Vraag me af wanneer die prijzen gaan stabiliseren, en op welk bedrag.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenzaterdag een fiets gekocht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenVraag me af wanneer die prijzen gaan stabiliseren, en op welk bedrag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEentje van Porsche toch?
ne Gazelle
Dit weekend is mijn karretje blijven stille staan... en ik vond het zelfs niet erg, samen met de madam gaan fietsen tijdens onze obligatoire weekendvisites
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenVraag me af wanneer die prijzen gaan stabiliseren, en op welk bedrag.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze nog een tijdje gaan blijven doorstijgen!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dodo Bekijk BerichtenIk begin te denken dat we er nog niet zijn, maar dat bij 2€ per liter voor de benzine de mensen op straat gaan komen... een soort van psychologische drempel he.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten2 euro? Vraag me af hoe lang het nog gaat duren voor we daaraan zullen zijn
1 maand of zo... Of hoe de waarde van een firmawagen dagelijks stijgt, maar ik heb er geenHopelijk stijgt mijn loon ook met 100%...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten1 maand of zo... Of hoe de waarde van een firmawagen dagelijks stijgt, maar ik heb er geenHopelijk stijgt mijn loon ook met 100%...
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dodo Bekijk BerichtenIk begin te denken dat we er nog niet zijn, maar dat bij 2€ per liter voor de benzine de mensen op straat gaan komen... een soort van psychologische drempel he.
Mensen jammeren altijd, maar minder tanken gebeurt toch niet veel
Comment
-
Wees er maar zeker van dat er aan de vingers van vadertje Staat veel blijft plakken.
In de USA panikeren ze nu de benzine rond de 4 dollar per gallon zit. Ergens klopt er iets niet in heel het verhaal. Heb al opgevangen dat ongeveer de helft aan accijnzen wordt geïncasseerd.
In 2000 stond de dollar $ ongeveer gelijk met de €. Nu zit de dollar grosso modo 1/3 lager maar de prijs van een vat petroleum is verdubbeld. De brandstofprijs is eveneens verdubbeld. Reken maar eens uit.
Er zitten instanties tussen met grote plakpollen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenJa zoals de 1 en 1,5 voor diesel
Mensen jammeren altijd, maar minder tanken gebeurt toch niet veel
Comment
-
even een kopie van bblv.be forum
06-07-2008 22:02 djanoIk heb gehoord van een belegger dat de prijs van de olie nu (per vat), eigenlijk de prijs is die de grote maatschappijen verwachten te betalen over enkele weken of maanden.
Dus het komt erop neer dat men nu al één of ander vermoeden heeft (in positieve of negatieve zin) en dat de maatschappijen dus nu een contract afsluiten met de oliepompers, aan een bepaalde prijs. Maar ze verkopen de olie nu aan de consument (die de maatschappijen nu bijvoorbeeld nog pakken goedkoper hebben) aan de nieuwe prijs van hun nieuw contract (dat geld over enkele weken of zo). Dit werkt uiteraard ook in ons voordeel, maar niet veel, want blijkt dat de prijs zelden naar beneden gaat.
En als er dan enkele grote maatschappijen enkele tankers opkopen en die laten voor anker liggen, dan is er schaarste, gaat de prijs omhoog, maar hebben ze natuurlijk pakken meer verdient.
Das hetgeen ik gehoord heb. Want men spreekt constant over de beleggers, maar ik denk niet dat de gewone belegger 'olie' koopt om acheraf weer te verkopen. Het zullen vermoedelijk , zoals die man zei, de grote oliemaatschappijen en sjeiks zijn die 'zogezegd' speculeren.
Comment
-
Het is nog slechts een kwestie van tijd vooraleer diesel duurder wordt dan benzine
Wordt diesel het slachtoffer van zijn succes? Diesel is nu al drie keer duurder in vergelijking met 20 jaar geleden. Het prijsverschil met gewone bezine wordt zo stilaan verwaarloosbaar.En voor dieselrijders is er nog meer slecht nieuws op komt. Volgens een studie van zakenbank Merrill Lynch zal het prijsverschil niet enkel verdwijnen, diesel zal zelfs duurder worden dan benzine. Dat heeft alles te maken met de stijgende vraag naar de (voorlopig) goedkopere diesel.
Olieraffinaderijen kunnen de vraag niet meer volgen en op korte termijn is het niet makkelijk om vlug over te schakelen van de productie van benzine naar die van diesel. Zelfs als ze dat zouden doen, dan nog zouden de kosten die daarmee gepaard gaan de dieselprijs alleen maar de hoogte induwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenik tank minder, heb nu al ruim 3,5 week niet meer getankt. Vroeger had mijn xant een tank van 68l, de saxo heeft er één van 45l. Ik tank dus minder en rij meer met de bus.
Het draait altijd op hetzelfde uit... De Belgen zijn veel te braaf. hoog tijd voor een volksopstand
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk BerichtenEsso Express tank ik nog steeds voor rond de 1:30 / 1:32 ofzo.
Luxemburg zien ze mij voorlopig niet, daar arresteren ze mij als ik naar een naftstation ga.bij deze waren er slagbomen dus je kon niet gratis doorrijden.
Comment
Comment