Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
1.119 stond hij aan de Esso Express in Zellik. Net geen 50 liter ingedaan voor 55 € ongeveer. 1 jaar tot anderhalf terug had je die 50 liter nog voor 45 € ...
Total doet het bijna nergens meer vind ik ... Meestal zijn het de naftstations die goedkoper zijn dan de concurrentie die de prijzen nog aanduiden, op een paar uitzonderingen na
Iig, ik moet morgen tanken. Dacht vandaag te gaan omdat ik altijd ga tanken als ik aan 200 km autonomie zit. Maar een paar uur voor ik zou gaan tanken, kreeg ik de nieuwsbrief van brandstofprijzen in de bus. Heb nog net genoeg (met wat extra marge) om tot de naftpomp aan mijn werk te geraken
De olieprijs is in New York tot een record van 111,88 dollar per vat geklommen. De benzineprijs aan de pomp steeg eveneens naar een recordhoogte, door een onverwachte daling van de voorraden in de Verenigde Staten.
"Het ziet ernaar uit dat deze beweging zal aanhouden en de prijs zal klimmen naar de 115 dollar", zei Tom Bentz van Franse bank BNP Paribas in New York. "Waar deze stijging zal stoppen weet niemand", voegde hij eraan toe.
In Londen werd 108,38 dollar (+1,9 pct) neergeteld voor een vat Brent-olie met levering in mei. (afp/adv/hln)
De olieprijzen blijven op een hoog niveau. Brent-olie uit de Noordzee bereikte een nieuw absoluut record, terwijl de "light sweet crude" in New York met het record van gisteren flirtte.
In Londen bereikte de Brent-olie rond de middag een recordprijs van 109,98 dollar per vat.
Op de New York Mercantile Exchange (Nymex) werd een vat "light sweet crude" voor levering in mei tijdens de elektronische handel voorbeurs verhandeld aan 112,20 dollar. Dat is net onder de recordprijs van 112,21 dollar die woensdag bereikt werd.
Aan de basis van de hoge prijzen ligt de verdere verzwakking van de dollar. De euro bereikte donderdag een recordwaarde van 1,5913 dollar. (belga/bdr)
Ik vraag mij af voor hoeveel onze regering en mr Reynders hiertussen zit. Verleden week gingen er geruchten rond dat er gedacht wordt aan een soort van minimumprijs voor diesel, deels om het stimuleren te stoppen, deels voor de diesel- en benzineprijs gelijk te trekken.
't Zou anders het perfecte scenario zijn, de dieselprijs stijgt dankzij de internationale marktprijs en eens €1.35 bereikt vriest men hem daarop vast
Ik lees net op teletekst dat er een groot olieveld ontdekt is voor de kust van Brazilië. Optimisten zouden spreken over 33 miljard vaten en het olieveld zou het 2e grootste ter wereld zijn.
Benieuwd wat verdere studies gaan uitwijzen...
Brandstof is nog altijd goedkoper dan bijvoorbeeld Coca Cola. Als ge ziet wat er allemaal moet gebeuren om brandstof te maken dan vind ik dat nog vrij goedkoop.
De brandstof zelf maakt maar ongeveer 20% van de prijs uit (al de rest is accijnzen, taksen en BTW).
M.a.w. het product op zich is goedkoop, wat wij er voor betalen is dat niet.
Ik vind dat iedereen daar nog vrij rustig over blijft.Ookal is het voor velen een TE grote hap uit het budget
Ik lees net op teletekst dat er een groot olieveld ontdekt is voor de kust van Brazilië. Optimisten zouden spreken over 33 miljard vaten en het olieveld zou het 2e grootste ter wereld zijn.
Benieuwd wat verdere studies gaan uitwijzen...
Enkele manden terug is dit ook al eens in het nieuws geweest, maar daar heb ik daarna niks meer van gehoord, tot nu dus
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Brandstof is nog altijd goedkoper dan bijvoorbeeld Coca Cola. Als ge ziet wat er allemaal moet gebeuren om brandstof te maken dan vind ik dat nog vrij goedkoop.
Ik weet niet waar gij uwe coca-cola koopt, maar die betaal je gemiddeld tussen 1.10 en 1.15 euro per liter!
Dus enkel mazout, gas en LPG zijn goedkoper. Naft en diesel kosten meer!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment