Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel vs benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Diesel vs benzine

    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
    Sorry voor mijn mening, maar iemand die 170pk wil en een 2.0d gaat kopen, zoek gewoon ambras.

    Als je zuinig wil rijden, koop dan een zuinige wagen, wil je snel rijden, koop een deftige motor.

    Of om een oud gezegde aan te geven: "There is nothing like a free lunch."
    Wat een onzin, Swede.
    BMW heeft met de 535d bewezen dat 285pk in een 3 liter ook mogelijk is, waarom zou 177 dan niet mogelijk zijn in een 2.0?

    Ik ben er zeker van dat dit blok over een paar jaar net zo betrouwbaar is als de andere BMW diesels, er zijn gewoon wat kinderziektes.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
    Wat een onzin, Swede.
    BMW heeft met de 535d bewezen dat 285pk in een 3 liter ook mogelijk is, waarom zou 177 dan niet mogelijk zijn in een 2.0?

    Ik ben er zeker van dat dit blok over een paar jaar net zo betrouwbaar is als de andere BMW diesels, er zijn gewoon wat kinderziektes.
    Er is nog niet bewezen hoe lang de 535d het volhoudt.

    De mensen hebben een naief vertrouwen in techniek. Het heeft veel pk en de boekskes staan er bol van, dus 't is goed.

    Aan elke medaille is een keerzijde. En iemand die me probeert wijs te maken dat 177pk uit een 1900-en-een-beetje viercilinder diesel geen negatieve kanten heeft voor gebruik in nomaal verkeer over 250000km... die probeert me blaaskes wijs te maken.
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

    Comment


    • #3
      Die motoren gaan inderdaad geen 500.000km doen, maar de mensen wisselen tegenwoordig toch sneller van wagen..


      Oorspronkelijk geplaatst door bobo
      cc

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
        Die motoren gaan inderdaad geen 500.000km doen, maar de mensen wisselen tegenwoordig toch sneller van wagen..
        Dat klopt. Maar dat betekent ook dat je herverkoopwaarde een grotere duik neemt en je dus een stuk meer gaat betalen bij de afrekening.

        Bovendien spreken we niet eens van 500000km.

        De meeste van mijn ex-mede-studenten uit Leuven rijden nu allemaal met een bedrijfswagen rond, stuk voor stuk met een TDi. En als ik zie hoeveel er daarvan problemen hebben... en wat die problemen moeten kosten om op te lossen... ... dan mogen ze tevreden zijn dat het niet hun wagen is !

        Het probleem is dat Jan Modaal al dat TDi-geweld ziet rondrijden op kosten van een ander en journalisten ziet aanprijzen (en die rijden nog meer op kosten van een ander !) en er dan zijn zuurverdiende spaarcent insteekt denkende dat dit nog steeds de even veilige keuze is als de 190D 15 jaar terug, maar dat hij d'r deze keer een 'sportvoituur' voor krijgt...

        Ik geef toe, het is geen geheim dat ik mij dooderger aan het Belgische wagenpark en aan de illusie dat men zoveel beter af is met een 4 cilinder TDi.

        Eigenlijk stoort dat feit zelf me niet, wat me wel stoort, is dat er tegenwoordig mensen zijn die zich auto-enthousiast noemen, en dan proberen met alle verweer te verdedigen dat een 320d zoveel meer rijplezier en zoveel meer kwaliteit biedt dan een 325i... Die kerels moeten ECHT eens met een echte auto rijden.

        Henrik Conscience's woorden zijn nooit beter van toepassing geweest: Arm Vlaanderen.
        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
          een 320d zoveel meer rijplezier en zoveel meer kwaliteit biedt dan een 325i...
          dat een 325i sappiger is akkoord

          maar dat een 320d van vandaag zovele beter en rapper is als een 325 e30 is ook zo

          maar dees is ni het topic, gta wou alleen de allernieuwste bmw's met troubbles in zijn draad

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
            Dat klopt. Maar dat betekent ook dat je herverkoopwaarde een grotere duik neemt en je dus een stuk meer gaat betalen bij de afrekening.

            Bovendien spreken we niet eens van 500000km.

            De meeste van mijn ex-mede-studenten uit Leuven rijden nu allemaal met een bedrijfswagen rond, stuk voor stuk met een TDi. En als ik zie hoeveel er daarvan problemen hebben... en wat die problemen moeten kosten om op te lossen... ... dan mogen ze tevreden zijn dat het niet hun wagen is !

            Het probleem is dat Jan Modaal al dat TDi-geweld ziet rondrijden op kosten van een ander en journalisten ziet aanprijzen (en die rijden nog meer op kosten van een ander !) en er dan zijn zuurverdiende spaarcent insteekt denkende dat dit nog steeds de even veilige keuze is als de 190D 15 jaar terug, maar dat hij d'r deze keer een 'sportvoituur' voor krijgt...

            Ik geef toe, het is geen geheim dat ik mij dooderger aan het Belgische wagenpark en aan de illusie dat men zoveel beter af is met een 4 cilinder TDi.

            Eigenlijk stoort dat feit zelf me niet, wat me wel stoort, is dat er tegenwoordig mensen zijn die zich auto-enthousiast noemen, en dan proberen met alle verweer te verdedigen dat een 320d zoveel meer rijplezier en zoveel meer kwaliteit biedt dan een 325i... Die kerels moeten ECHT eens met een echte auto rijden.

            Henrik Conscience's woorden zijn nooit beter van toepassing geweest: Arm Vlaanderen.
            I love you !

            Comment


            • #7
              De Zweud heeft groot gelijk.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                Wat een onzin, Swede.
                BMW heeft met de 535d bewezen dat 285pk in een 3 liter ook mogelijk is, waarom zou 177 dan niet mogelijk zijn in een 2.0?

                Ik ben er zeker van dat dit blok over een paar jaar net zo betrouwbaar is als de andere BMW diesels, er zijn gewoon wat kinderziektes.
                177pk is perfect mogelijk uit een 2.0, omdat je dat vermogen nooit gebruikt.

                Idem met 1.3 dieseltjes met 100pk, perfect mogelijk hier in het vlakke belgie, maar rij met die wagen met een caravan achter door de alpen of pyreneen, en je hebt gegarandeerd stukken.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                  De Zweud heeft groot gelijk.
                  Inderdaad.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    177pk is perfect mogelijk uit een 2.0, omdat je dat vermogen nooit gebruikt.

                    Idem met 1.3 dieseltjes met 100pk, perfect mogelijk hier in het vlakke belgie, maar rij met die wagen met een caravan achter door de alpen of pyreneen, en je hebt gegarandeerd stukken.
                    Je hebt 100% gelijk. De meeste rijders gebruiken het vermogen echt nooit. Of slechts HEEL erg zelden.

                    Dit komt terug op de discussie die Avantus en ondergetekende hadden in de A4-A6 TDi testrit-draad: veel mensen verbruiken inderdaad weinig met hun TDI's, ondanks het feit dat die krachtig zijn, omdat ze gewoon op het verbruik letten en proberen zuinig te rijden. Iemand die niet op zijn verbruik let, zal ook een pak verstoken.

                    De vraag is nu, als je dat vermogen toch niet gebruikt, waarom het dan kopen ??
                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Je hebt 100% gelijk. De meeste rijders gebruiken het vermogen echt nooit. Of slechts HEEL erg zelden.

                      Dit komt terug op de discussie die Avantus en ondergetekende hadden in de A4-A6 TDi testrit-draad: veel mensen verbruiken inderdaad weinig met hun TDI's, ondanks het feit dat die krachtig zijn, omdat ze gewoon op het verbruik letten en proberen zuinig te rijden. Iemand die niet op zijn verbruik let, zal ook een pak verstoken.

                      De vraag is nu, als je dat vermogen toch niet gebruikt, waarom het dan kopen ??
                      Ik rij hier regelmatig met een 320d met 185pk er wordt bijna voor 90% op full power gereden met die wagen en heeft nu bijna 140 000km's en rijdt nog steeds zo goed als wat,rookt enkel als een trein

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                        Ik rij hier regelmatig met een 320d met 185pk er wordt bijna voor 90% op full power gereden met die wagen en heeft nu bijna 140 000km's en rijdt nog steeds zo goed als wat,rookt enkel als een trein
                        Hoe rij jij 90% van de tijd op full power?

                        Om 120 te kachelen heb je mss 30-40pk nodig.

                        En ik veronderstel niet dat jij tegen 245 door een dorpscentrum knalt...

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten

                          ...

                          De meeste van mijn ex-mede-studenten uit Leuven rijden nu allemaal met een bedrijfswagen rond, stuk voor stuk met een TDi. En als ik zie hoeveel er daarvan problemen hebben... en wat die problemen moeten kosten om op te lossen... ... dan mogen ze tevreden zijn dat het niet hun wagen is !

                          ...
                          Zouden die problemen juist niet te wijden zijn aan het feit dat het hun auto niét is.
                          Er wordt niet omgekeken naar de auto. Men trekt er los door, figure of speaking.
                          De auto wordt op z'n staart getrapt zonder dat er iets of wat warmgereden is. Met gebruikt de koppeling om op een lichte helling de auto stilstaand te houden, ipv de rem te gebruiken, en dergelijke meer.
                          Ik denk dat de mensen met een eigen auto die ze respecteren, niet zo gemakkelijk zo'n zaken tegenkomen, al blijven er uitzonderingen natuurlijk...

                          On-topic, ik denk dat 177pk uit 2.0d geen probleem is hedendaags. Alles hangt ervan af hoe ermee gereden wordt...

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Hoe rij jij 90% van de tijd op full power?

                            Om 120 te kachelen heb je mss 30-40pk nodig.

                            En ik veronderstel niet dat jij tegen 245 door een dorpscentrum knalt...
                            Ik bedoel gewoon dat er constant volle bak mee wordt getrokken,meestal plank

                            Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                            indien toegelaten wel

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                              Zouden die problemen juist niet te wijden zijn aan het feit dat het hun auto niét is.
                              Er wordt niet omgekeken naar de auto. Men trekt er los door, figure of speaking.
                              De auto wordt op z'n staart getrapt zonder dat er iets of wat warmgereden is. Met gebruikt de koppeling om op een lichte helling de auto stilstaand te houden, ipv de rem te gebruiken, en dergelijke meer.
                              Ik denk dat de mensen met een eigen auto die ze respecteren, niet zo gemakkelijk zo'n zaken tegenkomen, al blijven er uitzonderingen natuurlijk...

                              On-topic, ik denk dat 177pk uit 2.0d geen probleem is hedendaags. Alles hangt ervan af hoe ermee gereden wordt...
                              Dat klopt zeker. Er wordt met die wagens nooit echt voorzichtig gereden. Maar ik zie nogal wat TDi'ers in Belgie die ziekelijk doortrappen met hun diesel en denken dat, omdat hij nu veel vermogen heeft, dat het een benzine is.

                              Het meervermogen en de kostenbesparing op onderdelen als transmissie en andere maken het zaaksem zeker niet sterker.

                              Een 300D van 1992 mocht je nogal eens molesteren als hij koud stond of er een trailer van 2 ton achter hing. Die was er op gemaakt en liet slechts een beperkt vermogen op zijn overdimensioneerde onderdelen los.
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                Ik bedoel gewoon dat er constant volle bak mee wordt getrokken,meestal plank

                                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                                indien toegelaten wel
                                Dat optrekken kan geen kwaad, omdat dat maar kortstondig is.
                                Vanaf dat die motoren constant volle kracht moeten leveren draai je ze op 2 uur in de soep

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Dat optrekken kan geen kwaad, omdat dat maar kortstondig is.
                                  Vanaf dat die motoren constant volle kracht moeten leveren draai je ze op 2 uur in de soep
                                  Dus best niet met een goeie, zware boot erachter bij 37 C in Frankrijk de bergen 'planche' mee oprijden gedurende 1200km...

                                  'k Was juist ana het twijfelen, maar 'k zal misschien toch die 520d 177pk maar laten staan en beter een E63 kopen
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                    Dus best niet met een goeie, zware boot erachter bij 37 C in Frankrijk de bergen 'planche' mee oprijden gedurende 1200km...

                                    'k Was juist ana het twijfelen, maar 'k zal misschien toch die 520d 177pk maar laten staan en beter een E63 kopen
                                    een 635d dan ofwat?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                      Dus best niet met een goeie, zware boot erachter bij 37 C in Frankrijk de bergen 'planche' mee oprijden gedurende 1200km...

                                      'k Was juist ana het twijfelen, maar 'k zal misschien toch die 520d 177pk maar laten staan en beter een E63 kopen
                                      Idd, als je met zo een boot in de bergen gaat rijden, is de kans groot op stukken.
                                      De krachten die op een cilinderkop (en kleppen) komen op zo een moment zijn niet van de minste. Docent heeft het vorige week even op het bord gezet, en bij een 1.3 met 100pk komt dat op een 10 ton.
                                      Vastgehouden door 10 boutjes

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                        een 635d dan ofwat?
                                        AMG

                                        Comment

                                        Working...
                                        X