Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Doa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
    Wat was het defect?
    verschillende, 1tje was met de bekabeling waardoor oa de i-drive kapot ging, ketting die de motor gaandeweg beschadigde, injectoren die kapot gingen, motor ging eigenlijk gewoon elke maand in noodloop.
    waarschijnlijk ergens op een maandag na een lang weekend in elkaar gestoken

    Leave a comment:


  • Alfa-Beemer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    onze bmw was ook niet gechipt en altijd onderhouden bij bmw garage verhelst. BMW benelux erkende dat er zware fabricage fouten waren maar wilde na defect nr 3 al niet meer tussen komen wegens geval van overmacht.
    mooie service toch?..
    Wat was het defect?

    Leave a comment:


  • Doa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Zo zie je maar wat mooi dealer onderhouden en geen 'gechip' kan doen, zelfs na 5 jaar komt de garantie nog tussen.
    onze bmw was ook niet gechipt en altijd onderhouden bij bmw garage verhelst. BMW benelux erkende dat er zware fabricage fouten waren maar wilde na defect nr 3 al niet meer tussen komen wegens geval van overmacht.
    mooie service toch?..

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
    Mooi op tijd verkocht dus
    Goed dat het garantie is uiteraard maar wel altijd weer een hoop geloop en tijdverlies zo'n dingen
    Zo zie je maar wat mooi dealer onderhouden en geen 'gechip' kan doen, zelfs na 5 jaar komt de garantie nog tussen.

    Leave a comment:


  • Haddock
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Da's raar. De nieuwe eigenaar van mijn E91 stuurde me vorige week een mail dat er een kortsluiting in de ECU had plaats gevonden, ganse ECU om zeep. Zou hem 1.700 euro gaan kosten. BMW neemt echter alle kosten op zich. Btw, auto is 5 jaar oud.
    Mooi op tijd verkocht dus
    Goed dat het garantie is uiteraard maar wel altijd weer een hoop geloop en tijdverlies zo'n dingen

    Leave a comment:


  • Haddock
    replied
    Ik weet uit heel goede bron dat de 325d en 123d van de WPR ook gechipt zijn

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    Bij Audi krijg je soms na een onderhoudsbeurt waarbij de wagen aan hun computer hing een brief om de waarborg te canselen wegens niet meer conform... Het toont hoe gevoelig de zaak geworden is bij de construkteurs.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    grappig, onze e92 heeft ook tal van defecten gehad binnen de garantieperiode en ook toen probeerde BMW er altijd van onder te komen... die auto en de BMW service is 1 en al ellende geweest terwijl er niks van tuning aan te pas gekomen is
    Da's raar. De nieuwe eigenaar van mijn E91 stuurde me vorige week een mail dat er een kortsluiting in de ECU had plaats gevonden, ganse ECU om zeep. Zou hem 1.700 euro gaan kosten. BMW neemt echter alle kosten op zich. Btw, auto is 5 jaar oud. En zelf had ik bij m'n E46 van destijds een kapotte katalysator buiten de officiële garantieperiode, ook die kosten heeft BMW helemaal op zich genomen.

    Leave a comment:


  • kefkie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Het heeft inderdaad niks te maken met dat ze meer mogen, want dat mogen ze niet. Ze denken alleen dat ze meer mogen.

    Het zijn inderdaad prioritaire voertuigen, maar op vlak van motortuning mogen zij wettelijk gezien niet meer dan elke andere burger.

    TK heeft dit eens gepost. Wooter ooit ook eens maar geen zin om verder te zoeken


    Bij chiptuning worden de kW's gewijzigd, dus is de wagen ook niet meer conform het pvg-nr


    Overheidsvoertuigen zoals politievoertuigen, brandweerwagens, ziekenwagens en niet gebanaliseerde voertuigen vallen NIET in de categorie M1, dus inderdaad géén verbod.
    (alle andere voertuigen categorie M1 is er wél verbod)

    Leave a comment:


  • Doa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
    Ik ken persoonlijk iemand heel goed die zijn nieuwe BMW 320d (mede vennoot in zaak) liet chippen. Een half jaar later gaat zijn motor erdoor. In principe fabrieksgarantie maar bij BMW hadden ze gezien dat er aan geprutst was. Geen garantie meer en nog een pak ellende bij het leasingbedrijf!
    grappig, onze e92 heeft ook tal van defecten gehad binnen de garantieperiode en ook toen probeerde BMW er altijd van onder te komen... die auto en de BMW service is 1 en al ellende geweest terwijl er niks van tuning aan te pas gekomen is

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
    Grappig verhaal van die waarborg: een kennis bestelde ooit rechtstreeks het Mountune pakket voor zijn Focus RS en monteerde het zelf (is gediplomeerd mechanieker maar oefent andere job uit). Toen hij de volgende keer op onderhoud ging bij Ford zeiden ze hem dat er geen garantie meer was omdat hij dit zelf had gemonteerd. Had hij het via Ford besteld en door hen laten monteren, had hij wel nog garantie. Toch te belachelijk voor woorden...
    Ik ken persoonlijk iemand heel goed die zijn nieuwe BMW 320d (mede vennoot in zaak) liet chippen. Een half jaar later gaat zijn motor erdoor. In principe fabrieksgarantie maar bij BMW hadden ze gezien dat er aan geprutst was. Geen garantie meer en nog een pak ellende bij het leasingbedrijf!

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
    Grappig verhaal van die waarborg: een kennis bestelde ooit rechtstreeks het Mountune pakket voor zijn Focus RS en monteerde het zelf (is gediplomeerd mechanieker maar oefent andere job uit). Toen hij de volgende keer op onderhoud ging bij Ford zeiden ze hem dat er geen garantie meer was omdat hij dit zelf had gemonteerd. Had hij het via Ford besteld en door hen laten monteren, had hij wel nog garantie. Toch te belachelijk voor woorden...
    de kits zijn aanzienlijk duurder bij het merk, en het verschil verklaart juist het verlenen van de waarborg
    maar zelfs zo wordt het blijkbaar een dure grap, want Audi bv is ermee gestopt

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    " Je leeft in het verleden. In Vlaanderen is de wegentaks op cilinderinhoud en de BIV op CO2 en maar een heel klein deel op kW."


    Oei ! En het effekt van het chippen op een lagere VAA dan ?? Of zijn dat geen taksen ?

    Leave a comment:


  • Streamline
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Klein (?) verschil : dan wordt de waarborg behouden !
    Grappig verhaal van die waarborg: een kennis bestelde ooit rechtstreeks het Mountune pakket voor zijn Focus RS en monteerde het zelf (is gediplomeerd mechanieker maar oefent andere job uit). Toen hij de volgende keer op onderhoud ging bij Ford zeiden ze hem dat er geen garantie meer was omdat hij dit zelf had gemonteerd. Had hij het via Ford besteld en door hen laten monteren, had hij wel nog garantie. Toch te belachelijk voor woorden...

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
    Dat is dan op verantwoordelijkheid van de eigenaar...zoals je hier niet verzekerd kunt rondrijden of straalbezopen...

    Mijn punt is dat er een wettelijk kader bestaat en dan moet je bepaalde regels in acht nemen zoals u wagen laten keuren bij de rdw. Indien alles in orde is:

    Dan rij je volkomen legaal rond met 20% of 100% meer vermogen.
    Zonder eenvoudige controlesystemen ( zoals de rolletjes voor brommers) is het respect van een wettelijk kader whishfull thinking. Er om vragen is dan gemakkelijk, wetende dat de pakkans quasi nihil is, zeker voor wagens die banaal uitzien.

    Leave a comment:


  • Doa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    En wat houdt een origineel opvoerpakje zoal in denk je? Een verhoging van maximum een 10% ofzo + nog wat hardware wijzigingen. Geen verdubbelling van het aantal Pk's hé. Al geweten dat een OEM opvoerpakje het vermogen overstijgt van de daaropvolgende versie van een bepaald merk? Bijvoorbeeld 330d die meer vermogen krijgt als een 335d ofzo. Dacht het niet.
    neen en dat is dan ook gewoon puur voor commerciele redenen zo.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Ben even gaan neuzen op de site van Heinz : de meeste aangeboden vermogenverhogingen overschrijden de 20%...dat zal wel ook zo zijn bij de NL-tuners, en dus dienen officiëel de betrokken wagens gekeurd te worden; het zou mij ten sterkste verbazen dat dit daadwerkelijk gebeurt !
    Dat is dan op verantwoordelijkheid van de eigenaar...zoals je hier niet verzekerd kunt rondrijden of straalbezopen...

    Mijn punt is dat er een wettelijk kader bestaat en dan moet je bepaalde regels in acht nemen zoals u wagen laten keuren bij de rdw. Indien alles in orde is:

    Dan rij je volkomen legaal rond met 20% of 100% meer vermogen.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Ze doen dit net wel en ze willen daar geen concurrentie in hebben.
    Dat is de enige reden waarom ze zouden willen dat motortuning door andere bedrijven verboden zou worden, als ze het zelf niet deden, dat hadden ze niks te verliezen.
    >>>
    En wat houdt een origineel opvoerpakje zoal in denk je? Een verhoging van maximum een 10% ofzo + nog wat hardware wijzigingen. Geen verdubbelling van het aantal Pk's hé. Al geweten dat een OEM opvoerpakje het vermogen overstijgt van de daaropvolgende versie van een bepaald merk? Bijvoorbeeld 330d die meer vermogen krijgt als een 335d ofzo. Dacht het niet.

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Constructeurs kunnen dat ook aanbieden. Maar waarom doen ze dat niet denk je? Omdat ze anders enkel maar een paar basismotoren kunnen aanbieden, en dat is nu niet meteen de beste marketingstrategie hé.
    Ze doen dit net wel en ze willen daar geen concurrentie in hebben.
    Dat is de enige reden waarom ze zouden willen dat motortuning door andere bedrijven verboden zou worden, als ze het zelf niet deden, dat hadden ze niks te verliezen.
    >>>
    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    huh? ze doen dat net wel... wat is een powerpack van BMW en mercedes denk je?
    ze doen er enkel wat extra show bij om de veel hogere prijs te verantwoorden
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Sommige merken doen het inderdaad. Ze vragen dan enkele duizenden € om hun performance modellen zonder limiter op 250km/h te leveren terwijl een chiptuner dit voor enkele honderden doet.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Het heeft inderdaad niks te maken met dat ze meer mogen, want dat mogen ze niet. Ze denken alleen dat ze meer mogen.
    Dat is uw mening.



    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Het zijn inderdaad prioritaire voertuigen, maar op vlak van motortuning mogen zij wettelijk gezien niet meer dan elke andere burger.
    Is dat zo? Bron?

    Leave a comment:

Working...
X