Mededeling
Collapse
No announcement yet.
piaggio mp3, revolutionair ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenschouppe zegt neen
in belgie met a rijbewijs en op moto-plaatOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Piaggio MP3 LT: goedkeuring voor rijbewijs B :
Geschreven door Ed Smits
zondag 09 november 2008
"Als de berg niet naar Mohammed komt, gaat Mohammed maar naar de berg," moet vast en zeker de achterliggende gedachte zijn geweest toen Piaggio de MP3 LT ontwikkelde.
Meest belangrijke vernieuwing? Hij is toegankelijk voor rijbewijs B.
Je zou haast denken dat ze 't speciaal hebben gedaan om onze koppige regering een hak te zetten. Piaggio heeft namelijk de MP3 scooterreeks uitgebreid met een nieuwe LT-versie. Grootste verschil tussen de standaard MP3 en de LT zit 'm in de grotere spoorbreedte van 465 mm en het gecombineerde remsysteem met extra rempedaal, waarvoor geen motorrijbewijs meer vereist is.
Automobilisten met een B-rijbewijs mogen en kunnen deze ultramoderne motorscooter dus ook besturen. En dat is dan ineens een heel erg creatieve oplossing om weersbarstige wetgevers te omzeilen en toch die verstokte automobilist op een motorscooter te krijgen.
En om te voorkomen dat we worden vervuild door massa's onkundige motorscooter-rijders, biedt Piaggio Benelux kopers van de MP3 LT – zonder kosten – een eendaagse rijtraining aan, die wordt verzorgd door professionele instructeurs onder auspiciën van de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging.Machiel Spiering, Sales Manager van Piaggio Benelux:
De belangstelling in Nederland voor de motorscooter neemt enorm toe. De hedendaagse verkeersdeelnemer heeft, zeker in het drukke woon-werkverkeer en met de alsmaar groeiende filevorming, behoefte aan individuele mobiliteit en een efficiënte reistijd. Zonder daarbij tijd te verliezen in een stagnerende verkeersstroom. De motorscooter biedt daarvoor als geen enkel ander vervoermiddel de ideale oplossing.
De scooter is comfortabel en gemakkelijk in het gebruik, is onderhoudsvriendelijk en uitermate praktisch en gaat zuinig met brandstof om. Een ander groot voordeel van de motorscooter is dat er voor de berijder geen parkeerprobleem bestaat.
De nieuwe MP3 LT is afgeleid van de revolutionaire Piaggio MP3 modelreeks en beschikt over dezelfde unieke en geavanceerde eigenschappen. Door de dubbele voorwielen heeft de Piaggio MP3 nieuwe normen gesteld op het gebied van dynamische stabiliteit en zorgt deze opvallende motorscooter voor een opmerkelijke rijervaring.
De twee voorwielen zijn onafhankelijk opgehangen, waardoor de stabiliteit in bochten aanzienlijk hoger is ten opzichte van een conventionele motorscooter of motorfiets. De voordelen van de configuratie met drie wielen komen ook nadrukkelijk tot uiting wanneer het wegdek nat of glad is.
De Piaggio MP3 LT is leverbaar met twee motoren: 250 cc en 400 cc. Beide motoren zijn viertaktmotoren met vier kleppen en vloeistofkoeling die aan de Euro3 emissienormen voldoen. De Piaggio MP3 LT met 250 cc motor heeft elektronische brandstofinjectie en levert 22,5 pk/16,5 kW.
De Master 400 vormt de top in de MP3-reeks met een motorvermogen van 34 pk bij 7.600 tpm en levert een koppel van 37,6 Nm bij 5.500 tpm.
Machiel Spiering:Na overleg afgelopen week tussen de Bovag, het Ministerie van Verkeer & Waterstaat en het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie over de vraag of de Piaggio MP3 LT motorscooter net als tweewielige motorfietsen tussen de file door mag rijden heeft men de motorscooter groen licht gegeven.
De Piaggio MP3 LT heeft ook nog eens een fraai, futuristisch design waardoor deze motorscooter naadloos aansluit op een dynamische, moderne levensstijl.
Er is een aantal accessoires leverbaar waardoor het gebruiksgemak nog verder wordt vergroot, zoals een topkoffer met plaats voor twee helmen, winterbanden en beencovers. Met de MP3 verwachten wij een belangrijke doorbraak te genereren voor met het name het drukke woon-werkverkeer. Voor automobilisten is er nu een zeer interessant alternatief!
De Piaggio MP3, een driewielige scooter waarvoor alleen een autorijbewijs noodzakelijk is, mag bij file stapvoets tussen de auto's door rijden, net als motorfietsen.De Piaggio MP3 LT is met onmiddellijke ingang leverbaar. De MP3 LT 250cc is er vanaf € 7.789,-, de 400cc variant heeft een vanafprijs van € 8.889,-.
Na goed overleg tussen BOVAG, het ministerie van Verkeer en het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) is vast komen te staan dat het berijders van deze autoscooter is toegestaan om tussen de auto's door te rijden in geval van file.
De berijder dient zich daarbij aan dezelfde gedragscode te houden als de motorrijder. Hij mag dus geen gevaar vormen voor andere weggebruikers en het snelheidsverschil mag niet meer bedragen dan tien km/h.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtengoed voor onze buren, nu schouppe nog overtuigen
die krokodil wil hier en daar nog wat wapenfeiten op zijn conto
Ik zou zeggen, bij aankoop van deze MP3 een verplichte bijgevoegde rij-kursus en goedkeuren in België !
Comment
-
hybride mp3 40 gram co², 2 liter/100 km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk BerichtenVolgens de folder mogen de MP3 250LT en MP3 400LT (die met autorijbewijs bestuurd mogen worden ) NIET op autostrade .
De MP3 125 RL MC + MP3 250 RL MC ie + MP3 400 RL MC ie (waar je dus vanaf de 250cc motor rijbewijs moet voor hebben) welOorspronkelijk geplaatst door ir_fuel... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtente weinig koppel misschien?
de 400LT heeft een top van slechts 130km/u
Denk dat het iets is dat die LT-versies als trike ingeschreven zijn om met autorijbewijs te mogen bestuurd worden , trike's & quads mogen normaal niet op de snelweg .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk BerichtenEn de versie waar je motorrijbewijs moet voor hebben heeft dat wel zeker met de 125cc of 250cc of 400cc motor ?
Denk dat het iets is dat die LT-versies als trike ingeschreven zijn om met autorijbewijs te mogen bestuurd worden , trike's & quads mogen normaal niet op de snelweg .
@wisali Ik mocht met mijn 125cc ook op de autostrade en die reed maar 110 (je kon er meer uit persen, maar dan had je wind in de rug nodig)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk BerichtenEn de versie waar je motorrijbewijs moet voor hebben heeft dat wel zeker met de 125cc of 250cc of 400cc motor ?
Denk dat het iets is dat die LT-versies als trike ingeschreven zijn om met autorijbewijs te mogen bestuurd worden , trike's & quads mogen normaal niet op de snelweg .
en mag je met een trike wel meer dan 125cc besturen met een autorijbewijs? wist ik niet.
Comment
Comment