Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ondertussen al enkele malen geprobeerd. En ja, geen enkel probleem hoor. Is een kwestie van de scooter 'te laten vallen'. Rijdt infeite als een gewone scooter hoor. Is gewoon wat stabieler...
Ondertussen al enkele malen geprobeerd. En ja, geen enkel probleem hoor. Is een kwestie van de scooter 'te laten vallen'. Rijdt infeite als een gewone scooter hoor. Is gewoon wat stabieler...
Vandaag een donkerblauwgrijze MY2009 Piaggio MP3 gekruist te Oudenaarde (weet helaas niet welke cilinderinhoud en ook niet of het al dan niet een -LT-versie was , verkeer was te druk om die details te onderscheiden )
Ik ben ook zoiets gelijkaardigs van plan. Straks heb ik er mijn 6 uur rijles opzitten en in het bezit van een voorlopig rijbewijs. Nu zou ik wel eens willen weten hoe het afgelopen is met het examen doen met zo'n mp3. Ik kan me best voorstellen dat die proeven uiteindelijk lachwekkend zijn omdat je perfect een uur kan stilstaan op de 12 seconden tussen de poortjes rijden. Mag dit eigenlijk wel?
Mijn instructeur had zo eens eentje die trail deed. Reed op zijn examen tot het midden van de 10 meter, ging daar voor 12 seconden stil staan, en na het signaal vertrok ie weer. Niet goed genoeg voor de instructeur
je ziet massa's van deze driewielers in Parijs.
eens je nog meer naar het zuiden gaat (Italië) zijn er nog veel meer moto's en boosters die zwermen tussen het verkeer door, maar zoals het echte mannen betaamt met slechts 2 wielen.
Nu zou ik wel eens willen weten hoe het afgelopen is met het examen doen met zo'n mp3. Ik kan me best voorstellen dat die proeven uiteindelijk lachwekkend zijn omdat je perfect een uur kan stilstaan op de 12 seconden tussen de poortjes rijden. Mag dit eigenlijk wel?
ge moogt niet stilstaan... En rijden met de MP3 kan je niet als je de vering 'geblokkeerd' hebt. Dus van zodra je rijd, kan je vallen...
je ziet massa's van deze driewielers in Parijs.
eens je nog meer naar het zuiden gaat (Italië) zijn er nog veel meer moto's en boosters die zwermen tussen het verkeer door, maar zoals het echte mannen betaamt met slechts 2 wielen.
OK, (misschien) een eeuwige discussie, maar verklaar mij eens waarom 'echte' mannen enkel op 2 wielen zouden rond rijden????
Weet je wat ik altijd leuk vindt aan die 'echte' mannen? Deed bv. vorig jaar een rondrit mee (de herfstrit). Dus staan daar tientallen 'echte' motorrijders met 'echte' motorfietsen. Dus sta ik vol verwondering te kijken naar de cruisers (mijnen ultiemen droom, als ik eens op pensioen ben, binnen 25 jaar...). Maar daar stond ik wel alleen, omdat die andere 20 mensen die rond de MP3 stonden geparkeerd vol vraagtekens dienen driewieler aan het bestuderen waren.
Maar slimme mannen met een gezin denken in eerste instantie aan overleven.
In mijn geval was het vooral 'madam' die hierover besliste...
Ze vond een driewieler veel veiliger dan een tweewieler.
En aangezien ik een watje ben....
koop u dan zo'n BMW ding met een dak, dat heeft tenminste een gordel
Nen C1 is nen 125cc - 15pk. Met andere woorden : max 100 km/u. (of als je lang zoekt 175 cc en 18pk)
Is goed om af en toe eens een toerke te doen in den 'achtertuin', maar als je wat verder en meer wilt, moet je meer cc's en pk's ter beschikking hebben....
Mijn MP3-400cc heeft 34pk, haalt de 100km/u binnen de 7 sec., en houdt gemakkelijk op de autosnelweg een gemiddelde snelheid aan van 130km/u. (topsnelheid zou boven de 160 km/u liggen, maar dat interesseert mij niet.)
Hier bedoelde ik met gezin dus mijn ouders en vriendin, die ondanks dat ik 33 word nog steeds tegen moordmachines op 2 wielen zijn wegens levensgevaarlijk. Het feit dat ik dan ook al eens een ongeval had met de 125 cc scooter helpt dat gedacht niet verbeteren. Ik wacht nog steeds op een beslissing van het parket over wie nu in fout is, en dat blijft maar aanslepen. Straffer nog, mijn vorige vriendin stond er op dat ik zelfs niet meer op de scooter stapte, niettegenstaande dat ik die fietser met de auto waarschijnlijk wel omver gereden had, terwijl ik nu met de scooter tegen de grond ging en hem zo gemist heb.
Maar goed, terug over naar de MP3. Je zegt dat je nog steeds kan vallen als je stil staat, maar ik gok dat de kans wel een heel stuk lager is bij het rijden? Op filmpjes van youtube zie ik toch mensen gewoon vertrekken zonder voeten aan de grond, dus ik vraag me af nu hoe het één en ander net in zijn werk gaat, of is dat ook iets wat je onder de knie moet krijgen?
Net voor kerstmis breng ik de Suuz binnen voor een onderhoud. Wat zal het zijn, 4000 km sinds ik 'm gekocht had en ik een rijbewijs A had gehaald? Suuz vuil van het herfstweer en natuurlijk die dag sneeuwt het. Zegt er daar ne klant "ah ziet hier, nen echte motorrijder!"
Comment