Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daar heb je 100% gelijk in, maar het was dan ook niet de kern van mijn betoog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      sjjjjt, laat ze maar allemaal dieselen. Das meer gas voor ons

Ik diesel ook hoor, dus ik heb er geen baat bij dat er "meer gas voor 'ons'" is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
        Ik wil me hierbij aansluiten... altijd dat misplaatst leedvermaak

Ik kom hier toch ook niet lachen met uw (of andermans) triestige voiture ???? Laat iedereen eens zijn eigen ding doen aub.

En uw onderschrift : da's frustratie... "nooit in mijn leven zal kunnen kopen..." wie hard werkt en spaart kan zijn dromen realiseren, ik heb het ook gedaan en word niet graag in de pot gegooid met de snobs die je viseert

Voila.
        Leedvermaak is totaal niet aan de orde. Tot nader order gaat het in dit topic over brandstofprijzen, nietwaar.

Dat de voordelen van een bepaalde soort brandstof in de verf wordt gezet moet de lezer van een topic over, ja, brandstofprijzen er dan maar bijnemen. De prijs is nu toevallig één van de belangrijkste voordelen van autogas. Lukt dat niet moet men er maar overlezen. Andere topics genoeg. Ik loop hier tenslotte ook niet te zeiken als opnieuw 'es iemand benzine komt lauweren ten nadele van diesel of dergelijk.

Tot slot, het feit dat je mijn onderschrift hier bijsleurt is al helemaal van de pot gerukt. Het staat helemaal los van de brandstofprijzen en komt ten tweed niet van mezelf maar van een ander lid.

Wat dat laatste betreft (realiseren van dromen) is wel een héél erg oppervlakkige visie. Iedereen heeft andere dromen, andere opportuniteiten en een ander inkomen. Er zijn vele mensen die ondanks hard werk toch niet genoeg bij mekaar krijgen om hun dromen te realiseren, ook al zijn zij geen snob.
        Terug over naar de brandstofprijzen dan maar, voor diegene die 't over hun lippen krijgen.
        Last edited by ; 30/03/2008, 22:16.

Comment

• effe een mailke posten:

Dit berichtje wist mij te bereiken, ik heb geen zicht op de juistheid der cijfers, maar toch ...

Minuutje om eens over na te denken....

Voor alle 'melkkoeien' in Europa.....

Eerst een beetje geschiedenis.

In het jaar 2000 na Christus, dus acht jaar geleden.... ;-),
          kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie koste toen 60 Dollar.
          dus 1 vat koste 72 Euro.
          aan de pomp betaalde we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel.

In het jaar 2008 na Christus ,ergens midden Maart, nu dus....,
          krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar.
          Dus 1 vat kost 70,1 Euro (Oeps ??!!...)
          aan de pomp betalen we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel.......

En nu, mijn beste melkkoeien stel ik me de volgende vraag :
          Als een 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro) als in 2000,
          waarom betalen wij dan 50% meer voor 1 liter Diesel ?????!!!!

Waar gaan deze centen naartoe? ? ? ?

Comment

• Op dinsdag 1 april wordt Super 98+, Super 95 en Diesel duurder.
            * Voor Super 95 betaalt men vanaf dinsdag maximum 1.4650 €/l (een stijging van 0,0030 €/l)
            * Voor Super 98+ betaalt men vanaf dinsdag maximum 1.4850 €/l (een stijging van 0,0030 €/l)
            * Voor Diesel betaalt men vanaf dinsdag maximum 1.2540 €/l (een stijging van 0,0040 €/l)
            Bron: www.brandstofprijzen.be
            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Gemiddeld verbruik ik 8 tot 9 liter LPG/100km afhankelijk van de rijomstandigheden met vrij veel snelwegkilometers.

Ongeveer om de 500km tanken. Voor die prijs maak ik graag 15min extra vrij om nog is langs de pomp te passeren.

Ik rij ook rond, met praktisch dezelfde actieradius als op benzine.

Ik heb er dat al veel horen zeggen.

Deze week nog gehoord (ik dacht dat 't op radio 1 was maar ben niet zeker) dat de regering zou laten onderzoeken of het mogelijk is om de dieselprijs te laten bevriezen op een zeker niveau, bevriezen in die zin dat er niet meer onder dat bepaalde niveau zal gegaan worden wat literprijs betreft. Dat zou perfect passen in 't plan om de dieselprijs gelijk te trekken aan de benzineprijs.
              De benzineprijs zal er niet door zakken, dus ook daar geen voordeel.
              Ik ben 'es benieuwd hoeveel dieselaars er zullen overstappen naar gas als diesel vanaf dan niet meer onder pakweg € 1.35/liter gaat

De afschaffing van de accijnscompenserende dieseltaks moet ergens teruggewonnen worden en ze zijn duidelijk duchtig op zoek naar een oplossing die geld opbrengt, vanzelfsprekend meer dan de taks.
              En wat als iedereen overschakelt op gas? Denk je dan echt dat die prijs zo laag gaat blijven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                effe een mailke posten:

Dit berichtje wist mij te bereiken, ik heb geen zicht op de juistheid der cijfers, maar toch ...

Minuutje om eens over na te denken....

Voor alle 'melkkoeien' in Europa.....

Eerst een beetje geschiedenis.

In het jaar 2000 na Christus, dus acht jaar geleden.... ;-),
                kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie koste toen 60 Dollar.
                dus 1 vat koste 72 Euro.
                aan de pomp betaalde we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel.

In het jaar 2008 na Christus ,ergens midden Maart, nu dus....,
                krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar.
                Dus 1 vat kost 70,1 Euro (Oeps ??!!...)
                aan de pomp betalen we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel.......

En nu, mijn beste melkkoeien stel ik me de volgende vraag :
                Als een 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro) als in 2000,
                waarom betalen wij dan 50% meer voor 1 liter Diesel ?????!!!!

Waar gaan deze centen naartoe? ? ? ?

quote : http://www.beursduivel.be/forum.php?...0063&naam=&p=2

"Ik heb geen flauw idee waar u die prijzen vandaan haalt, waarschijnlijk uit de lucht, want ze zijn niet juist. Die van 2008 zijn er nog redelijk bij (wel wat overdreven maar kom, de dichterlijke vrijheid is nog toegestaan). Maar die van 2000 zijn volledig verkeerd.

In 2000 kostte een vat ruwe olie gemiddeld 27.39 $, en 1 dollar kostte gemiddeld 1.1 euro. Dus 1 vat ruwe olie kostte toen 30 euro. En niet 72 zoals u beweert.

Oeps ??!!

Bronnen :
                olieprijzen : http://www.inflationdata.com/inflation/Inflation_Rate/Historical_Oil_Prices_Table.asp
                eur/usd rate : http://www.oanda.com/convert/fxhistory "

Comment

• Daarnet diesel getankt aan 1,215 euro/l (diesel excellium).
                  Diesel bij Esso Express stond op 1,161 euro/l.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    En wat als iedereen overschakelt op gas? Denk je dan echt dat die prijs zo laag gaat blijven?
                    Waar heb ik geschreven dat ik dat écht denk?
                    Ik ben, in tegenstelling tot wat je graag zou horen, niet idioot.

Comment

• Diesel, benzine en stookolie duurder

Vanaf morgen stijgt de maximumprijs van zowel diesel, benzine als stookolie. Aan de basis van de prijsverhoging ligt enerzijds de indexering van de Apetra-bijdrage (het agentschap dat de oliebevoorrading moet verzekeren, nvdr) en anderzijds de verhoging van de distributiemarges. Beide parameters worden respectievelijk om de drie en de zes maanden aangepast. De prijs van diesel, benzine en stookolie staat hiermee echter nog niet op een nieuwe recordhoogte.

Voor superbenzine 95 wordt vanaf morgen maximaal 1,4650 euro per liter betaald. Dat is 0,3 eurocent meer dan vandaag/maandag. Voor superbenzine 98 bedraagt de nieuwe maximumprijs 1,4850 euro per liter (+0,3 eurocent). De nieuwe prijzen liggen nog steeds enkele eurocent lager dan de recordprijzen. Die dateren van eind februari en bedroegen respectievelijk 1,5080 en 1,5200 euro per liter.

Bij de maximumprijs van diesel komt er morgen 0,4 eurocent bij, tot 1,2540 euro per liter. Begin maart werd een recordprijs van 1,2680 euro per liter diesel opgetekend. Stookolie wordt vanaf morgen 0,26 eurocent per liter bij tot een maximum van 0,7341 euro per liter, indien minstens 2.000 liter wordt besteld. De recordprijs bedraagt 0,7629 euro en dateert van midden deze maand. (belga/tdb)

Comment

• Pfff not again
                        Tijd voor een firmawagen

Comment

• 2 stijgingen op 2 dagen. 't Is maar een flauwe aprilgrap...

Benzine wordt morgen duurder ( 02/04/2008 )
                          Dit zijn de nieuwe prijzen:
                          DIESEL: € 1,254/L
                          EUROSUPER 95: € 1,495/L (+ € 0,03/L)
                          EUROSUPER 98: € 1,514/L (+ € 0,029/L)
                          Bron: www.voordeligtanken.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                            2 stijgingen op 2 dagen. 't Is maar een flauwe aprilgrap...
                            't Zou best 'es geen grap kunnen zijn. De stijging van vandaag ligt aan de distributiemarges en de Apetra-bijdrage.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            Aan de basis van de prijsverhoging ligt enerzijds de indexering van de Apetra-bijdrage (het agentschap dat de oliebevoorrading moet verzekeren, nvdr) en anderzijds de verhoging van de distributiemarges.[/B] Beide parameters worden respectievelijk om de drie en de zes maanden aangepast. (belga/tdb)

Ook vandaag dus opnieuw een stijging:

Benzine vanaf 02/04/08 opnieuw duurder

Woensdag wordt de benzine opnieuw een stukje duurder. Voor Super 95 bedraagt de maximumprijs vanaf woensdag 1,4950 euro per liter (+3 cent per liter), voor Super 98 1,5140 euro per liter (+2,9 eurocent). De prijzen blijven nipt onder de recordhoogtes van 22 februari 2008 (respectievelijk 1,508 euro per liter en 1,520 euro per liter).

Volgens de federale overheidsdienst Economie zijn de prijsstijgingen het gevolg van de stijging van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (belga/tdb)

Comment

Waar heb ik geschreven dat ik dat écht denk?
                              Ik ben, in tegenstelling tot wat je graag zou horen, niet idioot.
                              Ik heb me slecht uitgedrukt, was meer om te horen of je van die mening was dat de prijs dan laag zou blijven Eigenlijk zou je beter geen reclame maken voor gas

Comment

• Waar is Ceasar2 eigenlijk naartoe? Was zijn topic met alle aankondigingen hier.

Comment

• Fuck, twee stijgingen op rij.
                                  Ik was gisteren beter bij de Shell Korbeek-Lo gaan tanken, was toch juist in de buurt.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                    Waar is Ceasar2 eigenlijk naartoe? Was zijn topic met alle aankondigingen hier.
                                    Hier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                      Maar ni hier?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                        Maar ni hier?
                                        Toch wel

Maar niet veel meer, gebrek aan tijd
                                        BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Op donderdag 3 april 2008 wordt Diesel goedkoper!
                                          * Voor Diesel betaalt men vanaf donderdag maximum 1,230 €/l (een daling van 0,024 €/l)
                                          Bron: www.brandstofprijzen.be

Comment

Working...
                                          X