Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je antwoord op m'n vraag is al even onduidelijk als wat 'goed bestuur' voor Yves Leterme betekent. Maar goed, zoals ik van in 't begin hier al zei heeft iedereen z'n politieke voorkeur en is geen enkele partij dé perfecte oplossing.
Ik onthou wat je hierboven geschreven hebt (niet steeds terug kijken naar 't verleden) en ga er prat op dit topic binnen een jaartje van onder 't stof te halen of te heropenen.
Als cd&v de grote winnaar is (zoals de peilingen lijken aan te geven) post ik hier wel is effe wat er van m'n fiscale voordelen voor milieubewuste verbouwingen is overgebleven, of m'n LPG taks eindelijk is afgeschaft, of BHV dan eindelijk gesplitst is, of er 's nachts nog vliegtuigen over de rand vliegen en of ik nog evenveel voordeel haal uit 't pensioensparen (wat ik tenslotte verplicht ben te doen na 30 jaar cd&v-beleid wat pensioenen betreft). Ikben benieuwd!
er is één plaats waar je altijd gelijk krijgt: in het stemhokje zondag aanstaande!
stemmen voor de goei
Ik onthou wat je hierboven geschreven hebt (niet steeds terug kijken naar 't verleden) en ga er prat op dit topic binnen een jaartje van onder 't stof te halen of te heropenen.
Als cd&v de grote winnaar is (zoals de peilingen lijken aan te geven) post ik hier wel is effe wat er van m'n fiscale voordelen voor milieubewuste verbouwingen is overgebleven, of m'n LPG taks eindelijk is afgeschaft, of BHV dan eindelijk gesplitst is, of er 's nachts nog vliegtuigen over de rand vliegen en of ik nog evenveel voordeel haal uit 't pensioensparen (wat ik tenslotte verplicht ben te doen na 30 jaar cd&v-beleid wat pensioenen betreft). Ikben benieuwd!
Zoals verwacht zijn is de cd&v als winnaar uit de bus gekomen en zoals beloofd zal ik binnen dit & een jaar graag even terugkijken wat er van de belofte's waargemaakt is. Leterme is dan immers 1/4 in z'n ambtstermijn en rond BHV en de nachtvluchten zou er dan toch al een doorbraak moeten zijn, tenminste dat heeft hij beloofd.
Hij krijgt van mij echter wel alle kansen. Al heeft hij gisteren al toegegeven dat het zeer moeilijk onderhandelingen zullen worden om een regering te vormen waarbij een staathervorming mogelijk zal zijn. Of dit een signaal is dat dit niet zal gebeuren zal laten moeten blijken.
Hij krijgt van mij echter wel alle kansen. Al heeft hij gisteren al toegegeven dat het zeer moeilijk onderhandelingen zullen worden om een regering te vormen waarbij een staathervorming mogelijk zal zijn. Of dit een signaal is dat dit niet zal gebeuren zal laten moeten blijken.
Hoe denk je dat hij aan een 2/3 meerderheid gaat geraken?
Hoe denk je dat hij aan een 2/3 meerderheid gaat geraken?
Voor mijn part mag 'ie bij iedere partij een halve zetel gaan plukken, als 'ie er op die manier kan aangeraken.
Hij heeft voor heel Belgë geschreeuwd dat er met hem absoluut een staatshervorming komt & dat hij binnen zeer korte termijn BHV splitst. Nu neemt hij al gas terug. Tsjevenstreken?
Maar zoals ik zeg krijgt hij alle kansen van me, één jaar tijd lijkt me ruim voldoende.
Maar zoals ik zeg krijgt hij alle kansen van me, één jaar tijd lijkt me ruim voldoende.
Volgens mij had hij gezegd dat BHV binnen de maand ging worden opgelost, maar kom...
Denk er wel aan dat hij langs beide kanten aan een 2/3 meerderheid moet raken. Trouwens, alle christen-democratische drukkingsgroepen hebben al laten verstaan dat men geen tijd moet verliezen met maandenlang te onderhandelen over een eventuele staatshervorming.
Jij geeft hem 1 jaar? Ik zes maanden en daarna gaan we terug stemmen.
de kiezer heeft gesproken:
-2 judoka's in het parlement, nochtans is de landelijke ratio judoka's/burgers net iets minder;
-het zoontje van karel de klucht senator, dank u 18-jarige bakvissen;
-louis Ide senator "Wie?" zegt u, exactly
-uit alle reacties die de sossen kunnen hebben op hun afstraffing nemen ze nu juist de ene beslissing die ze niet mogen nemen: johan vdl buitensmijten en twee onbekwame wijven in de plaats zetten. Het is juist tegen die onbekwame wijven dat er gestemd werd, halloooo!
-binnen 4 jaar zit Dedecker niet meer in de politiek en is hij sowieso in de vergetelheid geraakt: one trick pony ran out of tricks
-bij de verkiezingen voor Vlaams Parlement in 2009 bestaat kartel cd&v nva niet meer omdat alle nva'ers de volgende maanden in't zak zullen worden gezet door Yves den dief
-proficiat aan alle zakkenwassers die een mandaat behaald hebben, daar rijkelijk voor betaald zullen worden maar wiens naam ik binnen zes jaar nog niet zal kennen
Volgens mij had hij gezegd dat BHV binnen de maand ging worden opgelost, maar kom...
Ik geef hem wat meer. Hij heeft als overwinningscadeau 3 bakken westvleteren gekregen en die moeten eerst uit.
Denk er wel aan dat hij langs beide kanten aan een 2/3 meerderheid moet raken. Trouwens, alle christen-democratische drukkingsgroepen hebben al laten verstaan dat men geen tijd moet verliezen met maandenlang te onderhandelen over een eventuele staatshervorming.
Wélja, dat is het hem net he. Enerzijds ziet hij nu in dat het bijzonder moeilijk gaat worden om 2/3 te kunnen halen die dan nog 'es volledig achter zijn idee staan en anderzijds zijn er die verengingen die 't allemaal niet zo goed zien zitten. Hij gaat niet anders kunnen dan warm en koud tegelijk blazen en een deel van z'n belofte's te laten vallen. Of hij gaat zeer veel tijd in die staatshervorming moeten steken en dat is koren op de molen van de oppositie. Hij zit muurvast, en 't ergste van al, had 'ie wat minder gehamerd op die staathervorming en BHV was 't allemaal niet nodig geweest.
Maar 't is uiteraard makkelijk Verhofstadt uit te schijten dat 'ie niks kan of doet zonder zelf maar één poot moeten uit te steken. Nu staat 'ie er zelf, doet 'ie het of doet 'ie het niet...
Jij geeft hem 1 jaar? Ik zes maanden en daarna gaan we terug stemmen.
Hij krijgt van mij 1 jaar, ja, dat lijkt me ruim voldoende.
-2 judoka's in het parlement, nochtans is de landelijke ratio judoka's/burgers net iets minder;
-uit alle reacties die de sossen kunnen hebben op hun afstraffing nemen ze nu juist de ene beslissing die ze niet mogen nemen: johan vdl buitensmijten en twee onbekwame wijven in de plaats zetten. Het is juist tegen die onbekwame wijven dat er gestemd werd, halloooo!
-binnen 4 jaar zit Dedecker niet meer in de politiek en is hij sowieso in de vergetelheid geraakt: one trick pony ran out of tricks
-bij de verkiezingen voor Vlaams Parlement in 2009 bestaat kartel cd&v nva niet meer omdat alle nva'ers de volgende maanden in't zak zullen worden gezet door Yves den dief
-proficiat aan alle zakkenwassers die een mandaat behaald hebben, daar rijkelijk voor betaald zullen worden maar wiens naam ik binnen zes jaar nog niet zal kennen
merci democratie
Van Dedecker ben ik nog 't meest van al geschrokken. En ergens vind ik dat nog zo slecht niet. Akkoord, er bestaan betere politici maar een stem voor dedecker is een stem minder voor 't Vlaams Behang. Ook al hebben deze laatste enkele goede punten, al hun stemmen zijn verloren door 't cordon sanitaire. De kans dat dedecker met iets goed uit de bus komt is klein maar 'ie kan dan toch nu en dan wat blokkeren, en soms is dat nodig.
Wat Jean Jaques betreft, 'tja, onbegrijpelijk.
De Sossen, 't werd tijd dat ze eruit lagen. Al die jonge wijven die de ene fout na de andere maakten. Maar VDL moest idd blijven. Slechte kapitein noem ik dat. Hij moet het schip niet verlaten, hij moet het weer op koers krijgen.
merci democratie
Ik ga grotendeels akkoord met deze analyse...
maar waarschijnlijk niet met de achterliggende gedachte.
Ik ga grotendeels akkoord met deze analyse...
maar waarschijnlijk niet met de achterliggende gedachte.
mijn achterliggende gedachte is dat de kiezer gewoon een zapper is geworden en afstemt op het hype'ke vant moment, nu ist weer oranje, straks ist weer rood, etc...
inhoud gvd, dat zoek ik al zo lang (maar ik denk dat Yves dat heeft, maar wat te doen met de cdh die niet in één regering wil met nva: daar gaan de rooms-blauwe dromen)
Comment