Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Verleden week was ik in Spanje en daar zag ik een Laatste Nieuws liggen met een krantenkop dat de diesel 0,070 € omhoog gaat en in Spanje was de diesel maar 0,035 € omhoog gegaan hoe kan dat nu ???
Mss herberekenen ze de prijzen aan de pomp daar in kleinere intervallen ?
In België gebeurt dat om de 7 dagen dacht ik. Als daar twee stijgingen van € 0,035 inzitten dan kom je dus aan een plotse stijging van € 0,07.
Stel dat ze in Spanje om de vijf dagen herberekenen, dan kan 't zijn dat de eerste stijging van € 0,035 al bij de vorige herberekening is ingecalculeerd geweest, en dan zal de tweede herberekening enkel nog maar die tweede stijging van € 0,035 geven.
Is maar een idee hé.
Ik weet niet of het daar effectief zo gebeurt.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Ben ik blij dat ik een nieuwe job heb en dat op 2,5 km van mijn deur, elke dag met de fiets. Daarvoor deed ik dagelijks 70 km en dat met een mcs tankte ik 2maal per week met de huidige brandstofprijzen kon ik beter gaan doppen dan.
Ik heb de verre werkafstand ook geruild voor fietstochtje van slechts 2 km heen en terug. In plaats van drie tot vier keer per maand te gaan tanken is het nu één keer of zelfs minder.
"Olieprijzen bereiken economische pijngrens"
Steeds meer gezinnen, bedrijven en sectoren zitten door de hoge olieprijzen aan hun economische pijngrens. Dat zegt Gaëtan van de Werve, secretaris-generaal van de Belgische Petroleum Federatie in De Morgen.
"Mensen laten minder stookolie leveren. Automobilisten tanken minder brandstof. Voor het eerst groeit het aantal vliegbewegingen boven Europa en de Verenigde Staten niet langer. Allemaal tekens aan de wand."
Van de Werve vindt de dure olieprijzen zinvol. "Het huidige consumptiepeil is niet houdbaar. Alleen als de olieprijzen hoog genoeg liggen, zullen mensen hun gedrag aanpassen." Hij voorspelt dat we op een langere periode van hoge olieprijzen afstevenen. (belga/tdb)
Olieprijs stijgt ondanks bijkomende productie De olieprijs is tijdens de elektronische handel in Azië gestegen tot net geen 127 dollar per vat, ondanks de aankondiging door Saoedi-Arabië dat het meer olie gaat oppompen.
De prijs van een vat 'ligt sweet crude' steeg er tot 126,91 dollar. Een vat olie van de Noordzeesoort Brent werd 29 cent duurder tot 125,28 dollar. Handelaars halen de zwakke dollar en verwachtingen van de marktanalisten aan als reden voor de prijsstijgingen.
Vrijdag kondige Saoedi-Arabië aan dat het zijn productie op vraag van de VS optrekt met 300.000 vaten per dag. (afp/tdb)
We gaan stillaan opnieuw naar een antimaterealistisch tijdperk. En eigenlijk is dat nog niet slecht. Alleen vraagt het een serieuse mentaliteitsaanpassing. En dat gaan erg veel pijn doen in onze portemonnee, vooraal aan de pomp.
Meer dan hoog tijd om alternatieve brandstoffen te commercialiseren. Laat de Opec maar zwemmen in hun olie. Wij betalen ons blauw voor het goedje en ginder is het goedkoper dan water.
We gaan stillaan opnieuw naar een antimaterealistisch tijdperk. En eigenlijk is dat nog niet slecht. Alleen vraagt het een serieuse mentaliteitsaanpassing.
dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Sommigen klagen steen en been dat diesel duurstaat maar rijden wel zondagnamiddag naar zee voor 'n koffie met wafel.
Meer dan hoog tijd om alternatieve brandstoffen te commercialiseren. Laat de Opec maar zwemmen in hun olie. Wij betalen ons blauw voor het goedje en ginder is het goedkoper dan water.
Ik geloof er geen bal van dat de regering die goedkoper zal aanbieden dan hetgene we vandaag betalen voor een liter brandstof. Waarom zouden ze, iedereen blijft rijden. Extra taks = extra inkomsten voor brussel.
+ als leterme I zijn zin krijgt komt er een minimumprijs voor diesel. De BBL is daar serieus voor aan 't loby'en. Als dat erdoor komt zit de kans er dik in dat we nooit nog goedkoper een liter diesel tanken dan 1.40 oid.
dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Sommigen klagen steen en been dat diesel duurstaat maar rijden wel zondagnamiddag naar zee voor 'n koffie met wafel.
écht hé
of klagen over de koopkracht maar tegelijk is op reis gaan (en liefst meerdere keren per jaar) een basis-behoefte geworden.
of klagen over de koopkracht maar tegelijk is op reis gaan (en liefst meerdere keren per jaar) een basis-behoefte geworden.
Ik heb geen enkel probleem met reizen of ontspanning in 't algemeen en vind ook dat de brandstofprijzen té hoog zijn voor goed te zijn maar sommigen hebben 't moeilijk met prioriteiten leggen. Das normaal, de maatschappij verplicht er ons toe, groepsdruk. Onder economische omstandigheden als deze zal dat veranderen, of 't westen gaat collectief verarmen.
Laten we niet vergeten dat 3 auto's per gezin vandaag geen uitzondering is, dat 2 auto's per gezin 20 jaar geleden een luxe was en dat een auto hebben, pur sang, 50 jaar geleden nog een uitzondering was.
Comment