Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
    Als ik die 20.000 euro investering beleg aan 5% dan heb ik na 20 jaar ook 30.000 euro verdiend. In mijn geval is dat zeker in uw geval is dat in het beste geval en zal dat waarschijnlijk minder zijn. Ik weet ook niet of u op de hoogte bent dat de installatie altijd werkt volgens het slechtste punt d.w.z. als er bv. schaduw valt op een klein deeltje van de cellen dat dan al de panelen slechts werken op basis van het schaduwgedeelte dit is dus ook het geval als er bepaalde cellen vuil zijn.
    Ik ben redelijk op de hoogte van de werking ja
    Schaduw heb ik niet te vrezen. Ne keer ne scheut water over de panelen, dat zal ook nog wel lukken. Regenwater trouwens, met een pomp voor gebruik als sanitair water en kraantjes op terras en in garage

Bovendien stijgen de energieprijzen constant.
    Die 30.000 is gemiddeld genomen, optimale scenario heb ik niet berekend, dat haal je toch niet.
    Waar beleg je dan exact in ? Krijg jij dan ook na 8 jaar je originele investeringsbedrag volledig terug en komt de rente dan ieder jaar mooi binnen ?

Ik was er in ieder geval voor te vinden, niet iedereen zal zo denken, maar in de strijd tegen de hoge energieprijzen, zijn panelen zeker een goede oplossing.

Comment

• klein beetje brandstofprijzegerelateerd:

Inflatie op 5,21 procent in mei

Onder andere de brandstoffen werden duurder.
      Het tempo van de prijsstijgingen in ons land blijft versnellen. In mei steeg de inflatie tot maar liefst 5,21 procent op jaarbasis. Dat blijkt uit het maandelijkse indexcijfer van de consumptieprijzen, dat vandaag door de FOD Economie is gepubliceerd.

De voorbije maand werden vooral motorbrandstoffen, vloeibare brandstoffen en buitenlandse reizen duurder. Geneesmiddelen en de aankoop van voertuigen werden dan weer goedkoper.

De index van de consumptieprijzen staat in maart op 109,43 punten. (belga/ka)
      bekijk ook effe 't fotootje: enkele maanden geleden was 't verschil tussen diesel en de goedkoopste benzine nog meer dan 22 cent!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten

Ik was er in ieder geval voor te vinden, niet iedereen zal zo denken, maar in de strijd tegen de hoge energieprijzen, zijn panelen zeker een goede oplossing.
        Ik ben er ook wel voor te vinden maar ik wens dan graag exacte cijfers te krijgen. Nu vertellen ze allemaal wat het max. rendement is in de optimaalste omstandigheden wat volgens mij tot gevolg heeft dat er toch heel wat mensen bedrogen uit gaan komen.

Comment

• tis gewoon ook erg knap, die panelen

in kapellen is er ondertussen een nieuwe wijk waar 1 op de 3 ze heeft liggen

ik ga er ook voor sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            En nochtans halen ook zij die meer km's afleggen voordeel uit een keer meer bij de dealer te passeren.

Da moet ge mij nekeer uitleggen.

Time = money

Comment

• sry maar nu moet ik echt wel eens lachen met al die zelfzuchtige dieselrijders.

Daar staat 70% van ons verkeer dan: met een duurdere prijs dan de benzine. En maar logisch ook.

zonder te spreken over het afschuwelijke geluid van zo'n motor (want dat is een petrolhead discussie) is diesel vervuilender dan benzine.

als ik die A4 break lease wagens zie optrekken met de zwarte rook die eruitkomt, als ik weer eens misselijk wordt van de stank van de voorliggende dieselrijder, dan weet ik het wel.

eindelijk zijn de prijzen min of meer logisch en is diesel dus duurder dan benzine. Met meer petrolheads tot gevolg ! en dat kan ik alleen maar toejuichen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN Bekijk Berichten
                sry maar nu moet ik echt wel eens lachen met al die zelfzuchtige dieselrijders.

Daar staat 70% van ons verkeer dan: met een duurdere prijs dan de benzine. En maar logisch ook.

zonder te spreken over het afschuwelijke geluid van zo'n motor (want dat is een petrolhead discussie) is diesel vervuilender dan benzine.

als ik die A4 break lease wagens zie optrekken met de zwarte rook die eruitkomt, als ik weer eens misselijk wordt van de stank van de voorliggende dieselrijder, dan weet ik het wel.

eindelijk zijn de prijzen min of meer logisch en is diesel dus duurder dan benzine. Met meer petrolheads tot gevolg ! en dat kan ik alleen maar toejuichen !

Bedrijven zijn geen petrolheads.

En die zullen een dieselvoertuig dat 6 liter diesel verbruikt aan 1.45 euro/liter nog steeds interessanter vinden dan een benzinevoertuig dat 8 liter benzine verbruikt aan 1.45 euro/liter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Bedrijven zijn geen petrolheads.

En die zullen een dieselvoertuig dat 6 liter diesel verbruikt aan 1.45 euro/liter nog steeds interessanter vinden dan een benzinevoertuig dat 8 liter benzine verbruikt aan 1.45 euro/liter.
                  als ze er veel km mee doen is dat nog min of meer te verantwoorden.
                  Onlangs is het nog op t nieuws geweest dat een hoog percentage van de dieselrijders hier eigenlijk geen voordeel uithaalt door de korte afstanden die ermee gedaan worden.

dan denk ik dat er iets mis is met het beleid imo

Comment

• Kom je een knuppel in het hoenderhok gooien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                      Kom je een knuppel in het hoenderhok gooien?
                      Inderdaad. Hoeveel km's rij jij eigenlijk per jaar, bomma?

ps: al aan de foto's gedacht?

Comment

Inderdaad. Hoeveel km's rij jij eigenlijk per jaar, bomma?

ps: al aan de foto's gedacht?
                        Vorig jaar 20.000km.

ps: ik werk ook nog (soms)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                          Vorig jaar 20.000km.

ps: ik werk ook nog (soms)

Je bent zodanig actief waardoor ik dacht dat je thuis was

Comment

• @Stefanus; Da werkt toch ook omgekeerd? Als het koud is, gaat je veranda die temperatuursdaling toch ook opslagen? Het frame van de veranda is waarschijnlijk in Aluminium omwille van grote en zware raamoppervlakten? Aluminium is goede geleider, dus geen goede isolator...
                            Last edited by ; 29/05/2008, 14:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                              Dat weet ik niet zo, aanschaf en onderhoud van benzinewagens zijn goedkoper. Restwaarde zal ook stijgen als er meer benzinewagens op de markt komen.

Comment

Verleden week naar Gaverzicht een nieuwe slaapkamer voor de kleinste gaan afhalen. Alle zetels plat en ze kon er volledig in. Ritje heeft me 6 euro gekost. Levering door hen zou me 75 euro gekost hebben. Opnieuw een dieseltank
                                En dan nog tegen 90 km/u bollen ipv 120 km/u en men wint er nog eens wat €'s op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                  En dan nog tegen 90 km/u bollen ipv 120 km/u en men wint er nog eens wat €'s op
                                  Daar hou ik me niet mee bezig.

Comment

• k snap ulle ni hoor.

En maar klagen over de hoge prijzen, ik heb daar allemaal gene last van.

Ik tank altijd voor 50 €

Comment

Daar hou ik me niet mee bezig.
                                      Daar verschiet ik van (ni slecht bedoeld hé)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                                        @Stefanus; Da werkt toch ook omgekeerd? Als het koud is, gaat je veranda die temperatuursdaling toch ook opslagen? Het frame van de veranda is waarschijnlijk in Aluminium omwille van grote en zware raamoppervlakten? Aluminium is goede geleider, dus geen goede isolator...
                                        Je veranda is een doos met lucht in, in de veronderstelling dat ze gedurende de dag gesloten is. Die lucht wordt in de zomer opgewarmt. Wanneer je thuis komt kan je die dus gebruiken om de lucht in huis op te warmen.

In de winter zal die lucht inderdaad afgekoelt worden. MAAR stilstaande lucht (opnieuw in de veronderstelling dat je veranda gesloten is) is de beste isolator. Dus ook in de winter creëer je eigenlijk een bariere tussen het warme binnenklimaat en het koude buitenklimaat.

De veronderstelling dat een veranda in de winter dus voor afkoeling zorgt is niet juist.

Trouwens, de tijd dat aluminiumschrijnwerk vastvroor in de winter is lang voorbij. Tegenwoordig zijn aluminiumprofielen opgedeeld in 'kamers'. Vandaag spreekt men van 'driekamerprofielen'. Aparte 'ruimten' in het profiel dus met daartussen lucht (de beste isolator, weet je nog). De buitenkant van het profiel komt dus niet meer in aanraking met de binnenkant van het profiel waardoor de -vroegere- goede geleiding nu quasi weggewerkt is.
                                        Blijft echter wel een punt dat hout veelal betere thermische eigenschappen kan voorleggen.

en btw, mijn veranda is in hout. Zelfgezet

Comment

• Met nieuwjaar zat in op net geen 200.000km. Nu, vijf volle maanden later, zit ik op 212.000km. Tegen het einde van het jaar is dat dus 228.800km. Kom ik dan nog aan de km's om "voordeliger" te zijn met een diesel? In hoeverre je tegenwoordig nog kan spreken van een voordeel t.o.v. benzine, natuurlijk?

Comment

Working...
                                          X