Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
    kHEB DEZE SCIRPT/

<script type="text/javascript">
    var mydate=new Date() ;
    var year=mydate.getFullYear();
    var day=mydate.getDay();
    var daym=mydate.getDate();
    var month=mydate.getMonth();
    if(daym<10)
    daym="0"+daym;
    var dayarray=new Array("Zondag","Maandag","Dinsdag","Woensdag","Don derdag","Vrijdag","Zaterdag");
    var montharray=new Array("Januari","Februari","Maart","April","Mei"," Juni","Juli","Augustus", "September","Oktober","November","December");
    document.write(dayarray[day]+", "+montharray[month]+" "+daym+", "+year);
    </script>

HOE VERANDER je dat ipv Juli 31 2007 naar 31 juli 2007? ( een of andere zin verslepen maar ik weet niet hoe )?
    document.write(dayarray[day]+", "+daym+" "+montharray[month]+" "+year);

Comment

• kheb deze script : ( aftellen tot ... )

Hoe verander ik dat het niet wordt weergegeven op een zwarte achtergrond? Ik wil dat het transparant is

script type="text/javascript"> function setcountdown(theyear,themonth,theday,thehour,themi n,thesec) { yr=theyear;mo=themonth;da=theday;hr=thehour;min=th emin;sec=thesec; } //////////Bewerk het aftelscript hier////////////////// //STEP 1: verander hier het aftel - script, in het formaat year, month, day, hour(0=midnight,23=11pm), minutes, seconds: setcountdown(2008,12,5,00,00,00); //STEP 2: verander hieronder de tekst die na het aftellen moet komen, en de boodschap op de dag van het tijdstip, respectively var occasion="BERICHT TIJDENS AFTEL"; var message_on_occasion="BERICHT ALS AFTEL COMPLEET IS"; //STEP 3: verander de 5 variabelen hieronder , te weten the width, height, background color, and text style of the countdown area var countdownwidth='500px'; var countdownheight='35px'; var countdownbgcolor='black'; var opentags='<font face="Verdana"><font color="white"><small>'; var closetags='</small></font>'; //////////verander hieronder niets////////////////// var montharray=new Array("Jan","Feb","Mar","Apr","May","Jun","Jul","A ug","Sep","Oct","Nov","Dec"); var crosscount=''; function start_countdown() { if (document.layers) document.countdownnsmain.visibility="show"; else if (document.all||document.getElementById) crosscount=document.getElementById&&!document.all? document.getElementById("countdownie") : countdownie; countdown(); } if (document.all||document.getElementById) document.write('<span id="countdownie" style="width:'+countdownwidth+'; background-color:'+countdownbgcolor+'"></span>'); window.onload=start_countdown; function countdown() { var today=new Date(); var todayy=today.getYear(); if (todayy < 1000) todayy+=1900; var todaym=today.getMonth(); var todayd=today.getDate(); var todayh=today.getHours(); var todaymin=today.getMinutes(); var todaysec=today.getSeconds(); var todaystring=montharray[todaym]+" "+todayd+", "+todayy+" "+todayh+":"+todaymin+":"+todaysec; futurestring=montharray[mo-1]+" "+da+", "+yr+" "+hr+":"+min+":"+sec; dd=Date.parse(futurestring)-Date.parse(todaystring); dday=Math.floor(dd/(60*60*1000*24)*1); dhour=Math.floor((dd%(60*60*1000*24))/(60*60*1000)*1); dmin=Math.floor(((dd%(60*60*1000*24))%(60*60*1000) )/(60*1000)*1); dsec=Math.floor((((dd%(60*60*1000*24))%(60*60*1000 ))%(60*1000))/1000*1); //if on day of occasion if(dday<=0&&dhour<=0&&dmin<=0&&dsec<=1&&todayd==da ) { if (document.layers) { document.countdownnsmain.document.countdownnssub.d ocument.write(opentags+message_on_occasion+closeta gs); document.countdownnsmain.document.countdownnssub.d ocument.close(); } else if (document.all||document.getElementById) crosscount.innerHTML=opentags+message_on_occasion+ closetags; return; } //if passed day of occasion else if(dday<=-1) { if (document.layers) { document.countdownnsmain.document.countdownnssub.d ocument.write(opentags+"Occasion already passed! "+closetags); document.countdownnsmain.document.countdownnssub.d ocument.close(); } else if (document.all||document.getElementById) crosscount.innerHTML=opentags+"Occasion already passed! "+closetags; return; } //else, if not yet else { if(document.layers) { document.countdownnsmain.document.countdownnssub.d ocument.write(opentags+dday+ " dagen, "+dhours+" uren, "+dmin+" minuten, en "+dsec+" seconden voordat "+occasion+closetags); document.countdownnsmain.document.countdownnssub.d ocument.close(); } else if (document.all||document.getElementById) crosscount.innerHTML=opentags+dday+ " dagen, "+dhour+" uren, "+dmin+" minuten, en "+dsec+" seconden voordat "+occasion+closetags; } setTimeout("countdown()",1000); } </script>

Comment

• Nou nu ben je toch wel te lui aan het worden

countdownbgcolor='black' => countdownbgcolor='transparent'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FLT Bekijk Berichten
          Nou nu ben je toch wel te lui aan het worden

countdownbgcolor='black' => countdownbgcolor='transparent'
          aa, zo simpel of wa? TOF

al bedankt voor alle hulp!

Comment

• En hoe zet je "nog" voor de tekst?

Dus "nog" script/datum " tot het carnaval is" ?

ik heb "var occasion="Nog";" ervoor gezet maar dat doet niets

Comment

• Mijn schoonzus zit met een probleem dat volgens mij opgelost zou kunnen worden door de functie 'systeemherstel' van windows.
              Ze kiest dus een herstelpunt en laat heel de procedure mooi verlopen maar na de herstart krijgt ze de melding 'Systeemherstel niet voltooid. Er zijn geen veranderingen aangebracht'.

Probleem dus. Vrij ernstig probleem zelfs.
              Heeft een van jullie een idee waarom dat hij systeemherstel niet wil doen? En vooral... wat is de oplossing?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk Berichten
                Mijn schoonzus zit met een probleem dat volgens mij opgelost zou kunnen worden door de functie 'systeemherstel' van windows.
                Ze kiest dus een herstelpunt en laat heel de procedure mooi verlopen maar na de herstart krijgt ze de melding 'Systeemherstel niet voltooid. Er zijn geen veranderingen aangebracht'.

Heeft een van jullie een idee waarom dat hij systeemherstel niet wil doen? En vooral... wat is de oplossing?
                Wat is het oorspronkelijke probleem dat je een systeemherstel moet toepassen?

Anders wat altijd werkt: back-up maken en format c:\'ke doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                  Sinds een tijdje krijg ik dagelijks een automatische update van Microsoft.

Nu ook de Office XP Service Pack 3. Nu vraagt ie of ik die CD wil insteken, maar ik vind die niet meer (en ja, ik heb office legaal samen met laptop van Aldi gekocht). Kan ik die update cancelen zodat ie niet meer terugkomt? Of kan ik hem zonder de CD toch nog installeren?
                  Mezelf eens quoten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk Berichten
                    Mijn schoonzus zit met een probleem dat volgens mij opgelost zou kunnen worden door de functie 'systeemherstel' van windows.

Heeft ze Norton 2006?

Comment

• Help m'n laptop wil geen geluid meer uitbraken... Iemand een idee aan wat het allemaal kan liggen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
                        Help m'n laptop wil geen geluid meer uitbraken... Iemand een idee aan wat het allemaal kan liggen...
                        je geluid staat op "dempen"?

Comment

• Neen, niet op dempen en die schuiverkes staan op max.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
                            Neen, niet op dempen en die schuiverkes staan op max.
                            Kan aan heel veel dingen liggen
                            Je hebt ergens een optie digitaal aangevinkt..
                            je ziet niet alle schuivers in je geluidsregelaar..
                            en nog zoveel andere dingen

Heb je al systeemherstel geprobeerd?
                            Als dat niet helpt, probeer dan eens de drivers opnieuw te installeren
                            (zal wel op de cd staan die bij de laptop zat, anders via website)
                            als dat niet allemaal niet helpt, zal je echt eens alle opties die met geluid te maken kunnen hebben, afgaan

Luidsprekers die stuk zijn lijkt me straf, maar kan.
                            Krijg je iets te horen via een hoofdtelefoon ?
                            KLIK |&| KLAK

Comment

• joepie ! mijn eerste post met nieuwe PC

fokking veel en veel sneller

Comment

• ja inderdaad, wij kunnen het veel sneller lezen, nu, uw posts! Eindelijk!

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Af en toe krijg ik een "blue screen" als ik Utorrent laat opstaan s'nachts...???

Weer een truukje van teleslet om de downloaders het leven zuur te maken, na eerst 65€/maand uit mijn zal te trekken voor mijn turbonet+ dat nog niet half zo goed marcheert als het zou moeten ?
                                  www.perfectshine.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                                    Af en toe krijg ik een "blue screen" als ik Utorrent laat opstaan s'nachts...???

Weer een truukje van teleslet om de downloaders het leven zuur te maken, na eerst 65€/maand uit mijn zal te trekken voor mijn turbonet+ dat nog niet half zo goed marcheert als het zou moeten ?
                                    http://www.tik.be

Schrijf je in en formuleer je klacht.

Comment

• Waarschijnlijk is mijn PC dus niet kapot dan ? (wat een bleu screen normaal wil bedoelen)

Ik heb het al veel gehoord dat er van die truukjes zijn om p2p en gelijkwaardige programma's te blokkeren/hinderen.

Erg zielig weeral...
                                      www.perfectshine.be

Comment

• blue screens wijzen meestal op hardwarematige defecten hoor...
                                        en aagezien ge een torrent aan't downloaden waart, moet ik denken in de richting van een geheugenprobleem.. uw ramgeheugen ofzo... ik denk toch ni dat een internet provider uw pc kan doen vastlopen...

Comment

• gisteren schafte ik mij een nieuw scherm voor mijn pc aan, een samsung 20 inch widescreen. Nu heb ik het probleem dat alle foto's die ik bekijk vervormt zijn, uitgerokken zijn. Wat kan ik hier aan doen?

alvast bedankt

Comment

Working...
                                          X