Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote Drivers Road-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het grote Drivers Road-topic

Bij mijn weten bestaat er nog geen topic over het op één na belangrijkste ding voor een autoliefhebber:
    1. De auto
    2. Een weg om u op uit te leven

Dus bij deze vraag ik jullie om uit eigen ervaring of "van horen zeggen" of ..., de locatie van onvervalste Drivers Roads te posten.
    Zodat we op basis daarvan onze volgende vakantie-bestemming kunnen kiezen

Ik geef alleszins het goede voorbeeld met:

De Route Napoleon (RN85)

Ikzelf heb er nog maar 20km op gereden maar dat was genoeg om een blijvende indruk na te laten, één van de mooiste en amusantste wegen!
    Kwaliteitsmagazine EVO doet er ook veel van z'n tests, dus hierbij enkele indrukken uit het magazine.

Comment

Comment

Gouden tip voor zij die vaak naar de Ring gaan !!
        • In plaats van over Aachen richting Köln, en dan zuidwaarts de A61 richting Koblenz te nemen (erg drukke autostrade altijd, héél veel stukken gelimiteerd op 120 en véél werken) ...
          .
        • ... rijd je richting Luik (de E40) en zo verder richting Aachen (E40), tot enkele kilometers na Luik, je zuidwaarts de E42 neemt richting Spa.

Blijf die autostrade volgen tot je de grens met Duitsland over bent, dan is 't eerst een stukje gewone weg, maar daarna wordt 't weer autostrade ... en die is quasi volledig ongelimiteerd qua snelheid, ze ligt prachtig goed en er is bijna nooit volk op.

Daar kan je makkelijk tientallen kilometers aan een stuk 200 en meer doen.
        Er zit één afdaling in ... je rijdt zo richting een heuvel (aan duizelingwekkende snelheid) en daarna, eens over de top, zie je makkelijk enkele kilometers ver, de autostrade loopt gewoon rechtdoor maar ferm bergaf. Daar haalde ik met Babs (en haar lousy 126 pk) een dikke 230 op teller. Ferm. Ik schat dat iedereen daar z'n gereden maximumsnelheid met 10 km/u kan verhogen.

*map24*

Dus NIET via de donkergroene route rijden, maar via de blauwe route. 't Is een beetje een ommetoer (ik schat zo'n 40 à 50 km extra), maar 't is 't méér dan de moeite waard en met wat geluk ben je er even snel (wegens hogere gemiddelde snelheid ).

Vooral het "lichtgroen onderlijnde" blauwe gedeelte is superleuk.

Doen !!!
        Last edited by ; 10/06/2008, 17:42.

Comment

tof topic.
          database voor toffe wegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker
            De Route Napoleon (RN85)
            Ook effe map24 erbij gehaald. Dit is 'n birdview 3D-kaartje van de route.

Last edited by ; 10/06/2008, 17:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fernand
              tof topic.
              database voor toffe wegen.
              Idd, schitterend idee !! Thumbs up, Porker !

Comment

Iemand een idee waar de streek ligt waar ze in TopGear die nieuwe RS4 testten tegen die freeclimber ? Was ook in Frankrijk...

Comment

Ik heb ook al een deel van die Route Napeleon gedaan en het is idd de moeite waard.
                  Ik ben dan wel van in Gap afgedraaid richting Zwitserland op om uiteindelijk in Geneve te komen.
                  Prachtige streek zou ik zo zeggen.
                  In die zelfde trip ben ik op de top van de Mont Blanc ook geweest gewoon adembenemend.
                  Voor mensen die daar ook komen, het is idd vrij duur voor de lift tot boven (kweet het niet echt meer schat zo 30€ pp) maar het is echt de moeite waard hoor.

Fotootje:

Comment

www.nuerburgring.de

@GTA.Id die weg naar de ring is ZALIG.

Comment

Damn, ik weet genoeg wegen die wel leuk zijn maar ik kom nooit op de namen.

In ieder geval wat ik wél weet:

Boomsesteenweg in Antwerpen, altijd idioten die naast u komen staan aan het rood licht om dan afgang te maken.
                      A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                        Damn, ik weet genoeg wegen die wel leuk zijn maar ik kom nooit op de namen.

In ieder geval wat ik wél weet:

Boomsesteenweg in Antwerpen, altijd idioten die naast u komen staan aan het rood licht om dan afgang te maken.
                        Als het dus toch iets minder ver mag zijn, de expressweg Antwerpen-Knokke, ook altijd succes voor de sprintjes

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                        2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                        2012-...
                        '07 BMW 118d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          Iemand een idee waar de streek ligt waar ze in TopGear die nieuwe RS4 testten tegen die freeclimber ? Was ook in Frankrijk...
                          Gorges du Verdon geloof ik dat het was...
                          Ook de natuur helpt mee aan het rijplezier natuurlijk: hier is dat zeker het geval:

Foto's onderaan!

Ook àltijd leuk: bossige slingerwegjes in de Ardennen!
                          Last edited by ; 07/01/2006, 21:00.

Comment

Spa-Francorchamps is ook openbare weg (tenminste als er geen races gehouden worden).

Echt wel kicken, maar oppassen want om veiligheidsredenen ( ) hebben ze midden op Eau Rouge zo het gat voor je de Raidillon oprijdt zo'n verhoging gemaakt met een pijl dat je rechts moet houden. Niet echt leuk als je daar plankgas aankomt*slik* Alles dichtsmijten en vloeken dat het niet mooi was om te horen

Comment

In AW heeft enkele jaren geleden 'n artikel gestaan met enkele mooie wegen in België ... Iemand die zich dat ook herinnert?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                Les Gorges du Verdon

Inderdaad ook een prachtige weg, ben er als klein ukje nog op vakantie geweest, weet er natuurlijk niets meer van

edit: te laat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                                  In AW heeft enkele jaren geleden 'n artikel gestaan met enkele mooie wegen in België ... Iemand die zich dat ook herinnert?
                                  Sure, met de Honda S2000, Chrysler Crossfire, Toyota RAV4 en Suzuki 650! Het moet hier nog ergens liggen...

Comment

Hier in de buurt kan ik alvast de Vlaamse Ardennenroute aanbevelen.

Die enkele weken terug gedaan met SCB en heel leuke weggetjes met soms prachtige uitzichten, zeker als het besneeuwd ligt! Echt knap en in eigen streek.

Comment

Ik heb ook nog zo'n artikels van AW liggen, maar dat was niet met de opgenoemde voertuigen hierboven...

Dat was met een Audi S3, Porsche Targa (in spa), Opel Speedster en een BMW Moto R1150 of zoiets?

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                      2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                      2012-...
                                      '07 BMW 118d

Comment

Ja ik geloof dat ze dat vroeger nog eens gedaan hebben, die ik me herinner is nieuwer denk ik...

Comment

Working...
                                        X