Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door NiSSan&iNFiNiTi
    Had ik al gedaan .
    Probeer eens een andere browser, zeker als uw browser niet van MS is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
      Hmmja, laat eens ff zijn ding doen, misschien kalmt ie vanzelf af ... hoor of zie je veel activiteit op die disk ?

Langs den andere kant, denk ik dat het een slecht idee is om programma's te installeren op een niet-vaste schijf. Bij het opstarten van de PC, met de disk niet aangekoppeld, gaan die programma's niet werken, OK ... maar uw besturingssyssteem kan evengoed besluiten dat uw programma corrupt is, waarna hij dat registreert en dus NOOIT meer gaat proberen dat spul op te starten met die driveletter, of ge die disk nu aansluit of niet.

Externe disks dienen normaal voor data, niet voor programmas (of toch, programmas die bij installatie dingen wegschrijven in registry en andere OS componenten)

Probeer eens een uninstall van die programma's te doen, met en zonder disk aangekoppeld. Installeer dan HETZELFDE programma, op een vaste disk
      Heb ik gedaan, maar ik heb het wel niet op de gebruikelijke manier kunnen doen. Mijn lijst met software blijft maar laden als de schijf is aangekoppeld en bijgevolg verschijnen er geen programma's. Ik heb het dan verwijderd via start>alle programma's>paintshop pro>uninstall en daarna opnieuw geïnstalleerd. Als de schijf afgekoppeld is, laadt de lijst wel perfect.

Wat een miserie

Comment

Ik ken echt geen pc taal en vraagt dit met grote schaamte :
        Wat is een browser ?
        Een webbrowser (ook internetbrowser genoemd) is een computerprogramma om webpagina's te kunnen bekijken. wikipedia

Comment

Ik ken echt geen pc taal en vraagt dit met grote schaamte :
          Wat is een browser ?
          da's dat waarmee ge op internet surft

MS Internet Explorer, Firefox, ...

browser is in het nederlands ... euhm, afspeuren, of zoiets

Comment

• Is het normaal dat een schijfopruiming zo lang duurt?
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
              Heb ik gedaan, maar ik heb het wel niet op de gebruikelijke manier kunnen doen. Mijn lijst met software blijft maar laden als de schijf is aangekoppeld en bijgevolg verschijnen er geen programma's. Ik heb het dan verwijderd via start>alle programma's>paintshop pro>uninstall en daarna opnieuw geïnstalleerd. Als de schijf afgekoppeld is, laadt de lijst wel perfect.

Wat een miserie
              Wel, dan is het duidelijk he, die software (of het OS zelf, of beide) houden er niet van dat ge software installeert op een niet interne disk ... ik zou het sterk afraden. Externe disks dienen voor data, niet voor (geinstalleerde) programmas ...

Hij (Windows) is zo dom om vaak de driveletter te noteren (in de registry bijvoorbeeld), maar die externe drive heeft juist de eigenschap dat die kan wisselen van letter. Maar bovenop dat, zal Windows het niet leuk vinden dat geinstalleerde software mankeert, op om het even welke drive ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Is het normaal dat een schijfopruiming zo lang duurt?
                Ik veronderstel van wel ja ... wat doe je juist ? Defrag ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
                  Ik heb een probleem met adobe reader-bestanden.

Er moeten 250 slides worden afgedrukt. De achtergrond is donkerblauw. Bestaat er geen progammatje waarmee je toch de achtergrond van acrobat files kan aanpassen naar wit?

Thx!
                  gewoon zwart/wit printen :s

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                    Wel, dan is het duidelijk he, die software (of het OS zelf, of beide) houden er niet van dat ge software installeert op een niet interne disk ... ik zou het sterk afraden. Externe disks dienen voor data, niet voor (geinstalleerde) programmas ...

Hij (Windows) is zo dom om vaak de driveletter te noteren (in de registry bijvoorbeeld), maar die externe drive heeft juist de eigenschap dat die kan wisselen van letter. Maar bovenop dat, zal Windows het niet leuk vinden dat geinstalleerde software mankeert, op om het even welke drive ...
                    Kan die schijf in een computerwinkel ofzo leeggemaakt worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                      Kan die schijf in een computerwinkel ofzo leeggemaakt worden?
                      Als ge alles op die disk kwijt wilt : format X:

Maar probeert eerst uninstall van de software die op die disk installed was, en dat lukt enkel als de disk aangesloten is op de PC die ook aangesloten was toen de soft installed werd in the first place
                      Last edited by ; 10/11/2007, 22:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Is het normaal dat een schijfopruiming zo lang duurt?
                        als het een tijdje geleden is sinds je dat gedaan hebt... ja.
                        2015 BMW F11 520dA
                        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Euhm, vooral als je 'oude bestanden comprimeren' aanvinkt kan dat heel lang duren.
                          Btw, schijfopruiming =/= defragmentatie.

Comment

• Installatie ADSL

Ik heb geen ervaring met ADSL. Ik dacht de klus zelf te kunnen klaren maar blijkbaar niet...

Ik heb de spiltter geplaatst en de kabeltjes van respectievelijk de telefoon en de modem ingeplugd. Adapter van de modem in het stopcontact en de ethernetkabel van de modem in mijn laptop.

Vervolgens stel ik mijn modem (US Robotics) in met de gegevens die ik van Dommel heb gekregen: login en paswoord etc.

Mijn verbinding is sinds vorige week donderdag actief volgens Dommel dus daaraan ligt het niet. Paswoord en login zijn correct.

De helpdesk wil me via telefoon wel begeleiden maar de shit is dat ik nooit tussen 9u en 18u thuis ben en in het weekend is er geen hulp van de helpdesk.

Iemand raad?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                              Euhm, vooral als je 'oude bestanden comprimeren' aanvinkt kan dat heel lang duren.
                              Btw, schijfopruiming =/= defragmentatie.
                              Euhm, yep

Comment

• Hoe krijg je onderaan in je werkbalk dat icoon met bureaublad weergeven terug?

Comment

• Rechts klikken op taakbalk -> Werkbalken -> Snel starten

Comment

• een nieuw kladblokbestandje openen, dit:

[Shell]
                                    Command=2
                                    IconFile=explorer.exe,3
                                    [Taskbar]
                                    Command=ToggleDesktop

er in typen, en dan opslaan als "bureaublad weergeven.scf" in de map C:\Documents and Settings\<aangelogde gebruiker>\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

2015 BMW F11 520dA
                                    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                      Rechts klikken op taakbalk -> Werkbalken -> Snel starten

Ja de andere iconen staan er nog maar voor bureaublad weergeven heb ik enkel nog een snelkoppeling...Mijn vader had iets vreemd gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                                        een nieuw kladblokbestandje openen, dit:

[Shell]
                                        Command=2
                                        IconFile=explorer.exe,3
                                        [Taskbar]
                                        Command=ToggleDesktop

er in typen, en dan opslaan als "bureaublad weergeven.scf" in de map C:\Documents and Settings\<aangelogde gebruiker>\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

tot aan aangelogde gebruiker klopt het maar application data staat er niet tussen...

Comment

• Verborgen mappen laten weergeven dan.

Comment

Working...
                                          X