Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
    ik moest dringend tanken

is dat verschillend van gewone diesel?
    Ja, die staat gewoon altijd aan de maximumprijs.
    Op gewone diesel krijg je toch altijd een cent of 8 korting aan de pomp (waar ik ga dan toch, Shell Express Hasselt). Dat scheelt m.a.w. toch wel een € 5 op een volledige tank. Ok, 't is maar € 5, maar daar kan je net zo goed wat pinten van gaan drinken of zo.

Maar hey, van mij mag je die V-Power tanken als je je daar goed bij voelt natuurlijk.
    Voor mij is 't echter niet meer dan een marketingtrucje om je de volle pot te kunnen laten betalen.

Ik wil best geloven dat daar wat additieven bijgekapt zijn, maar auto's kunnen ook best zonder.
    't Is al altijd met gewone diesel gelukt, dus waarom zou dat nu opeens niet meer lukken ?
    Last edited by sibi; 23/05/2008, 00:09.
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• 5 euro op 1 tank lijkt niet zoveel, maar als je veel rijd en je gaat na hoeveel dat verschil maakt op 1 jaar. Ik denk dat ge veel pintjes zoud kunnen drinken
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
        Benzine zoveel goedkoper dan diesel? Omgekeerde wereld
        Nee, correcte wereld. Eindelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MCS163 Bekijk Berichten
          als ze nu gewoon eens de diesel aan de benzineprijs gelijkstellen ipv alsmaar de benzineprijs de hoogte in jagen morgen is het weer van dat... alleszins kga er niet echt wakker van liggen, kben veranderd van werk en dit op 2,5 km van mijn huis dus bol ik elke dag met de fiets en krijg er nog een vergoeding voor ook!
          Dat zou ik dus ook willen. Tot 15 km van de deur zou ik met plezier met de fiets rijden. Dan heb je zelfs nog geen douche nodig, tenzij je constant ligt te vlammen.

Comment

• gisteren gaan tanken voor 1,28€/l diesel.

Dat is toch niet meer normaal he

Antwerpen is't Stad
            en al de rest is parking!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichten
              gisteren gaan tanken voor 1,28€/l diesel.

Dat is toch niet meer normaal he
              't zal nog verhogen

"Nieuwe wereldorde op komst door olietekort"
              Het Internationaal Energie Agentschap vreest dat de olievoorraden op aarde op termijn niet kunnen voorzien in de almaar groeiende vraag naar brandstof. De organisatie voorspelt het ontstaan van een nieuwe wereldorde op het gebied van energie en is een uniek onderzoeksproject begonnen om de mondiale olievoorraden tot 2030 in kaart te brengen. In november worden de eerste resultaten verwacht.

Volgens de IAE wordt de vraag naar olie nu en in de nabije toekomst vooral opgedreven door China, India en het Midden-Oosten, een belangrijke verschuiving ten opzichte van afgelopen decennia. De torenhoge olieprijs van de afgelopen tijd heeft die groei zelfs niet afgeremd. De prijs voor een vat ruwe olie bereikte donderdag met 135 dollar opnieuw een recordhoogte op de internationale markt. (novum/ap/bdr)

Comment

• De boel is hier wat opgekuist. Over bedrijfsvoertuigen, IT-jobs e.d. kan je in andere (gepaste) topics posten.
                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• hoeveel staat 'ie nu?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                    hoeveel staat 'ie nu?
                    132,35

Comment

• een koopje

Comment

• 't is dat...zolang we niet onder de 115 dalen vind ik het geen forse daling.

Comment

• 115 dollar, 't is wat natte vingerwerk maar hoeveel zou de tankprijs diesel dan zijn in belgie? En naft?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            115 dollar, 't is wat natte vingerwerk maar hoeveel zou de tankprijs diesel dan zijn in belgie? En naft?

Euh, niet zo spectaculair lager vrees ik...d'r zitten immers nog wat stijgingen in de prijs die wij nog berekend moeten krijgen.

En je weet ook niet wat de dollar doet..ik zie 'm niet sterker worden, maar zeg nooit nooit.

Comment

• hoeveel bedragen die accijnzen juist? is dat een fix-bedrag per liter? of een percentage? zou eens willen weten wat 1liter export benzine kost (ex btw en accijnzen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ffreakie Bekijk Berichten
                                hoeveel bedragen die accijnzen juist? is dat een fix-bedrag per liter? of een percentage? zou eens willen weten wat 1liter export benzine kost (ex btw en accijnzen)
                                http://www.petrolfed.be/dutch/cijfer...mproducten.htm

Diesel is nu duidelijk de duurste brandstof, bijna 0,7E terwijl benzine rond de 0,54E zit.
                                Dat komt oa. door de stijgende vraag uit het verre Oosten, vermoed ik.

Moesten de accijnzen van diesel naar die van benzine opgetrokken worden (nu wordt er voor benzine ca. twee keer zoveel accijnzen betaald als voor diesel), dan zou diesel dus ook 15-16 cent duurder dan benzine worden en zou 't quasi niks uitmaken met wat je rondrijdt.
                                Het lagere verbruik wordt dan immers deels teniet gedaan door de duurdere diesel en de hogere onderhouds/herstellingskosten.
                                Last edited by sibi; 24/05/2008, 18:35.
                                Life's too short. Not to. Live it.
                                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MCS163 Bekijk Berichten
                                  als ze nu gewoon eens de diesel aan de benzineprijs gelijkstellen ipv alsmaar de benzineprijs de hoogte in jagen morgen is het weer van dat... alleszins kga er niet echt wakker van liggen, kben veranderd van werk en dit op 2,5 km van mijn huis dus bol ik elke dag met de fiets en krijg er nog een vergoeding voor ook!

Tja, het kan nie enkel de diesel zijn die blijft stijgen!!

En leuk dat je vrij kort bij je werk woont, maar dit is niet voor iedereen het geval.

In elk geval is het vrij zielig als men (het volk) de auto moet laten staan wat betreft woon-werk verkeer omdat onze regering de mensen gewoon leegzuigt op alle mogelijke vlakken.
                                  Zij zullen daarom geen kilometer minder rijden met hun audi's en mercedessen, laat staan dat ze een ecologische wagen aanschaffen om vervoerd te worden van feestje naar receptie en omgekeerd!

Met andere woorden, uw regering pakt u een privilege af en we laten ze gewoon doen!!!

Laat het zo nog effe doorgaan en we moeten ze straks nog bedanken dat we mogen gaan werken voor hun!!!!

Comment

• Wat kunnen dan doen? Molotov's in Leterme zijne tuin smijten met een briefke aan van verlaag de brandstofprijzen

Comment

• Daarnet weer gaan tanken aan 1,588 per liter

WTF dat is niet meer normaal

Comment

• Over brandstofprijzen gesproken, de Audi Q7 FULL getankt heeft 130 € gekost!
                                        Ik weet nog heel goed dat de Touareg ook full (ongeveer 90l) in BP Turkije zo'n 95 € had gekost.

Comment

Working...
                                        X