Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bobo
    replied
    ...t5 doet het beter

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ik had heel even een 102 cc op mijn 50 xl

koppeling dra stuk en de vitessen waren te kort
    hehe vandaar dat ik alles uiteindelijk veranderd heb...een goede les voor mijn auto carrière achteraf.(geen motortuning meer hehe)

Er is altijd een onderdeel dat het niet kan trekken...op het einde kon bij mij de ontsteking niet meer volgen en dan de carbu niet groot genoeg etc etc...

Leave a comment:

• bobo
    replied
    ik had heel even een 102 cc op mijn 50 xl

koppeling dra stuk en de vitessen waren te kort

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
    HAHA , dat waren de tijden en dan heb ik ook nog ne mbk mag max gehad met ne uitgeboorde 72cc en ne 6uren piston 5x doortrekken en men vliegwiel was kapot...in de tijd reden we mee ons brommerke's over de lierse steenweg richting illusion harder dan de otto's
    idd dat waren de tijden!Ik heb mijn brommer nog 50cc Bidalot Junior compleet met gesmede zuiger en enkele segmentring, carter,krukas (niks meer origineel) met 17 mm carbu,racevaratior,raceonsteking etc etc

met men pa knutselen in de garage...ik mocht tunen maar niet meer cc geven (kwestie van in de rechtbank eventueel nog te aanvoeren dat het een 50cc bleef, men pa heeft rechten gedaan hehe)

Hij is zodanig race getuned dat ik de carbu anders moest afstellen naargelang het weer...(vochtig-warm)

on topic

vroeger werden er weel meer motorswaps gedaan

bij BMW en Alfa en waarschijnlijk ook andere merken was er bijna geen verschil in de blokken (bijv bij de alfa 33 kon jeje 1.3 makkelijk wisselen met een 1.7)

Plus als het een occasie was (meestal) kan je nog zeggen dat je van niks wist...
    Last edited by ; 30/04/2015, 23:56.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
    ik had/heb een serieus opgefokte Peugeot 103 spx (125km/h top).

Als de flikken me s 'nachts zochten/volgden deed ik men licht uit en ging me verstoppen in de struiken en parkeerde men brommer gewoon ergens op een oprit hehe.
    HAHA , dat waren de tijden en dan heb ik ook nog ne mbk mag max gehad met ne uitgeboorde 72cc en ne 6uren piston 5x doortrekken en men vliegwiel was kapot...in de tijd reden we mee ons brommerke's over de lierse steenweg richting illusion harder dan de otto's

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    "Er is in Belgie geen enkele geijkte testbank".
    Dan kan de procureur in feite dus ook niet bewijzen dat de wagens meer vermogen hebben dan standaard?

Vind het een raar verhaal en ik denk dat er ook meer speelt dan enkel het vermoeden van tuning.

Anders mag iedereen met "een gechipte diesel" zich ook reeds ongemakkelijk op zijn stoel voelen
    ze stellen een expert aan...die gaat vaststellen dat er geen oem onderdelen opzitten zoals een grotere turbo...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik weet toch 1 ding, als ze me zouden tegen houden en zeggen: we nemen uw wagen nu in beslag omdat we vermoeden dat hij getuned is zullen ze ofwel versterking moeten roepen ofwel nemen ze hem mee mee mij erin !!! Vroeger mee ons camino'kes reden we weg van de flikken en zeker als ze mee het cammionetteke waren en als ze mee de gti waren wast al iets moeilijker en moest ge de bos zien in te geraken...mooie tijden Als da zo blijft verder gaan gaat ge met de wagen ook altijd op uw hoede moeten zijn en kunnen vluchten als het moet
    ik had/heb een serieus opgefokte Peugeot 103 spx (125km/h top).

Als de flikken me s 'nachts zochten/volgden deed ik men licht uit en ging me verstoppen in de struiken en parkeerde men brommer gewoon ergens op een oprit hehe.

Leave a comment:

• A160
    replied
    Was de aanleiding bij de Megane geen geval van niet-verzekerd rond rijden ?

.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    "Er is in Belgie geen enkele geijkte testbank".
    Dan kan de procureur in feite dus ook niet bewijzen dat de wagens meer vermogen hebben dan standaard?

Vind het een raar verhaal en ik denk dat er ook meer speelt dan enkel het vermoeden van tuning.

Anders mag iedereen met "een gechipte diesel" zich ook reeds ongemakkelijk op zijn stoel voelen

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door antonius Bekijk Berichten
    Stoer !
    ich bin ein macho man.

Leave a comment:

• antonius
    Guest replied
    Ik heb al voor minder een nachtje erin gezeten van mene otto blijven ze af...
    Stoer !

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Als ze uw auto in beslag nemen dan moogt ge op uwe kop gaan staan, dan nemen ze hem mee. En doe je te moeilijk dan mag je een nachtje afkoelen in de cel.
    Ik heb al voor minder een nachtje erin gezeten van mene otto blijven ze af...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Als ze uw auto in beslag nemen dan moogt ge op uwe kop gaan staan, dan nemen ze hem mee. En doe je te moeilijk dan mag je een nachtje afkoelen in de cel.

Leave a comment:

• antonius
    Guest replied
    Ik weet toch 1 ding, als ze me zouden tegen houden en zeggen: we nemen uw wagen nu in beslag omdat we vermoeden dat hij getuned is zullen ze ofwel versterking moeten roepen ofwel nemen ze hem mee mee mij erin !!!
    Ik vermoed dat ze u dan gaan meenemen in hun combi.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik weet toch 1 ding, als ze me zouden tegen houden en zeggen: we nemen uw wagen nu in beslag omdat we vermoeden dat hij getuned is zullen ze ofwel versterking moeten roepen ofwel nemen ze hem mee mee mij erin !!! Vroeger mee ons camino'kes reden we weg van de flikken en zeker als ze mee het cammionetteke waren en als ze mee de gti waren wast al iets moeilijker en moest ge de bos zien in te geraken...mooie tijden Als da zo blijft verder gaan gaat ge met de wagen ook altijd op uw hoede moeten zijn en kunnen vluchten als het moet

Leave a comment:

• Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
    Zelfde verhaal bij de oldtimers tegenwoordig. De Opel Kadettjes met 1.2 op papier en een 2.4 in de motorkap en zo verder...
    Vandaag een O-AAA-xxx gezien op een kleine dierentransportwagen, ik denk voor paarden, mag ook niet!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    En dat moet je vooral op de forum zetten nu die wagen in beslag is. Stuur de flikken ander een mail dat die dubbel zoveel vermogen levert . We zijn hier met veel die gekietelde wagens hebben.

Ze zullen al lang weten hoeveel pk's die auto's hebben, voor hetzelfde geld zat er een vermogensuitdraai in het handschoenkastje. Zo dom zijn ze nu ook weer niet dat ze niet weten hoe ze het werkelijke vermogen van een auto moeten vaststellen. Vroeger hadden de flikken ook rollen mee in de combi om te testen hoe snel een mobylette ging

Leave a comment:

• KdF
    replied
    Waarom start je hier nu een apart topic over?
    Deze kwestie wordt al 3 dagen besproken in het chiptuning topic...

Tenzij het een bewuste zet is om er een soep van te maken?

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
    Zelfde verhaal bij de oldtimers tegenwoordig. De Opel Kadettjes met 1.2 op papier en een 2.4 in de motorkap en zo verder...
    Maar dat is een marginaal fenomeen, dat daarenboven ook de constructeurs niet raakt. Die heksenjacht komt er ook deels door constructeurs die het stilaan allemaal wel welletjes vinden. Chiptuning is helemaal geen marginaal fenomeen meer, het loopt de spuigaten uit. Binnenkort koopt iedereen een 316d en laat die voor een paar honderd euro tunen naar het vermogen van een 10.000 euro duurdere 325d. En als de boel stuk gaat gaan ze nog janken bij de dealer ook. Met andere woorden, de constructuer/dealer wordt twee keer genaaid.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Is dit nu de grootste reden op een dikke sleeper te nemen? Valt nie op bij de wouten dus zulle ze hem ook nie zo rap ik beslag nemen.

Leave a comment:

Working...
X