Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• flappy
    replied
    door corona zijn er al ongeveer 15 miljoen minder... en dat is nog niet gedaan.

maar wat is teveel en wie beslist daarover?

en zelfs zou men de aangroei drastisch beperken, die er zijn zijn morgen niet weg hé. Dat duurt nog decennia eer er een grote verschuiving is gerealiseerd. Nu, als er catastrofale gebeurtenissen aankomen kan die shift heel snel zijn... maar de vraag is of dat wenselijk is.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    wijze mens, enige die nu nog in de buurt komt zou rik torfs kunnen zijn, en mia doornaert

vermeersch was politiek nogal kleurloos, vandaag zou die ook een kleedje gepast krijgen

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    We willen gewoon met té veel op te korte tijd op dezelfde plaatsen zijn hé?
    We zijn gewoon met teveel. Wijlen opperfilosoof Etienne Vermeersch heeft het ook gezegd.

Leave a comment:

• Bud Wijzer
    replied
    We willen gewoon met té veel op te korte tijd op dezelfde plaatsen zijn hé?

Wederzijds respect is key inderdaad, maar zo ver te zoeken tegenwoordig vaak, jammer genoeg

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Wederzijds respect.
    In wezen is het zo simpel.
    In de praktijk aartsmoeilijk.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Overal zitten onnozelaars tussen. Wat mij vooral stoort is dat wandelaars alles ongestraft mogen, ook lekker wat gaan wandelen en lopen op de vast afgepijlde MTB-routes. Veel uitdagende en interessante tracks worden de laatste jaren één voor één 'afgepakt' van de MTB'er. Dat wordt dan ontoegankelijk natuurgebied (wat ik begrijp) of voorbehouden voor de wandelaar. Ik ken via het werk goed de boswachter van hier in de regio. Als je over die problematiek begint dan wordt hij altijd lastig, simpelweg door gebrek aan deftige argumenten.

Leave a comment:

• Tommie1
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Tof initiatief, graag nu ook eens de wandelaars die zich op MTB-routes begeven wat te gaan pesten.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11...delpaden-is-s/
    Als mensen hun plaatse eens kenden...

Hier vlakbij komt de 'fietsautostrade' voorbij. Daar mag je op wandelen, maar loop dan niet met 4 naast elkaar, en hou die hond aan een korte leiband.
    Je ziet het zo dikwijls, mensen met een hond en dan zo'n 5 m lange leiband. Daar moet je dus stapvoets voorbij omdat je geen idee hebt of die hond zijn drol lnks of rechts gaat draaien.

Nu rij ik ook wel over wandelpaden, maar daar ken ik met mijn fiets mijn plaats: ik rij een stuk trager, en als ik iemand voorbij rijd, dan zeg ik iedere keer "Dank U".

Beetje logica is niet moeilijk, maar niet iedereen is het gegeven.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Tof initiatief, graag nu ook eens de wandelaars die zich op MTB-routes begeven wat te gaan pesten.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11...delpaden-is-s/

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    In het segment gravelbike heb je intussen steeds meer uiteenlopende modellen.
    Eén subgenre is idd dit soort fietsen die eigenlijk gewoon oldskool stalen mtb's met een krom stuur zijn.

Leave a comment:

• Gixxer
    replied
    Lol, gravelbike.

Mtb met vaste voorvork en ander stuur op.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Een model dat ik niet kende eerlijk gezegd.
    Mooie, cleane fiets!

Fotootje?

Leave a comment:

• Keuk
    replied
    Gisteren mijn nieuwe gravel gaan ophalen. Felt breed 20, met stealth c36 gravel op. Moet zeggen ben aangenaam verrast. Rijdt super zacht maar toch vlot. Zo kunnen de vriendjes rusten tegen het mooie weer.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Wel leuk die configurator om wat te spelen.
    Op mijn topstone stond Cannondale ook enkel klein op de bovenbuis. Was wel lekker clean.
    8 weken las ik? Da's pal in de winter natuurlijk
    Speelt geen rol dat het pal in de winter is. Twee/drie maanden stilstaan, daar gaat ie niet stuk van.
    Liever dat dan onbekende levertijden of levertijden van een half jaar en meer soms. Blijkbaar heeft Thompson een hoop van de nieuwe Di2 Ultegra en Dura Ace aangekocht.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Wel leuk die configurator om wat te spelen.
    Op mijn topstone stond Cannondale ook enkel klein op de bovenbuis. Was wel lekker clean.
    8 weken las ik? Da's pal in de winter natuurlijk

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Mooie fiets! Al vin dik de Grammont puur visueel iets knapper.
    maar de Falcon straalt snelheid uit. En daar is ook iets voor te zeggen!
    Ik heb heel hard getwijfeld tussen de Grammont en de Falcon (Grammont is ook een pak goedkoper). Maar er stond bij de dealer een Falcon in mijn maat M en dat is toch echt wel een heel mooi frame. Full carbon stuur met geïntegreerde stuurpen heeft het ook wel wat gedaan. Enkel ook een Thompson opschrift op de bovenbuis gekozen, ik vind dat Thompson opschrift op de schuine buis veel te groot. Een beetje als Cannondale dus.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Mooie fiets! Al vin dik de Grammont puur visueel iets knapper.
    maar de Falcon straalt snelheid uit. En daar is ook iets voor te zeggen!

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Ik gok op een Thompson Falcon
    Je hebt het al gelezen.
    Inderdaad dus...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik gok op een Thompson Falcon

Leave a comment: