Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk BerichtenZijn er daar ergens tabellen van te vinden zwart op wit op internet? Of hangt het werkelijk af van motor tot motor en constructeur of diesel annex benzine vervuilender is?
Zal wel ergens te vinden zijn wat het vervuilendst is.
VW Golf 2.0 TDI of Golf 2.0 TFSI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenEen moderne diesel vervuilt minder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenMinder dan een oude diesel en naft, maar meer dan een moderne naft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenDe hoeveelheid uitstoot is dan wel minder, want een diesel vebruikt minder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk BerichtenZijn er daar ergens tabellen van te vinden zwart op wit op internet? Of hangt het werkelijk af van motor tot motor en constructeur of diesel annex benzine vervuilender is?
Ik stel mij die vraag eigenlijk ook al lang. Wat is uiteindelijk het meest schadelijke uit brandstof voor het milieu?
Wat is beter voor het milieu? Effe een vergelijking...
1. Een VW Golf TDI met 136pk en ingebouwde roetfilter
2. Een VW Golf FSI met 136pk
De TDI gaat met dezelfde rijstijl beduidend minder verbruiken. Dus, hoe meer kilometers men doet op een jaar, des te groter wordt het verschil in verbruik.
Welke van deze 2 wagens is het meest vervuilend? En vanaf welke kilometers per jaar?
Wie kan mij hierop antwoorden?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenVeel hangt ook af van de rijstijl. Bewijs hiervoor is de vergelijkende test tussen de Prius en de M3 op Top Gear.
Ik stel mij die vraag eigenlijk ook al lang. Wat is uiteindelijk het meest schadelijke uit brandstof voor het milieu?
Wat is beter voor het milieu? Effe een vergelijking...
1. Een VW Golf TDI met 136pk en ingebouwde roetfilter
2. Een VW Golf FSI met 136pk
De TDI gaat met dezelfde rijstijl beduidend minder verbruiken. Dus, hoe meer kilometers men doet op een jaar, des te groter wordt het verschil in verbruik.
Welke van deze 2 wagens is het meest vervuilend? En vanaf welke kilometers per jaar?
Wie kan mij hierop antwoorden?
Diesel stoot minder CO en CO2 uit, maar meer NOx.
En wat is het meest vervuilend?
Iedereen concentreert de laatste tijd op CO2 door die pipo van een Gore, maar is dat wel terecht?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenAangezien de uitstoot wordt uitgedrukt in (m)g/km heeft het verbruik hier niets mee te maken.
Waarom bestaat er dan een SMOG alarm?
De redenering daarachter was toch minder snel rijden = minder verbruiken = minder uitstoot??? Toch?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gastje10 Bekijk BerichtenWaarom bestaat er dan een SMOG alarm?
De redenering daarachter was toch minder snel rijden = minder verbruiken = minder uitstoot??? Toch?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gastje10 Bekijk BerichtenWaarom bestaat er dan een SMOG alarm?
Maar je hebt wel een punt, minder verbruiken zorgt voor minder uitstoot.
Maar in de normen wordt de uitstoot uitgedrukt in g/km, dus of je op die kilometer nu 8 of 20 liter verstookt is voor de norm onbelangrijk.
Uiteraard ga je meer uitstoot hebben met meer verbruik, maar het is niet omdat diesels zuiniger zijn dan benzine's dat je de hogere uitstoot van NOx mag afdoen als zijnde overdreven omdat een diesel minder verbruikt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichtendus of je op die kilometer nu 8 of 20 liter verstookt is voor de norm onbelangrijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenexcuseer, maar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk BerichtenDe norm kijkt naar hoeveel vuiligheid je per km de lucht in stuwt. Of je daarvoor 20 of 2 liter brandstof nodig hebt is dus irrelevant voor de vuiligheid die je per kilometer de lucht in stuwt, en dus ook voor de norm. Het kan immers goed zijn dat een auto die veel minder verbruikt toch veel meer vuiligheid produceert.
Ik denk toch dat er hier bepaalde fysische regels met de voeten getreden worden
Comment
-
Carlito had gelijk. Uitstoot is idd in (m)g, uitgaande van het normverbruik van de wagen. Dus verbruik aanhalen om benzines vervuilender te noemen slaat op niks.
Enkel je persoonlijk rijgedrag (en dito meerverbruik) kan nog een invloed hebben op de uitstoot, want alles wat je boven het normverbruik verstookt, zal je ook boven de uitstootnorm van je wagen vervuilen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenAangezien de uitstoot wordt uitgedrukt in (m)g/km heeft het verbruik hier niets mee te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenHoe minder men vebruikt, hoe minder men uitstoot toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk BerichtenCarlito had gelijk. Uitstoot is idd in (m)g, uitgaande van het normverbruik van de wagen. Dus verbruik aanhalen om benzines vervuilender te noemen slaat op niks.
Enkel je persoonlijk rijgedrag (en dito meerverbruik) kan nog een invloed hebben op de uitstoot, want alles wat je boven het normverbruik verstookt, zal je ook boven de uitstootnorm van je wagen vervuilen...
Comment
Comment