Oorspronkelijk geplaatst door NiSSan&iNFiNiTi
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PC problemen - vragen en antwoorden - part II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenHmmja, laat eens ff zijn ding doen, misschien kalmt ie vanzelf af ... hoor of zie je veel activiteit op die disk ?
Langs den andere kant, denk ik dat het een slecht idee is om programma's te installeren op een niet-vaste schijf. Bij het opstarten van de PC, met de disk niet aangekoppeld, gaan die programma's niet werken, OK ... maar uw besturingssyssteem kan evengoed besluiten dat uw programma corrupt is, waarna hij dat registreert en dus NOOIT meer gaat proberen dat spul op te starten met die driveletter, of ge die disk nu aansluit of niet.
Externe disks dienen normaal voor data, niet voor programmas (of toch, programmas die bij installatie dingen wegschrijven in registry en andere OS componenten)
Probeer eens een uninstall van die programma's te doen, met en zonder disk aangekoppeld. Installeer dan HETZELFDE programma, op een vaste disk
Wat een miserie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NiSSan&iNFiNiTiIk ken echt geen pc taal en vraagt dit met grote schaamte:
Wat is een browser ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk BerichtenHeb ik gedaan, maar ik heb het wel niet op de gebruikelijke manier kunnen doen. Mijn lijst met software blijft maar laden als de schijf is aangekoppeld en bijgevolg verschijnen er geen programma's. Ik heb het dan verwijderd via start>alle programma's>paintshop pro>uninstall en daarna opnieuw geïnstalleerd. Als de schijf afgekoppeld is, laadt de lijst wel perfect.
Wat een miserie
Hij (Windows) is zo dom om vaak de driveletter te noteren (in de registry bijvoorbeeld), maar die externe drive heeft juist de eigenschap dat die kan wisselen van letter. Maar bovenop dat, zal Windows het niet leuk vinden dat geinstalleerde software mankeert, op om het even welke drive ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIs het normaal dat een schijfopruiming zo lang duurt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk BerichtenIk heb een probleem met adobe reader-bestanden.
Er moeten 250 slides worden afgedrukt. De achtergrond is donkerblauw. Bestaat er geen progammatje waarmee je toch de achtergrond van acrobat files kan aanpassen naar wit?
Thx!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenWel, dan is het duidelijk he, die software (of het OS zelf, of beide) houden er niet van dat ge software installeert op een niet interne disk ... ik zou het sterk afraden. Externe disks dienen voor data, niet voor (geinstalleerde) programmas ...
Hij (Windows) is zo dom om vaak de driveletter te noteren (in de registry bijvoorbeeld), maar die externe drive heeft juist de eigenschap dat die kan wisselen van letter. Maar bovenop dat, zal Windows het niet leuk vinden dat geinstalleerde software mankeert, op om het even welke drive ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk BerichtenKan die schijf in een computerwinkel ofzo leeggemaakt worden?
Maar probeert eerst uninstall van de software die op die disk installed was, en dat lukt enkel als de disk aangesloten is op de PC die ook aangesloten was toen de soft installed werd in the first place
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIs het normaal dat een schijfopruiming zo lang duurt?2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Installatie ADSL
Ik heb geen ervaring met ADSL. Ik dacht de klus zelf te kunnen klaren maar blijkbaar niet...
Ik heb de spiltter geplaatst en de kabeltjes van respectievelijk de telefoon en de modem ingeplugd. Adapter van de modem in het stopcontact en de ethernetkabel van de modem in mijn laptop.
Vervolgens stel ik mijn modem (US Robotics) in met de gegevens die ik van Dommel heb gekregen: login en paswoord etc.
Mijn verbinding is sinds vorige week donderdag actief volgens Dommel dus daaraan ligt het niet. Paswoord en login zijn correct.
De helpdesk wil me via telefoon wel begeleiden maar de shit is dat ik nooit tussen 9u en 18u thuis ben en in het weekend is er geen hulp van de helpdesk.
Iemand raad?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenEuhm, vooral als je 'oude bestanden comprimeren' aanvinkt kan dat heel lang duren.
Btw, schijfopruiming =/= defragmentatie.
Comment
-
een nieuw kladblokbestandje openen, dit:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
er in typen, en dan opslaan als "bureaublad weergeven.scf" in de map C:\Documents and Settings\<aangelogde gebruiker>\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenRechts klikken op taakbalk -> Werkbalken -> Snel starten
Ja de andere iconen staan er nog maar voor bureaublad weergeven heb ik enkel nog een snelkoppeling...Mijn vader had iets vreemd gedaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichteneen nieuw kladblokbestandje openen, dit:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
er in typen, en dan opslaan als "bureaublad weergeven.scf" in de map C:\Documents and Settings\<aangelogde gebruiker>\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
tot aan aangelogde gebruiker klopt het maar application data staat er niet tussen...
Comment
Comment