Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
    Ik zet op elk WinXP-systeem dat ik installeer Kaspersky Anti-Virus 6 en Sygate Personal Firewall 5.6.
    De firewall is mss al een oude versie, maar meer dan traffic control moet 't niet doen hé. En dat was vijf jaar geleden al net zoals het nu gebeurt.

De combinatie van deze twee programma's én het disablen van Windows Firewall en Security System zorgt voor een responsief systeem dat vrij snel boot, vind ik.
    Als 't gratis en legaal moet, zou ik opteren voor AVG als antivirus en een oude Zone-Alarm firewall (2.5 of zo). En ook hier liefst Windows Firewall en SC disablen. Als je een beetje bewust bent van wat er in een pc gebeurt, heb je al die ingebouwde en standaard enablede zooi van Windows niet nodig.
    OK, ik heb nog niks gezien van die Windows Firewall en Security System op mijn XP ... 't zal wel disabled zijn door de installateur (ik vertrouw daar volledig in).

Heb je ook info omtrent settings voor de vermelde firewalls ? Ik bedoel, installeren op zich is niet voldoende ... of wel ?

't moet niet gratis, maar ik ga geen 200 euro betalen voor dergelijke software, if you know what I mean

Comment

• XP? => configuratiescherm => beveiligingscentrum
      Vista? => configuratiescherm => beveiliging
      2015 BMW F11 520dA
      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Bullguard 8.0 is zeker ni slecht. Kost +/- 50-55€ of als ge hem ergens OEM kunt vinden 15€

Comment

• Als ik het scherm van mijn laptop opendoe en hem zo uit zijn sleepmode haal, gebeurt het vaak (maar niet altijd) dat de resolutie teruggeschroefd is naar 1024x... ipv de max. resolutie van 1440x900. Iemand die hier ervaring mee heeft of het kan oplossen?

Het ambetantste is dat al mijn bureaubladpictogrammen dan weer door elkaar gesorteerd staan.

Comment

• heb je de laatste drivers voor je grafische kaart al?
            2015 BMW F11 520dA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
              OK, ik heb nog niks gezien van die Windows Firewall en Security System op mijn XP ... 't zal wel disabled zijn door de installateur (ik vertrouw daar volledig in).

Heb je ook info omtrent settings voor de vermelde firewalls ? Ik bedoel, installeren op zich is niet voldoende ... of wel ?

't moet niet gratis, maar ik ga geen 200 euro betalen voor dergelijke software, if you know what I mean
              Trend Micro PC Cillin Internet Security.
              Heb zowat alle mogelijke virusscanners gehad en deze vind ik de beste, vertraagt niets en werkt proper op de achtergrond.
              K'heb hem zelf helemaal zitten "opleren".

Zalig ding!

Comment

• Ik gebruik Panda Internet Security. Zeer tevreden van.
                Vroeger gebruikte ik ook Zone Alarm, niet slecht voor gratis te zijn...
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                  heb je de laatste drivers voor je grafische kaart al?
                  Ik ken er eigenlijk niets van Het is een Nvidia GeForce Go 7600 (kwaliteit?) en via het Nvidia Control panel vind ik niets van updateknoppen. Of moet ik zelf naar de site surfen en een .exe uitvoeren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                    Ik gebruik Panda Internet Security. Zeer tevreden van.
                    Vroeger gebruikte ik ook Zone Alarm, niet slecht voor gratis te zijn...
                    Hoe weet je dat een virusscanner goed is? Ik heb hier Ad-Aware en AVG staan, maar vooral bij die laatste merk je nooit veel van virussen die zouden gefixt zijn. Probleem is dat ik die op de pc van mijn ouders ook gebruik en dat we met een e-mailvirus zitten die maar niet te vinden lijkt, en dus blijft de pc vertragen en mails doorsturen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                      Hoe weet je dat een virusscanner goed is? Ik heb hier Ad-Aware en AVG staan, maar vooral bij die laatste merk je nooit veel van virussen die zouden gefixt zijn. Probleem is dat ik die op de pc van mijn ouders ook gebruik en dat we met een e-mailvirus zitten die maar niet te vinden lijkt, en dus blijft de pc vertragen en mails doorsturen.
                      Je geeft het antwoord zelf al op je vraag

Sinds ik die Pande gebruik heb ik echt nergens last meer van. Het is een firewall en virusscanner tegelijk en die die samen blijkbaar hun werk goed.
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik ken er eigenlijk niets van Het is een Nvidia GeForce Go 7600 (kwaliteit?) en via het Nvidia Control panel vind ik niets van updateknoppen. Of moet ik zelf naar de site surfen en een .exe uitvoeren?
                        'n 7600 is verre van slecht

driver is hier te downloaden: http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_163.75_uk.html

of je kan naar http://www.laptopvideo2go.com/drivers/xp gaan en daar de allernieuwste afhalen, die van de nvidia site zijn, zoals je kan zien aan het nummer en datum, meestal verouderd je moet echter wel een inf-file vervangen en dergelijke, dus als je er niet zoveel van kent stel ik gewoon voor die van de nvidia-site te nemen
                        2015 BMW F11 520dA

Comment

'n 7600 is verre van slecht

driver is hier te downloaden: http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_163.75_uk.html

of je kan naar http://www.laptopvideo2go.com/drivers/xp gaan en daar de allernieuwste afhalen, die van de nvidia site zijn, zoals je kan zien aan het nummer en datum, meestal verouderd je moet echter wel een inf-file vervangen en dergelijke, dus als je er niet zoveel van kent stel ik gewoon voor die van de nvidia-site te nemen
                          Ik ga sowieso niets installeren waar de naam "winxp" in de link staat

Ik ken natuurlijk niets van grafische kaarten, maar hoe komt het dat SolidWorks dan zo slecht presteerde op mijn scherm? Modellen roteren gebeurde in flikkeringen en met constant hoekige achtergrondkleuren die veranderden...

Comment

Ik ga sowieso niets installeren waar de naam "winxp" in de link staat

Ik ken natuurlijk niets van grafische kaarten, maar hoe komt het dat SolidWorks dan zo slecht presteerde op mijn scherm? Modellen roteren gebeurde in flikkeringen en met constant hoekige achtergrondkleuren die veranderden...
                            ah, je hebt vista? => http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.75.html

of heb je 't op iets anders?
                            2015 BMW F11 520dA

Comment

ah, je hebt vista? => http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.75.html

of heb je 't op iets anders?
                              nop, thx
                              Met al die updates tegenwoordig: hoe weet je welke je al geïnstalleerd hebt en welke niet?

Comment

nop, thx
                                Met al die updates tegenwoordig: hoe weet je welke je al geïnstalleerd hebt en welke niet?
                                Asuslaptops hebben zo'n programmatje AsusLiveUpdate, werkt langs geen kanten daarom check ik zelf elke maand eens de website van Asus 'k weet echter niet of elke fabrikant zo'n continu driverondersteuning voorziet...

voor nvidia drivers check ik echter laptopvideo2go.com, omdat daar altijd de recenste opstaan...
                                2015 BMW F11 520dA

Comment

• Jah Vista heeft zelf zo'n WindowsUpdate-programma, maar dat blijft maar melden dat ik nieuwe updates kan installeren, en ondertussen weet ik aan geen kanten meer wat ik al gedownload heb. Ik kan mij bijvoorbeeld best voorstellen dat er geen Nvidia-updates tussen zitten.

Comment

Jah Vista heeft zelf zo'n WindowsUpdate-programma, maar dat blijft maar melden dat ik nieuwe updates kan installeren, en ondertussen weet ik aan geen kanten meer wat ik al gedownload heb. Ik kan mij bijvoorbeeld best voorstellen dat er geen Nvidia-updates tussen zitten.
                                    nee inderdaad, die windowsupdates is enkel voor je besturingsysteem, vista zelf dus, maar updates voor drivers van o.a. je grafische kaart, touchpad, speciale multimediatoetsen, webcam... zit daar allemaal niet in
                                    2015 BMW F11 520dA

Comment

• Is het de moeite om 2 hd's in raid te gebruiken? Is het verschil in snelheid merkelijk sneller of is het maar een beetje overschat?

Het zou gaan om 2x 250GB S-ATA schijven met een cache van 16 MB en een leessnelheid van 8.6 (7200rpm)

Of kan ik beter 1 grote schijf nemen?

Momenteel heb ik 1x 24OGB, met geen cache ofzo en geeneens S-ATA...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                        Is het de moeite om 2 hd's in raid te gebruiken? Is het verschil in snelheid merkelijk sneller of is het maar een beetje overschat?

Het zou gaan om 2x 250GB S-ATA schijven met een cache van 16 MB en een leessnelheid van 8.6 (7200rpm)

Of kan ik beter 1 grote schijf nemen?

Momenteel heb ik 1x 24OGB, met geen cache ofzo en geeneens S-ATA...
                                        2 schijven zonder RAID is al sneller als 1 schijf ...

Comment

• Voor NTFS-systemen zou ik me daar echt niet mee gaan bezighouden zenne.
                                          Dat bestandssysteem is immers zó dringend aan een grondige upgrade toe, dat NTFS met striping (= RAID0, theoretisch gezien de snelste RAID-opstelling maar ó zó onveilig) zelfs nog altijd overklast wordt door XFS of Reiser4. NTFS heeft tot op de dag van vandaag nog altijd last van fragmentatie... da's zó niet meer van deze tijd.

Als je bereid bent 250GB op te offeren, dan zou je nog RAID1 kunnen gebruiken.
                                          Alles wordt dan dubbel weggeschreven --> iets trager dan bij een standaardopstelling dus. Maar multithreading programma's halen wel voordeel uit een RAID1-opstelling: twee schijven kunnen nu simultaan gebruikt worden om gegevens in te lezen. Voor één bestand in te lezen heb je dus minder tijd nodig. En valt er één schijf weg, dan kan je je gegevens nog recupereren.

Maar ik zou me daar persoonlijk niet mee gaan bezighouden.
                                          Toch zeker niet op een PC voor gewoon dagelijks gebruik... voor PC's die als dataserver gebruikt worden, daar kan ik nog inkomen.
                                          Last edited by sibi; 25/11/2007, 20:57.
                                          Life's too short. Not to. Live it.
                                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Working...
                                          X