Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opmerkelijke tweedehandswagens.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volkswagen Golf 2.8i VR6€ 4000

    Trouwens proficiat turboman met je nieuwe aanwinst

    Comment


    • 190e 2.3/16 €2500

      De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

        Spijtig van de bodykit, het stuur en de uitlaat.

        En dat het nog een (half) jaar te vroeg is

        Comment


        • dat heb je voor een pak minder, alleen biedt een silvia meer plezier per pond

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            En dat het nog een (half) jaar te vroeg is
            dat er allemaal af, en een generatieterugvelgen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              dat er allemaal af, en een generatieterugvelgen
              Dit is mijn kleur
              Of hier oranje pinkers op...
              Dit is ook wel ideaal eigenlijk...
              I-de-aal

              Comment


              • great
                volgens mij is een 2.6 onderhand duurder

                Comment


                • Zo'n 2.3-16, is dat eigenlijk een tof ding om mee te rijden?

                  @Carlito: probeer objectief te antwoorden!

                  Als ik die prijzen voor die km'stand vergelijk, lijkt me dat een zéér interessant voorstel als opvolger...

                  Comment


                  • Goh ik zit er nu op internet wat info over te zoeken, en het ding vinkt vele van m'n vakjes aan!

                    Toch geen Mercedes zeker???

                    Comment


                    • ...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                        Zo'n 2.3-16, is dat eigenlijk een tof ding om mee te rijden?
                        das een brankast
                        alleen het stuur voelt wat artificieel, maar dat went

                        voorruit ga proberen !
                        al wil ik ni dat je in leuven het imago van benz besmeurt

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                          Zo'n 2.3-16, is dat eigenlijk een tof ding om mee te rijden?

                          @Carlito: probeer objectief te antwoorden!

                          Als ik die prijzen voor die km'stand vergelijk, lijkt me dat een zéér interessant voorstel als opvolger...
                          Goh, ik heb er zelf nog niet mee gereden...

                          FF zoeken of ik (onafhankelijke) recensies kan vinden...

                          Ze gaan ongetwijfeld vooruit, maar hoe ze zich gedragen in de bochten...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Goh, ik heb er zelf nog niet mee gereden...

                            FF zoeken of ik (onafhankelijke) recensies kan vinden...

                            Ze gaan ongetwijfeld vooruit, maar hoe ze zich gedragen in de bochten...
                            ik heb er wel mee gereden, maar ik ben niet objectief genoeg.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                              ik heb er wel mee gereden, maar ik ben niet objectief genoeg.
                              Vertel maar.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                Vertel maar.
                                't reed goed. inmiddels een jaar of 15 geleden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  maar hoe ze zich gedragen in de bochten...
                                  een 190 heeft een veiliger weglegging dan de e30 waarmee hij sjeesde

                                  het was een parel in z'n tijd, de achterophanging was bepaald revolutionair voor een rwd

                                  frankie vertel nog wat meer please

                                  Comment


                                  • Worldcarfans.com
                                    There was a time when cars were designed out of a passion for motor sports. The legendary Ferrari GTO was one of these cars and so was the Mercedes Benz 190E 2.3 16V. To understand the uniqueness of this automobile we must go back to the late seventies when product planners were conceiving the 190 class and its top model, the 190E 2.3 16V. Mercedes-Benz thought rallying was the best arena to showcase their new model line, named W201, but this plan quickly changed to road racing. This was the first time Mercedes sold a relatively inexpensive car. As a result, Mercedes strongly desired to promote the new model’s attributes and showcase its’ abilities in motor sports.
                                    Contributing to the fantastic driving dynamic was the now famous multilink rear suspension. It was first released on the 190 series and was instrumental in providing sporty and competitive handling.
                                    Multilink achterophanging zoals op de BMW E39: Stabieler weggedrag bij remmen en accelereren.

                                    Mercedes also collaborated with engine building masters, Cosworth Technology Ltd. to help develop the 16 valve cylinder head with mechanical valve lifters. They came up with 185 hp from only 2.3 liters displacement which may not sound like a lot (compared to today’s engines) but don’t forget this was 1983 (almost 20 years ago) and the car was lightweight compared to today’s heavy weights.
                                    In the summer of 1983, the 190E 2.3 16V set out to break as many long distance high speed FIA records as possible at Nardo, Italy. After 202 hours of continuous running, multiple records were broken including the 50,000 km level at an average speed of 248 kph (154mph). Very impressive when you consider they had to stop to refuel, change drivers and service the car while the clock was ticking. During these endurance trials there were some minor aerodynamic modifications including removal of the mirrors and wipers. In addition, a lower rear axle ratio permitted a higher top speed but overall this car was almost stock and reflected well on the entire 190 series.
                                    May of 1984 was a monumental time for the 16V. The brand new Nurburgring racetrack in Germany was hosting its first F1 race and a 190E 2.3 16V won the supporting race which was great public relations. Well actually, all the cars were identical 16V’s driven by many former world champions, so a 16V was destined to win, but who’s counting. Moss, Lauda, Prost and Hill were all beaten by a young upstart driver named Ayrton Senna as some of us F1 fans know went on to be a 3 time world champion.
                                    The DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) race series became popular around this time so Mercedes entered multiple cars after satisfying the rules stipulation that required 5,000 road going versions to be built. BMW entered DTM with its enthralling M3, which was a direct rival to the 190. Competition forced Mercedes Benz to enlarge engine capacity to 2.5 liters and eventually release a more advanced Evolution 1 and 2 versions with more aerodynamic aids and horsepower. At this point, the famous engine tuner, AMG, was called upon to create a team of their own. Mercedes and AMG went on to win over 50 DTM races and numerous titles, which solidified their dedication to motor sports, which lives on to this day.

                                    GCF Original Feature

                                    It is quite clear that the 190E 2.3 16V is a very special automobile with the kind of pedigree very few share. Our 1986 smoke silver example seems like it just rolled off the showroom floor. It is a stellar example of an amazingly fun car to drive from almost two decades ago. The owners of this pristine specimen, Greg and Brenda Calabro, are extremely happy to have found this amazing car in the fall of 2000. The car originally resided in Arizona and was shipped cross-country to its anticipating owner’s in New Jersey.
                                    Since Mercedes Benz created this car for racing it has many special components like a Getrag manual transmission with a dog leg first gear. As mentioned previously the hydro pneumatic multilink rear suspension keeps the tires in contact with the road. From the factory, an aerodynamic package was fitted, which consisted of a front spoiler, wheel arches, side skirts, rear valance and rear wing. This reduced lift dramatically, which aided handling. A low coefficient drag (cd) of .32 helped give the German car a 141 mph top speed.
                                    Zeer goede manuele versnellingsbak als ik de reacties mag geloven...
                                    The US bound cars used different cams and had a smaller compression ratio plus a more restrictive exhaust. Horsepower was down slightly to167 hp from the European model’s 185hp but different gearing allowed the US model to accelerate almost as quickly with a 137mph top speed.
                                    At this summers Mercedes Benz Club of America’s, “June Jamboree� car show at MBUSA headquarters, we kept coming back to see this 16V over and over again. This award winning automobile has a near flawless exterior with additions like European spec H4 flush mounted headlights giving the front end a sleeker look as well much improved lighting and aerodynamics. I have always loved the subtle aggressiveness of the 190E 2.3 16V. Everything looks like it has a purpose. Tasteful body proportions combined with 17 inch Evolution 2 wheels shod with Michelin Pilot Sport tires really fill out the wheel arches while lending a reminiscent feel of the original DTM racecars. Koni adjustable struts reside in the front suspension allowing some adjustability during track events but the rear suspension is stock. ABS brakes are standard as well as brake cooling ducts to keep brake temperatures under control. Pristine German black leather covers the incredibly comfortable electric Recaro sports seats. Mercedes Benz had added a stopwatch, voltmeter and oil temp gauge to the lower center console backing up its motor sports intentions. In the rear, there are only two Recaro seats with supportive side bolsters, which makes this a 4-passenger vehicle only.
                                    ABS en sportzetels standaard, samen met stopwatch, voltmeter en olietemeratuurmeter. Achteraan 2 kuipjes.

                                    It is nice to see such a wonderfully preserved Mercedes Cosworth (as they are called in many circles). Since only 2000 were imported into the US, the 190E 2.3 16V has a strong following and is a collectable. This makes this car as much of a rare bird as a Ferrari. The fact that this car has FIA world records and multiple DTM championships is more than enough to make it desirable. The 190E 2.3 16V was designed for the purpose of motor sports, which lends an air of exotica. This car has been driven 10,000 miles since purchased and every moment has been a joy for the Calabro’s. They are passionate about their 190E 2.3 16V and plan on keeping it a very long time. Besides driving it often, they also enjoy informing fellow enthusiast of the background behind the 16V. What other road car can you say the legendary Ayrton Senna drove to victory?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      frankie vertel nog wat meer please
                                      'k reed liever met de eigenares toen. nadien niet meer. we zijn gescheiden. ik ben dan nog eens hertrouwd. en opnieuw gescheiden. of wou je dat allemaal niet weten?

                                      oh ja, 't was een witte. en 'ie had een accident gehad. daarom was 'ie betaalbaar.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                        'k reed liever met de eigenares toen. nadien niet meer. we zijn gescheiden. ik ben dan nog eens hertrouwd. en opnieuw gescheiden. of wou je dat allemaal niet weten?

                                        bwah, de benz is interessanter

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                                          bwah, de benz is interessanter
                                          eigenlijk wel. 'k heb er niet dikwijls mee gereden. achteraf gezien had ik 'm moeten bijhouden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X