Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Doa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
    Bel ze is op en zeg dat ge uw auto gechipt hebt en wat het extra kost om het bij te verzekeren ...
    Ze geven u gewoon een prijs. Dat het volgens de wet niet volledig ok is is dan hun probleem he. Maakt ze dat niet medeplichtig?
    Een van de eerste vragen die ik kreeg bij het afsluiten van de verzekering was "gaat ge die tunen?".
    idd mijne is ook gewoon verzekerd op het nieuwe vermogen. koste mij trouwens geen cent extra.
    nog beter, mijn lease is chipped en dat was een optie van de lease maatschappij zelf

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Bij de verzekering hangt er ook altijd aan vast dat uw voertuig moet goedgekeurd zijn voor de openbare weg. Als jij dat als verzekeringsnemer niet opvolgt is je verzekering inderdaad waardeloos. Vraag eens een verzekering aan voor een voertuig dat niet conform is, zonder die clausule dat het gekeurd moet zijn. Het zou mij verbazen dat ze daarvoor een prijs willen maken ...
    Bel ze is op en zeg dat ge uw auto gechipt hebt en wat het extra kost om het bij te verzekeren ...
    Ze geven u gewoon een prijs. Dat het volgens de wet niet volledig ok is is dan hun probleem he. Maakt ze dat niet medeplichtig?
    Een van de eerste vragen die ik kreeg bij het afsluiten van de verzekering was "gaat ge die tunen?".

Leave a comment:

• josenjef
    replied
    Hier kan dat ook perfect. Uw verzekering zal uw geld wel aanpakken. Ze doen het ook gewoon zonder probs. Kost bijna niks meer. Gewoon zorgen dat ge het ergens op papier of mail hebt.

De flikken gaan dat niet aanvaarden en toch uw leven zuur maken.
    Bij de verzekering hangt er ook altijd aan vast dat uw voertuig moet goedgekeurd zijn voor de openbare weg. Als jij dat als verzekeringsnemer niet opvolgt is je verzekering inderdaad waardeloos. Vraag eens een verzekering aan voor een voertuig dat niet conform is, zonder die clausule dat het gekeurd moet zijn. Het zou mij verbazen dat ze daarvoor een prijs willen maken ...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door 5e colin Bekijk Berichten
    wow strange place !!!! hier eens het op paper staat en is gekeurd dan can the garda ( politie ) niets doen en doen er niet stom om ook niet
    Strange place indeed, maar hier zijn ze allemaal nogal "heilig" ziet ge?
    En wat zij zelf niet doen mag een ander ook niet ...

Soit, in de meeste landen is tuning niet alleen legaal, maar zelfs iets banaal. Niemand ligt er van wakker. Hier is het een doodzonde ...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Dan moet het wel bewezen worden dat er effectief wel meer vermogen uit kwam dan wat er opgegeven is.
    Een porsche heeft meer pks op de krukas dan de fabrieks opgave. Een lotus dan weer minder (dat weet ik dan zeker).
    Het vermogen moet dan gemeten worden conform de standaarden die de fabrikant hanteert. etc etc.
    Good luck als uw auto volledig bijeen steekt.

Zij moeten bewijzen dat ge schuldig zijt aan iets. Niet het omgekeerde.

Dat het in de praktijk dikwijls anders loopt weet ik ook wel. Maar hoeveel mensen staan er effectief op hun strepen?
    Voor de waarde van de upgrades niet, maar wel voor eventueel meer vermogen. Dat wordt veel gedaan.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hier kan dat ook perfect. Uw verzekering zal uw geld wel aanpakken. Ze doen het ook gewoon zonder probs. Kost bijna niks meer. Gewoon zorgen dat ge het ergens op papier of mail hebt.

wow strange place !!!! hier eens het op paper staat en is gekeurd dan can the garda ( politie ) niets doen en doen er niet stom om ook niet

Leave a comment:

• Streamline
    replied
    en wat als je u verzekering verteld wat er allemaal aan gedaan is zoalt wy in ierland doen hier ??? dan kunne flikke tog niets does als het verzeekerd is ????????? of doen ze dat niet in belgie insuring modified cars ???
    Dat wordt gedaan maar men verzekert de wagen dan meestal voor een hoger bedrag bv. aankoop + stukken. Men verzekert vooral optisch getunede wagens. Ik denk dat er weinig mensen zijn die hun wagen laten verzekeren voor motorische upgrades.

Leave a comment:

• Erendriel
    replied
    en wat als je u verzekering verteld wat er allemaal aan gedaan is zoalt wy in ierland doen hier ??? dan kunne flikke tog niets does als het verzeekerd is ????????? of doen ze dat niet in belgie insuring modified cars ???
    Dat weet ik niet, maar ik veronderstel wel dat het mogelijk is. Mss dat er een deskundige wordt aangesteld om de waarde te bepalen ofzo

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Last edited by ; 07/05/2015, 12:52.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
    Ziptuning

Ik suggereer toch dat je eens wat bijleest. Hoezo is er geen wettige basis? Je wagen is niet dezelfde als die op jou verzekeringscontract staat. Daar stopt het hele verhaal

Let op, ik sta ook niet afkeurend tegenover chiptuning en ik vind het ninove-verhaal ook jammer. Maarja, ergens snapt ge het wel hé

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
    Jawel.
    Uw auto is niet gehomologeerd voor op de belgische wegen.
    1 van de voorwaarden voor de verzekering.
    verder kan het dan niet zijn dat dit gebeurd is op de openbare weg sinds uw auto niet op de openbare weg mag komen....
    Dan moet het wel bewezen worden dat er effectief wel meer vermogen uit kwam dan wat er opgegeven is.
    Een porsche heeft meer pks op de krukas dan de fabrieks opgave. Een lotus dan weer minder (dat weet ik dan zeker).
    Het vermogen moet dan gemeten worden conform de standaarden die de fabrikant hanteert. etc etc.
    Good luck als uw auto volledig bijeen steekt.

Zij moeten bewijzen dat ge schuldig zijt aan iets. Niet het omgekeerde.

Dat het in de praktijk dikwijls anders loopt weet ik ook wel. Maar hoeveel mensen staan er effectief op hun strepen?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

• Timmie
    replied
    Ik kan mij perfect inbeelden dat iemand met uw manier van denken bij het parket gaat werken ja ...
    En neen, er is geen oorzakelijk verband, en dus ook geen reden voor de verzekering om zich terug te trekken. Zij hebben nl een mandaat te vervullen en kunnen zich niet zomaar terug trekken. Moest de verzekering zich zomaar kunnen terug trekken wanneer ze daar zin in hadden, dan zou het niet uitmaken of iemand nu verzekerd is of niet ... en dus ook niet echt veel zin hebben om een verzekering verplicht te maken ...
    Of de gemiddelde belg daarvan op de hoogte is en niet zomaar zijn broek laat zakken is een andere zaak natuurlijk. Een regresvordering is dan ook een prive zaak tussen mij en de verzekering ...

Ik herinner mij ook niet dat ik iets heb gezegd over mijn auto?

Jawel.
    Uw auto is niet gehomologeerd voor op de belgische wegen.
    1 van de voorwaarden voor de verzekering.
    verder kan het dan niet zijn dat dit gebeurd is op de openbare weg sinds uw auto niet op de openbare weg mag komen....

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Zit er hier op gans dat autoforum geen enkele persoon die effectief bij een verzekeraar werkt en dus echt weet hoe en wat?
    Er zit hier wel degelijk iemand waarvan zijn vrouw bij de verzekering werkt. Verzekeringen doen volgens hem nooit onderzoek naar chiptuning ook al zouden ze daar misschien veel mee kunnen uitsparen. Is al uitgebreid aan bod gekomen in het chiptuningtopic.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
    Voor mijn 330i betaalde ik een €1200.
    Das nie slecht, zou evenveel betalen (BA) voor mijnen Astra

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Enkel BA of "kleine" omnium (glasbreuk, diefstal, ed)

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
    De vraag is: hoeveel betaalde je? Want krijgen kan je wel maar de prijs...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Da's nu eens zo'n dikke zever he ivm dat niet kunnen verzekeren op jonge leeftijd.
    Ik stuur gewoon de kW door, verzekeraar maakt prijs op en hup.
    Mijn 330i is het beste voorbeeld, 231pk op 23 jaar, geen enkel probleem.
    Net gehoord voor een V70 D5 met 205pk, komt op €1069. Allemaal geen probleem.
    De vraag is: hoeveel betaalde je? Want krijgen kan je wel maar de prijs...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Het gaat hier over verzekeringen: die verzekeren wagens vrijwel uitsluitend op vermogen en het type voertuig. Daarom kunnen jongeren ook geen verzekering krijgen voor auto's met veel pk's. Het vermogen is namelijk bepalend voor het risico dat ze dekken, hoe meer vermogen hoe meer risico.
    Da's nu eens zo'n dikke zever he ivm dat niet kunnen verzekeren op jonge leeftijd.
    Ik stuur gewoon de kW door, verzekeraar maakt prijs op en hup.
    Mijn 330i is het beste voorbeeld, 231pk op 23 jaar, geen enkel probleem.
    Net gehoord voor een V70 D5 met 205pk, komt op €1069. Allemaal geen probleem.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Het gaat hier over verzekeringen: die verzekeren wagens vrijwel uitsluitend op vermogen en het type voertuig. Daarom kunnen jongeren ook geen verzekering krijgen voor auto's met veel pk's. Het vermogen is namelijk bepalend voor het risico dat ze dekken, hoe meer vermogen hoe meer risico.

Leave a comment:

Working...
X