Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Dat heeft niks te maken met dat die meer mogen, dat zijn prioritaire voertuigen en daar gelden net iets andere regels voor.
    Het heeft inderdaad niks te maken met dat ze meer mogen, want dat mogen ze niet. Ze denken alleen dat ze meer mogen.

    Het zijn inderdaad prioritaire voertuigen, maar op vlak van motortuning mogen zij wettelijk gezien niet meer dan elke andere burger.

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    Ben even gaan neuzen op de site van Heinz : de meeste aangeboden vermogenverhogingen overschrijden de 20%...dat zal wel ook zo zijn bij de NL-tuners, en dus dienen officiëel de betrokken wagens gekeurd te worden; het zou mij ten sterkste verbazen dat dit daadwerkelijk gebeurt !

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
    +1
    Wil je veel PK's dan koop je een wagen die officieel en wettelijk die PK's heeft. Kun je dat niet betalen dan blijft het bij dromen. Of je gaat illegaal -want ik vind dat illegaal en even erg als andere criminele feiten- chip (motor)tuning doen. Maar slaan ze -zoals in het artikel- dan je wagen aan kom dan niet het slachtoffer spelen. Je speelt het spel en je verbrandt je vingers. Amen! Betaal je taksen en je verzekering zoals het hoort. Volg de verkeersregels en alles rond wat mag en niet mag of verhuis naar een autovriendelijker land.
    Je moet nu ook niet de zuurpruim uithangen. Automodding is een leuke hobby...maar er moet een wettelijk kader zijn.

    Nederland dat over het algemeen voor is op ons en auto onvriendelijker zijn qua taxen/pakkans snel rijden etc etc laat vermogenstoename ook toe


    Bron : https://www.rdw.nl/Particulier/Pagin...of restaureren


    Motorwijziging

    Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.
    Het gaat om de wijziging van:
    • de motorcode of het motortype;
    • het aantal cilinders;
    • de cilinderinhoud;
    • de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
    • het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
    • het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.

    auto's voor 1998 kost 53 euro voor een individuele kleuring ,auto's van na 98 kost 1000euro en ze doen een uitgebreide test op weggedrag, geluid en remmen op het testcircuit in Lelystad

    Dit is dus boven de toegestane 20%.Dus chip tunen kan er zonder probleem
    Last edited by ; 03/05/2015, 20:07.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Man, man, man, wat moeten wij hier niet lezen aan hypocrite beweringen...
    De taksen op voertuigen zijn in ons land afgestemd op het vermogen, en het chippen heeft maar één doel, deze taksen te omzeilen. Al de rest is dikke zever...
    Iedereen mag van mij zijn wagen chippen, maar moet dan ook de eventuele gevolgen van dragen, als een volwassen iemand, en niet als een kind beginnen huilen als de zaak even verkeerd afloopt.
    +1
    Wil je veel PK's dan koop je een wagen die officieel en wettelijk die PK's heeft. Kun je dat niet betalen dan blijft het bij dromen. Of je gaat illegaal -want ik vind dat illegaal en even erg als andere criminele feiten- chip (motor)tuning doen. Maar slaan ze -zoals in het artikel- dan je wagen aan kom dan niet het slachtoffer spelen. Je speelt het spel en je verbrandt je vingers. Amen! Betaal je taksen en je verzekering zoals het hoort. Volg de verkeersregels en alles rond wat mag en niet mag of verhuis naar een autovriendelijker land.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    ...onder goekeurend toeziend oog van de eu, want we moeten onze co² doelstellingen halen

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Als een auto getuned wordt kan niemand nog garanderen dat die qua CO2 niet verandert. Dat testen kost te veel.
    Om het dan not niet te hebben over roet, Nox etc.

    En nu klopt dit wel allemaal? Het is al ontelbare keren bewezen dat moderne wagen veel meer uitstoten dan hetgeen op papier staat... Maar ja, de constructeurs mogen alles he.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Klein (?) verschil : dan wordt de waarborg behouden !

    Is niet bij alle merken zo. De Duitse gebruiken dit meer en meer om geen waarborg te moeten geven terwijl andere merken/garages daar gewoonweg niet naar kijken.

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Sommige merken doen het inderdaad. Ze vragen dan enkele duizenden € om hun performance modellen zonder limiter op 250km/h te leveren terwijl een chiptuner dit voor enkele honderden doet.
    Klein (?) verschil : dan wordt de waarborg behouden !

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    dat is toch niet op de openbare weg? Of moet je daarvoor ook een gekeurde en verzekerde wagen hebben?
    ik heb maar 1 wagen, dus als ik ook trackdays doe met mijn wagen is em gemod voor die trackdays, maar rijd er ook zo mee rond op baan. wel enkel in het weekend, in de week camionet vant werk. en voor bv de nurburgring moet ie idd gekeurd en verzekerd zijn.

    Leave a comment:


  • Tommie1
    replied
    Als een auto getuned wordt kan niemand nog garanderen dat die qua CO2 niet verandert. Dat testen kost te veel.
    Om het dan not niet te hebben over roet, Nox etc.

    En verder is er het veiligheidsaspect. Een tuner ligt daar niet wakker van, maar er zou moeten gecontroleerd worden of de remmen etc dat hogere vermogen aankunnen.

    In duitsland kan het wel, maar je moet wel een Tuv of Dekra test ondergaan, en je betaalt taks en verzekering volgens de nieuwe waarden.

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    Als het nieuw vermogen belast wordt, dan zal iedereen (zoals nu) in alle talen zwijgen..
    Een cent is al te veel als het voor de Staat is !

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
    eh economie doen draaien misschien...BTW inkomsten,extra werk creëren.

    Veel meer autoliefhebbers zouden de stap durven zetten en de tuning scene zou terug een boost krijgen.(Beetje zoals in Nederland waar dit alles legaal kan gebeuren)

    extra belasting inkomsten op het nieuwe vermogen van de auto...etc..

    plus de meeste tuning onderdelen komen uit Europa

    het geld gaat rollen...en dat is altijd goed voor de staatskas

    Onze overheid heeft al heel lang de neiging om hun burgers te pamperen en zogezegd te behoeden voor bepaalde zaken. Het zit er hier gewoonweg ingebakken. Deze zaken worden ook door bureaucraten beslist dus wat zouden die gasten daar iets van kennen?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    huh? ze doen dat net wel... wat is een powerpack van BMW en mercedes denk je?
    ze doen er enkel wat extra show bij om de veel hogere prijs te verantwoorden
    Sommige merken doen het inderdaad. Ze vragen dan enkele duizenden € om hun performance modellen zonder limiter op 250km/h te leveren terwijl een chiptuner dit voor enkele honderden doet.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Jij kan het zonder geld allemaal oplossen en het gaat bovendien nog geld opbrengen ook. Het wordt tijd dat je eens opkomt met de verkiezingen.
    eh economie doen draaien misschien...BTW inkomsten,extra werk creëren.

    Veel meer autoliefhebbers zouden de stap durven zetten en de tuning scene zou terug een boost krijgen.(Beetje zoals in Nederland waar dit alles legaal kan gebeuren)

    extra belasting inkomsten op het nieuwe vermogen van de auto...etc..

    plus de meeste tuning onderdelen komen uit Europa

    het geld gaat rollen...en dat is altijd goed voor de staatskas
    Last edited by ; 03/05/2015, 17:49.

    Leave a comment:


  • Doa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Constructeurs kunnen dat ook aanbieden. Maar waarom doen ze dat niet denk je? Omdat ze anders enkel maar een paar basismotoren kunnen aanbieden, en dat is nu niet meteen de beste marketingstrategie hé.

    huh? ze doen dat net wel... wat is een powerpack van BMW en mercedes denk je?
    ze doen er enkel wat extra show bij om de veel hogere prijs te verantwoorden

    Leave a comment:


  • Gastje
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Jij kan het zonder geld allemaal oplossen en het gaat bovendien nog geld opbrengen ook. Het wordt tijd dat je eens opkomt met de verkiezingen.

    Gaat TK em ook verkiesbaar stellen ?

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Als ze eens 2 seconden hun verstand zouden gebruiken dan zouden ze weten dat ze hier geen geld voor nodig hebben, maar dat dit juist geld kan opbrengen.
    Jij kan het zonder geld allemaal oplossen en het gaat bovendien nog geld opbrengen ook. Het wordt tijd dat je eens opkomt met de verkiezingen.

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Alleen zit Ben Weyts daar niet op te wachten, de laatste weken krijgt hij enorm veel voorstellen om bepaalde dingen in positieve zin te veranderen. En altijd antwoord hij het zelfde: Er is geen geld!
    In mijn ogen zegt dat meer over het gebrek aan creativiteit van deze minister.

    Just my 2 cents
    Ja, dat zeggen ze altijd, "er is geen geld".
    Als ze eens 2 seconden hun verstand zouden gebruiken dan zouden ze weten dat ze hier geen geld voor nodig hebben, maar dat dit juist geld kan opbrengen.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    De constructeurs zijn niet tegen chippen op zich, ze zijn er tegen dat andere bedrijven dan aanbieden en zij er dus niks aan verdienen.
    Constructeurs kunnen dat ook aanbieden. Maar waarom doen ze dat niet denk je? Omdat ze anders enkel maar een paar basismotoren kunnen aanbieden, en dat is nu niet meteen de beste marketingstrategie hé.

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
    Wel wat kort door de bocht he. Die prijzen omvatten ook uitgebreidere basisuitrusting.

    Dat de constructeurs tegen chippen zijn, is te begrijpen maar vind ik ergens ook hypocriet. Hoeveel wagens liepen er vroeger niet die qua pk net op een fiscale grens zaten van 163 en 211 pk? Ooit nog een Audi op testbank weten staan die op papier 163 en gemeten 189 pk had. Ze sjoemelen zelf maar als een ander meer vermogen wil geven is het kot plots te klein.
    De constructeurs zijn niet tegen chippen op zich, ze zijn er tegen dat andere bedrijven dan aanbieden en zij er dus niks aan verdienen.

    Leave a comment:

Working...
X