Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    Neen, zeker niet
    enkel met juiste papieren van ombouw, constructeur!
    Voorbeeld: Terreinwagen verhogen. In Belgie wettelijk gezien onmogelijk. Geen enkel merk van verhogingskits dat het ziet zitten om goca certificatie te ondergaan ... why would they. Exporteer hem naar engeland, verhoog hem, MOT, enkele maanden daar laten, en terug invoeren in Belgie ... geen enkel probleem.

Compleet belachelijk, maar het is zo.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    ik zie nochtans andere dingen als ik homologatie laat doen met m'n amerikanen
    Zorg dat alles er aan gebeurd is VOOR dat ge ze invoert.
    Als de documenten in orde zijn van waar hij komt, dan is het geen probleem. Waarom denkt ge dat autos naar engeland exporteren en terug importeren zo populair is?

Leave a comment:

• CaliforniaDream
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
    Als ge een buitenlandse auto invoert, dan mag alles ...
    ik zie nochtans andere dingen als ik homologatie laat doen met m'n amerikanen

Leave a comment:

• Stef69
    replied
    Neen, zeker niet
    enkel met juiste papieren van ombouw, constructeur!

Leave a comment:

• Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Hoe het bij auto's juist zit weet ik niet, maar tegenwoordig is het in om elektrische fietsen op te drijven. Bosch (hoofdfabrikant van motoren voor elektrische fietsen) waarschuwt zijn dealers om dit niet te doen. Uiteraar omdat de garantie vervalt en het illegaal is, maar vooral omdat ze op dat ogenblik niet meer het statuut van verdeler hebben maar dat van constructeur. Ik vermoed dat dit voor auto's idem is. Maw, de gevolgen kunnen enorm zijn voor degenen die zich inlaten met het illegaal verhogen van vermogen.
    Wat ik niet begrijp, de wet zegt momenteel duidelijk nee, het mag niet. Anderzijds laten ze de tuners min of meer met rust. Als ze consequent willen zijn zou een getunede wagen zijn conformiteit moeten verliezen en die zelfs indienen bij de autokeuring en het pvg plaatje inleveren.
    Hiermee beweer ik niet dat ik tegen chiptunen ben, maar wel dat de wet heel weinig consequent is.
    zelfde met alcoholcontroles, waarom niet in weekens, nacht, aan discotheek, uitgaansbuurt gaan staan?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    vraag dat maar aan die gast met zijn GTR34.. die zal daar niet kunnen mee lachen denk ik
    Niemand weet eigenlijk echt hoe het in elkaar zit ... dus neem dit allemaal met een dikke korrel zout, en weet dat ik wat ik nu zelf ga zeggen ook een vooroordeel noem ... want dat is het nu ook ... niemand weet echt wat er gaande is.

Ik heb zelf een auto gehad met veel pks, co2, etc. Dat kost echt heel veel geld.
    Wat ik vermoed is dat hij die auto heeft ingevoerd met zeer weinig vermogen, nl het japanse vermogen.
    Op papier heeft dat ding dan ongeveer 280 pk (of mogelijk zelfs minder). Opeens niet meer zo onbetaalbaar. Als hij die gekocht had in de UK, en het vermogen was opgedreven, dan stond alles 9/10 goed genoteerd, en had dat ding op papier veel meer vermogen. Hij KAN hiermee gefoefeld hebben, en gewoon opnieuw een gelijkvormigheid aangevraagd hebben op 280 pk alvorens hem te importeren. MOEST dit effectief zo zijn, dan is dat gewoon fraude, en wordt hij hier nu voor gestraft.

Uw auto opvoeren is 1 ding, maar papieren vervalsen en doen verdwijnen is een andere zaak.

Nu ... dat is gewoon een theorie en ik beschuldig hier niemand. Maar moest dit het geval zijn (en dat kan wel degelijk), dan is dat de reden waarom ze er zo zwaar aan tillen.
    Het is namelijk niet zo moeilijk ... een beetje foefelen met het chassis nr en het motortype, en ge hebt de "juiste" papieren.

EDIT: Citaat van wikipedia

Due to Japanese car industry norms at the time, the car was advertised as having 206 kW (276 hp) but it actually had over 246 kW (330 hp) when it left the factory.
    Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_...2.80.932002.29
    Last edited by ; 10/05/2015, 16:13.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    vraag dat maar aan die gast met zijn GTR34.. die zal daar niet kunnen mee lachen denk ik

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
    Euh hoe hebben ze dat door de keuring gekregen? Alles stond op papier vanuit zwitserland dus geen EU land. Belgische logica zeker.
    [ATTACH=CONFIG]108363[/ATTACH]

Leave a comment:

• verbatim2
    replied
    Euh hoe hebben ze dat door de keuring gekregen? Alles stond op papier vanuit zwitserland dus geen EU land. Belgische logica zeker.
    621507004232656.jpg

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik zou tegenwoordig maar opletten met die chiptuning. Ondertussen weet een hond met een hoedje dat er zoiets als chiptuning bestaat....en ook de verzekeringsmaatschappijen ....en bepaalde experts van verzekeringsmaatschappijen zullen bij een ernstig ongeval ALTIJD zoeken of er gechipt is....en dan natuurlijk proberen niet te moeten tussenkomen....da's hoe een verzekering winst maakt, door premies te incasseren en zo weinig mogelijk uit te betalen .....
    Als ge per ongeluk uwe gebuur zijn brievenbus omver rijdt zullen ze er geen tijd insteken, maar van zodra het kostenplaatje hoog wordt hebt ge het aan uwe rekker .....

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hoe het bij auto's juist zit weet ik niet, maar tegenwoordig is het in om elektrische fietsen op te drijven. Bosch (hoofdfabrikant van motoren voor elektrische fietsen) waarschuwt zijn dealers om dit niet te doen. Uiteraar omdat de garantie vervalt en het illegaal is, maar vooral omdat ze op dat ogenblik niet meer het statuut van verdeler hebben maar dat van constructeur. Ik vermoed dat dit voor auto's idem is. Maw, de gevolgen kunnen enorm zijn voor degenen die zich inlaten met het illegaal verhogen van vermogen.
    Wat ik niet begrijp, de wet zegt momenteel duidelijk nee, het mag niet. Anderzijds laten ze de tuners min of meer met rust. Als ze consequent willen zijn zou een getunede wagen zijn conformiteit moeten verliezen en die zelfs indienen bij de autokeuring en het pvg plaatje inleveren.
    Hiermee beweer ik niet dat ik tegen chiptunen ben, maar wel dat de wet heel weinig consequent is.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Dat is het inderdaad. Vooral met turbo motoren moet je al heel goed weten waar je mee bezig bent om een 'correcte' meting te krijgen.
    Met turbos wordt de zaak idd nog vele ingewikkelder. Mechanische verschillen en bijzonderheden te buiten gelaten zijn er met turbos twee grote faktoren.

1) Heatsoak ... zeer kort samengevat ... hoe meer tests na elkaar, hoe minder vermogen door verlaagde efficientie in de turbo en lagere expansie in de cylinders.
    2) Moderne motor management systemen zijn zeer agressief in closed loop met knock control. Maw, ze zijn ZEER aandachtig aan het lusiteren voor pingelen (aka zelfontbranding). Dit is dus ook verbonden aan heatsoak. Hoe hoger de temperatuur, hoe sterker de neiging tot zelfontbranding. Als je euro95 tankt in een turbo wagen, dan kan dit al 10 pk schelen tov euro98 ... op een koude dag wel te verstaan ... maar dan ook liefst niet te vochtig, niet te hoog ... zoals baraque fraiture ofzo ... tegen zeehoogte meer ... maar niet te dicht tegen de zee ... vanwege de vochtige lucht ...

Soit, je kan zeker een vermogensmeting doen, maar een absolute waarde krijg je nooit, en de marges zijn veel groter dan ge denkt. Als die mannen daar nu bvb 290 pk meten, en die kerel veroordelen, dan vraag ik mij af waar de gerechtigheid is. Als ze daar 350 pk meten, gepaard met een dikke vette blowoff, dan zal de auto wss niet standaard zijn nee ...
    Last edited by ; 09/05/2015, 18:56.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    De eigenlijke vermogens meting hangt af van heel veel zaken. Lucht temperatuur en vochtigheid, barometrische druk, bandendruk / compound, type brandstof, gezonde/ongezonde motor, knock tables, hoeveelheid verlies in de overbrenging, aantal kilometers op de teller, etc etc etc

Een vermogensmeting op zich zegt niet veel als absolute waarde, maar is meer waard als een relatieve referentie. Als ze echt zeker willen zijn moeten ze op dezelfde dag dezelfde auto met ongeveer dezelfde kilometers op de bank zetten, en dan nog een marge van dik 10% hanteren voor verschillen in rodage, onderhoud, etc etc

Zelfs dunnere of dikkere olie kan al zorgen voor 5+pk verlies of winst.
    Dat is het inderdaad. Vooral met turbo motoren moet je al heel goed weten waar je mee bezig bent om een 'correcte' meting te krijgen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    dubbel post
    Last edited by ; 09/05/2015, 18:45.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Allemaal goed en wel maar als ze die RS op de rollen er 300 pk uitperst, dan kun je dat ook niet meer op "de rollen" steken
    Ik denk ook niet dat het de bedoeling is om exact te weten hoeveel vermogen hij heeft, eerder of hij te veel heeft of binnen de marge valt.

Ik hoop dat ik hier snel de metingen kan lezen over de auto.
    Dat denk jij ... een beetje met de temperatuur foefelen, en de correctiefactor zorgt voor de rest.

Praktisch voorbeeld: http://www.superchevy.com/how-to/ght...el-horsepower/

Het is echt niet moeilijk om 10-20 pk weg of tevoorschijn te toveren, en dat is buiten alle mogelijke meetfouten om. Dit is wat je doet met de data als je ze al gemeten hebt.

Leave a comment:

• CaliforniaDream
    replied
    Allemaal goed en wel maar als ze die RS op de rollen er 300 pk uitperst, dan kun je dat ook niet meer op "de rollen" steken
    Ik denk ook niet dat het de bedoeling is om exact te weten hoeveel vermogen hij heeft, eerder of hij te veel heeft of binnen de marge valt.

Ik hoop dat ik hier snel de metingen kan lezen over de auto.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Heb ik het over de staat gehad? Ik heb het over de constructeurs. Als die niet meer willen dat hun auto's gehacked worden dan zullen de chiptuners hun handeltje mogen opdoeken en zal de staat daarin meegaan. Vergelijk de constructeurs maar eens met de chiptuners, de laatsten zijn nog kleiner dan een microbe daartegen.
    Dat doen ze ook. Elke ECU is tegenwoordig ge-encrypteerd en checksumt zichzelf. Als er ook maar 1 ding niet klopt start hij niet.
    Waar een wil is is een weg. Piggy-back systemen kunnen NOOIT uitgesloten worden, en voor de ECUs is het gewoon een kwestie van tijd voor dat iemand er een bootloader voor schrijft.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Er stond hier ook nog iets over het bedrijf waar ze met die Megane RS een vermogensmeting deden, dat dat bedrijf makkelijk een lager vermogen zou kunnen voorschotelen (verwijderde posting). Ze zouden wel knettergek moeten zijn om dat te doen want als ze een contract met de overheid krijgen om vermogensmetingen te doen op alle van tuning verdachte wagens dan lopen ze op een paar jaar binnen.
    De eigenlijke vermogens meting hangt af van heel veel zaken. Lucht temperatuur en vochtigheid, barometrische druk, bandendruk / compound, type brandstof, gezonde/ongezonde motor, knock tables, hoeveelheid verlies in de overbrenging, aantal kilometers op de teller, etc etc etc

Een vermogensmeting op zich zegt niet veel als absolute waarde, maar is meer waard als een relatieve referentie. Als ze echt zeker willen zijn moeten ze op dezelfde dag dezelfde auto met ongeveer dezelfde kilometers op de bank zetten, en dan nog een marge van dik 10% hanteren voor verschillen in rodage, onderhoud, etc etc

Zelfs dunnere of dikkere olie kan al zorgen voor 5+pk verlies of winst.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik ben niet degene die die vergelijking heeft aangehaald. Ik heb er enkel op gereageerd en aangetoond dat die belachelijk is.

De staat wordt ook niet slechter van de status quo. Rustig belastingen innen en boetes uitschrijven...

De staat gaat helemaal niet optreden tegen tuners. Dit brengt al te veel geld op. Brommerkes ... tjah ... hoeveel geld heeft nen bengel van 16 he?
    De markt is al veel te groot, en de opbrengst dus ook. Er zal ook wel genoeg lobby-werk gaande zijn om er voor te zorgen dat dit ook zo blijft.

Heb ik het over de staat gehad? Ik heb het over de constructeurs. Als die niet meer willen dat hun auto's gehacked worden dan zullen de chiptuners hun handeltje mogen opdoeken en zal de staat daarin meegaan. Vergelijk de constructeurs maar eens met de chiptuners, de laatsten zijn nog kleiner dan een microbe daartegen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Er stond hier ook nog iets over het bedrijf waar ze met die Megane RS een vermogensmeting deden, dat dat bedrijf makkelijk een lager vermogen zou kunnen voorschotelen (verwijderde posting). Ze zouden wel knettergek moeten zijn om dat te doen want als ze een contract met de overheid krijgen om vermogensmetingen te doen op alle van tuning verdachte wagens dan lopen ze op een paar jaar binnen.

Leave a comment:

Working...
X