Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
In madeira zijn ook veel leuke baantjes. Zowat alle wegen in de bergen zijn de max.
En aan de kust heb je van die weggetjes met links van u een rots van enkele honderden meters hoog, en rechts van u de zee. Maar dan wel tussen de 10 en de 100m lager. Ik zweer het u, op dat soort baantjes denk je toch wel een keer goed na eer je gas begint te geven. Vroeger reden ze daarop ook rally, denk nu nog altijd 1kp. Moet echt geschift zijn.
In madeira zijn ook veel leuke baantjes. Zowat alle wegen in de bergen zijn de max.
En aan de kust heb je van die weggetjes met links van u een rots van enkele honderden meters hoog, en rechts van u de zee. Maar dan wel tussen de 10 en de 100m lager. Ik zweer het u, op dat soort baantjes denk je toch wel een keer goed na eer je gas begint te geven. Vroeger reden ze daarop ook rally, denk nu nog altijd 1kp. Moet echt geschift zijn.
Inderdaad leuke banen... jammer dat ik in die tijd nog niet mocht rijden, ik was toch al 13 jaar!
In Funchal rijden ze wel gelijk zot!
Eigenlijk, alle rode banen (op michelin-kaarten dan toch) door het centraal massief zijn ook wel leuk te rijden, goed onderhouden, glooiende wegen met redelijk tot zeer veel mooie uitzichten.
En dat viaduct van millau
In Gran Canaria zijn het ook veel van die baantjes, maar toch niet zo erg als madeira ofzo. Maar wel immens veel toeristen met die suzuki jimmy jeepkes of bussen in de bergen daar Grrr
Heb je een rijbewijs?
Zo een routes zijn het leukst met een V8, en het best te doen met een diesel....was er maar een manier om die twee te combineren....
Als het dus toch iets minder ver mag zijn, de expressweg Antwerpen-Knokke, ook altijd succes voor de sprintjes
Daar hebt ge inderdaad ook altijd prijs, spijtig dat er nu al een heel stuk gewoon autosnelweg is gemaakt met overbruggingen in plaats van verkeerslichten.
De autosnelweg tussen Milan en Bologna(inderdaad die extreem rechte betonbaan) vind ik ook wel boeiend. Ik voel me dan uiteraard ook genoodzaakt om me dan aan te passen aan de lokale rijstijl . Meestal kom je er ook wel wat ferrari's en ander exotisch materiaal tegen.
Verder heb ik afgelopen zomer nog op een stuk Franse tolweg(de A4 dacht ik) gereden tussen Straatsburg en Metz. Dat was een prachtig stuk snelweg dat er perfect bij lag met de nodige hoogteverschillen en bochtenwerk, bovendien reed er nauwelijks iemand(dit was wel 's nachts).
Eigenlijk vind ik de leukste baantjes de kleine kronkelweggetjes die je overal in Vlaanderen wel tussen de velden kan vinden. Daar moet je geen 200 gaan rijden om van een geweldige rijsensatie te kunnen genieten.
Ook effe map24 erbij gehaald. Dit is 'n birdview 3D-kaartje van de route.
Ik heb ze al 2 keer gereden in de richting Cannes en 1keer terug vanuit Nice met dat stuk N202 dit is zeker ook eens aan te raden,veel indrukwekkende stukken en minder verkeer dan wanneer je via Grasse en Cannes rijd.Voor wie ook de Verdon eens wilt rijden,als je op de route Napoleon in Catallane komt ligt dat eigenlijk vlakbij.Wanneer je de Route Napoleon rijd en je komt aan de Middelandse Zee is het precies als een belonig die opdoemt,na deze fantastische rit aankomen in Nice en direct de zee injumpen fantastic
Stelvio is id wel een ongelooflijke bergpas. Vroeger als klein manneke al veel gedaan! Ik weet het niet zeker maar de kans zit erin dat we deze winter ook wel een bergpas zullen doen. Als ze te berijden zijn tenminste...
Bernina zal ook wel vrij bekend zijn zeker?
Heb vroeger wel is meerdere auto aan de kant zien staan met rokende motoren
Zijn geen lachertjes...
Zou ze graag zelf eens berijden, heb da nog nooit gedaan! En deze winter zal dat er ook niet van komen...
Eigelijk zijn zo'n wegen toch zalig om eens sportief afgereden te worden
Daarnet nog een interessant excel-bestandje teruggevonden, namelijk de gedetailleerde routebeschrijving van het "BMW E34 M5 Alpen treffen" in 2004, een 3-daagse rondrit in de Alpen. 'k Herinner mij nog de foto's : gewoonweg prachtig !
Bij interesse, zend PM'ke en dan mail ik het wel door, zodat iemand het online kan plaatsen
... rijd je richting Luik (de E40) en zo verder richting Aachen (E40), tot enkele kilometers na Luik, je zuidwaarts de E42 neemt richting Spa.
Blijf die autostrade volgen tot je de grens met Duitsland over bent, dan is 't eerst een stukje gewone weg, maar daarna wordt 't weer autostrade ... en die is quasi volledig ongelimiteerd qua snelheid, ze ligt prachtig goed en er is bijna nooit volk op.
Daar kan je makkelijk tientallen kilometers aan een stuk 200 en meer doen.
Comment