Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichte vracht?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lichte vracht?

Hallo allemaal,

Omwille van mijn werk begin ik steeds meer nood te hebben aan een wagen met meer laadruimte.
    Een clk is dan absoluut te klein

Graag zou ik een lichte vracht hebben omwille van de 100% aftrekbaarheid. Plus ik zou de wagen ook puur als werkwagen gebruiken.
    Maar een camionette zoals bv een Kangoo of Berling zie ik absoluut niet zitten.
    Ik heb mijn oog laten vallen op een Saab 9-3 2,2Tid 3-deurs.
    Deze zou ik graag ombouwen te lichte vracht.
    Maar is dit mogelijk? En welke stappen moeten er concreet genomen worden?
    Is er hier iemand voldoende op de hoogte?

Dan de volgende vraag: hoeveel tax betaal je dan jaarlijks voor zo een wagen in lichte vracht?

grtz

M

Ik weet dat je niet alle voertuigen kan ombouwen tot Lv.
    Jaarlijkse tax is iets van 61.5 euro denk ik.

Comment

tax is gewichtafhankelijk, voor 2800kg mtm betaal ik ong 130

...maar een saab zal idd 61.5 zijn

te snel geantwoord

Comment

Doe zoals gio Een 540i op LPG als LV!

Comment

Lol...
          Graag hoor.... maar als werkwagen wil ik toch iets op diesel :p
          Lpg heb ik wat schrik van.... Vriendin van me heeft 7 maanden in brandwondcentrum gelegen, toen haar lpg wagen ontplofte op de autostrade.

Comment

Fak als je zo'n dingen hoort krijg je daar wel schrik van idd..

Maar gezien 't toch LV is en taxen enz. toch laag zijn zou ik dan wel nog steeds zoeken naar een boot met een zware diesel in.

Oude V70 D5 ? E39 touring 530d ? MB E 300TD ?

Comment

Mail/bel naar de invoerder als je een bepaalde auto op LV wilt zetten. Zij zeggen dan of ze het toestaan of niet (schriftelijke toestemming nodig op de keuring)

Wat moet je doen?
              Auto ombouwen:
              - Vlakke laadvloer moet 50% van de wielbasis zijn
              - Rechtopstaande kant van 20cm hoog
              - Alles van riemen en zetelbevestigingen moeten permanent verwijderd zijn
              - Ombouw moet zo gebeuren dat het niet op 10 minutjes er allemaal uit ligt.

Naar de keuring bellen voor een afspraak te maken en vermelden dat je een ombouw doet.
              Auto laten keuren (dit moet je niet op Z-platen ofzo doen), ongeveer 3 maand wachten dan krijg je rekening in de bus. Weer iets later krijg je je nieuwe gelijkvormigheidsattest. Auto laten keuring voor verkoop. Inschrijven die handel

Persoonlijk vind ik het vrij stom om een 2.2 om te bouwen tot LV 't Is nu niet dat dat veel kost aan taks.
              Als je toch iets op LV wilt zetten en niet op gas wilt rijden neem dan bijvoorbeeld een 530d touring. Ik las trouwens dat je naar een 3-deurs keek...je moet wel altijd een touring nemen hé.

Welke auto was dat die ontploft was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                Fak als je zo'n dingen hoort krijg je daar wel schrik van idd..

Maar gezien 't toch LV is en taxen enz. toch laag zijn zou ik dan wel nog steeds zoeken naar een boot met een zware diesel in.

Oude V70 D5 ? E39 touring 530d ? MB E 300TD ?
                Idd...kiezen voor een klein blok en LV is niet echt slim. Zelfs zo'n D5 zou ik niet op LV zetten. Een 2.4 kost niet zot veel aan taks. Vanaf een 3 liter vind ik het iets of wat de moeite. Anders zou ik het gewoon zo laten en je bank neerklappen als je dan toch veel moet vervoeren.

Comment

LV is voor mij 100% aftrekbare kosten. Ook benzine enz...
                  Ik kies voor de Saab omdat ik er altijd al eens een heb willen hebben.

Waarom moet het break zijn? De 3 deurs Saab heeft toch een achterklep?

Comment

ben jij particulier of zelfstandige ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mattboy20 Bekijk Berichten
                      LV is voor mij 100% aftrekbare kosten. Ook benzine enz...
                      Ik kies voor de Saab omdat ik er altijd al eens een heb willen hebben.

Waarom moet het break zijn? De 3 deurs Saab heeft toch een achterklep?
                      laadruimte moet minstens 50% van de wielbasis zijn, en dat haal je heel waarschijnlijk niet met een 9-3

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Ik ben zelfstandige.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                            laadruimte moet minstens 50% van de wielbasis zijn, en dat haal je heel waarschijnlijk niet met een 9-3
                            Bedankt voor je link. Hier staat het klaar en duidelijk.
                            Ik ga het eens nameten... ik vermoed dat het wel mogelijk is. Gezien ze die 50% meten vanaf het randje van je laadruimte.

Comment

Je gaat een 2.2 toch niet op LV zetten?

Comment

Why not? Een stomme Kangoo 1,5 is ook lichte vracht. Maar ik wil niet rijden met een echte bestelwagen.
                                Maar ik wil er wel het gemak van.

Comment

Als je dan toch kan 'profiteren' doe het dan toch goed?

Neem een 530d ofzo....

Comment

Of een aero.

Comment

De 530 komt hier wel vaak over de tong....maar ik wil echt geen BMW hoor
                                      En ik wil een diesel, gewoon omdat ik dan minder naar de pomp moet. Kvind dat vervelend, saai, tijdverlies enz...
                                      De clk is best zuinig, maar in stadsverkeer zit hij aan 15L...dat is dan weer wat veel. Vandaar dat ik een diesel wil.
                                      En dan nog liefst een met een beetje laadruimte, een uiterlijk dat ik mooi vind, en een aanvaardbaar verbruik in stadsverkeer. Een 3L zal daar niet zo goed scoren.

Comment

Denk niet dat je zo'n 3 deurs omgebouwd krijgt...

Comment

Working...
                                        X