Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Minder dan een oude diesel en naft, maar meer dan een moderne naft
    Zijn er daar ergens tabellen van te vinden zwart op wit op internet? Of hangt het werkelijk af van motor tot motor en constructeur of diesel annex benzine vervuilender is?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
      Zijn er daar ergens tabellen van te vinden zwart op wit op internet? Of hangt het werkelijk af van motor tot motor en constructeur of diesel annex benzine vervuilender is?
      Goh, geen flauw idee eigenlijk.

      Zal wel ergens te vinden zijn wat het vervuilendst is.

      VW Golf 2.0 TDI of Golf 2.0 TFSI

      Comment


      • verdomme het rendement van mijn busabo ligt nu lager

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
          Een moderne diesel vervuilt minder
          hehe altijd grappig om een zwarte roetwolk te zien verschijnen op den autosnelweg als ze voorbij ne vrachtwagen kunnen *kuch* bah bah

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Minder dan een oude diesel en naft, maar meer dan een moderne naft
            De hoeveelheid uitstoot is dan wel minder, want een diesel vebruikt minder

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
              De hoeveelheid uitstoot is dan wel minder, want een diesel vebruikt minder
              Aangezien de uitstoot wordt uitgedrukt in (m)g/km heeft het verbruik hier niets mee te maken.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                Zijn er daar ergens tabellen van te vinden zwart op wit op internet? Of hangt het werkelijk af van motor tot motor en constructeur of diesel annex benzine vervuilender is?
                Veel hangt ook af van de rijstijl. Bewijs hiervoor is de vergelijkende test tussen de Prius en de M3 op Top Gear.

                Ik stel mij die vraag eigenlijk ook al lang. Wat is uiteindelijk het meest schadelijke uit brandstof voor het milieu?

                Wat is beter voor het milieu? Effe een vergelijking...

                1. Een VW Golf TDI met 136pk en ingebouwde roetfilter
                2. Een VW Golf FSI met 136pk

                De TDI gaat met dezelfde rijstijl beduidend minder verbruiken. Dus, hoe meer kilometers men doet op een jaar, des te groter wordt het verschil in verbruik.

                Welke van deze 2 wagens is het meest vervuilend? En vanaf welke kilometers per jaar?

                Wie kan mij hierop antwoorden?
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Veel hangt ook af van de rijstijl. Bewijs hiervoor is de vergelijkende test tussen de Prius en de M3 op Top Gear.

                  Ik stel mij die vraag eigenlijk ook al lang. Wat is uiteindelijk het meest schadelijke uit brandstof voor het milieu?

                  Wat is beter voor het milieu? Effe een vergelijking...

                  1. Een VW Golf TDI met 136pk en ingebouwde roetfilter
                  2. Een VW Golf FSI met 136pk

                  De TDI gaat met dezelfde rijstijl beduidend minder verbruiken. Dus, hoe meer kilometers men doet op een jaar, des te groter wordt het verschil in verbruik.

                  Welke van deze 2 wagens is het meest vervuilend? En vanaf welke kilometers per jaar?

                  Wie kan mij hierop antwoorden?
                  Ligt eraan.

                  Diesel stoot minder CO en CO2 uit, maar meer NOx.

                  En wat is het meest vervuilend?

                  Iedereen concentreert de laatste tijd op CO2 door die pipo van een Gore, maar is dat wel terecht?

                  Comment


                  • CO2 is geen toxisch gas... puur natuur

                    NOx wél, en kankerverwekkend.

                    CO2 is makkelijk 'verkoopbaar'

                    Comment


                    • True BMWMB die TG test laat goed zien wat het kan geven.

                      Denk dat steenkool ovens nog altijd het meest vervuilend zijn.


                      Die ingebouwde roetfilter zal zijn nut wel hebben zeker???

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Aangezien de uitstoot wordt uitgedrukt in (m)g/km heeft het verbruik hier niets mee te maken.

                        Waarom bestaat er dan een SMOG alarm?

                        De redenering daarachter was toch minder snel rijden = minder verbruiken = minder uitstoot??? Toch?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Gastje10 Bekijk Berichten
                          Waarom bestaat er dan een SMOG alarm?

                          De redenering daarachter was toch minder snel rijden = minder verbruiken = minder uitstoot??? Toch?
                          ja natuurlijk, verbruik bepaald logischerwijs ook de uitstoot

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Gastje10 Bekijk Berichten
                            Waarom bestaat er dan een SMOG alarm?

                            De redenering daarachter was toch minder snel rijden = minder verbruiken = minder uitstoot??? Toch?
                            smogalarm is bullshit.

                            Maar je hebt wel een punt, minder verbruiken zorgt voor minder uitstoot.

                            Maar in de normen wordt de uitstoot uitgedrukt in g/km, dus of je op die kilometer nu 8 of 20 liter verstookt is voor de norm onbelangrijk.
                            Uiteraard ga je meer uitstoot hebben met meer verbruik, maar het is niet omdat diesels zuiniger zijn dan benzine's dat je de hogere uitstoot van NOx mag afdoen als zijnde overdreven omdat een diesel minder verbruikt.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              dus of je op die kilometer nu 8 of 20 liter verstookt is voor de norm onbelangrijk.
                              excuseer, maar

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                excuseer, maar
                                De norm kijkt naar hoeveel vuiligheid je per km de lucht in stuwt. Of je daarvoor 20 of 2 liter brandstof nodig hebt is dus irrelevant voor de vuiligheid die je per kilometer de lucht in stuwt, en dus ook voor de norm. Het kan immers goed zijn dat een auto die veel minder verbruikt toch veel meer vuiligheid produceert.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                  De norm kijkt naar hoeveel vuiligheid je per km de lucht in stuwt. Of je daarvoor 20 of 2 liter brandstof nodig hebt is dus irrelevant voor de vuiligheid die je per kilometer de lucht in stuwt, en dus ook voor de norm. Het kan immers goed zijn dat een auto die veel minder verbruikt toch veel meer vuiligheid produceert.

                                  Ik denk toch dat er hier bepaalde fysische regels met de voeten getreden worden

                                  Comment


                                  • Carlito had gelijk. Uitstoot is idd in (m)g, uitgaande van het normverbruik van de wagen. Dus verbruik aanhalen om benzines vervuilender te noemen slaat op niks.
                                    Enkel je persoonlijk rijgedrag (en dito meerverbruik) kan nog een invloed hebben op de uitstoot, want alles wat je boven het normverbruik verstookt, zal je ook boven de uitstootnorm van je wagen vervuilen...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Aangezien de uitstoot wordt uitgedrukt in (m)g/km heeft het verbruik hier niets mee te maken.
                                      Hoe minder men vebruikt, hoe minder men uitstoot toch.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                        Hoe minder men vebruikt, hoe minder men uitstoot toch.
                                        Zo simpel is het niet. Kijk bv maar naar auto's van 30 jaar terug, ik vermoed dat ik u niet moet overtuigen als ik zeg dat die auto's veel meer vuiligheid de lucht in pompen dan een moderne Porsche die misschien meer verbruikt.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk Berichten
                                          Carlito had gelijk. Uitstoot is idd in (m)g, uitgaande van het normverbruik van de wagen. Dus verbruik aanhalen om benzines vervuilender te noemen slaat op niks.
                                          Enkel je persoonlijk rijgedrag (en dito meerverbruik) kan nog een invloed hebben op de uitstoot, want alles wat je boven het normverbruik verstookt, zal je ook boven de uitstootnorm van je wagen vervuilen...
                                          Effe verder gaan op dat normverbruik. Is het mogelijk om in het dagelijkse leven ook effectief die norm die de constructeurs opgeven, te halen? Ik dacht dat zulks getest werd in speciale ruimtes waar de lucht- en andere weerstand wordt geminimaliseerd en tegen een beperkte snelheid...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X