Nee dat is't nu net. Ik hoop er op dat de chinezen stoppen met subsidies geven op brandstof (al is die kans zo goed als onbestaande) . Dat zou de vraag ook drukken en dus gunstige gevolgen hebben voor de prijs hier.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk BerichtenEn laat die belasting op vervuiling maar voor wat het is... Straks betaal ik meer voor m'n polo uit '85 dan iemand met een Q7
Zou hierthuis ook wel een ramp worden met Hymer, Espace van 90, Mini en 2CV6, maar als je het totale plaatje bekijkt is dat in mijn ogen het meest correcte wat ze kunnen toepassen.
Voordeel is wel dat van auto's van voor 91 of 92 er geen uitstootcijfers bekend zijn, dus dat ze daar forfaitaire bedragen gaan toepassen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenDaarnet diesel aan 1.169 € / l getankt bij Esso Express1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenBenzine blijft wel hoog staan
Dat zou er eigenlijk toch nog eens van moeten komen, sinds de laatste keer dat de naft in prijs is gedaald is den diesel nog twee keer in prijs gedaald
Ik kan wel niet te lang meer blijven wachten, want het peil van de naftbak begint te zakken, kan nu nog een dikke 100 km doen voordat ik ga stilvallen denk ik! (heb er op deze tank al bijna 660 km op zitten)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Grappig hoe 2 maand geleden alle investeerders panikeerden bij het minste scheurtje in een of andere pijpleiding...
En nu is Rusland in oorlog met Georgië op 1 v/d belangrijkste doorvoerplaatsen voor olie en gas, en dat wordt gewoon compleet genegeerd door de markt. Integendeel, de prijs daalt zelfs onder 114 per barrel vandaag.
Comment
-
De prijs van een vat kan terug stijgen met vertraging. Enfin we zien wel, want de laatste maanden hebben aangetoond hoe ver de speculaties van de zogenaamde specialisten er naast kunnen zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenEigenlijk zou dat niet meer dan terecht zijn dat ze belasten op vervuilingsgraad.
Kan je je voorstellen dat als je een Pagani Zonda koopt waar je 2000km per jaar mee rijdt, je dan PAKKEN MEER belastingen gaat moeten betalen dan iemand met een VW Golf die er 70.000 km / jaar mee bolt? Wie is dan de grootste vervuiler?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk BerichtenAls je een zonda kan betalen...
Dat is volledig naast de kwestie hé.
Dus, omdàt je het kan betalen, moet je plots niet meer op een rechtvaardige manier belast worden??
Wat Ir-fuel zegt is de meest eerlijke manier van belasten op vervuiling. En ook de meest logische. Betaal voor wat je de lucht instuurt. Duuh.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk BerichtenDat weet ik wel maar als ge stinkend rijk zijt...
Dan geef je daar gene zak rond.
Hoe kortzichtig is dat.
Ik heb veel geld dus het interesseert me niet wat iets mij kost, wat ik uitgeef, en als anderen mij in't zak willen zetten, geeft niet want ik heb toch genoeg??
Vréémde stellingen allemaal.
(n/o uiteraard)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
Hoe kortzichtig is dat.
Ik heb veel geld dus het interesseert me niet wat iets mij kost, wat ik uitgeef, en als anderen mij in't zak willen zetten, geeft niet want ik heb toch genoeg??
Vréémde stellingen allemaal.
(n/o uiteraard)
Comment
-
korteichtig tot op een bepaald punt wel he.
Tis niet dat ge iemand in t zak moeten zetten enz maar begrijp me niet verkeerd
Vreemd mja ik zie dat anders in en ik heb zoiets van /care.
Zo ben ik gewoon in bepaalde zaken.
werderom n/o he matteus, maar ik kan ook goed begrip hebben voor je stelling. En zoals je zelf zegt het is idd niet eerlijk en logisch.
Mja wat in dit apeland is dat wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenWat Ir-fuel zegt is de meest eerlijke manier van belasten op vervuiling. En ook de meest logische. Betaal voor wat je de lucht instuurt. Duuh.
Ach, wat je ook bedenkt, er zijn altijd mensen die klagen.Last edited by Beta; 15/08/2008, 19:24.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk BerichtenNee dat is't nu net. Ik hoop er op dat de chinezen stoppen met subsidies geven op brandstof (al is die kans zo goed als onbestaande) . Dat zou de vraag ook drukken en dus gunstige gevolgen hebben voor de prijs hier.Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenMaar nog harder voor ons aangezien zij een groter deel van de olievoorraad opeisen. Het idee is dat elke druppel die zij hebben wij niet hebben en hun bedrijven kunnen beter concureren (als je het zo nog kan uitdrukken) met de onze.
We kunnen ook aan die Chinezen vragen om alle luxe op te geven, hun fabrieken sluiten en terug op het platteland te gaan wonen. Met zware lijfstraffen er bovenop voor iedere Chinees die toch nog energie verbruikt
De gemiddelde Europeaan verbruikt veel meer energie dan een Chinees, wij hebben geen enkel recht om een verwijtend vingertje uit te steken naar die Chinezen
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenWTF
Kan je je voorstellen dat als je een Pagani Zonda koopt waar je 2000km per jaar mee rijdt, je dan PAKKEN MEER belastingen gaat moeten betalen dan iemand met een VW Golf die er 70.000 km / jaar mee bolt? Wie is dan de grootste vervuiler?Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenFeit. Alleen, hoe regel je dat in de praktijk? En dan gaan er allicht ook nog een hoop mensen klagen omdat ze veel kilometers moeten bollen om op het werk te geraken. Of om andere redenen. En dan zwijg ik nog over de mensen die zullen foefelen met het systeem.
Ach, wat je ook bedenkt, er zijn altijd mensen die klagen.Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenKilometerheffing op basis van motorisatie
Voor oudere wagens eventueel nog een milieuheffing invoeren (bvb wagens zonder roetfilter, zonder katalysator,...)
Comment
Comment