Mededeling

Collapse
No announcement yet.

N-VA betrapt Flor Koninckx op verkeersovertreding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    't Probleem in mijn ogen is dat Walen en Vlamingen uit mekaar gegroeid zijn. Vlamingen zijn schijnheilige rijke vlamingen voor walen en walen zijn dikke luierikken voor Vlamingen.

Komt daarbij dat er nu en dan al 'es iets oneerlijk verdeeld wordt, wat regels en wetten die de ene al meer bevoordelen dan de andere en je zit met een situatie daar de ene de andere niet kan rieken of zien.

Er is geen eenheidsgevoel meer, geen belgengevoel (op enkelinge na)...

Dat krijg je niet recht met een staatshervorming, maar ook niet met een éénmaking.

Er dienen gewoon duidelijke regels te komen, ieder landsgedeelte gelijk voor 1 wet. Zie hieronder bijvoorbeeld:
    Er is nooit eenheid geweest! Dat is net het probleem...

Maar die eenheid kan wel, maar niet op korte termijn. En dan hebben we mensen nodig die met de beste bedoelingen het land besturen...

Maar in feite wordt Europa steeds belangrijker. Dus binnen dit en 50 jaar zijn er geen Belgen meer, ook geen Fransen, Duitsers,... Maar zijn we allemaal Europeanen.
    Of dat goed of slecht is laat ik in het midden...

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Xit, hier heeft Revel een punt, vind ik...
    Tuurlijk heb ik gelijk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
      En waarom al die moeite om die 2/3 meerderheid? We zijn met 6 miljoen Vlamingen, 1 miljoen Brusselaars en slechts 3 miljoen Walen. Daar heb je die 2/3 meerderheid.
      Xit, hier heeft Revel een punt, vind ik...
      ik zie geen 2/3 meerderheid... of maken jullie de klassieke fout dat Brussel Vlaams is? Slechts 10% van de Brusselse bevolking is Vlaming en die voelt zich dan in de meeste gevallen niet echt Vlaming, maar op de eerste plaats Brusselaar. Je hebt het zelf aangegeven: de Vlaamse partijen hebben in Brussel slechts een marginale score, op basis van de stemmen zou zelfs geen enkele Vlaming in het Brusselse parlement kunnen zetelen want geen enkele partij haalt zelfs maar de kiesdrempel, maar de gegarandeerde vertegenwoordiging is daar, dus Vlaanderen heeft recht op x aantal verkozenen in Brussel... is dit eerlijk?

Ander punt: wie vraagt absoluut om een staatshervorming? cd&v-nva, vb en ldd. Samen goed voor ongeveer 60% van de Vlaamse stemmen. 60% van 6 miljoen is 3.600.000, wat dus neerkomt op 36% van de Belgen want laten we duidelijk zijn, het ging over NATIONALE verkiezingen. Dus 36% van de Belgen wil zijn willetje opdringen aan 64% andere Belgen... is dit eerlijk?

Trouwens, hoe kan je zeker zijn dat alle mensen die voor die partijen hebben gestemd, dat hebben gedaan omwille van een staatshervorming.
      Velen hebben cd&v gestemd om paars af te straffen, niet omdat ze een staatshervorming willen.
      Velen hebben vb gestemd omdat ze tegen de vreemdelingen zijn, niet omdat ze een staatshervorming willen.
      Velen hebben op ldd gesteld omdat... tja, waarom eigenlijk? Trek die vent andere kleren aan en je kan geen verschil meer zien met de eerste de beste clochard hier in Brussel.
      Last edited by ; 14/06/2007, 08:43.

Comment

• Ik vind het ook stuitend dat om aan de grondwet te voldoen (dus de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde) de Walen nog extra compensaties zoudne moeten krijgen!! Er zou eigenlijk eens één zot een proces aanspannen tegen de Waalse partijen. Niet dat ze kijken naar vonissen van rechters, want anders moest BHV al gesplitst zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
          Ik vind het ook stuitend dat om aan de grondwet te voldoen (dus de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde) de Walen nog extra compensaties zoudne moeten krijgen!!
          Het voorstel van de Pavia-groep zou de ideale oplossing zijn volgens mij:

Meer uitleg op hun website:

BTW: voor iemand die zegt geen VB-stemmer te zijn, bestaat 99% van je posts hier nochtans uit VB- en NVA-praat (en je bent zeker niet de enige). Kennen jullie iets van de politieke standpunten van andere partijen of nemen jullie gewoon de populistische slogans over?
          Last edited by ; 14/06/2007, 09:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
            BTW: voor iemand die zegt geen VB-stemmer te zijn, bestaat 99% van je posts hier nochtans uit VB- en NVA-praat (en je bent zeker niet de enige). Kennen jullie iets van de politieke standpunten van andere partijen of nemen jullie gewoon de populistische slogans over?
            Nee, xit, hier ga je erover vind ik en zit je compleet verkeerd. Lees de posts van Hayes nog maar 'es goed na.

Hij schrijft nergens zaken als 'walen zijn idioten', 'walen zijn luierikken', 'walen zijn profiteurs'...dát is vlaams-behang-praat.

Wat doet Hayes wél?
            • Hij merkt op dat m'n op 20km van zijn deur, in een Vlaamse badstad, nabij 't hartje van West-Vlaanderen hem eerst aanspreken in 't Frans. Alsof er daar nog amper Vlamingen rondlopen.
            • Hij stelt vast dat er in BHV iets gebeurd dat indruist tegen onze grondwet. Een wet waar zowel Walen als Vlamingen zich aanhouden. We moeten ons als Vlamingen aan de regeltjes houden en de België=één gedachte promoten maar de Walen weigeren wél pertinent én al 10 jaar gewoon de wet toe te passen. Wie is er hier extreem in gedachtengoed? Wij die eerlijk willen wezen of de Walen die extreem vasthouden aan hun idee, zelfs nadat een rechter dat bevolen heeft?!
            • Ondanks alle pogingen de Franstaligen in de Brusselse rand (Dilbeek, Asse-Zellik, Grimbergen, Meise...) weigeren Nederlands te praten bij dagdagelijkse zaken als winkelen? Op sommige plaatsen zelfs een meerderheid beginnen vormen en zich daardoor gesterkt voelen om BHV zeker niet te splitsen?
            • Waarom mijn 2 dochters reeds van in 't derde kleuterklasje hun eerste woordjes Frans moeten leren. Terwijl m'n in Wallonië standvastig weigert degelijke lessen Nederlands te geven? Er zijn ambtenaren in Brussel xit, jij kent ongetwijfeld ook voorbeelden, die een premie opstrijken om Nederlands te gaan leren, maar nadien geen letter Nederlands meer spreken tegen collega's.

Het zijn enkele voorbeelden van de zovele die de kleine man in de straat ziet. Dat is GEEN VB of NVA-praat. Dat is iets wat je dagdagelijks meemaakt. Wij worden verplicht sollidair te zijn met een bevolkingsgroep die nog steeds té hard hun eisen blijven doorduwen. Wie deed er weeral water bij de wijn?

Comment

• edit.

Comment

Wat doet Hayes wél?
                • Hij merkt op dat m'n op 20km van zijn deur, in een Vlaamse badstad, nabij 't hartje van West-Vlaanderen hem eerst aanspreken in 't Frans. Alsof er daar nog amper Vlamingen rondlopen.
                • Hij stelt vast dat er in BHV iets gebeurd dat indruist tegen onze grondwet. Een wet waar zowel Walen als Vlamingen zich aanhouden. We moeten ons als Vlamingen aan de regeltjes houden en de België=één gedachte promoten maar de Walen weigeren wél pertinent én al 10 jaar gewoon de wet toe te passen. Wie is er hier extreem in gedachtengoed? Wij die eerlijk willen wezen of de Walen die extreem vasthouden aan hun idee, zelfs nadat een rechter dat bevolen heeft?!
                • Ondanks alle pogingen de Franstaligen in de Brusselse rand (Dilbeek, Asse-Zellik, Grimbergen, Meise...) weigeren Nederlands te praten bij dagdagelijkse zaken als winkelen? Op sommige plaatsen zelfs een meerderheid beginnen vormen en zich daardoor gesterkt voelen om BHV zeker niet te splitsen?
                • Waarom mijn 2 dochters reeds van in 't derde kleuterklasje hun eerste woordjes Frans moeten leren. Terwijl m'n in Wallonië standvastig weigert degelijke lessen Nederlands te geven? Er zijn ambtenaren in Brussel xit, jij kent ongetwijfeld ook voorbeelden, die een premie opstrijken om Nederlands te gaan leren, maar nadien geen letter Nederlands meer spreken tegen collega's.
                1. Op dat punt had ik Hayes al gelijk gegeven als je even terug leest.
                2. Zie mijn post i.v.m. de Pavia-groep.
                3. Als het gaat over het taalgebruik in openbare aangelegenheden, heb je gelijk. Sommigen willen echter zover gaan mensen te gaan opleggen welke taal ze bij hen thuis spreken en onder elkaar. Vreemd genoeg zie ik niet dezelfde heftige reacties als het gaat over Turken en Marokkanen die geen woord Nederlands kennen en die zelfs overal winkels opstarten waar je als Belg zelfs niet welkom bent. Ook heeft blijkbaar niemand problemen met de vele Vlaamse stinkerds die een Thaïse hoer importeren en daar op de Meir mee flaneren en er Engels mee praten.
                4. Fout. In Wallonië worden er steeds meer "classes d'immersion" opgericht. Kinderen ondergaan een waar taalbad en volgen lessen in het Nederlands. 'k Zie het nog niet gebeuren in Vlaanderen. Waar er problemen zijn, is dat omdat men geen Vlamingen vindt die bereid zijn lessen Nederlands te gaan geven. Wie is er dan verkeerd bezig? En die ambetantenaren vindt men langs beide kanten. Ik krijg dagelijks nota's van hoge Nederlandstalige ambetantenaren die dienen te worden vertaald naar het Frans omdat ze het zelf niet kunnen... en dan zwijg ik nog over hun kennis van het Nederlands (en ja ook zij hebben een taalpremie en zijn zogezegd tweetalig).
                Last edited by ; 14/06/2007, 10:40.

Comment

• Vlaams Belang zal ik nooit stemmen.Omdat ze veel meer niet zeggen dan wél zeggen... als je me bgrijpt.
                  Er zijn zeker dingen die zowel NVA als Vlaams Belang zeggen ivm "de Vlaamse zaak" waar ik akkoord mee ben. Maar zoals al gezegd, zijn ze op zowat alle andere punten veel té conservatief naar mijn goesting.

Ik wil hier gerust zeggen dat ik vroeger altijd Volksunie stemde, Vlaams en centrum-links. Dat was mijn partij. Sedert hun einde, ben ik een beetje politiek thuisloos...

Als je wil weten hoeveel ik (zwart) verdien of hoeveel keer per week ik van bil ga... dat vertel ik niet

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                  4. Fout. In Wallonië worden er steeds meer "classes d'immersion" opgericht. Kinderen ondergaan een waar taalbad en volgen lessen in het Nederlands. 'k Zie het nog niet gebeuren in Vlaanderen. Waar er problemen zijn, is dat omdat men geen Vlamingen vindt die bereid zijn lessen Nederlands te gaan geven. Wie is er dan verkeerd bezig? En die ambetantenaren vindt men langs beide kanten. Ik krijg dagelijks nota's van hoge Nederlandstalige ambetantenaren die dienen te worden vertaald naar het Frans omdat ze het zelf niet kunnen... en dan zwijg ik nog over hun kennis van het Nederlands (en ja ook zij hebben een taalpremie en zijn zogezegd tweetalig).
                  Het is bv ok stuitend dat zelfs Franstalige magistraten in Brussel gewoon keer op keer niet slagen voor examens Nederlands... Is volgens mij gewoon onwil.
                  Last edited by ; 14/06/2007, 10:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                    Als je wil weten hoeveel ik (zwart) verdien of hoeveel keer per week ik van bil ga... dat vertel ik niet
                    Doeme.

Comment

3. Als het gaat over het taalgebruik in openbare aangelegenheden, heb je gelijk. Sommigen willen echter zover gaan mensen te gaan opleggen welke taal ze bij hen thuis spreken en onder elkaar. Vreemd genoeg zie ik niet dezelfde heftige reacties als het gaat over Turken en Marokkanen die geen woord Nederlands kennen en die zelfs overal winkels opstarten waar je als Belg zelfs niet welkom bent. Ook heeft blijkbaar niemand problemen met de vele Vlaamse stinkerds die een Thaïse hoer importeren en daar op de Meir mee flaneren en er Engels mee praten.

3. Komaan Xit, je weet heus wel beter dan dat. Welke taal ze bij hun thuis spreken daar heb ik, en heel veel vlamingen met mij mee, geen enkel probleem mee. Iedereen doet thuis wat hij wel (misschien zijn dat VB-uitspraken maar dat is niet wat ik vind!) maar eens de openbare plaatsen binnen wordt er Nederlands gesproken. Punt uit.

Verder is het niet correct wat je schrijft. Ook Marrokanen en Turken moeten hun taalgebruik aanpassen. Ze kunnen trouwens niet anders, weinig winkeliers spreken Arabisch. Thuis doen ze wat ze willen, al spreken ze chinees onder mekaar.

En je weet ook best dat er een heuse weerstand is tegen het her en der openen van nachtwinkels. Maar terug, géén enkel probleem wanneer men mij aanspreekt in 't Nederlands. Die mensen mogen ook hun brood verdienen.

4. Komaan, geen Vlamingen die lessen willen gaan geven. Er zijn genoeg Walen die tweetalig zijn én perfect ondericht kunnen geven. Of moet ik 3x per week van Gent naar Luxemburg rijden om Nederlands te gaan geven. Dat is géén argument Xit. De lerares Frans van m'n dochter is toch ook geen Waalse?!

En dat van een 'taalbad'. Wat maakt het uit op welke manier er Frans gegeven wordt? Of je nu 10 jaar enkele uren per week geeft, of onmiddellijk een taalbad, 't eindresultaat is dat ze 't spreken, meer niet!

En die taalbaden zijn inderdaad een goede oplossing. Maar waarom wordt dat al geen 10 jaar gedaan?!

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Vlaams Belang zal ik nooit stemmen.Omdat ze veel meer niet zeggen dan wél zeggen... als je me bgrijpt.
                      Er zijn zeker dingen die zowel NVA als Vlaams Belang zeggen ivm "de Vlaamse zaak" waar ik akkoord mee ben. Maar zoals al gezegd, zijn ze op zowat alle andere punten veel té conservatief naar mijn goesting.

Ik wil hier gerust zeggen dat ik vroeger altijd Volksunie stemde, Vlaams en centrum-links. Dat was mijn partij. Sedert hun einde, ben ik een beetje politiek thuisloos...

Beetje zelfde als hier lijkt me.

Comment

• Een algemeen vraagje nog, Xit.

Wat vind je van het idee om overheidsgelden eerlijk te verdelen naar het aantal inwoners? 60% voor Vlaanderen, 10% voor BXL en 30% voor Wallonië. Goed systeem of niet?

Comment

Iedereen doet thuis wat hij wel maar eens de openbare plaatsen binnen wordt er Nederlands gesproken. Punt uit.
                          Wacht even... Dus jij zegt dat als ik bv. met mijn vrouw in de Fnac in de Veldstraat rondloop en we zijn met elkaar aan het praten over welke van de twee televisies die ons interesseren we gaan nemen, we dat verplicht in het Nederlands moeten doen?

En je weet ook best dat er een heuse weerstand is tegen het her en der openen van nachtwinkels. Maar terug, géén enkel probleem wanneer men mij aanspreekt in 't Nederlands. Die mensen mogen ook hun brood verdienen.
                          Ik heb helemaal niet gesproken over nachtwinkels. Ik dacht dat je Brussel een beetje kende? Wel dan... in de buurt van mijn schoonouders (net als overal in Brussel) springen de Arabische winkels als paddestoelen uit de grond (kappers, bakkers, wasserettes, zelfs kleine supermarkten). In meer dan 90% van die winkels wordt je als Belg helemaal niet aangesproken. Niet in het Nederlands en zelfs niet in het Frans. Berichten aan de klanten in de meeste van die winkels zijn in 1 taal: Arabisch.

Er zijn genoeg Walen die tweetalig zijn én perfect ondericht kunnen geven. Of moet ik 3x per week van Gent naar Luxemburg rijden om Nederlands te gaan geven. Dat is géén argument Xit. De lerares Frans van m'n dochter is toch ook geen Waalse?!
                          Dat is nu net het probleem! Die lerares Frans van je dochter denkt dat ze Frans kan. Alsof een Vlaamse lerares die hoogstens een regentaatsopleiding heeft gevolgd voldoende Frans kent om het aan te leren aan anderen. Ik ben licentiaat vertaler en moet nog dingen opzoeken en mijn uitspraak is verre van perfect.
                          In het Franstalige onderwijs is het principe eenvoudig: Nederlands wordt gegeven door een Nederlandstalige (in de praktijk gebeurt dit niet altijd, maar enkel en alleen om de reden die ik eerder al aanhaalde).

Comment

Een algemeen vraagje nog, Xit.

Wat vind je van het idee om overheidsgelden eerlijk te verdelen naar het aantal inwoners? 60% voor Vlaanderen, 10% voor BXL en 30% voor Wallonië. Goed systeem of niet?
                            Wat denk jij ervan om het aantal Brusselse ministers en parlementsleden eerlijk te verdelen? 100% Franstaligen en 0% Nederlandstaligen?

Belachelijk?

Comment

Wacht even... Dus jij zegt dat als ik bv. met mijn vrouw in de Fnac in de Veldstraat rondloop en we zijn met elkaar aan het praten over welke van de twee televisies die ons interesseren we gaan nemen, we dat verplicht in het Nederlands moeten doen?
                              Neen, dat interpreteer je verkeerdelijk. Ik zeg dat wanneer jij met je vrouw die winkel binnenstapt én in het Nederlands moet aangesproken worden door de verkoop(st)er én jij de moeite moet doen om Nederlands te spreken.
                              Akkoord, de veldstraat is op de keper beschouwd een openbare plaats, maar dat was niet wat ik bedoelde.

Ik heb helemaal niet gesproken over nachtwinkels. Ik dacht dat je Brussel een beetje kende? Wel dan... in de buurt van mijn schoonouders (net als overal in Brussel) springen de Arabische winkels als paddestoelen uit de grond (kappers, bakkers, wasserettes, zelfs kleine supermarkten). In meer dan 90% van die winkels wordt je als Belg helemaal niet aangesproken. Niet in het Nederlands en zelfs niet in het Frans. Berichten aan de klanten in de meeste van die winkels zijn in 1 taal: Arabisch.
                              Zelfs in de rand rond brussel is het al zover aan het komen. Zellik en Groot-Bijgaarden bijvoorbeeld. Sint Agatha Bergem ook. Het is dus helemaal niet zo dat daar 'niet wordt naar omgekeken'. Voor mijn part zelfde regels, Nederlands.

Dat is nu net het probleem! Die lerares Frans van je dochter denkt dat ze Frans kan. Alsof een Vlaamse lerares die hoogstens een regentaatsopleiding heeft gevolgd voldoende Frans kent om het aan te leren aan anderen. Ik ben licentiaat vertaler en moet nog dingen opzoeken en mijn uitspraak is verre van perfect.
                              In het Franstalige onderwijs is het principe eenvoudig: Nederlands wordt gegeven door een Nederlandstalige (in de praktijk gebeurt dit niet altijd, maar enkel en alleen om de reden die ik eerder al aanhaalde).
                              Tgohja, zo creëer je inderdaad situaties waarbij er geen lesgevers meer gevonden worden. Misschien is het interessant de vraag te stellen of het de bedoeling is dat m'n Frans spreekt zoals een geboren Parisien of dat men zich verstaanbaar kan maken en een notities kan neerpennen.

Net 't zelfde met 't Nederlands. Voor mij is het voldoende dat m'n mij in 't Nederlands aanspreekt, dat mag zelfs gebrekkig Nederlands zijn. Maar de moeite is al veel. En kijk naar Hayes z'n verhaal, zelfs dat weigeren velen!

Comment

Wat denk jij ervan om het aantal Brusselse ministers en parlementsleden eerlijk te verdelen? 100% Franstaligen en 0% Nederlandstaligen?

Belachelijk?
                                1. Je antwoordt niet op de vraag.
                                2. Als dat een voorwaarde is voor alle transfers eerlijk te laten verlopen, geen probleem. En trouwens, 't scheelt niet veel maar 100% frans is het nog nét niet.

Comment

Neen, dat interpreteer je verkeerdelijk. Ik zeg dat wanneer jij met je vrouw die winkel binnenstapt én in het Nederlands moet aangesproken worden door de verkoop(st)er én jij de moeite moet doen om Nederlands te spreken.
                                  Akkoord, de veldstraat is op de keper beschouwd een openbare plaats, maar dat was niet wat ik bedoelde.
                                  Dan zijn we akkoord.

Zelfs in de rand rond brussel is het al zover aan het komen. Zellik en Groot-Bijgaarden bijvoorbeeld. Sint Agatha Bergem ook. Het is dus helemaal niet zo dat daar 'niet wordt naar omgekeken'. Voor mijn part zelfde regels, Nederlands.
                                  Ja, maar nogmaals: ik hoor niet dezelfde heftige en haatdragende reacties als in het geval van Franstaligen. Is het omdat men schrik heeft van de allochtonen en niet van Franstaligen?

Misschien is het interessant de vraag te stellen of het de bedoeling is dat m'n Frans spreekt zoals een geboren Parisien of dat men zich verstaanbaar kan maken en een notities kan neerpennen.

Net 't zelfde met 't Nederlands. Voor mij is het voldoende dat m'n mij in 't Nederlands aanspreekt, dat mag zelfs gebrekkig Nederlands zijn. Maar de moeite is al veel.
                                  Vreemd, dan ben jij echt wel een uitzondering want mijn ervaring is net andersom.
                                  Als een Franstalige "de" en "het" verwisselt bij een zelfstandig naamwoord in een zin zijn de meeste Vlamingen er al mee aan het lachen en zeggen ze dat hij geen Nederlands kan. Als een Nederlandstalige in zijn beste Frans zegt "vous suivre le feuille blanche" (waar gebeurd verhaal) om eigenlijk te zeggen dat je de zwarte pijltjes moet volgen die afgedrukt zijn op de witte bladzijden en aan de muren gekleefd zijn om het lokaal te vinden dat je zoekt, zegt een Franstalige beleefd bedankt en vervolgt zijn weg.

Comment

't scheelt niet veel maar 100% frans is het nog nét niet.
                                    Neen, maar geen enkele Vlaamse partij haalt de kiesdrempel in Brussel, dus normaliter hebben ze geen recht op verkozenen.

Comment

ik zie geen 2/3 meerderheid... of maken jullie de klassieke fout dat Brussel Vlaams is? Slechts 10% van de Brusselse bevolking is Vlaming en die voelt zich dan in de meeste gevallen niet echt Vlaming, maar op de eerste plaats Brusselaar. Je hebt het zelf aangegeven: de Vlaamse partijen hebben in Brussel slechts een marginale score, op basis van de stemmen zou zelfs geen enkele Vlaming in het Brusselse parlement kunnen zetelen want geen enkele partij haalt zelfs maar de kiesdrempel, maar de gegarandeerde vertegenwoordiging is daar, dus Vlaanderen heeft recht op x aantal verkozenen in Brussel... is dit eerlijk?
                                      De Franstaligen zijn oververtegenwoordigd op nationaal niveau, volgens mij was dit de compensatie er van maar ik kan me daar in vergissen.

Ander punt: wie vraagt absoluut om een staatshervorming? cd&v-nva, vb en ldd. Samen goed voor ongeveer 60% van de Vlaamse stemmen. 60% van 6 miljoen is 3.600.000, wat dus neerkomt op 36% van de Belgen want laten we duidelijk zijn, het ging over NATIONALE verkiezingen. Dus 36% van de Belgen wil zijn willetje opdringen aan 64% andere Belgen... is dit eerlijk?
                                      Ook SP-A en VLD vragen om een staatshervorming.

Trouwens, hoe kan je zeker zijn dat alle mensen die voor die partijen hebben gestemd, dat hebben gedaan omwille van een staatshervorming.
                                      Velen hebben cd&v gestemd om paars af te straffen, niet omdat ze een staatshervorming willen.
                                      Velen hebben vb gestemd omdat ze tegen de vreemdelingen zijn, niet omdat ze een staatshervorming willen.
                                      Velen hebben op ldd gesteld omdat... tja, waarom eigenlijk? Trek die vent andere kleren aan en je kan geen verschil meer zien met de eerste de beste clochard hier in Brussel.
                                      Zo kan je elk partijstandpunt natuurlijk in een hoekje duwen. Moest men echt zo gekant zijn tegen een staatshervorming dan was een partij als de BUB al lang verkozen geraakt. De realiteit lijkt mij echter te zijn dat niemand wakkerligt van een staatshervorming en dat degenen die er wel wakker van liggen eerder pro dan contra zijn in Vlaanderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                        De Franstaligen zijn oververtegenwoordigd op nationaal niveau, volgens mij was dit de compensatie er van maar ik kan me daar in vergissen.
                                        De kamer bestaat uit 88 Nederlandstaligen en 62 Franstaligen.
                                        De senaat heeft een verdeling 25-15 (rechtstreeks verkozenen).
                                        Hoezo oververtegenwoordigd?

Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                        Ook SP-A en VLD vragen om een staatshervorming.
                                        Niet prioritair en zij hebben er, in tegenstelling tot die andere partijen, geen campagnepunt van gemaakt.

Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                        De realiteit lijkt mij echter te zijn dat niemand wakker ligt van een staatshervorming en dat degenen die er wel wakker van liggen eerder pro dan contra zijn in Vlaanderen.
                                        Bedankt dat je het zelf zegt.
                                        Feit is dat een staatshervorming de natte droom is van een paar machtsgeile politici en dat deze hun ideeën opdringen aan de bevolking. De man in de straat heeft echt wel andere prioriteiten dan een verdeling van bevoegheden tussen politici.
                                        Last edited by ; 14/06/2007, 13:23.

Comment

De kamer bestaat uit 88 Nederlandstaligen en 62 Franstaligen.
                                          De senaat heeft een verdeling 25-15 (rechtstreeks verkozenen).
                                          Hoezo oververtegenwoordigd?

Bedankt dat je het zelf zegt.
                                          Feit is dat een staatshervorming de natte droom is van een paar machtsgeile politici en dat deze hun ideeën opdringen aan de bevolking. De man in de straat heeft echt wel andere prioriteiten dan een verdeling van bevoegheden tussen politici.
                                          Als de verhouding tss Vlamingen en Walen 60-30% is dan zou het 88 en 44 en 25 en 12/13 moeten zijn...

Staatshervorming gaat echt over meer dan postjes verdelen hoor. Vlaanderen en Wallonië zijn op bepaalde vlakken zooo verschillend dat 1 nationaal beleid dikwijls zinloos is.

Comment

Working...
                                          X