Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen van de zaak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
    Dus die mannen zien Speedster staan en weten, of gaan zoeken wat voor wagen dat precies is? Ik ken of heb zeker al enkele mensen gweten die een sportwagen op de zaak kopen, vraag me af hoe die dat dan doen.
    Zoals reeds verschillende malen gezegd kan je een sportwagen of het is eender wat op de zaak kopen maar het moet verantwoord zijn. Een zaak enkel voor de auto kan niet.

Er zijn bij de controleurs ook autokenners en een Speedster ziet er wel geen lichte vracht uit. En de auto achter de hoek parkeren haalt niet veel uit, want de facturen zitten toch in de boekhouding. Zij kunnen trouwens ook opvragen welke wagens zijn ingeschreven op de zaak.

Hou ook rekening met het voordeel in natura dat net zoals voor werknemers ook geldt voor zaakvoerders. Er zijn een paar verschillen, maar uiteindelijk betaal je privé ook belastingen voor het genot van het voertuig. Jaren geleden kon het allemaal zo, maar dat is (helaas) niet meer.

Comment

Hou er ook rekening mee dat als ze een controle doen dat ze eerst alle nummerplaten die op de zaakvoerders hun naam staan opvragen.
      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
        Dan moet je in de eerste plaats afwegen wat economisch het beste is. Ik zou idd ook de gezinswagen op naam van de zaak zetten. De Speedster heb je dan voor wanneer de zon schijnt. Want je mag ook privé met een personenwagen van de zaak rijden.

Je zou dan ook je personenwagen op een relatief korte tijd afschrijven wegens omdat het geen nieuwe meer is.
        Ah, jij zou ze beide op de zaak zetten? Maar de personenwagen hebben we al,is ook geen lening voor.

Oorspronkelijk geplaatst door pdh Bekijk Berichten
        Zoals reeds verschillende malen gezegd kan je een sportwagen of het is eender wat op de zaak kopen maar het moet verantwoord zijn. Een zaak enkel voor de auto kan niet.

Er zijn bij de controleurs ook autokenners en een Speedster ziet er wel geen lichte vracht uit. En de auto achter de hoek parkeren haalt niet veel uit, want de facturen zitten toch in de boekhouding. Zij kunnen trouwens ook opvragen welke wagens zijn ingeschreven op de zaak.

Hou ook rekening met het voordeel in natura dat net zoals voor werknemers ook geldt voor zaakvoerders. Er zijn een paar verschillen, maar uiteindelijk betaal je privé ook belastingen voor het genot van het voertuig. Jaren geleden kon het allemaal zo, maar dat is (helaas) niet meer.
        Ok, maar wat is verantwoord? En weet je dat op voorhand? Stel dat ze zeggen, sorry, een Speedster voor een kapper, da kan ni. Wa gebeurt er dan? En we beginnen geen zaak om een speedster te kunnen kopen zenne, tis mijn vrouw haar droom om zelfstandige te worden. Da 'speelgoedje' leek me gewoon een leuke bijkomstigheid.

Comment

Ow ja, heeft weinig met auto's te maken, maar had nog een vraag. Stel, ik zit mee in de zaak en ben even aan 't helpen, ben ik dan in 't zwart aan 't werken, of ni omdat ik medezaakvoerder ben?

Comment

Ok, maar wat is verantwoord? En weet je dat op voorhand? Stel dat ze zeggen, sorry, een Speedster voor een kapper, da kan ni. Wa gebeurt er dan? En we beginnen geen zaak om een speedster te kunnen kopen zenne, tis mijn vrouw haar droom om zelfstandige te worden. Da 'speelgoedje' leek me gewoon een leuke bijkomstigheid.
            ze smijten gewoon die kosten eruit, je krijgt geen boete ofzo
            doordat die kosten geweigerd worden verhoogt de belastbare winst en betaal je dus meer belastingen

als je echt eigen geld hebt en je wil ermee een bedrijfsvoertuig kopen, dan zou ik een rekening-courant situatie opzetten; dat zal goedkoper zijn dan een krediet op naam van de zaak

Comment

Ow ja, heeft weinig met auto's te maken, maar had nog een vraag. Stel, ik zit mee in de zaak en ben even aan 't helpen, ben ik dan in 't zwart aan 't werken, of ni omdat ik medezaakvoerder ben?
              neen, "zwart" betekent inkomsten niet aangeven of personeel niet-ingeschreven laten werken

als jij zaakvoerder bent mag jij zoveel prestaties leveren als je wilt, met of zonder bezoldiging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                ze smijten gewoon die kosten eruit, je krijgt geen boete ofzo
                doordat die kosten geweigerd worden verhoogt de belastbare winst en betaal je dus meer belastingen

als je echt eigen geld hebt en je wil ermee een bedrijfsvoertuig kopen, dan zou ik een rekening-courant situatie opzetten; dat zal goedkoper zijn dan een krediet op naam van de zaak

En vragen die controleurs hun dan af waar dat eigen geld vandaan komt? Of hebben die daar geen zaken mee?

Comment

neen, "zwart" betekent inkomsten niet aangeven of personeel niet-ingeschreven laten werken

als jij zaakvoerder bent mag jij zoveel prestaties leveren als je wilt, met of zonder bezoldiging

Ah bon, dus ik moet helemaal geen loon krijgen van de zaak en mag toch mee werken zonder dat ik sancties kan krijgen. Ergens raar é? Kan ik eigelijk wel mee zaakvoerder zijn en toch nog een voltijdse job uitoefenen?

Comment

En vragen die controleurs hun dan af waar dat eigen geld vandaan komt? Of hebben die daar geen zaken mee?
                    ook de oorsprong van die eigen gelden moet je kunnen verantwoorden, in beginsel - controleur vennootschapsbelasting kan onregelmatigheden "doorgeven" aan zijn collega van de personenbelastingen
                    hangt natuurlijk van het bedrag ook af!

Chevy, een eigen zaak starten heeft heel wat voeten in de aarde, ik raad je aan -naast het vinden van een betrouwbare boekhouder- om ook eerst eens een unizo-startersavond bij te wonen
                    daar krijg je alvast een mooi overzicht van de diverse rechten en plichten, want ook de sociale bijdragen enzo doe je best van meet af aan in orde en in functie van het verwachte inkomen...

Comment

Kan ik eigelijk wel mee zaakvoerder zijn en toch nog een voltijdse job uitoefenen?
                      jij mag zoveel jobs doen als je wilt, maar...
                      sommige werkgevers doen daar moeilijk over, zo weet ik dat vb. van de NMBS, toch best eens navragen bij de lijn hoor !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdh Bekijk Berichten

En stel dat we bvb een RS4 kopen? Da wordt toch ni als sportwagen gerekend, of wel?

Comment

ook de oorsprong van die eigen gelden moet je kunnen verantwoorden, in beginsel - controleur vennootschapsbelasting kan onregelmatigheden "doorgeven" aan zijn collega van de personenbelastingen
                          hangt natuurlijk van het bedrag ook af!

Chevy, een eigen zaak starten heeft heel wat voeten in de aarde, ik raad je aan -naast het vinden van een betrouwbare boekhouder- om ook eerst eens een unizo-startersavond bij te wonen
                          daar krijg je alvast een mooi overzicht van de diverse rechten en plichten, want ook de sociale bijdragen enzo doe je best van meet af aan in orde en in functie van het verwachte inkomen...
                          Mja, die boekhouder komt wel in orde, mijn vrouw kent er ene al haar hele leven, dieje is ook boekhouder van haar zus, dus ze vertrouwt dieje wel. Maar die unizo-startersavond kan idd wel handig zijn. Merci voor de tip, en de overige info trouwens.

jij mag zoveel jobs doen als je wilt, maar...
                          sommige werkgevers doen daar moeilijk over, zo weet ik dat vb. van de NMBS, toch best eens navragen bij de lijn hoor !

Oei oei, idd maar eens informeren dan bij De Lijn. Bij ons zijn er verschillende die een zelfstandig bijberoep hebben, maar da's natuurlijk ni hetzelfde.... Al gaan ze er eigelijk geen last van hebben, als ik een bommake haar haar moet doen, komt ze nooit meer terug, veel ga ik daar dus ni doen.

Comment

over die bvba of niet:
                            je moet toch geld in de zaak steken waarschijnlijk?
                            Dan kan je evengoed een bvba oprichten. Want het geld dat je nodig hebt voor de oprichting komt na een week weer vrij, en dan gebruik je gewoon dat geld.

over de speedster:
                            ik zou toch maar opletten. Die wagens vallen op, en als beginnende zaak kan je controle's missen als de pest.

Comment

privérekeningen blijven privé. daar mogen ze nooit aankomen.

TENZIJ en daar gaan sommigen de mist in. als je éénmaal iets betaald voor de zaak met je privérekening. dan mogen ze heel het boeltje open smijten.

hou dus zeker alles goed gescheiden en maak nooit overschrijvingen met uw privérekening

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                over die bvba of niet:
                                je moet toch geld in de zaak steken waarschijnlijk?
                                Dan kan je evengoed een bvba oprichten. Want het geld dat je nodig hebt voor de oprichting komt na een week weer vrij, en dan gebruik je gewoon dat geld.

over de speedster:
                                ik zou toch maar opletten. Die wagens vallen op, en als beginnende zaak kan je controle's missen als de pest.

Euhm, het geld dat je nodig hebt, komt na een week weer vrij?

Mja, zoals gezegd, het zal sowieso ni voor in 't begin zijn zenne, eerst zien dat de zaak goed gaat. Is da nu echt zo erg trouwens? Ik bedoel, die wagens vallen op in de straat, maar daar blijft het toch bij? En Chevy wil terug ne rappe auto. Vandaar dat 'ie dacht een ideale oplossing gevonden te hebben. Blijkbaar ni dus...

Comment

privérekeningen blijven privé. daar mogen ze nooit aankomen.

TENZIJ en daar gaan sommigen de mist in. als je éénmaal iets betaald voor de zaak met je privérekening. dan mogen ze heel het boeltje open smijten.

hou dus zeker alles goed gescheiden en maak nooit overschrijvingen met uw privérekening

Owkee, merci voor den tip! En dus geen wagen met eigen geld kopen voor de zaak?

Comment

Euhm, het geld dat je nodig hebt, komt na een week weer vrij?

Mja, zoals gezegd, het zal sowieso ni voor in 't begin zijn zenne, eerst zien dat de zaak goed gaat. Is da nu echt zo erg trouwens? Ik bedoel, die wagens vallen op in de straat, maar daar blijft het toch bij? En Chevy wil terug ne rappe auto. Vandaar dat 'ie dacht een ideale oplossing gevonden te hebben. Blijkbaar ni dus...
                                    je zal kosten genoeg hebben. als je dan ook nog direct een wagen inbrengt, valt dat op. Wacht gewoon een jaar of 2, en koop dan iets met 4wielen.

over dat geld.
                                    Stel je hebt 25000€ nodig om de zaak in te richten. Ga je dat volledig lenen? of heb je ook privégeld dat je erin steekt.
                                    Wel met dat privégeld richt je de bvba op. dat geld komt op een rekening en na verschijning in het staatsblad komt dat ter beschikking van de zaak.
                                    en dan gebruik je dat gewoon zoals je eerst van plan was.
                                    ik bedoel maar, je bent dat geld niet kwijt hé. dat wordt gewoon even "geblokkeerd"

Comment

over de speedster:

Mss een stomme vraag, maar wat met een Z4, M3, maw dingen die ook snel zijn, maar niet zo die hard?

Comment

je zal kosten genoeg hebben. als je dan ook nog direct een wagen inbrengt, valt dat op. Wacht gewoon een jaar of 2, en koop dan iets met 4wielen.

over dat geld.
                                        Stel je hebt 25000€ nodig om de zaak in te richten. Ga je dat volledig lenen? of heb je ook privégeld dat je erin steekt.
                                        Wel met dat privégeld richt je de bvba op. dat geld komt op een rekening en na verschijning in het staatsblad komt dat ter beschikking van de zaak.
                                        en dan gebruik je dat gewoon zoals je eerst van plan was.
                                        ik bedoel maar, je bent dat geld niet kwijt hé. dat wordt gewoon even "geblokkeerd"
                                        2 jaar? Da's nu wel heel lang wachten é?

Het geld dat we nodig hebben om de zaak te starten, meubels, kleuren,.... komen allemaal van onze spaarcentjes.

Comment

2 jaar? Da's nu wel heel lang wachten é?

Het geld dat we nodig hebben om de zaak te starten, meubels, kleuren,.... komen allemaal van onze spaarcentjes.
                                          awel ga daarmee naar de notaris. je richt een bvba op die blokeerd dat geld even. en dan gebruik je gewoon dat geld voor je inrichting. dan heb je je bvba, en kan je veel gemakkelijker een wagen aankopen. en heb je direct een tegoed van de winkel.

Comment

Working...
                                          X