Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichte vracht?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wat moet jij eigelijk vervoeren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
      rijdt dat comfortabel genoeg om een rit van 900 km te kunnen doen zonder noemenswaardige klachten?
      Amai nie, een luxe, we zijn er dit jaar mee op reis geweest, een kleine 1000 km gereden.
      Comfort is zoals een luxe wagen, en der zijn er weinig die meekunnen zeker bergop
      Ik ben er super tevreden mee.

Comment

rijdt dat comfortabel genoeg om een rit van 900 km te kunnen doen zonder noemenswaardige klachten?
        zelfs de mb 100 rijdt comfortabeler als een luxvoiture, op het geluid na natuurlijk

Comment

Is dat dan niet waarvoor een camionette gemaakt is? Om elke dag ettelijke honderden kilometers mee te rijden om dingen af te leveren, zonder dat de chauffeur de dag erna met een hernia zit?

Je zit ook meer rechtop in een camionette, althans toch in mijn Ford Transit, dan in een gewone personenwagen, dus dat is om langere periodes te zitten toch iets beter voor je rug en comfortabeler.

Comment

Het gros van die oude camionetten zijn ondingen als het op comfort aankomt.

Het belangrijkste is laadcapaciteit (zowel gewicht als bruikbaar volume) bij het ontwerp van een camionette. Het is slechts de laatste jaren dat er aandacht wordt geschonken aan zithouding end.
            Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimV Bekijk Berichten
              Amai nie, een luxe, we zijn er dit jaar mee op reis geweest, een kleine 1000 km gereden.
              Comfort is zoals een luxe wagen, en der zijn er weinig die meekunnen zeker bergop
              Ik ben er super tevreden mee.
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              zelfs de mb 100 rijdt comfortabeler als een luxvoiture, op het geluid na natuurlijk
              interessant!

Oorspronkelijk geplaatst door artru Bekijk Berichten
              Is dat dan niet waarvoor een camionette gemaakt is? Om elke dag ettelijke honderden kilometers mee te rijden om dingen af te leveren, zonder dat de chauffeur de dag erna met een hernia zit?

Je zit ook meer rechtop in een camionette, althans toch in mijn Ford Transit, dan in een gewone personenwagen, dus dat is om langere periodes te zitten toch iets beter voor je rug en comfortabeler.
              klinkt aannemelijk!

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Stalen van vloeren, kleuren ( 50x50), stalen parket, reclame panelen voor aan gevels enz.
                Niet echt grote vrachten. Maar wel handig als je het gewoon in de wagen kunt gooien en er niet mee moet inzitten dat het mooie tapijt van de koffer om zeep is.

Comment

KICK

Zo een ombouw is dat omkeerbaar? In de zin van, is het mogelijk een auto om te bouwen naar lichte vracht en die na een paar jaar terug origineel te zetten en terug in te schrijven als personenwagen?

Comment

En wat is dat van dat tussenschot?
                    Ik zie hier een foto van een Megane RS:

Ik zie geen tussenschot.

Comment

Dan ben ik blind, want ik zie geen tussenschot. ik zie gewoon een vloer die iet of wat omhoog loopt tot de voorzetels.

Comment

Ik dacht dat de laadvloer volledig vlak moest zijn?

Comment

met vlak bedoelen ze geen montagepunten voor zetels meer.
                          wimoptiek.be op

Comment

Een volledig gesloten tussenschot is enkel verplicht bij dubbele cabine. Bij enkele cabine mag het eventueel open blijven. De opstaande kant tussen laadvloer en cabine van minstens 10 cm is wel verplicht.

Evenwel, is een enkele cabine lichte vracht origineel gekeurd met vast gesloten tussenschot, dan kan/mag je dit niet meer verwijderen.

Op die foto met Megane lijkt mij toch iets mis. Hier maak je, als het ware, een springplank voor de lading in laadruimte richting cabine bij noodstop.
                            Sterk als dit gekeurd wordt.

Comment

Wordt nochtans zo gekeurd hoor.

Ik vroeg het me af want er staat ergens zo een megane te koop als lichte vracht, en daar staat bij dat de originele stukken er worden bijgeleverd en dat je die terug kan ombouwen en inschrijven als gewone personenwagen. En op iemand zijn blog heb ik dat ook ooit eens gelezen dat die ombouw omkeerbaar zou zijn. Ik vraag me alleen af hoe dat allemaal in zn werk gaat? Krijg je dan nieuwe papieren van Renault en moet die weer naar de keuring? En hoe zit het dan met de BIV? Stel dat je 5 jaar hebt gereden met de auto in lichte vracht en daarna wil je die ombouwen, moet je dan de BIV betalen op een auto van 5 jaar oud of van een nieuwe auto?

Comment

Volgens m'n dealer moet je de wagen zelf of door de constructeur terug laten ombouwen naar personenwagen. Dan moet je de wagen door dealernetwerk ( hier dus Renault ) laten homologeren als personenwagen. De ombouw wordt dus door hun gecontroleerd en je krijgt een nieuw chassisnummer/ gelijkvormigheidsattest.

Dan moet je hiermee naar de keuring waar de wagen als personenwagen wordt gekeurd.
                                De BIV , te betalen bij inschrijving, is gelijk aan BIV van tweedehands personenwagen.
                                Hier dus BIV bij ouderdom van 5j.

Comment

een ombouw naar LV kost een 1000 euro, een ombouw naar personenwagen zal ook wel weer zoiets kosten zeker? (als ge de originele stukken niet wegsmijt that is )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    een ombouw naar LV kost een 1000 euro, een ombouw naar personenwagen zal ook wel weer zoiets kosten zeker? (als ge de originele stukken niet wegsmijt that is )
                                    De exacte kosten hiervan ken ik niet, zou ik moeten navragen.
                                    Valt wel best mee indien geen gezeur op details bij homologatie en keuring.

Comment

Dan ben ik blind, want ik zie geen tussenschot. ik zie gewoon een vloer die iet of wat omhoog loopt tot de voorzetels.
                                      Goed kijgen naar de foto Het komt over als 1 schiun vlak omdat er aan de zijkanten een aflopende rechtopstaande kant is. Als je goed kijkt kan je wel degelijk een vlak herkennen, het is iets lichter van kleur.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Goed kijgen naar de foto Het komt over als 1 schiun vlak omdat er aan de zijkanten een aflopende rechtopstaande kant is. Als je goed kijkt kan je wel degelijk een vlak herkennen, het is iets lichter van kleur.
                                        Dan zie jij dingen die er niet zijn. Ik heb gereden met zo een Megane in lichte vracht en die laadruimte liep gewoon schuin omhoog zoals op de foto. Er zat heus geen echt verticaal tussenschot in.

Comment

Dan zie jij dingen die er niet zijn. Ik heb gereden met zo een Megane in lichte vracht en die laadruimte liep gewoon schuin omhoog zoals op de foto. Er zat heus geen echt verticaal tussenschot in.
                                          Ik zie de lijnen afgetekend op de foto, moest ik niet zo lui zijn deed ik paint open om ze even aan te tonen

Maakt eigenlijk niet uit, want als ik de regels lees is het verplicht om een rechtopstaande rand van 20 cm te hebben, dus was die Megane niet ok. Of het allemaal zo duur hoeft te zijn weet ik niet, volgens mij hebben RRD en DeGioke het al eens zelf gedaan. Als je ombouwt krijg je wel telkens een nieuw PVG.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X