Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nummerplaat vooraan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    Ik weet dat kristal en manu een serieus kleine plaat op hun spider hebben, dus het zal wel mogen denk ik.
    Ze hebben het er moeten afhalen van de boze meneren van de pliessie .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
      Er is wel een verschil tussen "van het fabriek uit de plaats en gaten hebben" en een wagen zoals alex of ferrari waar geen vaste plaats voor voorzien is.

in mijn ogen toch.
      wel ja .. je ziet het goed genoeg op mijn avatar ... de nummerplaat moet dus eigenlijk in een V (alhoewel minder scherp) geplooid worden om te kunnen bevestigen ... dat mag eigenlijk ook niet, dacht ik
      1963 Land Rover Series IIa
      1994 Mercedes SL320
      2015 Land Rover Discovery SDV6
      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
        wel ja .. je ziet het goed genoeg op mijn avatar ... de nummerplaat moet dus eigenlijk in een V (alhoewel minder scherp) geplooid worden om te kunnen bevestigen ... dat mag eigenlijk ook niet, dacht ik

Gewoon doen en kijken wat je van commentaar krijgt ...
        2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
        2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Maar dat zijn geen Belgische platen eh ??
          ik heb er al genoeg gezien op Belgische platen

Comment

Ik heb 14 jaar met een Pontiac Firebird gereden waar de nummerplaat op de voorbumper gekleefd was. Dat was ook in V-vorm. Ik heb nooit een opmerking gekregen, noch in het verkeer, noch op de keuring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdh Bekijk Berichten
              Ik heb 14 jaar met een Pontiac Firebird gereden waar de nummerplaat op de voorbumper gekleefd was. Dat was ook in V-vorm. Ik heb nooit een opmerking gekregen, noch in het verkeer, noch op de keuring.
              ik rijd al jaren rond met een nummerplaat die niet retroflecterend is en waarvan 1 letter een beetje kapot is. niemand zegt daar iets van.

'k heb anderzijds wel een paar boetes gekregen omwille van een niet correct formaat...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                ik rijd al jaren rond met een nummerplaat die niet retroflecterend is en waarvan 1 letter een beetje kapot is. niemand zegt daar iets van.

'k heb anderzijds wel een paar boetes gekregen omwille van een niet correct formaat...
                goed om te weten ... je bent bedankt FRANK
                1994 Mercedes SL320
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geeteethree Bekijk Berichten
                  Nummerplaat in de koffer speelt geen rol, als ze u gewoon opschrijven en doorrijden...
                  Heb het deze zomer voorgehad, stond geparkeerd zonder voorste plaat...
                  Weekske later overschrijving voor een €50 in de bus.
                  Dan zou ik toch gaan klagen over die boete.
                  Zeggen dat ze u plaat afgevijst hebben, det ge een nieuwe moet gaan kopen en nog eens een boete d'r boven op zeker.

Enkele jaren terug hadden we op de keuring een opmerking voor de achterste nummerplaat, dat ze niet goed laasbaar was (is al een oudere plaat).
                  Nu hangt d'r nog steeds dezelfde plaat op, maar geen enkele opmerking meer gehad. Denk dat dat iemand was die een brilleke nodig had
                  Last edited by knight-rider; 29/12/2006, 21:07.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Is het niet mogelijk om een paar ijzeren latjes aan de achterkant van de schokbreker te bevestigen, naar onderen toe natuurlijk, en daar dan uw plaat op te bevestigen zodat ze juist onder de schokbreker hangt ??

Comment

Is het niet mogelijk om een paar ijzeren latjes aan de achterkant van de schokbreker te bevestigen, naar onderen toe natuurlijk, en daar dan uw plaat op te bevestigen zodat ze juist onder de schokbreker hangt ??
                      bij een Kever werd dat gedaan vanaf '68. op een concours d'elegance was dat een van de eerste dingen waar ik naar keek. een perfecte restauratie valt of staat met zo'n details.

de latjes werden vastgemaakt met de bouten waarmee de bumper gemonteerd is, aan de achterkant, en ze hingen schuin naar beneden, naar 't midden toe. de nummerplaat hing er gewoon tussen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                        bij een Kever werd dat gedaan vanaf '68. op een concours d'elegance was dat een van de eerste dingen waar ik naar keek. een perfecte restauratie valt of staat met zo'n details.

de latjes werden vastgemaakt met de bouten waarmee de bumper gemonteerd is, aan de achterkant, en ze hingen schuin naar beneden, naar 't midden toe. de nummerplaat hing er gewoon tussen.
                        Exactemento. Dat is wat ik in gedachte had. Dan moet de plaat niet geplooid worden en hangt ze nergens in de weg. Natuurlijk met die, dezer dagen, gans polyester bumpers uit een stuk en er niet altijd meer schokbrekers gemonteerd zijn zou het eventueel een hele klus kunnen worden. Maar met een beetje inventiviteit zou het toch hopelijk moeten lukken. Anders twee propere gaatjes boren en aan de achterkant een plaat aluminium met draad getrokken gaten in (of met goeie Parkervijzen anders) en dan met twee vijzen op z'n plaats hangen, eventueel een in de lengte doorgesneden plastic buisje op de kant die tegen de bumper drukt leggen om schade te voorkomen.
                        Last edited by ; 29/12/2006, 21:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk Berichten
                          Ze hebben het er moeten afhalen van de boze meneren van de pliessie .
                          Klopt helemaal helaas .

Zelfs ons klein nummerplaatje was reflecterend , maar geen discussie ...

Ikke : " Hoezo , da mag nie ? Er zijn toch massa's Porsches die niet reflecterende plakkerkes hebben ? "

De flik ( zeer sympathieke man trouwens ) : " Zelfs op nen Alfa mag da nie "

Dus : Wij hebben een goede tournavis in de koffer liggen en als we ergens op een statisch evenement beland zijn , gaat de grote plaat er af .
                          Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

misschien dat iemand met kennis van zaken zoiets kan, maar ik kan dat niet een vijs indraaien lukt nog net, maar daar blijft het ook bij
                            1994 Mercedes SL320
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Mag er vooraan trouwens voor Belgische inschrijvingen een witte nummerplaat met zwarte cijfers en letters? Heb dat al meerdere keren gezien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                                Mag er vooraan trouwens voor Belgische inschrijvingen een witte nummerplaat met zwarte cijfers en letters? Heb dat al meerdere keren gezien
                                Neen, mag niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
                                  Klopt helemaal helaas .

Zelfs ons klein nummerplaatje was reflecterend , maar geen discussie ...

Ikke : " Hoezo , da mag nie ? Er zijn toch massa's Porsches die niet reflecterende plakkerkes hebben ? "

De flik ( zeer sympathieke man trouwens ) : " Zelfs op nen Alfa mag da nie "

Dus : Wij hebben een goede tournavis in de koffer liggen en als we ergens op een statisch evenement beland zijn , gaat de grote plaat er af .
                                  Dus als iemand in een put springt doe jij dat ook?
                                  Ik heb een gewone plaat vooraan, en er is zelfs een ruimte daarvoor.

Een oude wagen hoort met een "krakkemikkig" geplaatse nummerplaat. Dat is nostalgie. Dus laat het maar zo, dan kan er geen zever van komen.

Comment

Hoe zit dat eigenlijk met sommige auto's die je in Autowereld bij de tests ziet staan. Sommige hun platen zijn toch niet meer vastgevezen in de bumper/koffer? Gewoon met dubbelzijdige plakband ofzo erop geplakt? In de autowereld van deze week zie je het bij o.a. de Volvo C30, Audi S3, Fiat Grande Punto, Opel Corsa,...
                                    Senna, Driven To Perfection

Comment

Volgens de letter van de wet moet de reproductie nummerplaat een exacte kopie zijn van deze achteraan. Behoudens een Europees model zijn andere afmetingen verboden.
                                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Dus moeten al de wagens zonder correcte platen de bon op...

Goed zo!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                          Dus moeten al de wagens zonder correcte platen de bon op...

Goed zo!
                                          Yep en het is zelfs zo dat wanneer achteraan de plaat links hangt zou deze vooraan ook links moeten geplaats worden. En spijtig voor de Alfa-rijders maar eigenlijk moet jullie plaat vooraan in het midden worden gehangen.
                                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Working...
                                          X