Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Je gaat beyer rijden met een 320d met 200pk dan eentje met 180pk?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Geef me eens 1 goede reden waarom dat legaal moet zijn?
    trackdays.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Geef me eens 1 goede reden waarom dat legaal moet zijn?

    Leave a comment:


  • verbatim2
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Hoe meer er rond tuning ruchtbaarheid zal gegeven worden, hoe strenger de reaktie zal zijn...
    Ze zouden beter hun mond houden !
    het moet van 2kanten komen vind ik.
    Het moet gewoon legaal zijn om je vermogen wat op te drijven hoeveel audi rs6n rijden er gewoon rond? de meeste zullen wel een chipje hebben hoor.
    Is dat een probleem dat die 1sec sneller naar 120gaat? al de rest valt hier toch niet te benutten op legale wijze.

    Een motorswap ik zeg maar iets een vw blokje van 100pk in een nissan micra k10 van 700kilo...

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    Hoe meer er rond tuning ruchtbaarheid zal gegeven worden, hoe strenger de reaktie zal zijn...
    Ze zouden beter hun mond houden !

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

    Ergens een nobel initiatief want zo creëer je solidariteit. Hopelijk zijn alle wagens die komen opdagen met 100%in orde want anders gaan er veel met de trein of bus naar huis mogen. Want is zo bij veel van die bijeenkomsten. "Gouden dagen" voor de staatskas

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Om andere remmen te steken moet je in feite een constructeurs erkenning hebben. In België zijn er enkele bedrijven die dit hebben, onder andere voor ombouw naar lichte vracht.

    Enerzijds wel logisch maar anderzijds is België overdreven streng voor aanpassingen aan auto's. De keuring trekt ook op niks: ellenlange wachttijden, de ene keer goedgekeurd, de volgende keer afgekeurd met identiek dezelfde auto, veel te duur,...

    Leave a comment:


  • verbatim2
    replied
    Het probleem is vrij simpel denk ik dan
    In Nederland,Duitsland,Luxemburg,Frankrijk,Engeland is het mogelijk om te tunen en hier mag niks. Ik dacht dat er een EU wet was die zegt toegestaan in lidstaat x dan in y ook. (Bij een import)
    Duitsland is enorm streng elk onderdeel moet een tuv hebben. Maar de andere buurlanden daar doe je wat je wil in nl kan je zelfs een Cayenne cabrio bouwen.

    Leave a comment:


  • taiko
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Tjeu, da's zever hé. Ik heb de optionele M-remmen op mijn 320d. Je gaat me niet vertellen dat de ophanging van mijn auto gans is aangepast aan die grotere remmen hoor.
    Als er andere remmen voor uw wagen in optie worden aangeboden, betekent dit toch dat deze uitgebreid getest en goedgekeurd werden voor dit type wagen. Oftewel, uw wagen is hier dus op voorzien.

    Plaats je andere remmen, die niet voorheen werden getest en goedbevonden, dan verandert het plaatje wel.
    Dergelijke wijzigingen kunnen dan best enkel worden uitgevoerd door mensen die heel goed weten waar ze mee bezig zijn.
    Last edited by taiko; 02/05/2015, 13:24.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
    Aankoopprijs?

    Snel van de site geplukt :
    320D € 34.750
    325D € 39.300
    330D € 45.450

    Ik ben niet bekend met prijzen voor chippen, maar ik vermoed dat dit wellicht wel goedkoper zal zijn?
    Voor 34.750 euro heb je wel wagens met meer vermogen ook hoor.

    Natuurlijk, als het én dat merk, én die opties, én dat vermogen moet zijn kan het zijn dat je zonder budget zit. Verschil is dat je niet illegaal bezig bent als je een Passat met de 2.0BiTurbo en 240pk koopt

    Leave a comment:


  • Phate
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Dat deel van taksen verwijderen heb ik aangepast omdat ik niet zeker wist of de uwe gechipt was, en geen onterechte beschuldigingen wil doen.

    Andere redenen dan taksen ontwijken zie ik niet om een 320d te laten chippen als BMW zelf een 325d, 330d en 335d verkoopt
    Aankoopprijs?

    Snel van de site geplukt :
    320D € 34.750
    325D € 39.300
    330D € 45.450

    Ik ben niet bekend met prijzen voor chippen, maar ik vermoed dat dit wellicht wel goedkoper zal zijn?

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Dat deel van taksen verwijderen heb ik aangepast omdat ik niet zeker wist of de uwe gechipt was, en geen onterechte beschuldigingen wil doen.

    Andere redenen dan taksen ontwijken zie ik niet om een 320d te laten chippen als BMW zelf een 325d, 330d en 335d verkoopt
    Waarheid!
    Ik wilde eigenlijk een 316d, maar die heeft geen flippertjes aan 't stuur.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Dat deel van taksen verwijderen heb ik aangepast omdat ik niet zeker wist of de uwe gechipt was, en geen onterechte beschuldigingen wil doen.

    Andere redenen dan taksen ontwijken zie ik niet om een 320d te laten chippen als BMW zelf een 325d, 330d en 335d verkoopt

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Neen, omdat jij met de instapversie rijdt om taksen te ontwijken.

    Begin een 335i als een gek te tunen en het zal snel tegen de limiet zitten.
    Waarom denk je dat zoveel E36 M3's die regelmatig op circuit zitten extra verstevingings-laswerken nodig hebben?
    Buiten het gegeven dat ik met de instapversie rijd om taksen te ontwijken, zal de rest van uw uitleg inderdaad wel kloppen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Tjeu, da's zever hé. Ik heb de optionele M-remmen op mijn 320d. Je gaat me niet vertellen dat de ophanging van mijn auto gans is aangepast aan die grotere remmen hoor.
    Neen, omdat jij met de instapversie rijdt.

    Begin een 335i als een gek te tunen en het zal snel tegen de limiet zitten.
    Waarom denk je dat zoveel E36 M3's die regelmatig op circuit zitten extra verstevingings-laswerken nodig hebben?
    Last edited by ; 02/05/2015, 11:52.

    Leave a comment:


  • The Swede
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
    Let wel: ik vind die GTR de dikste die rondloopt en een fantastische creatie en de heksenjacht is er wel duidelijk over! Wss een gefrustreerde flik die van de jacht op chiptuners zijn stokpaardje wil maken.
    De flikken in Ninove waren vroeger een sympathieke brigade die echt in dienst van de burger stonden. Nu zijn het de grootste bende arrogante snotneuzen die denken dat ze boven de wet staan omdat ze een uniform aan hebben.

    Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    "Er is in Belgie geen enkele geijkte testbank".
    Dan kan de procureur in feite dus ook niet bewijzen dat de wagens meer vermogen hebben dan standaard?

    Vind het een raar verhaal en ik denk dat er ook meer speelt dan enkel het vermoeden van tuning.

    Anders mag iedereen met "een gechipte diesel" zich ook reeds ongemakkelijk op zijn stoel voelen
    Onschuldig tot het bewezen is dat je schuldig bent, he (Behalve in Ninove dan)


    Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
    ze stellen een expert aan...die gaat vaststellen dat er geen oem onderdelen opzitten zoals een grotere turbo...
    Diezelfde expert kan met een simpele laptop ook direct zien of je motor gechipt is...

    Leave a comment:


  • Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Het probleem met upgraden van remmen is niet zozeer het gewicht. Immers dat probleem heb je al met andere velgen te steken.

    Een big brake kit die is afgestemd op jouw wagen (zoals brembo etc verkoopt), zal misschien 4 of 6 zuigers hebben, maar de effectieve zuiger diameter (al die diameters omgezet naar 1 zuiger diameter) zal niet zozeer verschillen van de enkele grote zuiger die je oorspronkelijk had.

    Als je dus gewoon de remmen van een CL65 AMG onder jouw golfje met 20 inchers knalt, dan zal je de ABS wel heel vaak zien oplichten. Ps: deze ombouw kan, mits de nodige adapters.

    Maximale afremming wordt bij elk voertuig onder andere bepaald door karakteristieken zoals gewicht, gewichtsverdeling, waar ligt de motor, hoeveel gewicht zal tijdens maximaal remmen tijdelijk op de vooras komen te liggen, welke kwaliteit heeft band, kwaliteit wegdek,... . In principe kan je de effectieve remkracht maar verhogen tot op het punt dat het wiel blokkeert.

    Daarom dat een goede big brake kit vooral is afgestemd op jouw wagen om herhaaldelijk afremmen beter te verteren. De gekende fading dus.

    Veel mensen denken korter te remmen, maar bij gebruik van de standaard hoofdremcilinder zal je initieel minder pedaaldruk nodig hebben om de remmen te doen bijten. Dus rem je eerder en harder. Bij een noodrem zal je met een Big brake kit amper verschil merken. Natuurlijk is dat een ander verhaal bij herhaaldelijk remmen. Nogmaals, het komt omdat je sneller remt, niet omdat je korter remt.

    Het grote gevaar is het aanpassen van de achterste remmen. Die zijn origineel kleiner omdat er tijdens het remmen tijdelijk gewicht naar de vooras wordt verplaatst. Dus minder gewicht is sneller blokkeren. Als je de remmen van een porsche 911 achteraan zou monteren dan haal je jezelf heel wat shit op je nek. Een porsche heeft de motor achter de achteras en kan dus meer effectieve remkracht achteraan neerleggen.

    Ik probeer het hier simplistisch voor te stellen, er komt meer bij kijken natuurlijk.
    ps : en die ombouw is altijd verboden in B, spijtig maar het is zo

    Leave a comment:


  • Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Alles wat gekeurd en verzekerd is mag de baan op. Duidelijke lijn toch?
    En taks op juiste vermogen !

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
    Een auto is ontworpen voor de remmen die hij standaard heeft. Niet voor betere remmen. De extra torsie krachten, eventueel het extra gewicht van grotere schijven, al die zaken, daar is uw ophanging niet voor gemaakt. Bovendien is het een aanpassing en kan er steeds iets mis gaan wanneer iets aangepast is.

    Dus ja, betere remmen kan zeker de oorzaak zijn van een ongeval.

    Alles wat je verandert/verbetert kan de oorzaak zijn van een ongeval. Het mag dan wel jou bedoeling zijn iets beter te maken, de kans is groot dat het uiteindelijke resultaat niet beter is.
    Tjeu, da's zever hé. Ik heb de optionele M-remmen op mijn 320d. Je gaat me niet vertellen dat de ophanging van mijn auto gans is aangepast aan die grotere remmen hoor.

    Leave a comment:


  • Doa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
    Een auto is ontworpen voor de remmen die hij standaard heeft. Niet voor betere remmen. De extra torsie krachten, eventueel het extra gewicht van grotere schijven, al die zaken, daar is uw ophanging niet voor gemaakt. Bovendien is het een aanpassing en kan er steeds iets mis gaan wanneer iets aangepast is.

    Dus ja, betere remmen kan zeker de oorzaak zijn van een ongeval.

    Alles wat je verandert/verbetert kan de oorzaak zijn van een ongeval. Het mag dan wel jou bedoeling zijn iets beter te maken, de kans is groot dat het uiteindelijke resultaat niet beter is.
    dus een 318D is volgens jou een volledig anders ontworpen auto dan een 335D? een C180 anders dan een C350 en dan laat ik nog de M en AMG versies weg...
    zelfs de simpele M en AMG packs hebben zorgen al voor andere remmen
    Last edited by Doa; 02/05/2015, 10:27.

    Leave a comment:

Working...
X