Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen
Collapse
X
-
Guest repliedJe gaat beyer rijden met een 320d met 200pk dan eentje met 180pk?
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenGeef me eens 1 goede reden waarom dat legaal moet zijn?
Leave a comment:
-
Guest repliedGeef me eens 1 goede reden waarom dat legaal moet zijn?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenHoe meer er rond tuning ruchtbaarheid zal gegeven worden, hoe strenger de reaktie zal zijn...
Ze zouden beter hun mond houden !
Het moet gewoon legaal zijn om je vermogen wat op te drijven hoeveel audi rs6n rijden er gewoon rond? de meeste zullen wel een chipje hebben hoor.
Is dat een probleem dat die 1sec sneller naar 120gaat? al de rest valt hier toch niet te benutten op legale wijze.
Een motorswap ik zeg maar iets een vw blokje van 100pk in een nissan micra k10 van 700kilo...
Leave a comment:
-
Hoe meer er rond tuning ruchtbaarheid zal gegeven worden, hoe strenger de reaktie zal zijn...
Ze zouden beter hun mond houden !
Leave a comment:
-
Guest repliedHLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Ergens een nobel initiatief want zo creëer je solidariteit. Hopelijk zijn alle wagens die komen opdagen met 100%in orde want anders gaan er veel met de trein of bus naar huis mogen. Want is zo bij veel van die bijeenkomsten. "Gouden dagen" voor de staatskas
Leave a comment:
-
Guest repliedOm andere remmen te steken moet je in feite een constructeurs erkenning hebben. In België zijn er enkele bedrijven die dit hebben, onder andere voor ombouw naar lichte vracht.
Enerzijds wel logisch maar anderzijds is België overdreven streng voor aanpassingen aan auto's. De keuring trekt ook op niks: ellenlange wachttijden, de ene keer goedgekeurd, de volgende keer afgekeurd met identiek dezelfde auto, veel te duur,...
Leave a comment:
-
Het probleem is vrij simpel denk ik dan
In Nederland,Duitsland,Luxemburg,Frankrijk,Engeland is het mogelijk om te tunen en hier mag niks. Ik dacht dat er een EU wet was die zegt toegestaan in lidstaat x dan in y ook. (Bij een import)
Duitsland is enorm streng elk onderdeel moet een tuv hebben. Maar de andere buurlanden daar doe je wat je wil in nl kan je zelfs een Cayenne cabrio bouwen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTjeu, da's zever hé. Ik heb de optionele M-remmen op mijn 320d. Je gaat me niet vertellen dat de ophanging van mijn auto gans is aangepast aan die grotere remmen hoor.
Plaats je andere remmen, die niet voorheen werden getest en goedbevonden, dan verandert het plaatje wel.
Dergelijke wijzigingen kunnen dan best enkel worden uitgevoerd door mensen die heel goed weten waar ze mee bezig zijn.Last edited by taiko; 02/05/2015, 13:24.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenAankoopprijs?
Snel van de site geplukt :
320D € 34.750
325D € 39.300
330D € 45.450
Ik ben niet bekend met prijzen voor chippen, maar ik vermoed dat dit wellicht wel goedkoper zal zijn?
Natuurlijk, als het én dat merk, én die opties, én dat vermogen moet zijn kan het zijn dat je zonder budget zit. Verschil is dat je niet illegaal bezig bent als je een Passat met de 2.0BiTurbo en 240pk koopt
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDat deel van taksen verwijderen heb ik aangepast omdat ik niet zeker wist of de uwe gechipt was, en geen onterechte beschuldigingen wil doen.
Andere redenen dan taksen ontwijken zie ik niet om een 320d te laten chippen als BMW zelf een 325d, 330d en 335d verkoopt
Snel van de site geplukt :
320D € 34.750
325D € 39.300
330D € 45.450
Ik ben niet bekend met prijzen voor chippen, maar ik vermoed dat dit wellicht wel goedkoper zal zijn?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDat deel van taksen verwijderen heb ik aangepast omdat ik niet zeker wist of de uwe gechipt was, en geen onterechte beschuldigingen wil doen.
Andere redenen dan taksen ontwijken zie ik niet om een 320d te laten chippen als BMW zelf een 325d, 330d en 335d verkoopt
Ik wilde eigenlijk een 316d, maar die heeft geen flippertjes aan 't stuur.
Leave a comment:
-
Guest repliedDat deel van taksen verwijderen heb ik aangepast omdat ik niet zeker wist of de uwe gechipt was, en geen onterechte beschuldigingen wil doen.
Andere redenen dan taksen ontwijken zie ik niet om een 320d te laten chippen als BMW zelf een 325d, 330d en 335d verkoopt
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenNeen, omdat jij met de instapversie rijdt om taksen te ontwijken.
Begin een 335i als een gek te tunen en het zal snel tegen de limiet zitten.
Waarom denk je dat zoveel E36 M3's die regelmatig op circuit zitten extra verstevingings-laswerken nodig hebben?
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTjeu, da's zever hé. Ik heb de optionele M-remmen op mijn 320d. Je gaat me niet vertellen dat de ophanging van mijn auto gans is aangepast aan die grotere remmen hoor.
Begin een 335i als een gek te tunen en het zal snel tegen de limiet zitten.
Waarom denk je dat zoveel E36 M3's die regelmatig op circuit zitten extra verstevingings-laswerken nodig hebben?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk BerichtenLet wel: ik vind die GTR de dikste die rondloopt en een fantastische creatie en de heksenjacht is er wel duidelijk over! Wss een gefrustreerde flik die van de jacht op chiptuners zijn stokpaardje wil maken.
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten"Er is in Belgie geen enkele geijkte testbank".
Dan kan de procureur in feite dus ook niet bewijzen dat de wagens meer vermogen hebben dan standaard?
Vind het een raar verhaal en ik denk dat er ook meer speelt dan enkel het vermoeden van tuning.
Anders mag iedereen met "een gechipte diesel" zich ook reeds ongemakkelijk op zijn stoel voelen(Behalve in Ninove dan)
Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichtenze stellen een expert aan...die gaat vaststellen dat er geen oem onderdelen opzitten zoals een grotere turbo...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenHet probleem met upgraden van remmen is niet zozeer het gewicht. Immers dat probleem heb je al met andere velgen te steken.
Een big brake kit die is afgestemd op jouw wagen (zoals brembo etc verkoopt), zal misschien 4 of 6 zuigers hebben, maar de effectieve zuiger diameter (al die diameters omgezet naar 1 zuiger diameter) zal niet zozeer verschillen van de enkele grote zuiger die je oorspronkelijk had.
Als je dus gewoon de remmen van een CL65 AMG onder jouw golfje met 20 inchers knalt, dan zal je de ABS wel heel vaak zien oplichten. Ps: deze ombouw kan, mits de nodige adapters.
Maximale afremming wordt bij elk voertuig onder andere bepaald door karakteristieken zoals gewicht, gewichtsverdeling, waar ligt de motor, hoeveel gewicht zal tijdens maximaal remmen tijdelijk op de vooras komen te liggen, welke kwaliteit heeft band, kwaliteit wegdek,... . In principe kan je de effectieve remkracht maar verhogen tot op het punt dat het wiel blokkeert.
Daarom dat een goede big brake kit vooral is afgestemd op jouw wagen om herhaaldelijk afremmen beter te verteren. De gekende fading dus.
Veel mensen denken korter te remmen, maar bij gebruik van de standaard hoofdremcilinder zal je initieel minder pedaaldruk nodig hebben om de remmen te doen bijten. Dus rem je eerder en harder. Bij een noodrem zal je met een Big brake kit amper verschil merken. Natuurlijk is dat een ander verhaal bij herhaaldelijk remmen. Nogmaals, het komt omdat je sneller remt, niet omdat je korter remt.
Het grote gevaar is het aanpassen van de achterste remmen. Die zijn origineel kleiner omdat er tijdens het remmen tijdelijk gewicht naar de vooras wordt verplaatst. Dus minder gewicht is sneller blokkeren. Als je de remmen van een porsche 911 achteraan zou monteren dan haal je jezelf heel wat shit op je nek. Een porsche heeft de motor achter de achteras en kan dus meer effectieve remkracht achteraan neerleggen.
Ik probeer het hier simplistisch voor te stellen, er komt meer bij kijken natuurlijk.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenAlles wat gekeurd en verzekerd is mag de baan op. Duidelijke lijn toch?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenEen auto is ontworpen voor de remmen die hij standaard heeft. Niet voor betere remmen. De extra torsie krachten, eventueel het extra gewicht van grotere schijven, al die zaken, daar is uw ophanging niet voor gemaakt. Bovendien is het een aanpassing en kan er steeds iets mis gaan wanneer iets aangepast is.
Dus ja, betere remmen kan zeker de oorzaak zijn van een ongeval.
Alles wat je verandert/verbetert kan de oorzaak zijn van een ongeval. Het mag dan wel jou bedoeling zijn iets beter te maken, de kans is groot dat het uiteindelijke resultaat niet beter is.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenEen auto is ontworpen voor de remmen die hij standaard heeft. Niet voor betere remmen. De extra torsie krachten, eventueel het extra gewicht van grotere schijven, al die zaken, daar is uw ophanging niet voor gemaakt. Bovendien is het een aanpassing en kan er steeds iets mis gaan wanneer iets aangepast is.
Dus ja, betere remmen kan zeker de oorzaak zijn van een ongeval.
Alles wat je verandert/verbetert kan de oorzaak zijn van een ongeval. Het mag dan wel jou bedoeling zijn iets beter te maken, de kans is groot dat het uiteindelijke resultaat niet beter is.
zelfs de simpele M en AMG packs hebben zorgen al voor andere remmenLast edited by Doa; 02/05/2015, 10:27.
Leave a comment:
Leave a comment: