Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nee dat is't nu net. Ik hoop er op dat de chinezen stoppen met subsidies geven op brandstof (al is die kans zo goed als onbestaande) . Dat zou de vraag ook drukken en dus gunstige gevolgen hebben voor de prijs hier.

    Comment


    • Daarnet diesel aan 1.169 € / l getankt bij Esso Express

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
        En laat die belasting op vervuiling maar voor wat het is... Straks betaal ik meer voor m'n polo uit '85 dan iemand met een Q7
        Eigenlijk zou dat niet meer dan terecht zijn dat ze belasten op vervuilingsgraad.

        Zou hierthuis ook wel een ramp worden met Hymer, Espace van 90, Mini en 2CV6, maar als je het totale plaatje bekijkt is dat in mijn ogen het meest correcte wat ze kunnen toepassen.

        Voordeel is wel dat van auto's van voor 91 of 92 er geen uitstootcijfers bekend zijn, dus dat ze daar forfaitaire bedragen gaan toepassen

        Comment


        • daarnet getankt aan 1,175

          Benzine blijft wel hoog staan

          Comment


          • neem nota, ik tank nog altijd duurder dan 3 jaar geleden maar toch was ik gelukkig met de prijzen... hoe rap een mens toch iets gewoon kan worden é

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
              Daarnet diesel aan 1.169 € / l getankt bij Esso Express
              Hier staat die 1,147 €/l.
              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                Benzine blijft wel hoog staan
                Echt he, ik vraag me af wat ik best zou doen, één van de volgende dagen gaan tanken, of best nog wachten dot de naft nog eens zakt
                Dat zou er eigenlijk toch nog eens van moeten komen, sinds de laatste keer dat de naft in prijs is gedaald is den diesel nog twee keer in prijs gedaald

                Ik kan wel niet te lang meer blijven wachten, want het peil van de naftbak begint te zakken, kan nu nog een dikke 100 km doen voordat ik ga stilvallen denk ik! (heb er op deze tank al bijna 660 km op zitten)
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Grappig hoe 2 maand geleden alle investeerders panikeerden bij het minste scheurtje in een of andere pijpleiding...


                  En nu is Rusland in oorlog met Georgië op 1 v/d belangrijkste doorvoerplaatsen voor olie en gas, en dat wordt gewoon compleet genegeerd door de markt. Integendeel, de prijs daalt zelfs onder 114 per barrel vandaag.

                  Comment


                  • De prijs van een vat kan terug stijgen met vertraging. Enfin we zien wel, want de laatste maanden hebben aangetoond hoe ver de speculaties van de zogenaamde specialisten er naast kunnen zitten.
                    120d Hatch Edition Sport

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Eigenlijk zou dat niet meer dan terecht zijn dat ze belasten op vervuilingsgraad.
                      WTF

                      Kan je je voorstellen dat als je een Pagani Zonda koopt waar je 2000km per jaar mee rijdt, je dan PAKKEN MEER belastingen gaat moeten betalen dan iemand met een VW Golf die er 70.000 km / jaar mee bolt? Wie is dan de grootste vervuiler?

                      Comment


                      • Als je een zonda kan betalen...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                          Als je een zonda kan betalen...

                          Dat is volledig naast de kwestie hé.


                          Dus, omdàt je het kan betalen, moet je plots niet meer op een rechtvaardige manier belast worden??





                          Wat Ir-fuel zegt is de meest eerlijke manier van belasten op vervuiling. En ook de meest logische. Betaal voor wat je de lucht instuurt. Duuh.

                          Comment


                          • Dat weet ik wel maar als ge stinkend rijk zijt...


                            Dan geef je daar gene zak rond.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                              Dat weet ik wel maar als ge stinkend rijk zijt...


                              Dan geef je daar gene zak rond.





                              Hoe kortzichtig is dat.


                              Ik heb veel geld dus het interesseert me niet wat iets mij kost, wat ik uitgeef, en als anderen mij in't zak willen zetten, geeft niet want ik heb toch genoeg??


                              Vréémde stellingen allemaal.


                              (n/o uiteraard )

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten



                                Hoe kortzichtig is dat.


                                Ik heb veel geld dus het interesseert me niet wat iets mij kost, wat ik uitgeef, en als anderen mij in't zak willen zetten, geeft niet want ik heb toch genoeg??


                                Vréémde stellingen allemaal.


                                (n/o uiteraard )
                                one big fat second that.

                                Comment


                                • korteichtig tot op een bepaald punt wel he.


                                  Tis niet dat ge iemand in t zak moeten zetten enz maar begrijp me niet verkeerd


                                  Vreemd mja ik zie dat anders in en ik heb zoiets van /care .

                                  Zo ben ik gewoon in bepaalde zaken.


                                  werderom n/o he matteus, maar ik kan ook goed begrip hebben voor je stelling. En zoals je zelf zegt het is idd niet eerlijk en logisch.

                                  Mja wat in dit apeland is dat wel

                                  Comment


                                  • Ik vind België geen apenland eigenlijk, om daar ook nog ff over te zeuren

                                    Ik zou graag iedereen die dat vindt eens naar bepaalde plekken op onze aarde sturen...ogen gaan nogal opengaan

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                      Wat Ir-fuel zegt is de meest eerlijke manier van belasten op vervuiling. En ook de meest logische. Betaal voor wat je de lucht instuurt. Duuh.
                                      Feit. Alleen, hoe regel je dat in de praktijk? En dan gaan er allicht ook nog een hoop mensen klagen omdat ze veel kilometers moeten bollen om op het werk te geraken. Of om andere redenen. En dan zwijg ik nog over de mensen die zullen foefelen met het systeem.
                                      Ach, wat je ook bedenkt, er zijn altijd mensen die klagen.
                                      Last edited by Beta; 15/08/2008, 19:24.
                                      120d Hatch Edition Sport

                                      Comment


                                      • Kilometerheffing op basis van motorisatie

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
                                          Nee dat is't nu net. Ik hoop er op dat de chinezen stoppen met subsidies geven op brandstof (al is die kans zo goed als onbestaande) . Dat zou de vraag ook drukken en dus gunstige gevolgen hebben voor de prijs hier.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                          Maar nog harder voor ons aangezien zij een groter deel van de olievoorraad opeisen. Het idee is dat elke druppel die zij hebben wij niet hebben en hun bedrijven kunnen beter concureren (als je het zo nog kan uitdrukken) met de onze.
                                          Weet je wat?

                                          We kunnen ook aan die Chinezen vragen om alle luxe op te geven, hun fabrieken sluiten en terug op het platteland te gaan wonen. Met zware lijfstraffen er bovenop voor iedere Chinees die toch nog energie verbruikt
                                          De gemiddelde Europeaan verbruikt veel meer energie dan een Chinees, wij hebben geen enkel recht om een verwijtend vingertje uit te steken naar die Chinezen

                                          Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          WTF

                                          Kan je je voorstellen dat als je een Pagani Zonda koopt waar je 2000km per jaar mee rijdt, je dan PAKKEN MEER belastingen gaat moeten betalen dan iemand met een VW Golf die er 70.000 km / jaar mee bolt? Wie is dan de grootste vervuiler?
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Feit. Alleen, hoe regel je dat in de praktijk? En dan gaan er allicht ook nog een hoop mensen klagen omdat ze veel kilometers moeten bollen om op het werk te geraken. Of om andere redenen. En dan zwijg ik nog over de mensen die zullen foefelen met het systeem.
                                          Ach, wat je ook bedenkt, er zijn altijd mensen die klagen.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                          Kilometerheffing op basis van motorisatie
                                          De oplossing is erg simpel : autobelastingen afschaffen voor moderne wagens (bezit van een auto wordt dus 'gratis') en de brandstof (een beetje) in prijs doen toenemen zodat het verlies aan inkomsten wordt gerecupereerd. Iemand die 50 000 km aflegt met een kleine wagen wordt dan zwaarder belast als iemand die 2000 km met een Zonda rijdt. En iemand die veel km met de wagen rijdt zal dus nog extra uitkijken om een zuinige wagen te kopen

                                          Voor oudere wagens eventueel nog een milieuheffing invoeren (bvb wagens zonder roetfilter, zonder katalysator,...)
                                          BMW 420dA : >>>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X