Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Slecht nieuws voor de mensen van het ministerie van financiën, de prijs van de ruwe olie is ONDER de 50 USD per vat gegaan, ze zullen weeral werk hebben om de nieuwe accijnzen te berekenen.... (ze doen dit uit pure burgerzin om het de mensen van de pompen niet te moeilijk te maken van hun (dalende) prijzen steeds te moeten aanpassen....)
* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,210 €/l (onveranderd)
* Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,234 €/l (onveranderd)
* Voor Diesel betaalt men maximum 1,083 €/l (onveranderd)
* Voor LPG betaalt men vanaf zaterdag maximum 0,435 €/l (een DALING van 0,013 €/l)
Wat mij soms opvalt (met een tankkaart van Q is het prijsverschil tegenover verschillende Q8 stations.
Zo zag ik vorige week ergens de diesel aan 1.03 €/l staan, en 5 km verder aan 1.12 €/l. Allebei Q8 stations.
Als je dan 50 liter tankt heb je zomaar even bijna 5€ in uw boot, of profijt, hangt ervan af waar je gaat tanken natuurlijk...
Da's kwestie van korting geven of niet. Zeker die Q8 easy zijn goedkoop. Meestal ga ik bij zo eentje tanken, maar onderweg stop ik bij eender welke Q8 als het nodig is.
Dinsdag ook nog ergens 1,12 betaald terwijl ik normaal gezien bij de Q8 easy in de buurt aan 1,01 kan tanken..
Ik vind die Q8 easy's helemaal niet zo goedkoop...als je dat nog eens vergelijkt met de lokale aanbieders en/of aanbieders zoals JET (je moet wel de juiste vinden) zit je dikwijls nog altijd minstens 5 cent hoger.
De olieprijs is opnieuw licht gestegen nadat gisterenavond de prijs van 47,40 dollar per vat in Londen en 48,25 dollar per vat in New York werd bereikt. Dat was het laagste niveau in drieëneenhalf jaar. Omstreeks 12 uur onze tijd kostte een vat olie in Londen opnieuw 49,26 dollar, 1,18 dollar meer dan gisterenavond. Tezelfdertijd ging een vat in New York van de hand voor 50,01 dollar, een stijging met 59 cent.
De prijs stijgt vermoedelijk omdat er vandaag opnieuw een reeks overheidsmaatregelen werden aangekondigd. Onder meer Japan heeft zich bereid verklaard de financiële markten te ondersteunen. De Europese Commissie broedt op een herstelplan dat woensdag zal worden onthuld. (afp/gb)
Kijk, daar erger ik me soms aan : dat grote prijsverschil tussen 95 en 98 bij die Express stations. Daar sta je dan met je 98-drinker
De 95 en de 98 hebben afzonderlijke noteringen op de beurs. Afhankelijk van oa beschikbaarheid kan de ene notering afwijken van de andere. Het zou me verwonderen moest het grote prijsverschil enkel voorkomen bij Esso - tenzij ze bvb. eveneens andere kortingen hanteren op beide producten.
Voor dat die leeg is gaat het waarschijnlijk begin volgend jaar zijn
Alhoewel, kan altijd zijn dat er snel wat kilometers bijkomen.
Maar met de laatste volle tank heb ik ongeveer drie maanden gedaan, en toen ik ging tanken zat er nog 12 liter in (dus had ik nog verder gekund).
Had er bij het tanken juist 630 km op zitten!
Ik heb dinsdag 18-11 nog mijn tank volgegoten en ben hem daarnet (21-11) nog eens gaan voldoen, 43 liter
Kheb nu wel extreem veel moeten rijden. Dinsdag Holland en donderdag in de buurt van Frankrijk. Tussen de 2 tankbeurten 800 km gedaan op 3 dagen, kan al tellen
Ik heb dinsdag 18-11 nog mijn tank volgegoten en ben hem daarnet (21-11) nog eens gaan voldoen, 43 liter
Kheb nu wel extreem veel moeten rijden. Dinsdag Holland en donderdag in de buurt van Frankrijk. Tussen de 2 tankbeurten 800 km gedaan op 3 dagen, kan al tellen
Inderdaad ja, dat zijn heel wat kilomters.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Wat mij soms opvalt (met een tankkaart van Q is het prijsverschil tegenover verschillende Q8 stations.
Zo zag ik vorige week ergens de diesel aan 1.03 €/l staan, en 5 km verder aan 1.12 €/l. Allebei Q8 stations.
Als je dan 50 liter tankt heb je zomaar even bijna 5€ in uw boot, of profijt, hangt ervan af waar je gaat tanken natuurlijk...
Mij is dat ook al opgevallen. In mijn concreet geval ging het wel om een bemand station (zelfstandige franchisenemer?) tov een onbemand station. Mij maakt het weinig uit, want die shop ga ik toch nooit binnen...
Mooie file ook waar de fietsers terug het slachtoffer van waren
Dat brengt mij bij mijn volgende bedenking : gaan de mensen nu terug de auto meer van stal halen op dit moment? Zijn er meer files? Wat denken jullie?
Ik sta sowieso elke dag in de file en nu met de winter is het logisch dat de files iets langer zijn. Voor de schoolvakantie maken eigenlijk het grootste verschil, maar de brandstofprijzen?
Comment