Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ga het toch eens uitzoeken... Anders een vijfdeurs.
Ik heb al golf 3 & golf 4 gezien, driedeurs en lichte vracht...
Personenauto's worden in de wet onderverdeeld in bepaalde categoriën.
Een terreinwagen is bijvoorbeeld 'categorie G'. Elke categorie heeft bepaalde vereisten om tot die categorie te mogen horen.
En enkel 2 of 3 categoriën kunnen worden omgevormd naar lichte vracht.
't Is allemaal te vinden op internet, maar dat kost je een paar uurtjes googlen.
De 530 komt hier wel vaak over de tong....maar ik wil echt geen BMW hoor
En ik wil een diesel, gewoon omdat ik dan minder naar de pomp moet. Kvind dat vervelend, saai, tijdverlies enz...
De clk is best zuinig, maar in stadsverkeer zit hij aan 15L...dat is dan weer wat veel. Vandaar dat ik een diesel wil.
En dan nog liefst een met een beetje laadruimte, een uiterlijk dat ik mooi vind, en een aanvaardbaar verbruik in stadsverkeer. Een 3L zal daar niet zo goed scoren.
Waarom wil je geen BMW? Ik las dat je diesel wou...daarom zei ik 530d hé.
Je zegt dat je dat laadruimte nodig hebt. Waarom zit je dan, sorry dat ik het zeg, te knoeien met een 3- of 5 deurs? Als je veel moet in en uitlaten pak je toch een break? Dan zit je ook al zonder kofferrand.
Als je dan toch kan 'profiteren' doe het dan toch goed?
Neem een 530d ofzo....
idd, ofzo. Veel mogelijkheden zonder te moeten plooien over de kofferklep van een driedeurs...
Zoek anders eens op occasiesites naar lichte vrachten. Niet om eentje te kopen, maar om te zien welke zeker al kunnen....
Waarom wil je geen BMW? Ik las dat je diesel wou...daarom zei ik 530d hé.
Je zegt dat je dat laadruimte nodig hebt. Waarom zit je dan, sorry dat ik het zeg, te knoeien met een 3- of 5 deurs? Als je veel moet in en uitlaten pak je toch een break? Dan zit je ook al zonder kofferrand.
Smaken verschillen. BMW is mijn ding niet echt.
Ik heb altijd al met Mercedes gereden, en doe dat nog steeds.
Saab heb ik ook altijd al enorm mooi gevonden. Maar ik zou er nooit eentje kopen, zonder dat ik een Benz in de garage staan heb.
Smaken verschillen. BMW is mijn ding niet echt.
Ik heb altijd al met Mercedes gereden, en doe dat nog steeds.
Saab heb ik ook altijd al enorm mooi gevonden. Maar ik zou er nooit eentje kopen, zonder dat ik een Benz in de garage staan heb.
Die volvo is een LV met 4 zitplaatsen?
Dat wil ik is zien...
Heel even is 't mogelijk geweest. Een jaartje of twee dacht ik, moet zo rond 2003-2004 geweest zijn.
Je moest dan voldoende kofferruimte hebben (voldeed), en de 5e zitplaats moest onbruikbaar gemaakt worden (bv vaste armsteun en gordel weg).
Ik ken 1 iemand die dat gedaan heeft met z'n XC70.
Hoewel ik denk als je deze nu zou inschrijven, je naast de boot valt. Dikke adder onder 't gras dus. Eens je hem hebt, lieten ze jou gerust na het wijzigen van de wet, maar bij herinschrijven zal 't wel noppes zijn.
Ik heb een Focus ST als Lichte Vracht ingeschreven, dus 3 deurs is zeker mogelijk.
Als je een Diesel llchte vracht wilt, waarom geen Subaru? 150 pk + 4WD...
Ford komt trouwens nog met een nieuwe diesel van 200 pk.
Lichte vracht is nog mogelijk bij Subaru, Ford en Renault. Ik zou bij deze merken even kijken wat ge de moeite vindt. Voor de andere merken weet ik niet wat kan en wat niet kan.
Reken bij Ford wel minimum 2 maanden om hem op lichte vracht te zetten.
Dank je voor de tip!
Maar eerlijk gezegd...die merken zeggen me niets
Informeer je dan bij de Saab dealer ivm wat mogelijk is. Let op! niet elke dealer is bereid om hieraan mee te werken want die mannen weten ook wat voor ne papierwinkel ze nog te verwerken krijgen. Ik heb bij 3 Ford dealers moeten navragen, bij de eerste 2 luidde het "niet mogelijk ! ", de derde heeft gelukkig voor mij wel de moeite gedaan om hieraan mee te werken.
Ook moet je afwegen of het interessant is om een wagen onder de 211 pk als LV in te schrijven. De ombouw met alle administratie kost u een 800-1000 euro. als je hem dan voor 1200 of 2500 euro moet inschrijven heb je niet superveel verdiend. Voor de hoogste klasse is het natuurlijk wel een besparing van 4000 euro. Als ge het doet, dan ga meteen voor een bom van ne auto he
Ook moet je afwegen of het interessant is om een wagen onder de 211 pk als LV in te schrijven. De ombouw met alle administratie kost u een 800-1000 euro. als je hem dan voor 1200 of 2500 euro moet inschrijven heb je niet superveel verdiend. Voor de hoogste klasse is het natuurlijk wel een besparing van 4000 euro. Als ge het doet, dan ga meteen voor een bom van ne auto he
Het is hem helemaal niet te doen om goedkoop een snelle wagen te hebben ...
LV is gewoon heel goed voor zijn boekhouding als zelfstandige
Als je dan toch fan bent van Mercedes, ga dan eens een testrit doen met een Vito/Viano. Dat rijdt veel beter dan je zou verwachten. En de V6 is ook leuk natuurlijk.
Als je dan toch fan bent van Mercedes, ga dan eens een testrit doen met een Vito/Viano. Dat rijdt veel beter dan je zou verwachten. En de V6 is ook leuk natuurlijk.
Ik heb me dit jaar ne Viano gekocht 3 liter V6 lange versie en als LV ingeschreven met 5 zitplaatsen. Das luxe, groot, en daar kun je gerust bij klanten bij komen, zelfs ik doe het.
En da gaat vooruit.... ben daar ferm van verschoten...
... maar tis nie goedkoop
Comment