Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
    Het PIH is toch al één al en al Vista hoor, wat mijn leraars betreft.
    Bij ons is het juist ´t tegenovergestelde: alle nieuw geleverde laptops en pc´s zijn van Windows XP voorzien, hoewel ze op de Dell-site zelf van Vista zijn voorzien.
    Niet dat ik er echt wakker van lig, want ik gebruik quasi geen van beiden.
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
      Blijf allemaal maar bij XP, de dag dat alle winkels en scholen overschakelen zal het pas nodig zijn om zelf ook over te schakelen.

Ik had net een nieuwe laptop gekocht toen Vista uitkwam, niets dan problemen gehad om bepaalde programma's geinstalleerd te krijgen. Ondertussen zijn al veel compatibiliteitsproblemen opgelost. Maar het is nog steeds niet nodig om reeds over te schakelen op Vista.

Enne, denk niet dat je't kan uninstallen. Quasi onmogelijk, zelfs formatteren lukt niet.
      Echt, wa voor boecht. Bij m'n pa z'n nieuwe laptop moest hij zelfs zelf voor een DVD zorgen met Vista erop, en dat duurt allemaal zo lang opstarten en al...

Comment

• ik snap niet waarom iedereen daar zo'n drukte over maakt (over vista), het is een nieuw OS en het is wennen. net als de overstap van 2000 naar XP indertijd.

overigens is vista heel vlot en prettig werken. behalve dat hij de ingebouwde bluetooth van m'n laptop niet deftig wil installeren, heb ik geen enkel probleem met vista.

formateren lukt altijd, anders gebruik je gewoon een boot-cd'tje...
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
          ik snap niet waarom iedereen daar zo'n drukte over maakt (over vista), het is een nieuw OS en het is wennen. net als de overstap van 2000 naar XP indertijd.

overigens is vista heel vlot en prettig werken. behalve dat hij de ingebouwde bluetooth van m'n laptop niet deftig wil installeren, heb ik geen enkel probleem met vista.

formateren lukt altijd, anders gebruik je gewoon een boot-cd'tje...
          2000 en XP zijn quasi hetzelfde, ze gebruiken allebei versie 5 van de NT-kernel.
          Van een overstap kon je toen dus moeilijk spreken.

Vista gebruikt versie 6... en is imo idd een toonbeeld van hoe het écht _niet_ moet.
          Ik vind bvb. dat de gebruiker ten allen tijde meester moet zijn over de computer... en niet andersom. Ze zorgen er zo zelf voor dat ik ´t gewoon niet kan gebruiken: Windows haalt telkens weer corrupte drivers af voor mijn Hauppauge-TV-kaart met ff nadien een BSoD als gevolg. Ik smijt na een reboot die drivers er weer af... maar Windows installeert ze ff nadien zelf weer achter mijn rug om. Met opnieuw een BSoD als gevolg.

Comment

• En duusd keer vragen: mag het echt? Ben je echt zeker? Pas op hé!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
              2000 en XP zijn quasi hetzelfde, ze gebruiken allebei versie 5 van de NT-kernel.
              Van een overstap kon je toen dus moeilijk spreken.

Vista gebruikt versie 6... en is imo idd een toonbeeld van hoe het écht _niet_ moet.
              Ik vind bvb. dat de gebruiker ten allen tijde meester moet zijn over de computer... en niet andersom. Ze zorgen er zo zelf voor dat ik ´t gewoon niet kan gebruiken: Windows haalt telkens weer corrupte drivers af voor mijn Hauppauge-TV-kaart met ff nadien een BSoD als gevolg. Ik smijt na een reboot die drivers er weer af... maar Windows installeert ze ff nadien zelf weer achter mijn rug om. Met opnieuw een BSoD als gevolg.
              dat is dan een fout van Hauppauge, die moeten drivers maken voor Vista, niet Microsoft zelf.

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
              En duusd keer vragen: mag het echt? Ben je echt zeker? Pas op hé!
              UAC kan je afzetten. ik stoor me er niet echt aan. bij sommige programma's is dat zelfs handig, als ik bijvoorbeeld per ongeluk op BF2 klik, kan ik nog altijd annuleren om die game te openen (want dat spel moet je als admin runnen, anders word je van de servers gekickt)...
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Weet iemand hoe je krachten en momenten invoert in word (of NeoOffice)? Dus hoofdletters met een pijltje boven

Comment

dat is dan een fout van Hauppauge, die moeten drivers maken voor Vista, niet Microsoft zelf.
                  Ik heb Windows niet gevraagd om ze te downloaden hé.
                  ´t Is juist dat dat me stoort: dingen zitten downloaden en installeren zonder dat ik ´t weet.

Microsoft gaat ten anderen ook in de fout door geen backward compatibele code te schrijven. Code die voor een vorige Windows-versie geschreven is geweest, zou ook nog op latere versies moeten kunnen werken.

Comment

• http://evolve.lse.ac.uk/software/EquationEditor/

Ge zult die dingen ook wel in word kunnen plakken denk ik.

edith: Het doet precies wel alleen vergelijkingen..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                    cc

Comment

• Met Microsoft Vergelijking 3.0 of zo, maar ik ben vergeten hoe het te installeren. Of MathType.

Comment

ik snap niet waarom iedereen daar zo'n drukte over maakt (over vista), het is een nieuw OS en het is wennen. net als de overstap van 2000 naar XP indertijd.
                        Omdat Microshit iets heeft uitgebracht dat verre van af was en waar je als gebruiker veel te weinig controle over hebt.
                        De meesten laten zich verblinden door de eye candy, maar wat er zich in de computer afspeelt is toch veel belangrijker?
                        Feit is dat een OS eigenlijk rustig alles zou moeten laten werken zodat je bijna zou vergeten dat het er is.
                        Wat zijn de systeemvereisten ook alweer van Vista? Dat spul draait niet rustig, dat slokt de helft van de resources van je pc op.

Comment

• Iemand een idee hoe je Limewire of rapidshare toch kunt gebruiken als je op kotnet zit?

Comment

• Shhh... (maar ik wil het eigenlijk ook wel weten, hoeft geen illegale connotatie te hebben overigens)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                              Iemand een idee hoe je Limewire of rapidshare toch kunt gebruiken als je op kotnet zit?
                              als die poorten geblockt zijn, dan valt daar ni écht rond te gaan, denk ik

Comment

• Rapidshare lukt normaal gezien wel, bij mijn broerke lukt het toch. Limewire lukt niet, mss kunt ge eens proberen met HTTP-tunnel, zo kon ik vroeger toch kazaa lite gebruiken

Comment

• Net terug van de computerboer.

Hij kon m'n laptop niet maken (zou iets op het moederbord zijn)
                                  Nu moet tie per koerier opgestuurd worden naar hp, moet ik +70 euro betalen aan die mannen gewoon om er naar te kijken en de herstelkost zou in het beste geval 300 euro zijn (maar kan gemakkelijk oplopen tot 600-700)

Hij is een jaar en een maand oud en heeft 1200 euro gekost. Zouden jullie hem herstellen of een nieuwe kopen? Zijn er andere mogelijkheden?

Comment

• Ik wil met swishmax een keuze pagina maken om te kiezen tussen 2 sites.

De bedoeling is om als je over een foto van de site beweegt deze uitvergroot en je meer detail kan zien waarna je ofwel je muis er af kan bewegen en de foto terug naar z'n oorspronkelijke positie gaat of wel op kan klikken en je naar de site gaat.

Ik had dit gemaakt met 1 foto en het werkte perfect. Wanneer ik dit probeerde met de tweede werkte opeens niets meer.

Iemand die veel van swishmax kent die me kan helpen?

Ik heb al wel gevonden dat als ik de eerste foto in de bovenste laag zet (move to front) het werkt met die foto maar niet met de andere. Wanner ik de tweede foto naar voor breng werkt er niets meer.

Ik zit (figuurlijk) met de handen in het haar. Help

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
                                      Net terug van de computerboer.

Hij kon m'n laptop niet maken (zou iets op het moederbord zijn)
                                      Nu moet tie per koerier opgestuurd worden naar hp, moet ik +70 euro betalen aan die mannen gewoon om er naar te kijken en de herstelkost zou in het beste geval 300 euro zijn (maar kan gemakkelijk oplopen tot 600-700)

Hij is een jaar en een maand oud en heeft 1200 euro gekost. Zouden jullie hem herstellen of een nieuwe kopen? Zijn er andere mogelijkheden?

Comment

• merci vr den tip, maar kben er niet veel mee. Tspul komt uit ne fnac in Frankrijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                          Ik wil met swishmax een keuze pagina maken om te kiezen tussen 2 sites.

De bedoeling is om als je over een foto van de site beweegt deze uitvergroot en je meer detail kan zien waarna je ofwel je muis er af kan bewegen en de foto terug naar z'n oorspronkelijke positie gaat of wel op kan klikken en je naar de site gaat.

Ik had dit gemaakt met 1 foto en het werkte perfect. Wanneer ik dit probeerde met de tweede werkte opeens niets meer.

Iemand die veel van swishmax kent die me kan helpen?

Ik heb al wel gevonden dat als ik de eerste foto in de bovenste laag zet (move to front) het werkt met die foto maar niet met de andere. Wanner ik de tweede foto naar voor breng werkt er niets meer.

Ik zit (figuurlijk) met de handen in het haar. Help
                                          Zelf al opgelost. Ik moest eerst de tekeningen defineren als een button blijkbaar

Comment

Working...
                                          X