Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Prognoses voorspellen dat een vat ruwe olie in de zomer zal doorstijgen tot 160 à 170 Dollar. Tegen Nieuwjaar zou 200 Dollar geen Science -Fiction zijn.

We zijn er dus nog niet.

Misschien tijd dat we met zijn alle die oliestaten onder de voeten gaan lopen. Dan is het onze olie.

Comment

• mss tijd ook dat we de speculanten onder ons eigen bevolking eens wat meer moraal bijbrengen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        mss tijd ook dat we de speculanten onder ons eigen bevolking eens wat meer moraal bijbrengen

Als je speculant bent en je brood wilt blijven verdienen (om die hoge prijzen mee te kunnen betalen) moet je mee hoor. Die gasten doen ook maar hun job.
        De algemene malaise zorgt ervoor dat de prijzen stijgen, niet alleen de olieprijs..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk Berichten
          Prognoses voorspellen dat een vat ruwe olie in de zomer zal doorstijgen tot 160 à 170 Dollar. Tegen Nieuwjaar zou 200 Dollar geen Science -Fiction zijn.

We zijn er dus nog niet.

Misschien tijd dat we met zijn alle die oliestaten onder de voeten gaan lopen. Dan is het onze olie.

Ik heb vorige week gelezen dat de olieprijs zwaar gaat dalen (naar zo'n 70€). Als dat waar is gaan de speculatie verminderen, en de slabakkende economie gaat de vraag ook doen afnemen... daarenboven proberen we langs alle kanten ons verbruik te temperen, wat de vraag nog meer doet dalen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk Berichten
            Prognoses voorspellen dat een vat ruwe olie in de zomer zal doorstijgen tot 160 à 170 Dollar. Tegen Nieuwjaar zou 200 Dollar geen Science -Fiction zijn.

We zijn er dus nog niet.

Ja dat zal helpen ...

Comment

• ik heb er geen last meer van, sinds deze week busabo (76 euro voor 3 maanden)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                Ik heb vorige week gelezen dat de olieprijs zwaar gaat dalen (naar zo'n 70€). Als dat waar is gaan de speculatie verminderen, en de slabakkende economie gaat de vraag ook doen afnemen... daarenboven proberen we langs alle kanten ons verbruik te temperen, wat de vraag nog meer doet dalen...
                Dat heb ik al meerder malen gehoord, maar of dat ervan gaat komen, ik betwijfel het, de prijzen blijven gewoon stijgen.
                En het is, zoals anderen ook al gezegd hebben, niet alleen de olie die zo in prijs stijgt, maar ook vele andere zaken!
                Als het zo gaat blijven doorgaan, dan gaan d'r nog grote problemen van komen!
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• gewoon anders gaan leven he (zoals een voormalige partij ooit zei )

tis niet dat we dingen tekort gaan komen... maar we zullen ons moeten aanpassen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                    ik heb er geen last meer van, sinds deze week busabo (76 euro voor 3 maanden)

U denkt dat busabo's niet gaan delen in klappen moest het zo doorgaan?

Comment

• ja, maar die kost wordt gedeeld over 151 personen op z'n best

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Dat heb ik al meerder malen gehoord, maar of dat ervan gaat komen, ik betwijfel het, de prijzen blijven gewoon stijgen.
                        En het is, zoals anderen ook al gezegd hebben, niet alleen de olie die zo in prijs stijgt, maar ook vele andere zaken!
                        Als het zo gaat blijven doorgaan, dan gaan d'r nog grote problemen van komen!
                        tis omdat de olie stijgt dat de rest meestijgt, en voor de rest heb je gelijk

Comment

• Vorige week in duitsland Diesel getankt aan 1,69€ /len in Italie 1,6€/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            ja, maar die kost wordt gedeeld over 151 personen op z'n best

Het openbaar vervoer is lang niet meer goedkoop te noemen.
                            (hangt natuurlijk af van welke lijn je nodig hebt, maar als in een streek de verbindingen niet echt optimaal zijn dan?????)
                            En voor het kleine prijsverschil dat er nog overblijft, prefereer ik nog steeds de eigen wagen die me brengt op de plaats waar ik moet zijn tov het station / halte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
                              Stel dan dat 't 2,30 is voor 'n litertje 98. Voltanken Polo (iedere 450km) ==> 69 euro...

Op vier euro na betaal ik dat nu al
                              65 euro -> 450 km

Comment

• Op dinsdag 1 juli wordt Super 95 & Super 98 & Diesel & Stookolie duurder.

* Voor Super 95 betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,610 €/l (een STIJGING van 0,001 €/l)
                                * Voor Super 98+ betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,656 €/l (een STIJGING van 0,001 €/l)
                                * Voor Diesel betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,429 €/l (een STIJGING van 0,002 €/l)
                                * Voor LPG betaalt men maximum 0,635 €/l (onveranderd)
                                Bron: http://www.brandstofprijzen.be
                                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gregggie Bekijk Berichten
                                  Het openbaar vervoer is lang niet meer goedkoop te noemen.
                                  (hangt natuurlijk af van welke lijn je nodig hebt, maar als in een streek de verbindingen niet echt optimaal zijn dan?????)
                                  En voor het kleine prijsverschil dat er nog overblijft, prefereer ik nog steeds de eigen wagen die me brengt op de plaats waar ik moet zijn tov het station / halte.
                                  5.5€ enkele rit in eerste klasse van Charleroi naar Brussel.

Dat doe ik niet na met mijn auto, en zeker niet in die tijd om dat uur van de dag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                    Dat is nog steeds 20 cent verschil tussen de dieselprijs en die van benzine, ik als LPG rijder moet ik alle dagen die vetzakkerij rechtstreeks opsnuiven van die mazoutketels, ik rij speciaal niet met diesel omdat ik die stank zo haat.
                                    Gelukkig moet ik niet ver rijden om te werken en kunnen de echte dieselfreaks alle dagen lekker genieten van de overheerlijke geuren van roet en fijnstof op de Antwerpse en Brusselse ring

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                      De prijsstijgingen worden veroorzaakt door de indexering van de nieuwe APETRA-bijdrage, die geldig is vanaf 1 juli 2008.

Comment

• Net gaan tanken voor 75 € tegen 1.32 de liter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
                                          De prijsstijgingen worden veroorzaakt door de indexering van de nieuwe APETRA-bijdrage, die geldig is vanaf 1 juli 2008.

Verklaart de vreemde stijging.
                                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Working...
                                          X