Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichte vracht?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Dan zie jij dingen die er niet zijn. Ik heb gereden met zo een Megane in lichte vracht en die laadruimte liep gewoon schuin omhoog zoals op de foto. Er zat heus geen echt verticaal tussenschot in.
    Jij kijkt niet goed.

Achter de zetels staat een verticale, opstaande rand van 20cm. Op de foto die jij post.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Ik zie de lijnen afgetekend op de foto, moest ik niet zo lui zijn deed ik paint open om ze even aan te tonen

Maakt eigenlijk niet uit, want als ik de regels lees is het verplicht om een rechtopstaande rand van 20 cm te hebben, dus was die Megane niet ok. Of het allemaal zo duur hoeft te zijn weet ik niet, volgens mij hebben RRD en DeGioke het al eens zelf gedaan. Als je ombouwt krijg je wel telkens een nieuw PVG.
      Als je het zelf doet moet je via keuring alleenstaand geval een duurt het een eeuwigheid.
      Als je het bij Renault laat doen krijgen zij direct een PVG van Renault Belgium en kan je direct rijden.

Comment

mea culpa, ik dan ook blijkbaar

Comment

Lichte vracht

Ga er niet te licht over, bij het ombouwen van een "standaard" voertuig naar eeen lichte vracht.
          Ik heb zelf een Pajero die nog op de valreep is omgebouwd naar LV.
          Wees maar zeker dat je wel degelijk een verticaal schot moet hebben.
          Mijn vlakke laadvloer was een discussiepunt. Volgens de controleur op de technische controle was hij 3 ( DRIE !!!) centimeter te kort. Na wat discussie en de stationchef zijn mening erbij hebben ze het toch goedgekeurd. Het is nadien nooit meer nagemeten.
          Bijkomend probleem was dat een gedeelte van de vlakke laadvloer niet bevestigd was met niet meer te verwijderen schroeven. Dit was nodig omdat onder het laatste deel de wielsleutel, krik, gevarendriehoek, etc. opgeborgen ligt.
          Je moet een nieuw gelijkvormigheidsattest aanvragen en dit kost, naast de ombouw, ook nog eens geld.
          Maar nadien maakt het wel dag en nacht verschil in kosten.

Comment

KICK. Iemand die stap voor stap kan uitleggen hoe een ombouw naar lichte vracht in zijn werk gaat bij een voertuig waarbij de invoerder geen ombouw toestaat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              KICK. Iemand die stap voor stap kan uitleggen hoe een ombouw naar lichte vracht in zijn werk gaat bij een voertuig waarbij de invoerder geen ombouw toestaat?
              Voertuig laten ombouwen door een garage, naar keuring rijden (met vermelding van alleenstaand geval), daar meten ze alles op, maken dossier op en sturen dat door naar de FOD en dan lang wachten en betalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                Voertuig laten ombouwen door een garage, naar keuring rijden (met vermelding van alleenstaand geval), daar meten ze alles op, maken dossier op en sturen dat door naar de FOD en dan lang wachten en betalen
                Even een belangrijk puntje vergeten....toestemming van je contructeur nodig.
                Ombouw mag je zelf doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Dat lukt niet, aangezien je van de constructeur nieuwe papieren moet krijgen voor lichte vracht. Geen toestemming = geen papieren...
                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                    Even een belangrijk puntje vergeten....toestemming van je contructeur nodig.
                    Ombouw mag je zelf doen.
                    Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                    Dat lukt niet, aangezien je van de constructeur nieuwe papieren moet krijgen voor lichte vracht. Geen toestemming = geen papieren...
                    Maar dat is toch geen probleem als DCT-Belgium dit met iedere wagen kan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                      Maar dat is toch geen probleem als DCT-Belgium dit met iedere wagen kan?
                      Google zegt me dat DCT Belgium een autohandelaar is, correct?
                      En wie zegt dat ze dat met iedere wagen kunnen?

Comment

Google zegt me dat DCT Belgium een autohandelaar is, correct?
                        En wie zegt dat ze dat met iedere wagen kunnen?
                        Correct!

Laatste posts: http://autoforum.be/showthread.php?t=44681&page=111

Comment

Chapeau als ze het kunnen....zowiezo louche...
                          En ik stel me voor de vraag: tegen welke prijs

Comment

Chapeau als ze het kunnen....zowiezo louche...
                            En ik stel me voor de vraag: tegen welke prijs
                            En dan nog, los van de prijs... Op 3 weken tijd... Ergens klopt het niet...

Comment

Tuurlijk niet....voor zoiets te flikken heb je een mannetje nodig.

Comment

Tuurlijk niet....voor zoiets te flikken heb je een mannetje nodig.
                                Dus die hebben bij ieder merk (C63 Break heb ik al gezien in LV van die mannen in real life) én bij de keuring én bij de FOD een mannetje?

Mercedes geeft geen goedkeuring voor LV maar toch is't mogelijk? Mercedes moet dan toch papieren maken voor LV? Die zien dat toch ook?

Comment

Ik heb geen flauw idee hoe ze het flikken...

Comment

Interessante materie!

Morgen eens voorleggen aan m'n baas... Ben benieuwd wat er daar achter zit.

Comment

mercedes geeft wel papieren. Audi niet.

weet iemand hoelang je bezig bent om een volvo op lichte vracht te krijgen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                                        mercedes geeft wel papieren. Audi niet.

weet iemand hoelang je bezig bent om een volvo op lichte vracht te krijgen?
                                        En toch is een RS4 Avant in LV volgens DCT mogelijk...

Comment

Keuren als alleenstaand geval is blijkbaar mogelijk zonder toestemming van de constructeur. Je doet de ombouw zelf of laat het doen, wat lassen tot alles wettelijk LV is, keuring alleenstaand geval aanvragen, nadat die keuring is doorlopen papieren opsturen naar (ik vermoed de div) Brussel. Tien weken wachten en dan krijg je een uniek pvg nr die je zelf ergens op de auto moet bevestigen met een metalen plaatje ofzo.

Ik weet niet of dit correcte info is, heb dit gevonden op het net. Het zou ook niet met alle types auto's mogelijk zijn.

Comment

Working...
                                          X