Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
    Hoe flikker je die svchost het beste van je pc?
    Ik heb hetzelde probleem gehad en heb dit gedaan

Hieronder een stappen plan:
    1) Schakel de service "Automatische updates" uit (Deze computer -> beheer -> services)
    2) Start -> uitvoeren en typ "temp" in en verwijder alle bestanden zover mogelijk
    3) Start -> uitvoeren en typ "%temp%" in en verwijder alle bestanden zover mogelijk
    4) Ga naar C:\Windows en zoek de map "SoftwareDistribution" op en verwijder deze in zijn geheel. ( is niet aan te raden)
    5) Start de service "Automatische updates" (zie stap 1)
    6) Ga naar Windows update en controleer op nieuwe updates

Voor meer kan je hier kijken http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1157066

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
      Hoe kan je bij OSX je toetsenbord met een shortcut in en andere taal veranderen? Ik moet namelijk vaak veranderen tussen Engels/Chinees.
      En nog maar is vragen

Comment

En nog maar is vragen
        Ik weet dat qwerty --> azerty en vice versa vaak met alt+shift kan worden gedaan, maar van een Chinees toetsenbord heb ik nog nooit gehoord...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Thomaso Bekijk Berichten
          Ik weet dat qwerty --> azerty en vice versa vaak met alt+shift kan worden gedaan, maar van een Chinees toetsenbord heb ik nog nooit gehoord...
          Wel tis een Macbook qwerty, dus wisselen tussen qwerty en azerty is niet de bedoeling. Enkel tussen de talen zou ik willen switchen.

Comment

• Ik heb hier pas een nieuw systeempje. 't Is een Scaleo P, maar het typenummer weet ik niet. Er zit in: een E6300 in, 2GB DDR2 533, een 6200 TC en een WD 250 GB HD. Het mobo wordt niet herkend door Everest (nogal gewoon bij klaargemaakte systemen heb ik gelezen). Via de mobo-id (10/27/2006-PT890-8237A-6A7L8M4BC-00) ben ik erachter gekomen dat dit het moederbord zou zijn: MSI MS-7293. Nu zou ik gewoon uit nieuwsgierigheid eens willen kijken of ik de CPU wat hoger kan klokken. In de BIOS kan je niets veranderen aan de FSB. Dus dacht ik aan clockgenerators. Enfin, ik ben een redelijke noob op dit gebied dus alle hulp is welkom. En ik weet ook dat een prebuilt systeem niet goed is voor dit soort gedoe, maar ik wil gewoon eens proberen.

Comment

• De koeling van pre built systemen is al ondermaats, overclocken van je cpu zonder andere fan (of waterkoeling) te steken is alleen vragen om problemen. Mocht je nu eventueel je fan veranderen dan heb je waarschijnlijk nog een barslechte airflow binnen in je case wat ook weer niet ten goede komt van de andere onderdelen.

Everest is ook zeker niet het beste programma voor dit (verre van). CPU-Z is al een heel stuk beter en zal zeker jouw mobo herkennen.

FSB is 1 ding dat je kan veranderen maar je kan ook je multiplier aanpassen. Het kan wel goed zijn dat dit gewoon uitgezet is op die mobo's hoor.

Met clockgen (zelfde makers als van CPU-Z) kan je een beetje prutsen, maar ver gaat het natuurlijk niet.

Comment

• Ja weet ik wel van die koeling maar bij een E6300 is dit toch niet echt een probleem zo lang je niet erg hoog gaat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FLT Bekijk Berichten
                  De koeling van pre built systemen is al ondermaats, overclocken van je cpu zonder andere fan (of waterkoeling) te steken is alleen vragen om problemen. Mocht je nu eventueel je fan veranderen dan heb je waarschijnlijk nog een barslechte airflow binnen in je case wat ook weer niet ten goede komt van de andere onderdelen.

Everest is ook zeker niet het beste programma voor dit (verre van). CPU-Z is al een heel stuk beter en zal zeker jouw mobo herkennen.

FSB is 1 ding dat je kan veranderen maar je kan ook je multiplier aanpassen. Het kan wel goed zijn dat dit gewoon uitgezet is op die mobo's hoor.

Met clockgen (zelfde makers als van CPU-Z) kan je een beetje prutsen, maar ver gaat het natuurlijk niet.

die programma's zijn goed voor 1 ding, en da's gans den boel upfucken tot en met...
                  wil je deftig overclocken, dan doe je dat via de BIOS, of je doet het niet!
                  en daarmee is alles gezegd...

trouwens, het is ook al bewezen dat je met watercooling NIET verder kan overclocken... je behaalt hetzelfde resultaat als met een goeie aircooling... wil je ver geraken, dan ga je beter naar peltiers/dry ice/Phase Change
                  Last edited by ; 18/08/2007, 20:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                    Ja weet ik wel van die koeling maar bij een E6300 is dit toch niet echt een probleem zo lang je niet erg hoog gaat?
                    Het is een goede overclocker dat wel, enigste manier is proberen natuurlijk.
                    Voor mezelf neem ik altijd als maatstaf 60° max (hoewel sommigen tot 100° mogen).

Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
                    die programma's zijn goed voor 1 ding, en da's gans den boel upfucken tot en met...
                    wil je deftig overclocken, dan doe je dat via de BIOS, of je doet het niet!
                    en daarmee is alles gezegd...

trouwens, het is ook al bewezen dat je met watercooling NIET verder kan overclocken... je behaalt hetzelfde resultaat als met een goeie aircooling... wil je ver geraken, dan ga je beter naar peltiers/dry ice/Phase Change
                    Ik zei toch ook prutsen?

Als je goede luchtkoeling zal het verschil miniem zijn, met boxed koelerkes zal het net dat tikkeltje groter zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FLT Bekijk Berichten
                      Het is een goede overclocker dat wel, enigste manier is proberen natuurlijk.
                      Voor mezelf neem ik altijd als maatstaf 60° max (hoewel sommigen tot 100° mogen).

Ik zei toch ook prutsen?

Als je goede luchtkoeling zal het verschil miniem zijn, met boxed koelerkes zal het net dat tikkeltje groter zijn
                      boxed koelers zijn daarom ook niet slecht... die boxed koeling van een S939 AMD X2 dualcore CPU kwam al aardig in de buurt van de gekende 'dure' merken, qua koelprestaties... maar alles hangt idd voor een groot deel af van de airflow in je case...
                      60° valt voor een CPU nog mee, maar da's al op de limiet... 100° = hangups en uiteindelijk een dode cpu... no matter of dat Intel of AMD is

Comment

• De koeler is niet boxed, het is een Recom RC-775 (af-fabriek van Fujitsu-Siemens). Maar niet veel speciaals denk ik. En met m'n andere systeem (Pentium 530 J 3.0) zit ik constant rond de 65°, dus ja...

Comment

De koeler is niet boxed, het is een Recom RC-775 (af-fabriek van Fujitsu-Siemens). Maar niet veel speciaals denk ik. En met m'n andere systeem (Pentium 530 J 3.0) zit ik constant rond de 65°, dus ja...
                          die P4's staan bekend om hun 'bakoven' functie.. en kunnen redelijk wat hebben... maar ik blijf erbij... 65° is véél...

Comment

• Nu 58°, hij staat een halfuurtje aan (enkel forum + iTunes) en hier is het zo rond de 22°. Grafische kaart al 63°. Vermoedelijk zeer slechte airflow...

Comment

Nu 58°, hij staat een halfuurtje aan (enkel forum + iTunes) en hier is het zo rond de 22°. Grafische kaart al 63°. Vermoedelijk zeer slechte airflow...
                              cpu hier @ 42° en da's een A64 3000+ @ 2700MhZ stock @ 1800
                              m'n C2D staat voorlopig nog altijd ingepakt tot na mijne verhuis

Comment

Hoe kan je bij OSX je toetsenbord met een shortcut in en andere taal veranderen? Ik moet namelijk vaak veranderen tussen Engels/Chinees.
                                Systeemvoorkeuren > Landinstellingen > Invoermenu

Onderaan "Toon invoermenu in menubalk" aanvinken, dan in de lijst de gewenste talen selecteren. Wisselen tussen talen kan dan door op het vlagje in je menubalk te klikken.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                cc

Comment

• Binnen een dikke week zal ik een nieuwe notebook bestellen.

Ik weet nog totaal niet welke notebook ik zou moeten nemen. Mijn budget bedraagt maximaal 2200 euro. Het wordt een aankoop op lange termijn, de laptop wordt 4 liefst 5 jaar gebruikt, vandaar het te spenderen budget.

Vereisten:
                                  -Krachtige prestaties staan centraal
                                  -Core 2 Duo, minimaal 1.83 GHz
                                  -2 * 1.024 Mb RAM
                                  -HD minimaal 120 gig
                                  -Graka: de nadruk ligt niet op gamen, maar een game van 4jaar oud (COD, MoHAA, Splinter Cell, NFSU) moet wel nog kunnen gespeeld worden. Ik ben niet van plan nog nieuwe games te kopen.
                                  -Ik ben nog erg aan het twijfelen tussen een 15.4 inch en een 17 inch scherm.

Betreft 15.4 inch:
                                  Na lang zoeken ben ik uitgekomen op de Dell Latitude D830 advanced. Voordeel is dat deze al de C2D Santa Rosa technologie gebruikt. Wat mij wel wat afschrikt is de graka: nVidia Quadro 140M... Deze graka is vooral gericht op grafische programma's zoals CAD. Valt er met zo'n graka op beperkt (cfr supra) niveau te gamen?

Betreft 17 inch:
                                  Geen voorkeur.

Welke notebook van 15.4 of 17 inch raden jullie mij aan?

Alvast bedankt om te antwoorden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
                                    Binnen een dikke week zal ik een nieuwe notebook bestellen.

Ik weet nog totaal niet welke notebook ik zou moeten nemen. Mijn budget bedraagt maximaal 2200 euro. Het wordt een aankoop op lange termijn, de laptop wordt 4 liefst 5 jaar gebruikt, vandaar het te spenderen budget.

Vereisten:
                                    -Krachtige prestaties staan centraal
                                    -Core 2 Duo, minimaal 1.83 GHz
                                    -2 * 1.024 Mb RAM
                                    -HD minimaal 120 gig
                                    -Graka: de nadruk ligt niet op gamen, maar een game van 4jaar oud (COD, MoHAA, Splinter Cell, NFSU) moet wel nog kunnen gespeeld worden. Ik ben niet van plan nog nieuwe games te kopen.
                                    -Ik ben nog erg aan het twijfelen tussen een 15.4 inch en een 17 inch scherm.

Betreft 15.4 inch:
                                    Na lang zoeken ben ik uitgekomen op de Dell Latitude D830 advanced. Voordeel is dat deze al de C2D Santa Rosa technologie gebruikt. Wat mij wel wat afschrikt is de graka: nVidia Quadro 140M... Deze graka is vooral gericht op grafische programma's zoals CAD. Valt er met zo'n graka op beperkt (cfr supra) niveau te gamen?

Betreft 17 inch:
                                    Geen voorkeur.

Welke notebook van 15.4 of 17 inch raden jullie mij aan?

Alvast bedankt om te antwoorden.

Koop maar een paar bijkomende batterijen,oja ne laptop 4à5 jaar gebruiken?droom maar verder!
                                    Nora!

Comment

• kzit in dezelde situatie

ik ben voor het moment aan 't twijfelen tussen de Asus V1S en G1S, check out laptops4u.nl
                                      2015 BMW F11 520dA
                                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
                                        Koop maar een paar bijkomende batterijen,oja ne laptop 4à5 jaar gebruiken?droom maar verder!
                                        heb hier een laptop van 6 jaar oud en die batterij doet nog altijd 2u. nou jij weer.
                                        2015 BMW F11 520dA
                                        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                                          heb hier een laptop van 6 jaar oud en die batterij doet nog altijd 2u. nou jij weer.

Okee,koop géén Asus na 2jaar houd de batterij het nog géén 30min. vol!weer aan jij!
                                          Nora!

Comment

Working...
                                          X