Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
    Ik ben op zoek naar gratis agenda software voor op de PC.

Om mijn agenda op pc duidelijk te kunnen bijhouden en bv. onderscheid te maken tussen freelance opdrachten, privé activiteiten, werk, enz...
    klinkt mss stom, maar werkt echt nog enoorm goed imo

google-agenda !! ( sms-functie is extreem gemakelijk en handig en gratis )

ik kan nu niet op de naam komen maar ik meen mij te herineren dat er een opensource agenda-programma was dat speciaal voor een werkomgeving ontwerpen was

Comment

• Merci voor de tip Severijns (dacht ik) maar daar had ik al lang aan gedacht.

Er is geen enkel proces dat energie opvreet, of gewoon 't starten vertraagd. Want degene die er bij komen na dat ie terug verder start komen random (er is dus niet één proces als bron)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
        Merci voor de tip Severijns (dacht ik) maar daar had ik al lang aan gedacht.

Er is geen enkel proces dat energie opvreet, of gewoon 't starten vertraagd. Want degene die er bij komen na dat ie terug verder start komen random (er is dus niet één proces als bron)
        oh ma da heb ik ook ik moet toch een goede 3 a 4 minuten wachten

nu op de site die jij daar gegeven hebt zeggen ze nu wel dat je da "intelligente bestandoverdracht ding " moet uitschakelen ( iets da ik ook al lang heb gedaan ) hebt ge dat al gedaan ? als ge da nog ni gedaan hebt --> start --> uitvoeren --> msconfig --> tabblad services --> "intelligente bestandoverdracht uitvinken "

kan goed zijn da ge dan nog altijd uw probleem hebt dan probeert ge best deze dingen , naarmate het probleem blijft ( dus het eerste proberen en zien ofdat het beter / goed genoeg is ) en mijn excuses als ik te "nederig" bezig ben

EDIT: voordat ik verder ga, flikkert uw "harddisk activity" lichte op uw pc ?

Comment

• in ieder geval de dingen die zoiezo helpen om uw pc toch sneller te laten opstarten :

1: defragmenteer uw hardeschijf eens ( moet ge wel ff tijd voor hebben )
          2: ga naar --> start --> uitvoeren --> msconfig
          en vink daar zoveel mogelijk dingen uit bij services die ge dnkt da ge niet nodig gaat hebben ( bij services niet te veel doen , want daar staan essentieele driver dingen tussen waardoor sommige functies niet meer gaan werken ) maar vooral bij het tabblad opstarten moet je echt proberen zoveel mogelijk uit te vinken ! daar staat veel ongebruikte brol tussen
          3: desinstalleer zoveel mogelijk programmas dat ge niet meer nodig hebt
          4: download hitmanpro ( zaalig programmatje !!! ) aaanrader !!!http://www.hitmanpro.be installeer dit , en laat het eens lopen
          5: download eens een registry cleaner , en laat die ook een lopen

Comment

• wat je trouwens ook eens moet proberen is in veilige modus op te starten en dan kijken of je nog altij dmet je probleem zit

grtz,
            sandman

Comment

• Ik had graag bij een Video bestand,ondertiteling geplaatst hebben.
              Maar als ik gewoon op save druk,en ik speel het bestand af via WMP is de ondertiteling niet aanwezig.In het programma, als ik de video afspeel wel.
              Ik gebruik dit programma:
              Bijgevoegde Bestanden
              2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                Mijn pc blijft af en toe ook een tijdje 'hangen' na het opstarten.
                Processor blijft tegen 100% draaien en het proces dat heel mijn cpu opeet is SVCHOST.EXE
                Komt normaal gezien een aantal keren voor in de lijst.
                Heb nog geen oplossing gevonden... Al wel vaak geprobeerd.
                Kijk eens of het bij jou ook SVCHOST is.

1. van het moment dat je de taakbalk ziet, 1X !!! met je rechtermuisknop klikken op je taakbalk en wachten tot er een menu verschijnt.
                2. kies nu taakbeheer en neem het 2e tabblad 'processen'
                3. klik op de kolomtitel CPU
                4. het proces bovenaan neemt het meeste van je processor voor zich...
                Welk proces is dit?
                ik heb dit ook gehad voor mijn format, oplossing is windowsupdate uitschakelen. Naar wat ik ervan gelezen had, had het iets te maken met offce 2003 op windowsxp.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door enter sandman Bekijk Berichten
                  en vink daar zoveel mogelijk dingen uit bij services die ge dnkt da ge niet nodig gaat hebben ( bij services niet te veel doen , want daar staan essentieele driver dingen tussen waardoor sommige functies niet meer gaan werken ) maar vooral bij het tabblad opstarten moet je echt proberen zoveel mogelijk uit te vinken ! daar staat veel ongebruikte brol tussen
                  4: download hitmanpro ( zaalig programmatje !!! ) aaanrader !!!http://www.hitmanpro.be installeer dit , en laat het eens lopen
                  1. Gebruik Power Defragmenter: veel sneller
                  4. Zeker geen aanrader; is een samenraapsel van andere programma's zonder toestemming van de makers ervan en je hebt geen enkele controle over de uitvoering omdat alles automatisch gebeurt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
                    Ik had graag bij een Video bestand,ondertiteling geplaatst hebben.
                    Maar als ik gewoon op save druk,en ik speel het bestand af via WMP is de ondertiteling niet aanwezig.In het programma, als ik de video afspeel wel.
                    Ik gebruik dit programma:

geef je ondertitelingsbestand dezelfde naam als je film en installeer vobsub, dan moet het gaan in windows media player

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                      4. Zeker geen aanrader; is een samenraapsel van andere programma's zonder toestemming van de makers ervan en je hebt geen enkele controle over de uitvoering omdat alles automatisch gebeurt.
                      1: idd
                      4: imho , dat ze geen teostemming hebben, maakt mij eerlijk gezegd niks uit, het zijn alleen maar volledig gratis-se versies die er in zitten ( of trials ) die je even goed kan downloaden op de site van de makers zelf, dus er is helemaal niks illegaal aan , het enigste wat hitmanpro doet is alles verzamelen zodat je met elk programma kan checken met 1 muisklik

en dat het helemaal automatisch werkt is juist het sterke punt !! hitman pro is ni bedoeld om constant te laten lopen , het idee is dat ge een eigen antivirus en firewall hebt , en wanneer ge een probleem hebt of 1 keer in de maand , ge hitman pro laat lopen zodat ge met elk programma uw pc is kunt nakijken en dus zeker bent dat je alles wel hebt. en het is zo slim om te zorgen dat de programmas dat het installeert in te stellen zodat ze niet op de achtergrond lopen maar alleen werken wnr je hitman pro zelf laat lopen , en da allemaal met 1 muisklik ? is toch perfect ?

Comment

• Ok, ik heb hier ook een klein probleempje op de pc, maar wel behoorlijk irritant.
                        De PC-klok staat hier altijd fout. Hem juist zetten of een aantal opties aanvinken (vb: synchroniseren met internet) helpt niet, want de volgende keer staat hij weer op een willekeurig ander uur.
                        Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten
                          Ok, ik heb hier ook een klein probleempje op de pc, maar wel behoorlijk irritant.
                          De PC-klok staat hier altijd fout. Hem juist zetten of een aantal opties aanvinken (vb: synchroniseren met internet) helpt niet, want de volgende keer staat hij weer op een willekeurig ander uur.
                          Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
                          staan je landinstellingen e.d. wel goed ?

start => configuratiescherm => datum, tijd en taalinstellingen => de notatie van getallen, datums en tijd wijzigen

alles op belgië (of NL) zetten
                          2015 BMW F11 520dA
                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                            Diskeeper is ook goed.
                            2015 BMW F11 520dA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door enter sandman Bekijk Berichten
                              oh ma da heb ik ook ik moet toch een goede 3 a 4 minuten wachten

nu op de site die jij daar gegeven hebt zeggen ze nu wel dat je da "intelligente bestandoverdracht ding " moet uitschakelen ( iets da ik ook al lang heb gedaan ) hebt ge dat al gedaan ? als ge da nog ni gedaan hebt --> start --> uitvoeren --> msconfig --> tabblad services --> "intelligente bestandoverdracht uitvinken "

kan goed zijn da ge dan nog altijd uw probleem hebt dan probeert ge best deze dingen , naarmate het probleem blijft ( dus het eerste proberen en zien ofdat het beter / goed genoeg is ) en mijn excuses als ik te "nederig" bezig ben

EDIT: voordat ik verder ga, flikkert uw "harddisk activity" lichte op uw pc ?
                              Oorspronkelijk geplaatst door enter sandman Bekijk Berichten
                              in ieder geval de dingen die zoiezo helpen om uw pc toch sneller te laten opstarten :

Oorspronkelijk geplaatst door enter sandman Bekijk Berichten
                              wat je trouwens ook eens moet proberen is in veilige modus op te starten en dan kijken of je nog altij dmet je probleem zit

grtz,
                              sandman

Dank u voor al de tips! Jammer genoeg dingen die ik ook al geprobeerd heb.

Veilige modus heeft 't zelfde probleem.
                              Defragmenteren ebk al geprobeerd (met verschillende dingen: o&o defrag, bootvis dinges en zo)
                              Aan spyware of dergelijke ligt et zeker niet, tgaat om een zo goed als verse installatie

Comment

Dank u voor al de tips! Jammer genoeg dingen die ik ook al geprobeerd heb.

Veilige modus heeft 't zelfde probleem.
                                Defragmenteren ebk al geprobeerd (met verschillende dingen: o&o defrag, bootvis dinges en zo)
                                Aan spyware of dergelijke ligt et zeker niet, tgaat om een zo goed als verse installatie
                                harddisks checken op fouten! naar kapotte clusters enzo...
                                ram geheugen checken op fouten dmv een bootdisk te maken met een testprogramma...
                                processor nekeer deftig stressen met behulp van een 'goed' programma...
                                IRQ conflicten kunnen soms ook zorgen voor het braklopen van een pc...

voila, ge weet weer wa doen

en in uiterste nood: kast openzwieren, alle dingen die ge ni nodig hebt om windows te booten eruit halen en dan zien of het probleem zich nog voordoet... als't ni zo is 1 voor 1 de dingen terug bijsteken tot ge het probleem hebt gevonden.... probeer ook andere sloten op uw moederbord om bvb uw soundkaart aan te hangen... zodoende krijgt dat stukje hardware een andere IRQ en kunnen de problemen opgelost geraken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                                  staan je landinstellingen e.d. wel goed ?

start => configuratiescherm => datum, tijd en taalinstellingen => de notatie van getallen, datums en tijd wijzigen

alles op belgië (of NL) zetten
                                  Ja, ook gedaan, maar werkt niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten
                                    Ja, ook gedaan, maar werkt niet.
                                    Misschien is het batterijtje van je moederbord plat?
                                    Of kan dat niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jente Bekijk Berichten
                                      Misschien is het batterijtje van je moederbord plat?
                                      ik zat ook al zo iets te denken...

@oreca: haal eens het zijpaneel van je case er af en zoek eens op het moederbord naar een horloge-batterij-achtig batterij'tje, als je dat vervangt, is het waarschijnlijk opgelost
                                      2015 BMW F11 520dA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
                                        harddisks checken op fouten! naar kapotte clusters enzo...
                                        ram geheugen checken op fouten dmv een bootdisk te maken met een testprogramma...
                                        processor nekeer deftig stressen met behulp van een 'goed' programma...
                                        IRQ conflicten kunnen soms ook zorgen voor het braklopen van een pc...

voila, ge weet weer wa doen

en in uiterste nood: kast openzwieren, alle dingen die ge ni nodig hebt om windows te booten eruit halen en dan zien of het probleem zich nog voordoet... als't ni zo is 1 voor 1 de dingen terug bijsteken tot ge het probleem hebt gevonden.... probeer ook andere sloten op uw moederbord om bvb uw soundkaart aan te hangen... zodoende krijgt dat stukje hardware een andere IRQ en kunnen de problemen opgelost geraken

Zoiets kan 't ook niet zijn want kheb ontdekt dat op de laptop er een identiek probleem is (beiden na een verse install)... Moet software matig zijn

Comment

Zoiets kan 't ook niet zijn want kheb ontdekt dat op de laptop er een identiek probleem is (beiden na een verse install)... Moet software matig zijn
                                          windows XP neem ik aan ?
                                          welke service pack ?
                                          in alle geval: install es service pack 2 moest 'ie er nog niet opstaan... might do the trick...
                                          en anders es de belangerijkste updates doen

Comment

Working...
                                          X