Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Proefrit met Z platen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Eigenlijk is er nog niks veranderd, hè. Zoals ik vroeger al schreef :
    1. Proefrittenplaat : handen af !
    2. Handelaarsplaat : als je auto in herstelling staat, is 't toegestaan.
    Laat dat een waarschuwing zijn.

(ook voor mezelf, want ik neem ook een auto met Z-platen mee als m'n auto gewoon in de parking staat en niet wordt hersteld op dat moment ... en ik bezondig me daar dus ook aan oneigenlijk gebruik van die handelaarsplaat)

Comment

Ga je dat nu laten of durf je volgende keer weer een wagen met Z plaatjes mee te pakken?
      American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
        Neen. Verboden. Laat U niet vangen jij mag geen testrit doen met een wagen met daarop een ZZ-plaat.
        Een ZZ-plaat dient enkel voor een testrit door de constructeur(VW, Opel, maar ook ombouwers van voertuigen,..) of een van zijn medewerkers . Alsook voor handelaars (dit heeft enkel betrekking tot de handelaar in natuurlijke persoon zelve en nog een paar andere direct aan de handelaar verbonden(moet ik even nakijken))dewelke een testrit met een voertuig doet. In het testvoertuig mag niets (geen moer!!) vervoerd worden.
        Blijkbaar is er voor D'Ieteren een uitzondering gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
          Ga je dat nu laten of durf je volgende keer weer een wagen met Z plaatjes mee te pakken?
          Neen, ik ga 't niet laten. Ik ben me daar al veel langer dan vandaag van bewust, en deed 't vroeger ook al. 't Is een vorm van risico-aanvaarding, zeg maar, net zoals 't een grote mate van risico-aanvaarding is om met je eigen auto op circuit te gaan rijden (Zolder b.v.), alwaar je niét verzekerd bent, noch in B.A., noch in omnium. En dat doe ik ook, occasioneel, maar ik doe het.

Overigens moet er naar mijn mening een onderscheid worden gemaakt tussen het "mogen", en het "kunnen". Ik vind het niet kunnen om onverzekerd de openbare weg op te gaan, en dat zou ik ook nooit doen. Met een testauto onder ZZ-platen de weg op gaan, is niet onverzekerd rondrijden, maar wel wettelijk verboden.

Voor mij wil dat zeggen dat ik in dat laatste geval enkel m'n eigen portemonnaie in gevaar breng, en dergelijke risico's neem ik (soms). Als ik ook anderen in gevaar breng of kan brengen door onverzekerd op weg te gaan, dan vertrek ik gewoon niet.
          Last edited by ; 14/02/2007, 18:44.

Comment

als je zelf een autoverzekering hebt afgesloten, of je bent gekend als gebruikelijke bestuurder, rijd je toch nooit onverzekerd rond?

Comment

Daarmee dat ik 't proefrijden van auto's onder Z-plaat niet nalaat. Blijft natuurlijk de schade aan het voertuig : als de omnium-verzekeraar weigert tussen te komen, en de schade verhaalt op jou... begin maar aan de procedure.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                [/color]
                Dat heb ik hier vroeger ook al 'es in 't lang en 't breed neergeschreven (over dat schadegeval dat ik toen behartigde), en hierboven opnieuw. Maar daarmee is de kous niet af, zie m'n vorige post.

Trouwens...

....
                Ik ga U hieromtrent nog een deftig antwoord posten maar heb daar nu geen tijd voor.
                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Ik ga U hieromtrent nog een deftig antwoord posten maar heb daar nu geen tijd voor.
                  Okay !

Comment

Proefritten

Rechthebbenden op een profrittenplaat en het gebruik ervan.

Zowel de personen die een proefrittenplaat kunnen bekomen als het gebruik ervan zijn strikt beperkt.
                    Volgende personen kunnen één of meerdere proefritenplaten bekomen voor de voertuigen die zij gebruiken in het kader van hun beroepsactiviteit, de personen die in het handelaarsregister zijn ingeschreven als;

-Constructeur of bouwer van motorvoertuigen of aanhangwagens en hun door de Dienst van het Wegverkeer eerkende mandatarissen.
                    Toegelaten gebruik van de voertuigen:
                    1. na montage of herstelling om ze af te stellen of om hun goede werking na te gaan.
                    2. voor demonstratie (proefrit met klant(klant rijdt niet zelf), tentoonstelling, wedstrijd).
                    3. voor hun overbrenging naar een plaats van inscheping of van aankoop of van de plaats van hun ontscheping of van aankoop naar hun inrichtingen.
                    4. voor hun afstand.
                    5. om ze voor te rijden bij erkende instellingen voor autokeuring.
                    6. om ze voor te rijden voor proefnemingen, te verrichten in het kader van de goedkeuring evenals tijdens deze proefneming.
                    -koetswerkmaker of hersteller van motorvoertuigen of aanhangwagens.
                    1. na montage of herstelling om ze af te stellen of om hun goede werking na te gaan.
                    2. voor demonstratie (proefrit met klant(klant rijdt niet zelf), tentoonstelling, wedstrijd).
                    3. voor hun overbrenging naar een plaats van inscheping of van aankoop of van de plaats van hun ontscheping of van aankoop naar hun inrichtingen.
                    4. voor hun afstand.
                    -detailhandelaar in motorvoertuigen of in aanhangwagens.
                    4. voor hun afstand.
                    De volgende personen of instellingen kunnen een proefrittenplaat bekomen zonder dat een inschrijving in het handelregister is vereist:

-de gewestelijke vervoersmaatschappij, mits ministriële machtiging.
                    2. om ze voor te rijden bij erkende instellingen voor autokeuring.
                    - de onderzoekscentra van instellingen van hoger onderwijs, mits ministriële machtiging.
                    1. om ze af te stellen of om hun goede werking na te gaan in het kader van onderzoeksprojecten.
                    2. om ze af te halen en terug te brengen.
                    Last edited by McClane; 21/02/2007, 22:05.
                    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Handelaarsplaat

Rechthebbende op een handelaarsplaat

Volgende personen kunnen één of meerdere handelaarsplaten bekomen voor de voertuigen waarvan zij eigenaarzijn en die zij gebruiken in het kader van hun beroepsactiviteit, de personen die in het handelaarsregister zijn ingeschreven als;
                      1. constructeur of bouwer van motorvoertuigen of aanhangwagens en hun door de Dienst van het Wegverkeer erkende mandatarissen.
                      2. detailhandelaar in motorvoertuigen of in aanhangwagens.
                      Gebruik van de handelaarsplaat

Gebruikers
                      De voertuigen waarop een handelaarsplaat is aangebracht en waarvan de bestuurder het bijhorende kentekenbewijs bij zich heeft, mogen slecht worden gebruikt:

wanneer de houder een natuurlijk persoon is, door:
                      -deze persoon zelf
                      -zijn familieleden, indien deze zijn aangegeven als helper van een zelfstandige
                      -de vennoten of leden van de feitlijke vennootschap waartoe de houder behoort die dezelfde activiteiten uitoefent.

wanneer de houder een natuurlijk persoon is, door:
                      -de actieve vennoten, beheerders, geranten en beheersorganen van deze rechtspersoon.

de werknemers die door de houder zijn tewerkgesteld.
                      deze werknemers moeten in het bezit zijn van een document dat uitgaat van de houderen waarop hun identiteit vermeld is evenals de hoedanigheid waarin zij gemachtigd zijn het voertuig onder inschrijving "handelaar" te gebruiken.

Fiscaal kenteken
                      de voertuigen moeten voorzien zijn van het fiscaal kenteken dat voor de aangebrachte handelaarsplaat afgegeven is.
                      Last edited by McClane; 22/02/2007, 08:51.

Comment

Nice, McClane ! Anderzijds, da's gewoon een copy/paste van de wet, of een beetje verstaanbaarder geformuleerd. Die kennen we, hoor, en daar hield ik zeker rekening mee in m'n posts. Ik dacht dat je zélf een uitgebreid antwoord zou schrijven, gebaseerd op wat je weet of ervaringen, nieuwe feiten die nieuw licht werpen op de zaak ... geen gekopieer. Maar bon, voor sommigen kan 't handig zijn dat 't hier nog 'es staat.

De toelaatbaarheid van iets gaat verder dan enkel maar de wet, dat moet jij als geen ander weten.
                        Last edited by ; 21/02/2007, 22:29.

Comment

Nice, McClane ! Anderzijds, da's gewoon de wet, of een beetje verstaanbaarder geformuleerd. Die kennen we, hoor, en daar hield ik zeker rekening mee in m'n posts.

De toelaatbaarheid van iets gaat verder dan enkel maar de wet, dat moet jij als geen ander weten.

Maar denk er om ga beter testrijden met een gewone inschrijving om zever te vermijden.

Comment

Maar denk er om ga beter testrijden met een gewone inschrijving om zever te vermijden.
                            Ja, da's de enige goeie raad die kan gegeven worden.

't Probleem is : quasi nooit wordt een testvoertuig aangeboden onder gewone platen. Bijna niemand schrijft "elk model" van een automerk in, gewoon omdat er misschien 'es iemand dié specifieke auto zou kunnen testrijden.

Volgende week ga ik de A3 Sportback 2.0 TDI 170pk quattro back to back testen tegen de A4 Avant 2.0 TDI 170pk quattro, bij D'Ieteren. 'k Ben benieuwd of ze daar op de correcte manier hun aspirant-klanten (of testritgeilerds ) op baan zenden.

Comment

't Probleem is : quasi nooit wordt een testvoertuig aangeboden onder gewone platen. Bijna niemand schrijft "elk model" van een automerk in, gewoon omdat er misschien 'es iemand dié specifieke auto zou kunnen testrijden.

Volgende week ga ik de A3 Sportback 2.0 TDI 170pk quattro back to back testen tegen de A4 Avant 2.0 TDI 170pk quattro, bij D'Ieteren. 'k Ben benieuwd of ze daar op de correcte manier hun aspirant-klanten (of testritgeilerds ) op baan zenden.
                              Ge laat het ons maar weten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                                Ge laat het ons maar weten!
                                Yep ik zal U dan opwachten

Comment

ik mag proefritten doen met Z-platen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                    ik mag proefritten doen met Z-platen.
                                    ah ja?

Comment

ah ja?
                                      ja, ik mag dat, als aandeelhouder van een firma die auto's invoert.

Comment

Nice, McClane ! Anderzijds, da's gewoon een copy/paste van de wet, of een beetje verstaanbaarder geformuleerd.
                                        Dat is inderdaad de wet, waarschijnlijk in de vorm van een omzendbrief of nota afkomstig van Poldoc.
                                        Dat is zoals met onze militairen hier: de wet wordt nog eens herhaald in reglementen, procedures en instructies. Papier te veel? Bezigheidstherapie?
                                        Probleem is dat men de wet eenvoudiger wil neerpennen (ahum, ahum) en daarbij dikwijls serieuse fouten maakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                          Dat is inderdaad de wet, waarschijnlijk in de vorm van een omzendbrief of nota afkomstig van Poldoc.
                                          Dat is zoals met onze militairen hier: de wet wordt nog eens herhaald in reglementen, procedures en instructies. Papier te veel? Bezigheidstherapie?
                                          Probleem is dat men de wet eenvoudiger wil neerpennen (ahum, ahum) en daarbij dikwijls serieuse fouten maakt.

Is geen omzendbrief of nota van poldoc. Alles wat meer in menselijkere taal gezet.
                                          Maar ik belet het U natuurlijk niet om het beter te doen hé.

Comment

Working...
                                          X