Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Praktisch rijexamen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik doe het ook altijd met een handrem omdat het gelijk duizend keer makkelijker is, maar mijn vriendin lacht mij daar ook altijd mee uit
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten

2.000km, dan ben je niet klaar voor je rijbewijs!
      Daarvoor moet je minstens 10.000km gereden hebben, om te weten hoe je moet reageren in verscheidene situaties.

Waarom is een particulier minder goed? Als je als particulier het verkeersreglement eens grondig gelezen hebt (of het zo al kent) dan kan je perfect iemand begeleiden!

Maar inderdaad, die van de rijschool kennen wel de trucjes...
      Ondanks mijn 2.00km was ik er toch door van de eerste keer en zoals hier al gezegd is geweest, daarna leer je pas echt rijden.

Ik ken niet direct een particulier die nog rijdt zoals ik dat aangeleerd heb bij de rijschool. Ik rijd nu ook al anders, wat ook logisch is maar op je rijexamen moest het blijkbaar toch zoals die van de rijschool het mij aanleerden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
        Dan rijdt gij als een vrouw
        Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
        En hoe doe jij het dan wel, wijsneus?

Uw koppeling naar de filistijnen rijden door 'm heel de tijd te laten slippen, of wat?
        Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
        ik doe het ook altijd met een handrem omdat het gelijk duizend keer makkelijker is, maar mijn vriendin lacht mij daar ook altijd mee uit
        ik trek ook altijd mijn handrem, ik heb geen zin om de hele tijd met mijn poot op de rem te zitten duwen.
        ik erger mij daar trouwens mateloos aan, als het donker is op uw rem blijven duwen als het niet nodig is.
        Ge zou vantijd zelfs ne zonnebril moeten opzetten

Comment

Mag dit op het praktisch examen? Op een helling vertrekken met je handrem ipv zonder? Ohja, sinds donderdag heb ik mijn theoretisch examen. Nu nog veel oefenen deze 3 maanden. Moet er op het praktisch examen ook met je hoofd gedraaid gekeken worden om te kijken of er geen fietsers zijn? Want dit lukt me echt niet, ik kan met niet voorstellen dat dat veilig is, omdat je dan toch even niet ziet wat er voor je gebeurt. Wel kijk ik steeds in mijn spiegel of er geen fietsers zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
            Mag dit op het praktisch examen? Op een helling vertrekken met je handrem ipv zonder?
            jep, dat mag

Moet er op het praktisch examen ook met je hoofd gedraaid gekeken worden om te kijken of er geen fietsers zijn? Want dit lukt me echt niet, ik kan met niet voorstellen dat dat veilig is, omdat je dan toch even niet ziet wat er voor je gebeurt.
            volledig akkoord maar je doet het beter wél
            1994 Mercedes SL320
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
              volledig akkoord maar je doet het beter wél
              Wordt dus nog veel oefenen

Comment

gewoon een halve seconde over uw schouder kijken is al genoeg ...
                ik vind het ook stom, ze zeiden mij dat pas 's ochtends, ongeveer 1 uur voordat ik mijn examen moest doen ... ik keek gewoon op voorhand al in mijn spiegels en dan draaide ik mijn hoofd eventjes zonder echt te weten naar waar ik keek

't is zoals je zegt zeer gevaarlijk om ergens anders tegen te rijden
                en als ik eerlijk mag zijn .. 't is ook aan de fietsers om op te letten he
                1994 Mercedes SL320
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                  ik trek ook altijd mijn handrem, ik heb geen zin om de hele tijd met mijn poot op de rem te zitten duwen.
                  ik erger mij daar trouwens mateloos aan, als het donker is op uw rem blijven duwen als het niet nodig is.
                  Ge zou vantijd zelfs ne zonnebril moeten opzetten
                  Even lui zoals ik.

@ vw-driver: op het rijexamen rij je normaal echt op uw gemak. Maar het is zeer gemakkelijk hoor. Gewoon al van ver goed rond u kijken en uw achteruitkijk spiegel en zijspiegel checken en dan even naar rechts kijken. Zo'n vlugge draai. Zolang hij maar ziet dat je kijkt en moeite doet

Comment

Ik heb het in mijn tijd ook met handrem aangeleerd via de rijschool.
                    Op het examen ook zou gedaan en dat was geen probleem. En ik doe het nog altijd zo.

Is wel al 12 jaargeleden natuurlijk

Comment

ik mocht dat 12jaar geleden niet met de handrem doen.
                      ik mocht enkel de rem en de koppeling gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                        ik mocht dat 12jaar geleden niet met de handrem doen.
                        ik mocht enkel de rem en de koppeling gebruiken
                        Da's ook geen probleem, dan laat ge de koppeling opkomen tot ge ze voelt 'pakken', dan uw rem lossen en gas bijgeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                          Da's ook geen probleem, dan laat ge de koppeling opkomen tot ge ze voelt 'pakken', dan uw rem lossen en gas bijgeven.
                          Inderdaad, of als je heel vlug bent gewoon rem lossen, koppeling laten komen en dan gas induwen, en zo laat je de koppeling bijna niet slippen en zo min mogelijk hangen. Handrem kan ik bijna alleen door hem in boven de 2000rpm te houden dan, zonder lukt veel beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                            Weet ik wel hoor. ik heb ondertussen al 12jaar men rijbewijs zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                              Weet ik wel hoor. ik heb ondertussen al 12jaar m'n rijbewijs zitten.
                              Ik had dat niet gezet in functie van die "ouwe" rotten hier maar meer om de mensen die hun rijexamen nog moeten afleggen wat kneepjes bij te brengen over de verschillende manieren van bergop vertrekken.

Comment

Kheb vandaag mijn praktisch examen afgelegd. En ik moest dit niet eens doen, op een bergop vertrekken .
                                Wel 2 fouten gemaakt: ze stuurde mij in een straat waar ik een bord zag "uitgezonderd plaatselijk verkeer"... ik dacht: die gaat mij hier niet liggen hebben, dus ik draai rechtsaf, terwijl ik dat deed zag ik dat het verbod alleen was voor > 5 ton .
                                Mijn tweede fout was dat ik een bord bebouwde kom niet gezien had.. 100 meter verder was het op de baan geschilderd, en dan vertraagde ik pas. Maar uiteindelijk: ik ben geslaagd

Comment

Gefeliciteerd.

Oorspronkelijk geplaatst door PieterK Bekijk Berichten
                                  Kheb vandaag mijn praktisch examen afgelegd. En ik moest dit niet eens doen, op een bergop vertrekken .
                                  Wel 2 fouten gemaakt: ze stuurde mij in een straat waar ik een bord zag "uitgezonderd plaatselijk verkeer"... ik dacht: die gaat mij hier niet liggen hebben, dus ik draai rechtsaf, terwijl ik dat deed zag ik dat het verbod alleen was voor > 5 ton .
                                  Mijn tweede fout was dat ik een bord bebouwde kom niet gezien had.. 100 meter verder was het op de baan geschilderd, en dan vertraagde ik pas. Maar uiteindelijk: ik ben geslaagd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PieterK Bekijk Berichten
                                    Laat me raden, met de rijschool?

Met alle respect, maar als je dergelijke toeren uithaalt kan je niet rijden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                      Laat me raden, met de rijschool?

Met alle respect, maar als je dergelijke toeren uithaalt kan je niet rijden!
                                      Er zijn er nochtans toch velen die al een tijd hun rijbewijs hebben ook nog van die fouten maken.

In een enkelrichtingstraat rijden, te snel...Ik kan ze niet op 1 hand tellen hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                                        Er zijn er nochtans toch velen die al een tijd hun rijbewijs hebben ook nog van die fouten maken.

In een enkelrichtingstraat rijden, te snel...Ik kan ze niet op 1 hand tellen hoor
                                        Dat weet ik ook, jammergenoeg...

Ik ben nog nooit verkeerd in een enkelrichtigstraat gereden, nog nooit!

2 zware fouten op je rijexamen en nog slagen?
                                        Waarom is dat examen er dan? Dan kunnen ze die bewijzen evengoed uitdelen!

Weer maar eens een teken van het incorrecte systeem!

Comment

Op welke manier dan ook behaald, gefeliciteerd!

Comment

Working...
                                          X