Mededeling

Collapse
No announcement yet.

piaggio mp3, revolutionair ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door tom77 Bekijk Berichten
    Maar goed, terug over naar de MP3. Je zegt dat je nog steeds kan vallen als je stil staat, maar ik gok dat de kans wel een heel stuk lager is bij het rijden? Op filmpjes van youtube zie ik toch mensen gewoon vertrekken zonder voeten aan de grond, dus ik vraag me af nu hoe het één en ander net in zijn werk gaat, of is dat ook iets wat je onder de knie moet krijgen?
    Ge kunt de MP3 blokkeren (mits druk op de knop op rechterstuurhelft) bij volgende voorwaarden : minder dan 2000 t/min en minder dan 10km/u. (er gaat een lampeke branden en ge krijgt geluidssignaal als deze voorwaarden voldaan zijn)
    Met andere woorden : als je bijna stilstaat en zonder gas te geven (bv uitbollen voor een rood licht).
    En van zodra ge aan de gas komt, deblokkeerd automatisch alles.

En over da vallen : ge kunt uw voorwiel er veel minder vanonder remmen dan met 1 wiel hé. Nogal logisch.... Maar met ne (mogelijke) hellingshoek van 45° en een leeggewicht van 250kg moet ge niet te zot gaan doen om om te vallen...

Comment

• Daarstraks eentje zien rijden, en ik zie eerlijk gezegd het nut er niet van in... Hij had meer moeite met door de file filteren dan ik met mijn banaan, net omwille van de nogal inflexibele twee voorste wielen. Ik denk dan ook dat het eerder in het koppeke zit, voor mensen die denken dat ze een motorfiets op 2 wielen niet recht kunnen houden.

Voor normaal rijden zal het waarschijnlijk geen verschil geven, behalve dat je idd met twee wielen niet door je voorwiel kan heen remmen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Voor normaal rijden zal het waarschijnlijk geen verschil geven, behalve dat je idd met twee wielen niet door je voorwiel kan heen remmen.
        Enige verschil met gewone scooter : ge moet hem wat meer in nen bocht "dringen". Uw gewicht wat meer gebruiken. (ligt ook aan het drooggewicht van 250kg) En dat geldt zeker ten opzichte van gewone motoren, omdat ge op ne scooter niet met uw benen uw motorfiets in nen bocht kunt duwen...

Comment

• Goh, een motorfiets op 2 wielen niet recht kunnen houden is veel gezegd. Een val blijft hangen, eender hoe, en de familie/vriendin wil ook psychologisch gesust worden denk ik.

Ik rij al van kinds af aan fiets, en de zotte toeren die ik er mee uithaalde, die zijn nu toch ook verdwenen ze. Slippen op grindpaden is leuk, tot je eens thuis komt met uw arm en been en gezicht vol grind.

Ik wil maar zeggen, ik ben in mijn hele leven nooit veel gevallen met 2 wielers, maar elke keer is er wel eentje te veel. Ik heb ook met de rijlessen moto in de file gereden en eerlijk, telkens het zoeken naar de koppeling en wat gas doseren... Er is niets makkelijker dan een automaat op dat vlak. Ook bij auto's! Ik heb met beiden lang genoeg gereden om nog steeds een automaat te prefereren op een handgeschakelde auto, ook al rij ik met een geschakelde. Automaten zijn nog steeds een stuk duurder en verkwistender met benzine dat je verplicht wordt om een geschakelde te nemen. Ook de keuze bij motoren/auto's is nog dermate laag dat je op den duur toch uit komt bij een geschakeld voertuig. De mp3 echter vind ik goed betaalbaar in 250cc versie. Ik zou er alleen eens op willen rijden voor ik zoiets koop. Maar zou eveneens de Aprillia Mana eens willen uitproberen.

Comment

• Piaggio lanceert MP3 LT Sport

http://www.motorfreaks.nl/index.php?...t+voor+uw+stem!

Comment

• Mooi,

maar 9000 Euro voor de 400 cc versie is toch niet van de poes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                Mooi, maar 9000 Euro voor de 400 cc versie is toch niet van de poes
                Ja, zoals ik het altijd zeg : " Dat derde wieltje is veel geld waard."

Gisteren met de MP3 naar een opleidingsdag geweest. Vooral proefjes op afgesloten terrein (trage maneuvers en kijktechnieken), en een paar remtesten gedaan. En wat ik al langer wist, is nog maar eens bevestigd : dat ding rijdt zoals een 'gewone' motorfiets. De proeven gingen niet gemakkelijker of moeilijker dan met bv een CBF600, een Fazer, een CB750. Opmerkelijk : de wendbaarheid van een BMW GS1200. Dat ding draaide op een vierkante meter!!! Of lag het aan de mans stuurmanskunst? Alleen de man met de Goldwing heeft veel gezweet. Heeft de Goldwing 2 keer op zijn zij gelegd tijdens die trage oefeningetjes.
                Van Rossem (hondawinkel in Denderwindeke) was er met de nieuwe VFR1200 : wat een machine !!!

Comment

• GS 1200 is inderdaad ongelofelijk wendbaar.
                  Is en blijft 1 van de beste motoren op de markt.

goldwing is ni makkelijk bij trage manoeuvres. Voornamelijk omdat er behoorlijk wat speling op de cardan/overbrenging zit, wat in combi met het hoge gewicht behoorlijk trickie kan zijn!
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

• Deze morgen achter zo een MP3ke met een dame in een kleedje met korte mouwkes in de file. Is toch niet zo wendbaar zunne... En toch regelmatig met de voetjes op de grond, dus ofwel kon ze er niet mee rijden ofwel had ze zich beter een tweewieler gekocht...

Comment

• 9/10 da ze ni kon rijden
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Piaggio MP3 Yourban: sportief alternatief

http://www.motorfreaks.nl/index.php?...t+voor+uw+stem!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lesage Bekijk Berichten
                          Kent er iemand een adres waar je zo een mp3 kan huren voor een weekend?
                          Pm. dank
                          bij garage Ford, Herent , Brusselsesteenweg. Is een 250cc dacht ik, 400i is wel stukken beter ( mijn ervaring). Succes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                            Kantelt deze SEV in de bochten eigenlijk ?

Het ziet er mij meer een auto op 3 wielen uit.
                            Hoek tot 45° mogelijk.

Comment

• Autovideo: Piaggio MP3 Yourban :

Testrecensie door Arnold van Schepen, redacteur bij Rijtesten.nl, van de Piaggio MP3 YOURban 300 i.e.
                              Last edited by ; 11/07/2011, 17:32.

Comment

Working...
                              X