Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraag me af wanneer die prijzen gaan stabiliseren, en op welk bedrag.

Comment

• zaterdag een fiets gekocht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
        zaterdag een fiets gekocht
        Eentje van Porsche toch?
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Vraag me af wanneer die prijzen gaan stabiliseren, en op welk bedrag.
          Ik begin te denken dat we er nog niet zijn, maar dat bij 2€ per liter voor de benzine de mensen op straat gaan komen... een soort van psychologische drempel he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Eentje van Porsche toch?
            neenee

ne Gazelle

Dit weekend is mijn karretje blijven stille staan... en ik vond het zelfs niet erg, samen met de madam gaan fietsen tijdens onze obligatoire weekendvisites

Comment

Dat vraag ik mij ook af, hoe sneller hoe liever.
              Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze nog een tijdje gaan blijven doorstijgen!
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dodo Bekijk Berichten
                Ik begin te denken dat we er nog niet zijn, maar dat bij 2€ per liter voor de benzine de mensen op straat gaan komen... een soort van psychologische drempel he.
                2 euro? Vraag me af hoe lang het nog gaat duren voor we daaraan zullen zijn
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  2 euro? Vraag me af hoe lang het nog gaat duren voor we daaraan zullen zijn

1 maand of zo... Of hoe de waarde van een firmawagen dagelijks stijgt, maar ik heb er geen Hopelijk stijgt mijn loon ook met 100%...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                    1 maand of zo... Of hoe de waarde van een firmawagen dagelijks stijgt, maar ik heb er geen Hopelijk stijgt mijn loon ook met 100%...
                    Blijven dromen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dodo Bekijk Berichten
                      Ja zoals de 1 en 1,5 voor diesel

Mensen jammeren altijd, maar minder tanken gebeurt toch niet veel

Comment

Zal nog niet voor de eerste maanden zijn vrees ik. Vorige week op Sardinië verbleven. De diesel en benzine staan daar even duur op 1,529 €

Wees er maar zeker van dat er aan de vingers van vadertje Staat veel blijft plakken.
                        In de USA panikeren ze nu de benzine rond de 4 dollar per gallon zit. Ergens klopt er iets niet in heel het verhaal. Heb al opgevangen dat ongeveer de helft aan accijnzen wordt geïncasseerd.

In 2000 stond de dollar $ ongeveer gelijk met de €. Nu zit de dollar grosso modo 1/3 lager maar de prijs van een vat petroleum is verdubbeld. De brandstofprijs is eveneens verdubbeld. Reken maar eens uit.

Er zitten instanties tussen met grote plakpollen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Ja zoals de 1 en 1,5 voor diesel

Mensen jammeren altijd, maar minder tanken gebeurt toch niet veel
                          ik tank minder, heb nu al ruim 3,5 week niet meer getankt. Vroeger had mijn xant een tank van 68l, de saxo heeft er één van 45l. Ik tank dus minder en rij meer met de bus.

Comment

• even een kopie van bblv.be forum

06-07-2008 22:02 djanoIk heb gehoord van een belegger dat de prijs van de olie nu (per vat), eigenlijk de prijs is die de grote maatschappijen verwachten te betalen over enkele weken of maanden.

Dus het komt erop neer dat men nu al één of ander vermoeden heeft (in positieve of negatieve zin) en dat de maatschappijen dus nu een contract afsluiten met de oliepompers, aan een bepaalde prijs. Maar ze verkopen de olie nu aan de consument (die de maatschappijen nu bijvoorbeeld nog pakken goedkoper hebben) aan de nieuwe prijs van hun nieuw contract (dat geld over enkele weken of zo). Dit werkt uiteraard ook in ons voordeel, maar niet veel, want blijkt dat de prijs zelden naar beneden gaat.

En als er dan enkele grote maatschappijen enkele tankers opkopen en die laten voor anker liggen, dan is er schaarste, gaat de prijs omhoog, maar hebben ze natuurlijk pakken meer verdient.

Das hetgeen ik gehoord heb. Want men spreekt constant over de beleggers, maar ik denk niet dat de gewone belegger 'olie' koopt om acheraf weer te verkopen. Het zullen vermoedelijk , zoals die man zei, de grote oliemaatschappijen en sjeiks zijn die 'zogezegd' speculeren.

Comment

• ik ben akkoord

Comment

• Het is nog slechts een kwestie van tijd vooraleer diesel duurder wordt dan benzine

Wordt diesel het slachtoffer van zijn succes? Diesel is nu al drie keer duurder in vergelijking met 20 jaar geleden. Het prijsverschil met gewone bezine wordt zo stilaan verwaarloosbaar.En voor dieselrijders is er nog meer slecht nieuws op komt. Volgens een studie van zakenbank Merrill Lynch zal het prijsverschil niet enkel verdwijnen, diesel zal zelfs duurder worden dan benzine. Dat heeft alles te maken met de stijgende vraag naar de (voorlopig) goedkopere diesel.
                                Olieraffinaderijen kunnen de vraag niet meer volgen en op korte termijn is het niet makkelijk om vlug over te schakelen van de productie van benzine naar die van diesel. Zelfs als ze dat zouden doen, dan nog zouden de kosten die daarmee gepaard gaan de dieselprijs alleen maar de hoogte induwen.
                                http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/b...58700-1767.art

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                  ik tank minder, heb nu al ruim 3,5 week niet meer getankt. Vroeger had mijn xant een tank van 68l, de saxo heeft er één van 45l. Ik tank dus minder en rij meer met de bus.
                                  Daar moeten we de grote maatschappijen op pakken maar dan is het een kwestie van iedereen samenspannen. Er circuleren al een tijdje emails rond om een een bepaalde dag bij 2 maatschappijen niet meer te gaan tanken. Maak daar een week van en ze zullen wel reageren. Naar het schijnt zijn Elf en Shell de grootste maar ik denk dat Esso en Total ook niet mogen worden onderschat.

Het draait altijd op hetzelfde uit... De Belgen zijn veel te braaf. hoog tijd voor een volksopstand

Comment

• Daarnet diesel getankt in Luxembourg voor 1.26 € ,benzine stond 1.31 € .

Comment

• Esso Express tank ik nog steeds voor rond de 1:30 / 1:32 ofzo.

Luxemburg zien ze mij voorlopig niet, daar arresteren ze mij als ik naar een naftstation ga.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                        Esso Express tank ik nog steeds voor rond de 1:30 / 1:32 ofzo.

Luxemburg zien ze mij voorlopig niet, daar arresteren ze mij als ik naar een naftstation ga.
                                        bij deze waren er slagbomen dus je kon niet gratis doorrijden.

Comment

• Voila: De Prijs van de ruwe olie is onder de 140$ gedaald... Binnen enkele maanden wordt ruwe olie terug voor 80$/vat verhandeld

Spijtig genoeg zou -mijn redenering van gisteren volgend- mijn loon dan ook met 45% moeten dalen

Comment

Working...
                                          X