIOS verzetten en alles was in orde.

Comment

• Oh ja vraagje, wat is een goed gratis virus programma buiten AVG?

Het is een tijdelijke oplossing tot ik Nod32 kan vinden, nog geen winkel in de buurt gevonden die het verkoopt.

Comment

• Avira o.a.
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Heb je de pc daarvoor eens in Sluimerstand (of zoiets) gebracht? Heb dat ook al gemerkt dat de pc niet wil afsluiten als ik vanuit Sluimerstand (of zoiets) kwam.
                Ik meen dat ge bedoelt zo van die sleep toestanden ... ik heb dat op mijn laptop volledig afgezet, omdat dat het systeem zeer instabiel maakte. Afsluiten duurde langer, ge kon uw PC wel heel makkelijk laten blokkeren, waardoor opstarten zeer traag ging, als ge toevallig uw scherm 3 seconden dichtklapte, kon ge 5 minuten wachten opdat ge terug kon werken, etc etc ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                  Gedaan

Print Screen gepakt in 't begin, want wanneer 't gedaan was, ging dat vakje gewoon weg.

Ow ja, vergeten : als je dat niet wilt laten weggaan::

Start \ Run \ cmd \ tip : "chkdsk"

En dan blijft het resultaat wel staan, sorry, vergeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                    Weet er iemand om in bvb een textfile een oplijsting te krijgen van de inhoud van een folder?

Ik heb een heleboel bestanden in een map die te groot zijn om deftig door te sturen. Dus nu wil ik een lijst van die bestanden doorsturen zodat ze kunnen kiezen welke bestanden ze willen ipv alles door te sturen.
                    start \ run \ cmd

navigeer naar de folder in kwestie

dir /s /b > C:\inhoud.txt

Comment

Uitvoeren -> CMD

Navigeer naar de folder waarvan je een lijst wil. Dan typ je:

dir > lijst.txt

In de folder zal er nu een tekstbestand staan.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                      start \ run \ cmd

navigeer naar de folder in kwestie

dir /s /b > C:\inhoud.txt

'k heb het al ondertussen zoals je ziet.

Waar staan die s en b voor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                        'k heb het al ondertussen zoals je ziet.

Waar staan die s en b voor?
                        run maar eens : dir /?

Comment

• Bedankt

Comment

• Graag gedaan

Command line en programmatie in DOS-like stuff, 1 adres : ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                              Graag gedaan

moet ik onthouden voor de volgende keer dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                Graag gedaan

2 adressen.

Voor de exacte syntax moet ik altijd eens kijken naar m'n vorige scripts, maar ken je for /f?

Gebruikte ik vroeger heel veel.
                                Beats unix-scripts by far!

bv:
                                for /f "tokens=1-4 delims= " %%a in ('net use') do (if "%%a"=="Verbinding" echo %%c %%d)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                  2 adressen.

Voor de exacte syntax moet ik altijd eens kijken naar m'n vorige scripts, maar ken je for /f?

Gebruikte ik vroeger heel veel.
                                  Beats unix-scripts by far!

bv:
                                  for /f "tokens=1-4 delims= " %%a in ('net use') do (if "%%a"=="Verbinding" echo %%c %%d)
                                  "for" is zalig, maar ik gebruik liever "awk", zelfs al moet je dat introduceren op windows/dos
                                  Last edited by ; 20/12/2008, 17:48.

Comment

• Mijn iPod touch doet niets meer
                                    Ik wou hem opzetten en hij reageert niet meer.
                                    Ook niet als ik hem aansluit op de pc .
                                    Iemand een oplossing?
                                    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Toevallig niemand hier die een bootable CD weet te maken voor XP ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
                                        Mijn iPod touch doet niets meer
                                        Ik wou hem opzetten en hij reageert niet meer.
                                        Ook niet als ik hem aansluit op de pc .
                                        Iemand een oplossing?
                                        Heb dat ooit ook eens gehad met mijn mp3 speler, 'k ben naar de winkel geweest waar ik dat gekocht had en die verkoper heeft de firmware van het internet gehaald en eens opnieuw erop gezet, werkte weer zoals het hoort...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                                          Heb dat ooit ook eens gehad met mijn mp3 speler, 'k ben naar de winkel geweest waar ik dat gekocht had en die verkoper heeft de firmware van het internet gehaald en eens opnieuw erop gezet, werkte weer zoals het hoort...
                                          't is inorde..
                                          Ik moest de HOME-toets en de PWR-knop enkele seconden ingedrukt houden
                                          2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Working...
                                          X