Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote Drivers Road-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
    Dat is hé!
    Die maat van m'n pa (yazici) heeft zo'n lancer evo6 rallyauto. En de weg naar het skidorp wordt gecontroleerd door militairen...die hij zeer goed kent. En s'avonds moet ie maar eens bellen en ze zetten de weg af voor hem. Moet echt zalig zijn!
    Ja zal nog nie zijn!!!

Comment

• In madeira zijn ook veel leuke baantjes. Zowat alle wegen in de bergen zijn de max.

En aan de kust heb je van die weggetjes met links van u een rots van enkele honderden meters hoog, en rechts van u de zee. Maar dan wel tussen de 10 en de 100m lager. Ik zweer het u, op dat soort baantjes denk je toch wel een keer goed na eer je gas begint te geven. Vroeger reden ze daarop ook rally, denk nu nog altijd 1kp. Moet echt geschift zijn.
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

In madeira zijn ook veel leuke baantjes. Zowat alle wegen in de bergen zijn de max.

En aan de kust heb je van die weggetjes met links van u een rots van enkele honderden meters hoog, en rechts van u de zee. Maar dan wel tussen de 10 en de 100m lager. Ik zweer het u, op dat soort baantjes denk je toch wel een keer goed na eer je gas begint te geven. Vroeger reden ze daarop ook rally, denk nu nog altijd 1kp. Moet echt geschift zijn.
        Inderdaad leuke banen... jammer dat ik in die tijd nog niet mocht rijden, ik was toch al 13 jaar!
        In Funchal rijden ze wel gelijk zot!

Comment

• En nog een zelf genomen fototje van één van de zovele baantjes langs de kust...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
            Inderdaad leuke banen... jammer dat ik in die tijd nog niet mocht rijden, ik was toch al 13 jaar!
            In Funchal rijden ze wel gelijk zot!
            Heb er dit jaar voor het eerst mogen rijden .
            Heb met m'n vriendin eens rond het eiland gereden, een paar kp's van de rally. En tijdens de rally ook. Tis niet simpel in de bergen rijden, maar o zo leuk hé

Comment

Heb met m'n vriendin eens rond het eiland gereden, een paar kp's van de rally. En tijdens de rally ook. Tis niet simpel in de bergen rijden, maar o zo leuk hé
              ge weet et!

Ooit al eens in Corsica geweest? 't Is al lang geleden, maar één ding herinner ik mij nog: er is daar geen enkel stuk weg dat ook maar eens 50m rechtdoor gaat. Damn, 't is echt zot daar! M'n zus en ik zaten langs achter en m'n pa leefde zich uit aan het stuur van onze huur-Twingo! *kots*

Comment

Eigenlijk, alle rode banen (op michelin-kaarten dan toch) door het centraal massief zijn ook wel leuk te rijden, goed onderhouden, glooiende wegen met redelijk tot zeer veel mooie uitzichten.
                En dat viaduct van millau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                  ge weet et!

Ooit al eens in Corsica geweest? 't Is al lang geleden, maar één ding herinner ik mij nog: er is daar geen enkel stuk weg dat ook maar eens 50m rechtdoor gaat. Damn, 't is echt zot daar! M'n zus en ik zaten langs achter en m'n pa leefde zich uit aan het stuur van onze huur-Twingo! *kots*
                  Neen nog nooit. Maar in die bergen moet ge echt opletten hé, of ge zijt direct ziek. Alé, tot nu toe heb ik er nog geen last van gehad. Vroeger toen we nog met weinig camera's filmden in madeira moesten we ons van kp naar kp haasten, en vlogen we echt over die bergen, en ik zak ik met een zakje chips ofzo vanachteren

In Gran Canaria zijn het ook veel van die baantjes, maar toch niet zo erg als madeira ofzo. Maar wel immens veel toeristen met die suzuki jimmy jeepkes of bussen in de bergen daar Grrr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                    Heb je een rijbewijs?
                    Zo een routes zijn het leukst met een V8, en het best te doen met een diesel....was er maar een manier om die twee te combineren....
                    745D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sleeps
                      745D
                      Was als kwinkslag naar de E400CDI Carlsson van Mercedeske bedoelt

Comment

Dat is hé!
                        Die maat van m'n pa (yazici) heeft zo'n lancer evo6 rallyauto. En de weg naar het skidorp wordt gecontroleerd door militairen...die hij zeer goed kent. En s'avonds moet ie maar eens bellen en ze zetten de weg af voor hem. Moet echt zalig zijn!
                        dat moet echt zalig zijn... wie heeft er hier connnecties
                        Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                        VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Check bij www.rally-live.com bij photos(bovenaan in het midden) die derde foto van de shakedown van de rally van Monte-Carlo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske
                            Als het dus toch iets minder ver mag zijn, de expressweg Antwerpen-Knokke, ook altijd succes voor de sprintjes
                            Daar hebt ge inderdaad ook altijd prijs, spijtig dat er nu al een heel stuk gewoon autosnelweg is gemaakt met overbruggingen in plaats van verkeerslichten.

De autosnelweg tussen Milan en Bologna(inderdaad die extreem rechte betonbaan) vind ik ook wel boeiend. Ik voel me dan uiteraard ook genoodzaakt om me dan aan te passen aan de lokale rijstijl . Meestal kom je er ook wel wat ferrari's en ander exotisch materiaal tegen.

Verder heb ik afgelopen zomer nog op een stuk Franse tolweg(de A4 dacht ik) gereden tussen Straatsburg en Metz. Dat was een prachtig stuk snelweg dat er perfect bij lag met de nodige hoogteverschillen en bochtenwerk, bovendien reed er nauwelijks iemand(dit was wel 's nachts).

Eigenlijk vind ik de leukste baantjes de kleine kronkelweggetjes die je overal in Vlaanderen wel tussen de velden kan vinden. Daar moet je geen 200 gaan rijden om van een geweldige rijsensatie te kunnen genieten.

En BTW: Roadtrips zijn altijd interessant.
                            Last edited by ; 19/01/2006, 20:09.

Comment

• Videotje van een Audi S4 op de Stelvio Pass:

The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                Ook effe map24 erbij gehaald. Dit is 'n birdview 3D-kaartje van de route.

Ik heb ze al 2 keer gereden in de richting Cannes en 1keer terug vanuit Nice met dat stuk N202 dit is zeker ook eens aan te raden,veel indrukwekkende stukken en minder verkeer dan wanneer je via Grasse en Cannes rijd.Voor wie ook de Verdon eens wilt rijden,als je op de route Napoleon in Catallane komt ligt dat eigenlijk vlakbij.Wanneer je de Route Napoleon rijd en je komt aan de Middelandse Zee is het precies als een belonig die opdoemt,na deze fantastische rit aankomen in Nice en direct de zee injumpen fantastic
                                Last edited by ; 12/01/2009, 22:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt
                                  Videotje van een Audi S4 op de Stelvio Pass:

http://video.google.com/videoplay?do...2912&q=stelvio
                                  Stelvio is id wel een ongelooflijke bergpas. Vroeger als klein manneke al veel gedaan! Ik weet het niet zeker maar de kans zit erin dat we deze winter ook wel een bergpas zullen doen. Als ze te berijden zijn tenminste...
                                  Bernina zal ook wel vrij bekend zijn zeker?

Heb vroeger wel is meerdere auto aan de kant zien staan met rokende motoren
                                  Zijn geen lachertjes...

Zou ze graag zelf eens berijden, heb da nog nooit gedaan! En deze winter zal dat er ook niet van komen...
                                  Eigelijk zijn zo'n wegen toch zalig om eens sportief afgereden te worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
                                    ... als klein manneke al veel gedaan! ...
                                    Gisteren dus?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Daarnet nog een interessant excel-bestandje teruggevonden, namelijk de gedetailleerde routebeschrijving van het "BMW E34 M5 Alpen treffen" in 2004, een 3-daagse rondrit in de Alpen. 'k Herinner mij nog de foto's : gewoonweg prachtig !

Bij interesse, zend PM'ke en dan mail ik het wel door, zodat iemand het online kan plaatsen
                                      BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• gisteren een leuk baantje gedaan dak ondertussen al ver vanbuiten ken, de baan van Epinal naar La Bresse

veel bochten en daartussen veel lange rechte lege stukken

ik weet niet hoe het komt maar ik kan mijn snelheid op die banen nooit onder de 100 per uur houden terwijl je der maar 70 mag of zo

iedereen vind da altijd het lastigste stuk (is 55km binnendoor ipv snelweg) en ik ben altijd blij als ik in Epinal de snelweg afmag

een aanrader

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                          Gouden tip voor zij die vaak naar de Ring gaan !!
                                          • In plaats van over Aachen richting Köln, en dan zuidwaarts de A61 richting Koblenz te nemen (erg drukke autostrade altijd, héél veel stukken gelimiteerd op 120 en véél werken) ...
                                            .
                                          • ... rijd je richting Luik (de E40) en zo verder richting Aachen (E40), tot enkele kilometers na Luik, je zuidwaarts de E42 neemt richting Spa.
                                          Blijf die autostrade volgen tot je de grens met Duitsland over bent, dan is 't eerst een stukje gewone weg, maar daarna wordt 't weer autostrade ... en die is quasi volledig ongelimiteerd qua snelheid, ze ligt prachtig goed en er is bijna nooit volk op.

Daar kan je makkelijk tientallen kilometers aan een stuk 200 en meer doen.
                                          Er zit één afdaling in ... je rijdt zo richting een heuvel (aan duizelingwekkende snelheid) en daarna, eens over de top, zie je makkelijk enkele kilometers ver, de autostrade loopt gewoon rechtdoor maar ferm bergaf. Daar haalde ik met Babs (en haar lousy 126 pk) een dikke 230 op teller. Ferm. Ik schat dat iedereen daar z'n gereden maximumsnelheid met 10 km/u kan verhogen.

*map24*

Dus NIET via de donkergroene route rijden, maar via de blauwe route. 't Is een beetje een ommetoer (ik schat zo'n 40 à 50 km extra), maar 't is 't méér dan de moeite waard en met wat geluk ben je er even snel (wegens hogere gemiddelde snelheid ).

Vooral het "lichtgroen onderlijnde" blauwe gedeelte is superleuk.

Doen !!!
                                          Morgen ga ik langs die weg naar Oostenrijk rijden. Ik zal weten te zeggen of ze er echt zo goed bij ligt

Comment

Working...
                                          X