Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen
Collapse
X
-
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenKlopt niet. De jaarlijkse rijtaks is in heel België afgestemd op de cilinderinhoud. Voor de BIV speelt het vermogen maar een kleine rol in Vlaanderen en een veel grotere rol in Wallonië.
Net hetzelfde verhaal als eerder aangehaald met de 3 dezelfde eco dingen wagens
Ik heb een 2liter benzine wagen, met xxx pk's.
Mijn broer heeft een 2 liter benzine wagen met turbo, met bijna het dubbele van mijn pk's...
Cilinderinhoud is hetzelfde, wegentaks is hetzelfde, wie is de sukkel...?
Daarom dat ik altijd zeg, koop u een turbo benzine wagen, meeste pk's voor uw geld.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenMan, man, man, wat moeten wij hier niet lezen aan hypocrite beweringen...
De taksen op voertuigen zijn in ons land afgestemd op het vermogen, en het chippen heeft maar één doel, deze taksen te omzeilen. Al de rest is dikke zever...
Iedereen mag van mij zijn wagen chippen, maar moet dan ook de eventuele gevolgen van dragen, als een volwassen iemand, en niet als een kind beginnen huilen als de zaak even verkeerd afloopt.
Daarnaast betaal ik maar al te graag wat BIV bij voor het extra vermogen. Alleen laat de staat het niet eens toe.
Velen zouden graag enkele honderden euro's neertellen als daarmee hun gechipte voertuig reglementair is.
Leave a comment:
-
De wetgeving bestaat, en hoeft m.i. niet aangepast te worden, want de moeilijkheid is in casu dat het chippen steeds stiekem gebeurt en technisch enkel te controleren valt door de wagen aan een testbank te hangen. Daar dit een hele infrastruktuur zou vergen (tenzij de testbanken van de tuners te gebruiken ;-)) ) is dit niet realistisch.
Wat doet dan de overheid ? Schoolvoorbeelden creëren zoals in Ninove, en dan staat iedereen op zijn achterpoten !
Leave a comment:
-
Vooral het verschil in aankoopprijs lijkt me doorslaggevend om te chippen. Een 320d bijvoorbeeld kost 5.000 euro meer dan een 316d. Als je uw 316d voor 500 euro het vermogen van een 320d kunt geven, dan steek je zomaar even 4.500 euro in je zak.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenDe taksen op voertuigen zijn in ons land afgestemd op het vermogen, en het chippen heeft maar één doel, deze taksen te omzeilen. Al de rest is dikke zever...
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenDe taksen op voertuigen zijn in ons land afgestemd op het vermogen, en het chippen heeft maar één doel, deze taksen te omzeilen. Al de rest is dikke zever...
Iedereen mag van mij zijn wagen chippen, maar moet dan ook de eventuele gevolgen van dragen, als een volwassen iemand, en niet als een kind beginnen huilen als de zaak even verkeerd afloopt.
nagel op de kop...
maak maar eens een wet dat chiptuning legaal is en ge gewoon de extra taxen en verzekering moet betalen.
een paar mensen die al met het topmodel rijden en nog extra vermogen willen, gaan dit doen (zoals bv een nissan gtr die van 280 naar 400pk wordt gebracht.
maar VERGEET het dat ene met een 116d van 110pk de taxen gaan betalen van 180pk als een 118D dat van fabriek heeft. dan zullen ze die 118D wel kopen.
diegenen die de hoog vermogen versie niet kunnen betalen, gaan de extra taxen na het tunen ook niet betalen.
als chippen legaal is, wat gaat ge dan doen met die eco-groene rommel die ze met premies kunnen kopen en grote overnamepremies hadden voor het oude 'vervuilende' voertuig?
stel nu, ik vervang mijn golf door een nieuwe van die blue-eco golf dinges. ik krijg een extra overname premie omdat ik van een 297gr CO2 ding naar 88gr CO2 ga. ik krijg ook verlaagde inschrijftaxen. dat ding heeft 50pk.
Een vriend koopt dezelfde auto maar zonder dat blue-eco en die 'normale' heeft 80pk en 110gr CO2. ge krijgt daar al die voordelen niet bij en ook van de recyclage premie van uw oud voertuig is een pak minder. en die betaald direct ook de normale inschrijftax.
ik kan na 2jaar men eco-groen ding chippen naar 110pk en betaal daarna de bijhorende belasting. gaan ze mij die premies ook laten terugbetalen want ik heb geen eco-groen ding meer?
men vriend tuned zijn normale auto ook naar 110pk en betaald de daarbij horende taxen
een 3de maat koopt hem dezelfde auto maar van fabriek met 110pk, die betaald ook de hogere eerste inschrijfbelasting.
alle 3 dezelfde auto en evenveel pk. nr 1 heeft een pak premies en voordeel gekregen, nr 2 heeft de normale belastingen betaald en na het chippen verhoogd, nr 3 heeft de volle pot van dag 1 betaald.
hoeveel autos gaat de fabriek nog verkopen van de 2de en 3de klasse, terwijl je beter de eerste koop, premies incasseerd, goedkoop inschrijft en dan chipped
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenZe kunnen ook moeilijk met het geld blijven gooien zoals ze de voorbije jaren deden he, het moet van ergens komen.
Iedereen klagen over trage justitie, maar er is al jaren geen geld voor verdere informatisering. Tjah wat wil je dan?
Leave a comment:
-
Man, man, man, wat moeten wij hier niet lezen aan hypocrite beweringen...
De taksen op voertuigen zijn in ons land afgestemd op het vermogen, en het chippen heeft maar één doel, deze taksen te omzeilen. Al de rest is dikke zever...
Iedereen mag van mij zijn wagen chippen, maar moet dan ook de eventuele gevolgen van dragen, als een volwassen iemand, en niet als een kind beginnen huilen als de zaak even verkeerd afloopt.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk BerichtenWel wat kort door de bocht he. Die prijzen omvatten ook uitgebreidere basisuitrusting.
Dat de constructeurs tegen chippen zijn, is te begrijpen maar vind ik ergens ook hypocriet. Hoeveel wagens liepen er vroeger niet die qua pk net op een fiscale grens zaten van 163 en 211 pk? Ooit nog een Audi op testbank weten staan die op papier 163 en gemeten 189 pk had. Ze sjoemelen zelf maar als een ander meer vermogen wil geven is het kot plots te klein.
1. Er zitten altijd toleranties op de opgegeven vermogens, zeker bij de fiscaal dicht geknepen versies krijg je meestal wel wat meer vermogen (wees blij, ze kunnen u niks verwijten!!).
2. Het gaat ook niet over die extra 20 Pk's (gemeten op een niet officieel geijkte testbank), het gaat over de extreme tuningtoestanden die tegenwoordig haast gemeengoed aan het worden zijn. Een 114i met 102 pk stock die in een handomdraai voor een paar honderd euro er even 220 krijgt. Naar mijn mening ben je dan niet meteen goed bezig.
3. En je kan er zeker van zijn dat klant A met z'n 116d standaard niet meer vermogen gaat hebben dan klant B met z'n 118d hoor. Dus, de constructeur is wel genaaid met die chiptoestanden.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenGezien de regering maar al te graag blind en ondoordacht bespaart bij de overheid (jaar na jaar minder werkingsmiddelen) dan is er idd geen geld meer. Zo krijgt het publiek nog meer de indruk dat de overheid niet functioneert. Hun uiteindelijke doel dus.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenAllen zit Ben Weyts daar niet op te wachten, de laatste weken krijgt hij enorm veel voorstellen om bepaalde dingen in positieve zin te veranderen. En altijd antwoord hij het zelfde: Er is geen geld!
In mijn ogen zegt dat meer over het gebrek aan creativiteit van deze minister.
Just my 2 cents
Leave a comment:
-
Het punt is gewoon dat België alweer eens achter de feiten loopt tegenover de buurlanden, niet alleen op het gebied van tuning/autokeuring maar op nog veel meer dingen.
Ik ben altijd al pro Europa geweest, maar het moet gezegd zijn... het werkt niet. Het is gewoon niet fair dat in andere landen dit wel allemaal mag en hier niet.
Nu ja, Europa ligt ook niet waker van tuning, maar van de autokeuring misschien wel. Eens die hervormd is kunnen we al een stap verder denken.
Alleen zit Ben Weyts daar niet op te wachten, de laatste weken krijgt hij enorm veel voorstellen om bepaalde dingen in positieve zin te veranderen. En altijd antwoord hij het zelfde: Er is geen geld!
In mijn ogen zegt dat meer over het gebrek aan creativiteit van deze minister.
Just my 2 centsLast edited by Namaz; 03/05/2015, 08:53.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenAankoopprijs?
Snel van de site geplukt :
320D € 34.750
325D € 39.300
330D € 45.450
Ik ben niet bekend met prijzen voor chippen, maar ik vermoed dat dit wellicht wel goedkoper zal zijn?
Dat de constructeurs tegen chippen zijn, is te begrijpen maar vind ik ergens ook hypocriet. Hoeveel wagens liepen er vroeger niet die qua pk net op een fiscale grens zaten van 163 en 211 pk? Ooit nog een Audi op testbank weten staan die op papier 163 en gemeten 189 pk had. Ze sjoemelen zelf maar als een ander meer vermogen wil geven is het kot plots te klein.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichtenhet moet van 2kanten komen vind ik.
Het moet gewoon legaal zijn om je vermogen wat op te drijven hoeveel audi rs6n rijden er gewoon rond? de meeste zullen wel een chipje hebben hoor.
Is dat een probleem dat die 1sec sneller naar 120gaat? al de rest valt hier toch niet te benutten op legale wijze.
Een motorswap ik zeg maar iets een vw blokje van 100pk in een nissan micra k10 van 700kilo...
En voor hen is dat ook niet legaal, maar die mannen mogen natuurlijk meer dan wij.Last edited by knight-rider; 03/05/2015, 00:54.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenHoe meer er rond tuning ruchtbaarheid zal gegeven worden, hoe strenger de reaktie zal zijn...
Ze zouden beter hun mond houden !
Voor 2004 was er geen tuning wetgeving, toen mocht er niets.
Het is omdat de tuners voor een duidelijke wetgeving gevraagd hebben en steun gekregen hebben in de toenmalige regering dat er nu verschillende zaken wettelijk geregeld zijn en dus wel toegelaten zijn.
Er was toen reeds sprake van verder aanpassingen en het legaliseren van een beperkte mate van motortuning en andere zaken.
Het is toen echter terug stil geworden en er is niks meer veranderd. Nu is het dus terug tijd om terug voor aanpassingen te zorgen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenGeef me eens 1 goede reden waarom dat legaal moet zijn?
-Waarom moeten wij 100euro meer betalen voor een setje veren dan mensen van onze buurlanden? Omdat België geen duitse TUV keuring erkent...en ze er hier nog eens een papierke moeten bijstoppen.
-Als ze al die auto's moeten keuring dat brengt weeral geld op.
-Een buitenlander met 700pk in zijn golf mag hier rondbollen maar wij als Belg niet want dan nemen ze onze wagen in beslag.
-Zelfs in het zo strenge Zwitserland mag motortuning onder bepaalde voorwaarden.
-Eneh dat jij dat leuk vind dat ze ons allerlei regels opleggen mij goed maar ik vind dat allesbehalve leuk. Wie weet steken ze u binnen 20jaar in den bak als je een sigaret rookt in je auto...
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichtentrackdays.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenHoe meer er rond tuning ruchtbaarheid zal gegeven worden, hoe strenger de reaktie zal zijn...
Ze zouden beter hun mond houden !
Leave a comment:
-
Guest repliedah tiens, wist niet dat ik een 320D had. in het geval van mijn wagen is turbodruk verhogen en open uitlaatlijn al goed voor +-70pk extra, en veel betere gasrespons.
Leave a comment:
Leave a comment: